Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lagbygget for sesongen 19/20

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Status på Mathis Olimb, som forventet ønsker han å fortsette utenlands:

- Det finns en del intresse. Jag har visat att jag kan spela på den här nivån. Vi får se vad som händer. Jag tittar mest utomlands, säger Olimb.

– Jag tittar lite mot tyska ligan, och även Schweiz. Vi får se vad som dyker upp, säger han.

https://hockeynews.se/articles/8411/...Tci2nkx5_843A0

Comment

Selv om han hadde ett oppsving denne sesongen, bør vel kanskje Brede legge skøytene på hylla snart

Comment

Originally posted by Chrisk View Post
        Selv om han hadde ett oppsving denne sesongen, bør vel kanskje Brede legge skøytene på hylla snart
        Legge opp når han har hatt oppsving?
        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
          Legge opp når han har hatt oppsving?
          Var helt katastrofe for par år siden, men da hadde vi knapt spillere.
          Nå har han kontrakt neste år men bør ha videre oppsving om han skal bli med inn i nye hallen
          www.tsbudbil.no

Comment

Vi kan bare glemme Robin Dahlstrøm. Han har signert for to nye år for Storhamar. Han liker seg visstnok på Hamar...

Comment

Er lov å håpe på at vi signerer Karterud.
              Visste ikke hadde kanskje Sam Coatta fra MS vært en bra signering?sikkert ikke så altfor dyr og har vist at han holder bra nivå i Get.
              Tror også Nicolai brynhisveen hadde vært en bra forsterkning på back plass.
              Regner også med at Trygg tar en sesong til.

Comment

Altså gå frakatastrofe til litt bedre, er ikke det samme som å holde nivået.

Comment

Originally posted by EspenGoo View Post
                  Er lov å håpe på at vi signerer Karterud.
                  Visste ikke hadde kanskje Sam Coatta fra MS vært en bra signering?sikkert ikke så altfor dyr og har vist at han holder bra nivå i Get.
                  Tror også Nicolai brynhisveen hadde vært en bra forsterkning på back plass.
                  Regner også med at Trygg tar en sesong til.

Enig vedr Jørgen Karterud og Nicolai Bryhnisveen. Begge passer godt inn til den profilen Vålerenga Hockey skal ha, og de har VIF som moderklubb.

Når det gjelder utlendinger så skal de heve laget. Være bedre enn norske alternativer. VIF har sagt at de ikke vil ha kortidsløsninger. Sam Coatta som du nevner er ok, men ikke mer. Det holder ikke. Ahlholm og Ekelund har kontrakt. Jeg regner vel med at også Gunnarsson og Eidstedt får fortsette. Men før første sesongen på Jordal må alle fire tåle en sammenligning av hva vi kan hente av utlendinger når spillerbudsjettet kan bli flerdoblet. Espen Knutsen har sagt at vi skal krydre med et par utlendinger den sesongen. Men det var før Forbundet bestemte at kvoten skal reduseres. Så det krydderet vil måtte komme på bekostning av noen vi allerede har.

Jeg har skrevet litt om Jørgen Karterud og hans situasjon etter tre sesonger i Hockeyallsvenskan. Han er ikke resignert av Karlskrona, men det trenger ikke bety så mye. Men han er kanskje den av utenlandsproffene som er nærmest en retur til Norge. Ikke for godt, men for å få en restart på karrieren.

Nicolai Bryhnisveen har gått under radaren i norsk ishockey de siste årene. Når vi skal erstatte Espeland er kanskje Bryhni det nærmeste vi kan komme når det gjelder poengproduksjon. Men han har en annen dimensjon i spillet sitt da han er mye mer fysisk. En sammenligning ift poeng kan vi ta i sesongen 13/14. Da gjør Bryhni 33 poeng på 44 kamper, og i tillegg 9 poeng på 12 kamper i sluttspillet for Lillehammer. Stefan Espeland spiller for Vålerenga og gjør 36 poeng på 44 kamper, og i tillegg 5 poeng på 17 kamper i sluttspillet. Bryhni har altså flere poeng enn Espeland.

De neste tre sesongene er Bryhnisveen i Allsvenskan og har 55 poeng på 130 kamper. Det er gode tall for en back. For vi vet at norske spillere i Allsvenskan som oftest får klart færre poeng enn hjemme i GET-ligaen. Espeland har f.eks "bare" 23 poeng på 74 kamper i Sverige. Etter godt spill i Sverige ble han hentet til den finske toppklubben Kärpät hvor han var på try-out, som også ble forlenget. Det ble 9 kamper i Liiga og 5 i CHL, men ingen poeng, før han returnerte til Allsvenskan. Før sesongen 17/18 ble han hentet til tsjekkiske Dukla Jihlava, hvor han fikk totalt 51 kamper, men bare en assist. Jeg innbiller meg at han der hadde en mer defensiv rolle, for det løsnet for alvor sist sesong i England.

For Coventry Blaze, i den øverste britiske ligaen, gjorde han 42 poeng på 62 kamper. Vanskelig å vite noe om nivået. Men Great Britain deltar i A-VM for første gang.

Bryhnisveen har også et stort antall landskamper, men bare 1 VM-kamp. Under Roy Johansens landslagsledelse har Bryhni 10 poeng på 45 kamper. Så Roy kjenner han godt.

