Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Enga i Svensk eliteserie

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enga i Svensk eliteserie

Tro det eller ei, men det er lag i den svenske eliteserien som foreslår å utvide serien med lag fra Norge og Danmark. At Elitserien utøkes fra 12 til 14 lag er temmelig sikkert, men noen mener altså at det i så fall bør bli ett fra Norge og ett fra Danmark. Skulle tro VIF var det naturlige laget å invitere. Aftonbladet har en lengre sak på temaet og har snakket med alle klubbene der borte og Jan Tore Kjær! De fleste er nok negative, men noen mener man får utnyttet markedet bedre. Men som en fra pressen sier, "Vem vill se Brynæs-Vålerengen?".

Spennende tanke egentlig, men da synes jeg noe av vitsen må være at det er flest mulig norske spillere på laget. Hvis vi må hente inn masse utlendiger for ikke å bli slaktoffer kan vi likegodt la være. Det mest negative er vel allikevel at den norske eliteserien blir lidende fordi den beste klubben forsvinner fra serien. Samtidig blir det en stor gulrot for norske talenter å bli så gode at de får spille for Enga mot Djurgården, Frølunda og Modo. Er heller ikke i tvil om at vi enten må spille i Spectrum eller bygge en helt ny ishall.

Her er hele saken i Aftonbladet (er også omtalt i Nettavisen) http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...048247,00.html

Re: Enga i Svensk eliteserie

Sitat: Den ons, 18 april 2007 15:38 skrev Pondus:

> Tro det eller ei, men det er lag i den svenske eliteserien som foreslår å utvide serien med lag fra Norge og Danmark. At Elitserien utøkes fra 12 til 14 lag er temmelig sikkert, men noen mener altså at det i så fall bør bli ett fra Norge og ett fra Danmark. Skulle tro VIF var det naturlige laget å invitere. Aftonbladet har en lengre sak på temaet og har snakket med alle klubbene der borte og Jan Tore Kjær! De fleste er nok negative, men noen mener man får utnyttet markedet bedre. Men som en fra pressen sier, "Vem vill se Brynæs-Vålerengen?".

>

> Spennende tanke egentlig, men da synes jeg noe av vitsen må være at det er flest mulig norske spillere på laget. Hvis vi må hente inn masse utlendiger for ikke å bli slaktoffer kan vi likegodt la være. Det mest negative er vel allikevel at den norske eliteserien blir lidende fordi den beste klubben forsvinner fra serien. Samtidig blir det en stor gulrot for norske talenter å bli så gode at de får spille for Enga mot Djurgården, Frølunda og Modo. Er heller ikke i tvil om at vi enten må spille i Spectrum eller bygge en helt ny ishall.

>

> Her er hele saken i Aftonbladet (er også omtalt i Nettavisen) http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...048247,00.html

Nå har ikke jeg så frykelig peiling på Hockey, men er det ikke slik NHL er bygget opp, lag fra USA og Canada?
    Oslobajas

Comment

Stemmer det Cossie.

Comment

det som er kjipt, som kommer fram i den artikkelen der, er at Chartier har gått/kommer til å gå til tyskland, og Bjurling er aktuell for to svenske klubber :S

Det likte jg ikke :S

Comment

Sitat: Den ons, 18 april 2007 19:57 skrev EngaGutt4eVer:

> det som er kjipt, som kommer fram i den artikkelen der, er at Chartier har gått/kommer til å gå til tyskland, og Bjurling er aktuell for to svenske klubber :S

> Det likte jg ikke :S

Ikke jeg heller ass :S.. hva gjør vi nå? :S

Comment

Sitat: Den ons, 18 april 2007 19:57 skrev EngaGutt4eVer:

> det som er kjipt, som kommer fram i den artikkelen der, er at Chartier har gått/kommer til å gå til tyskland, og Bjurling er aktuell for to svenske klubber :S

> Det likte jg ikke :S

Helt klart. Det var vel forsåvidt gammelt nytt at Chartier skulle reise, men det vil komme seg en bombe for meg hvis Bjurling stikker, jeg var sikker på at han var spikret fast på Jordal i minst en sesong til.

Bli Björn, bli!!

Forøvrig er jeg ikke en tilhenger av en svensk serie med innslag fra Norge.
            Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Sitat: Den ons, 18 april 2007 17:50 skrev CrazyMagnus:

> Stemmer det Cossie.

Så det kan evt bli en Skandinavis form for NHL? Tja.. kan bli bra det.
              Oslobajas

Comment

Sitat: Den ons, 18 april 2007 22:19 skrev cossie3:

> Sitat: Den ons, 18 april 2007 17:50 skrev CrazyMagnus:

>

> > Stemmer det Cossie.

>

>

> Så det kan evt bli en Skandinavias form for NHL? Tja.. kan bli bra det.

