Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lagbygget for sesongen 2018/19

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vi kan godt sjekke tilgjengeligheten på to gode spillere på Manglerud, og to gode på Lørenskog. Lørenskogs skjebne blir avgjort til uka, om de leverer en anke torsdag 24. mai.

På MS tenker jeg på amerikanerne Peter Lindblad og Matthew Vanvoorhis. Lindblad hadde 51 poeng på 51 serie- og sluttspillskamper. Meget sterk statistikk. Vanvoorhis er en liten men skøytesterk back. Gjorde hele 33 poeng på 45 kamper. Bare fire andre backer i GET hadde bedre statistikk.

Lindblad https://www.eliteprospects.com/playe...peter-lindblad
    Vanvoorhis https://www.eliteprospects.com/playe...hew-vanvoorhis

Lørenskog-gutta Petter Grønstad og Magnus Brekke Henriksen har vært regnet som store talenter lenge. Grønstad har bra size og spiller ganske så tøft. Gjorde 19 poeng på et svakt Lørenskog-lag sist sesong. Har to U-18 VM og tre U-20 VM. Brekke Henriksen er en sterk toveiscenter som kan være vår fjerde center etter Tobbe, Gunnarsson og Stene. Har et U-18 og to U-20 VM. Begge gutta var på U-25 landslaget som spilte turnering i Russland i april.

Grønstad https://www.eliteprospects.com/playe...etter-gronstad
    Brekke Henriksen https://www.eliteprospects.com/playe...ekke-henriksen

PS! James Sixsmith har etablert seg på Lørenskog med familie. Han kan også være en mann å satse på i perioden frem til vi flytter inn i Nye Jordal. Er "bare" 34 år. Meget god spiller som jobber hardt i hvert bytt og som har hele 323 poeng på 265 serie- og sluttspillskamper i GET https://www.eliteprospects.com/playe...james-sixsmith

Comment

Et tenkbart lag kan da bli:

Espeland - Trygg
      Ekelund - VanVoorhis
      Cziszar - Braavold
      Ask - Sommer Nielsen

Sixsmith - Lindström - Olsen
      Lindblad - Gunnarsson - Ahlholm
      Spets - Stene - Ylven
      Grønstad - Brekke Henriksen - Oppøyen
      Calle Spaberg Olsen - Colin Spaberg Olsen - Juell

Comment

Bonsa bekrefter på Twitter nå at han skal spille for Kouvolan KooKoo i Finland neste sesong.

LD.
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
          Bonsa bekrefter på Twitter nå at han skal spille for Kouvolan KooKoo i Finland neste sesong.

LD.
          Synd! Hørte rykte om at han var nær oss!

Comment

Originally posted by Ingar View Post
            Synd! Hørte rykte om at han var nær oss!
            Ja, hørte rykter jeg også.

Men slik ståa er hos oss ville det jo vært helt kookoo å ikke fortsette der nivået og kronene er.

Håper dog å se ham på plass når pucken droppes for første gang i den nye hallen.

LD.

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
              Ja, hørte rykter jeg også.

Men slik ståa er hos oss ville det jo vært helt kookoo å ikke fortsette der nivået og kronene er.

Håper dog å se ham på plass når pucken droppes for første gang i den nye hallen.

LD.
              Forbaska ergerlig at hallen ikke blir klar til sesongstart 2019. Men også kjedelig at vi ikke hører noe fra klubben om lagbygget. At Bonsaksen ikke kommer nå var ikke veldig overraskende. Men han kommer tilbake en dag. Mer spent på hva Martin Røymark gjør etter ni år utenlands. Ville være en kjempesignering for oss. Eller om det blir noe av Mats Trygg og Lars Erik Spets. Så får vi se om det kommer noen MS-spillere eller Lørenskog-spillere. Jeg tror forsterkningene vil komme derfra.

Comment

Nicolai Brynhisveen er ferdig i HC Dukla Jihlava. Mulig overgang til til VIF?

Comment

Lørenskog fikk ikke lisens og må starte i 2. divisjon hvis de ønsker å stille lag. Da håper jeg VIF er på hugget og tilbyr spillere som Sixsmith, Brekke Henriksen og Grønstad kontrakt.

https://www.rb.no/lorenskog-ishockey.../s/5-43-793228

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                    Lørenskog fikk ikke lisens og må starte i 2. divisjon hvis de ønsker å stille lag. Da håper jeg VIF er på hugget og tilbyr spillere som Sixsmith, Brekke Henriksen og Grønstad kontrakt.
                    For hvem sine penger?
                    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                      For hvem sine penger?
                      Vi har 10 spillere på kontrakt, og trenger minst 12 til. Vi hører at Spets og Trygg trener med laget. Det kan ikke være mye vits i det om det ikke finnes penger til å gi de en OK kontrakt. Det to norske på Lørenskog jeg nevner er neppe dyrere enn hva helt OK spillere koster. Sixsmith er kanskje for dyr for oss, men hadde vært en solid forsterkning. Uansett viste klubben (les, eierne) vilje til forsterke laget underveis i siste sesong da Eidstedt, Mattsson og Espeland ble hentet inn. Så jeg håper det fortsatt kan fremskaffes midler til at vi kan sette et bra lag på isen i august.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                        For hvem sine penger?
                        Vi må da ha folk på isen?

LD.

Edit: Så at Pondus allerede hadde svart her. Se bort fra mitt svar, hans er bedre.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                          Uansett viste klubben (les, eierne) vilje til forsterke laget underveis i siste sesong da Eidstedt, Mattsson og Espeland ble hentet inn. Så jeg håper det fortsatt kan fremskaffes midler til at vi kan sette et bra lag på isen i august.
                          Lag får vi alltids, men det er ikke sikkert vi får så mye inn fra annet enn egne rekker. Men hvor langt strikken er tøyd nå vet jeg ikke utover at det fra eiernes side i media når den første utsettelsen kom betegnet det hele som økonomisk krise for 2018/19. Noen sponsorer har sagt de skal stå med Vålerenga i den vanskelige tiden, noen ikke - altså de venter på Nye Jordal Amfi før de igjen vil klaske riksdaler i bordet. Ergo er det eierne som må betale mye av gildet.

En kan jo bare tenke seg hva 2019/2020 vil bety økonomisk da når 2018/2019 blir krise...

Nå iler jeg til og sier at dette vet vi lite om enda. Klubben kommuniserer som vanlig ikke på denne tiden av året. Man hadde kanskje trodd at Morten Sandø kom med nye koster, men det har ikke skjedd enda.
                          Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Peter Lindblad klar for Stjernen. Han har signert en et-års kontrakt.

Comment

Tallak Lyngset legger opp pga studier!

Comment

https://www.tv2.no/sport/9913551/

Spets(33) gjør comeback!

Comment

Working...
                                X