Statistikk https://www.eliteprospects.com/playe...ai-bryhnisveen

Et par intervjuer https://www.youtube.com/watch?v=0XQ5sYL4n-o og https://www.youtube.com/watch?v=7VX3xQYNj6E

Comment

Et tenkbart lag, med bare tre nye spillere, kan dermed bli:

Sørvik - Ekelund
                    Bryhnisveen - Trygg
                    Strøm - Eidstedt
                    Csiszar - (U-21 back)

Ahlholm - Lindström - Røymark
                    Heier - Mr X - Karterud
                    Olsen - Stene - Ylven
                    Oppøyen - Gunnarsson - Spaberg
                    Grønstad - Ask

Comment

Markus Ekberg er klar Manglerud, 2-års kontrakt. Ikke så overraskende at han valgte dette. Har ikke helt den kvaliteten vi må ha. http://www.mshockey.no/artikkel/3422/Marcus-Ekberg

Comment

Bryhnisveen klar for oilers.

Comment

Originally posted by ThomasT View Post
                          Bryhnisveen klar for oilers.
                          Da fikk jeg bare delvis rett, at han kommer tilbake til Norge. Oilers har nok mye mer å tilby, på alle måter, enn det VIF kan gjøre pr dags dato. Han skriver under for to år, så vi kan bare glemme han helt nå.

Det blir neppe noen store signeringer for oss. Det eneste måtte være en utlending. Men VIF ønsker å gjøre trygge valg, og hvor det er mulighet for mer enn et år i klubben. Da snakker vi kanskje om en utlending som allerede er i Norge. Slik som når vi hentet Kalle Ekelund fra Sparta.

Et nytt navn på ryktebørsen er Magnus Brekke Henriksen (ex Lørenskog og MS). Et ganske opplagt valg hvis vi ønsker større bredde. En helt OK spiller, men ikke mer. På plussiden noteres at han bare er 23 år, og at han hadde 21 poeng for svake MS sist sesong. https://www.eliteprospects.com/playe...ekke-henriksen

Comment

Grønstad forlater VIF. Klar for Lillehammer.

http://lillehammerhockey.no/?p=8722
                            Husk at Enga spiller på jordal også!

Syng deg hes for Vål`enga!

Comment

Originally posted by Kristoffer View Post
                              Grønstad forlater VIF. Klar for Lillehammer.

http://lillehammerhockey.no/?p=8722

Ikke sikkert at Grønstad var uønsket i VIF, men han kunne neppe regne med bedre betingelser eller kanskje viktigst så kunne han ikke regne med noe mer enn små minutter i 4. rekka. Til LIK.no sier han: -Jeg ser meg selv som en toveisspiller, som både kan være med å produsere fremover – men også tette igjen bakover. -Personlig håper jeg på mye istid og fortsette utviklingen min som spiller.

Med Grønstad og Ekberg borte har vi bare 11 senior-forwards igjen av de som var med sist sesong, inkl. Morten Ask. Det betyr at vi skal han inn minst to, sannsynligvis tre nye forwards. Det blir veldig spennende å se hva Espen Knutsen kan få til.

PS! Jeg skrev at hvis vi skal han inn en utlending så blir det kanskje en som allerede er i GET-ligaen. Da er det en spiller som skiller seg ut og som ville være perfekt som center i ei ny 2. rekke. Jeg tenker på Lillehammers Joey Benik. En spiller som ligner Tobias Lindström, ikke bare i størrelse men også i poengproduksjon. Han har 59 mål, og til sammen 132 poeng på 108 serie- og sluttspillskamper over to sesonger. Joey Benik ville vært et trygt valg, og vi ville han fått inn en meget god spiller som jeg tror vil like å spille på NHL-size rinken i Furuset. https://www.eliteprospects.com/player/45709/joey-benik

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                                Ikke sikkert at Grønstad var uønsket i VIF, men han kunne neppe regne med bedre betingelser eller kanskje viktigst så kunne han ikke regne med noe mer enn små minutter i 4. rekka. Til LIK.no sier han: -Jeg ser meg selv som en toveisspiller, som både kan være med å produsere fremover – men også tette igjen bakover. -Personlig håper jeg på mye istid og fortsette utviklingen min som spiller.

Med Grønstad og Ekberg borte har vi bare 11 senior-forwards igjen av de som var med sist sesong, inkl. Morten Ask. Det betyr at vi skal han inn minst to, sannsynligvis tre nye forwards. Det blir veldig spennende å se hva Espen Knutsen kan få til.

PS! Jeg skrev at hvis vi skal han inn en utlending så blir det kanskje en som allerede er i GET-ligaen. Da er det en spiller som skiller seg ut og som ville være perfekt som center i ei ny 2. rekke. Jeg tenker på Lillehammers Joey Benik. En spiller som ligner Tobias Lindström, ikke bare i størrelse men også i poengproduksjon. Han har 59 mål, og til sammen 132 poeng på 108 serie- og sluttspillskamper over to sesonger. Joey Benik ville vært et trygt valg, og vi ville han fått inn en meget god spiller som jeg tror vil like å spille på NHL-size rinken i Furuset. https://www.eliteprospects.com/player/45709/joey-benik
                                Jeg håper virkelig at du tipser og melder videre dette? Scoop å hente!

IcingDuck.
                                Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Working...
                                X