Det er vel veeeldig langt frem til noe sånt. Elitserien skal utvides til 14 lag, og noen har kastet ut et forslag om å ta med ett lag fra Norge og ett lag fra Danmark i stedet for 2 svenske. Tror de fleste i Sverige ler godt av denne. Men klart, en SHL (Scandinavian Hockey League) hadde jo på sikt vært fett. Kanskje med 12 lag fra Sverige, 4 lag fra Norge og 4 fra Danmark. Tar man med 10 lag fra Finland har man NHL=Nordic HL.

I tillegg melder NRK at forbundet har vært i kontakt med de andre landene om ishockeyens svar på Royal League.

http://www.nrksport.no/ishockey/1.2258748

Det er bra at noen tenker nytt på hvordan norsk hockey skal bli bedre.

Comment

Sitat: Den ons, 18 april 2007 21:18 skrev LameDuck:

> Sitat: Den ons, 18 april 2007 19:57 skrev EngaGutt4eVer:

>

> > det som er kjipt, som kommer fram i den artikkelen der, er at Chartier har gått/kommer til å gå til tyskland, og Bjurling er aktuell for to svenske klubber :S

> > Det likte jg ikke :S

>

>

> Helt klart. Det var vel forsåvidt gammelt nytt at Chartier skulle reise, men det vil komme seg en bombe for meg hvis Bjurling stikker, jeg var sikker på at han var spikret fast på Jordal i minst en sesong til.

>

> Bli Björn, bli!!

>

> Forøvrig er jeg ikke en tilhenger av en svensk serie med innslag fra Norge.

Ja, jeg trodde det jeg også.Han sa det jo selv, siden han skulle ha keeperskole osv på jordal..

Men sant skal sies, så er det ingen ting som er skrevet under enda, men vi får jo vite det flere uker etter det har skjedd, siden det er så "bra" oppdateringer på vif.no

(vet jeg klager mye på vif.no og oppdateringer der, men jeg syntes det er skikkelig synd, at vi som brenner for hockey, ikke får de oppdateringene som trengs å vite og hva som skjer m spillerne. Skulle gjerne sett at vi fikk til noe i likhet med det vif-fotball.no har fått til.. med intervjuer osv av spillere og trenerteam, så vi får ett innblikk i hva som skjer også utenfor isen. Er hvert fall min mening....

Nå blei det litt annet jeg skrev om her men same shit.. ingen som henger meg av den grunn http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif )

Kjære Bjurling, ett år til.. minst http://www.klanen.no/snakk/images/sm...on_biggrin.gif

Comment

Synes et eller to lag fra Norge i svensk liga er spennende, men samtidig skummelt. Hva hvis vi får to plasser? Get-ligaen uten Storhamar og Enga er jo ikke noe stort. Eller hva med det året vi havner utenfor det gode selskap (at Stavanger og Bønda får plassene) og vi sitter igjen med "storoppgjør" mot Frisk og Stjernen som de store trekkplasterne? Jeg vil heller få opp antallet haller her i landet og på sikt få opp nivået på vår hjemlige liga. Vi ville dessuten blitt en kasteball av dimensjoner i Sverige.

Det mest positive er vel at det ville dratt flere folk til Jordal, men tror ikke vi har økonomi til å hente inn spillere til et lag som ville vært slagkraftig i en slik serie. Kjedelig å kjempe i bånn hver sesong.
                    Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

Sitat: Den tor, 19 april 2007 23:06 skrev murt:

Vi ville dessuten blitt en kasteball av dimensjoner i Sverige.

>

> Det mest positive er vel at det ville dratt flere folk til Jordal, men tror ikke vi har økonomi til å hente inn spillere til et lag som ville vært slagkraftig i en slik serie. Kjedelig å kjempe i bånn hver sesong.

Det er akkurat det som er mitt argument mot en slik løsning.

Men bevares, det hadde vært jævlig gøy!

Comment

Sitat: Den tor, 19 april 2007 00:54 skrev EngaGutt4eVer:

> Ja, jeg trodde det jeg også.Han sa det jo selv, siden han skulle ha keeperskole osv på jordal..

Jeg har en naturligvis forståelse for at han ville ha en klausul (svensk eliteseriehockey er tross alt hakket mer attraktivt enn Get-ligane) da han skrev under kontrakten, men jeg kan samtidig ikke legge skjul på at jeg ville blitt umåtelig skuffet hvis han skulle finne på å reise.

Ett år til, Björn, to år til!

Comment

Glöm Elitserien!

Skulle det bli aktuellt inom två år måste klubben omsätta 100.000.000 NOK per år och köpa in ett helt nytt lag förutom 3-5 spelare.

Det bästa för Norsk hockey är att utveckla klubbarna i landet och den egna serien och genom att ständigt ha ett antal norska spelare i elitserien som kan återvända och berika Norsk hockey. Med ökat intresse och fler arenor blir det fler spelare och om kanske 10-15 år är några norska lag tillräckligt starka för att delta i elitserien.

Comment

Working...
                          X