Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Terminliste

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Terminliste

Våre tre første hjemmekamper denne sesongen, spilles på henholdsvis en torsdag, tirsdag og mandag.

Dette er et mye diskutert tema, men tilsynelatende til ingen nytte. Hvordan i all verden skal vi klare å lokke folk til hockeyarenaer når det er helt håpløst å få med seg hvilke dager kampene spilles på?

Etter hvert blir det søndagskamper også, og da er det intet mindre enn fire potensielle kampdager i uka.

Helt håpløst, spør dere meg.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Re: Terminliste

Sitat: Den søn, 16 september 2007 03:29 skrev LameDuck:

> Våre tre første hjemmekamper denne sesongen, spilles på henholdsvis en torsdag, tirsdag og mandag.

> Dette er et mye diskutert tema, men tilsynelatende til ingen nytte. Hvordan i all verden skal vi klare å lokke folk til hockeyarenaer når det er helt håpløst å få med seg hvilke dager kampene spilles på?

> Etter hvert blir det søndagskamper også, og da er det intet mindre enn fire potensielle kampdager i uka.

Vel, nå er jo både tirsdager og torsdager normale kampdager. At man har flyttet en kamp fra søndag til mandag antar jeg at har en, eller begge, forklaringer:

a) Man ønsker å unngå kollisjon med fotballen

b) Det er TV-kamp

I tilfellet 24/9 tror jeg at Vålerenga Fotball i utgangspunktet var stipulert til søndag kl. 18.00, men at det etter det tidspunktet man spikret terminlista i ishockey så har fotballkampen blitt flyttet pga. at den vises på TV2 Zebra mandag 24/9 kl. 19.

...hvilket betyr at hjemmekampen mot Comet potensielt flyttes til søndag kl. 18.30 uten at jeg kan garantere det på noen måte.

Vålerenga Ishockey er spesielt utsatt for kollisjoner med fotballen, og det utgjør faktisk en økonomisk forskjell som ikke er ubetydelig å unngå slike kollisjoner.

...når du hører lyden av trampende hover, tenk hest - ikke sebra http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Sitat: Den søn, 16 september 2007 03:29 skrev LameDuck:

> Våre tre første hjemmekamper denne sesongen, spilles på henholdsvis en torsdag, tirsdag og mandag.

>

> Dette er et mye diskutert tema, men tilsynelatende til ingen nytte. Hvordan i all verden skal vi klare å lokke folk til hockeyarenaer når det er helt håpløst å få med seg hvilke dager kampene spilles på?

>

> Etter hvert blir det søndagskamper også, og da er det intet mindre enn fire potensielle kampdager i uka.

>

> Helt håpløst, spør dere meg.

Så vanskelig er det vel ikke. 42 av 44 kamper går på tirsdager, torsdager eller søndager. Dager vi har vært vant til i mange år nå. Terminlista er tilgjengelig for alle på nettet, f.eks her http://www.vif.no/kamper.php?categor...y&season=8

Det er to mandagskamper, begge pga hjemmekamper for VIF fotball søndagen før. Regner med at kampen mandag 24. sept mot Comet blir flyttet tilbake til søndag 23. sept da VIF fotballs kamp mot FFK i ettertid ble flyttet til mandag.

Noe man dessverre ikke får gjort noe med er vel at det blir kollisjon mellom kampen Sparta-VIF og VIF-Austria Wien torsdag 4. okt. Skulle gjerne fått med meg begge. Håper de kan finne en løsning på dette.

Comment

Sitat: Den søn, 16 september 2007 12:12 skrev Pondus:

> Noe man dessverre ikke får gjort noe med er vel at det blir kollisjon mellom kampen Sparta-VIF og VIF-Austria Wien torsdag 4. okt. Skulle gjerne fått med meg begge. Håper de kan finne en løsning på dette.

Vedr. 4/10 så er det jo bare å ringe gode gamle Iversen fhv. TIK. Han ville jo arrangere hockeykamp på Lerkendal med kunstig innleid isflate.

Snu kampene, spill VIF-Sparta på Ullevaal som oppvarming. Så inviteres alle ned på banen etter hockeykampen, Hansa stiller for dagen med gratis sprit og blandevann - forutsatt at folk hogger isbitene selv.

Tipper dugnadsånden kommerfor tilbake jeg. 20000 tørste jævler rydder den rinken på 15 minutter.

"Alle var til stede på kampene, men ingen husker noe av fotballen"

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Tviler sterkt på at fotball forbundet har flytta noen kamp pga hokey.

Det er har alltid vært i alle år hockey forbundet som har flytta på kampene.

Men faste dager er Tirsdag,torsdag og søndager

Comment

Sitat: Den søn, 16 september 2007 13:02 skrev Nesrene:

> Sitat: Den søn, 16 september 2007 12:12 skrev Pondus:

>

> > Noe man dessverre ikke får gjort noe med er vel at det blir kollisjon mellom kampen Sparta-VIF og VIF-Austria Wien torsdag 4. okt. Skulle gjerne fått med meg begge. Håper de kan finne en løsning på dette.

>

> Vedr. 4/10 så er det jo bare å ringe gode gamle Iversen fhv. TIK. Han ville jo arrangere hockeykamp på Lerkendal med kunstig innleid isflate.

>

> Snu kampene, spill VIF-Sparta på Ullevaal som oppvarming. Så inviteres alle ned på banen etter hockeykampen, Hansa stiller for dagen med gratis sprit og blandevann - forutsatt at folk hogger isbitene selv.

>

> Tipper dugnadsånden kommerfor tilbake jeg. 20000 tørste jævler rydder den rinken på 15 minutter.

>

> "Alle var til stede på kampene, men ingen husker noe av fotballen"

>

He-he, en kamp i Sveits sist vinter ble spilt på det største fotballstadionet i Bern, tror det var 40000 tilskuere, du veit hva publikumsrekorden for ishockey er?

Comment

Sitat: Den søn, 16 september 2007 21:18 skrev kenta27:

> Tviler sterkt på at fotball forbundet har flytta noen kamp pga hokey.

> Det er har alltid vært i alle år hockey forbundet som har flytta på kampene.

>

> Men faste dager er Tirsdag,torsdag og søndager

hvis du tenker på mandag 24. sept så ble VIF-Comet satt opp på denne dagen fordi terminlista til fotballen sa at VIF skulle spille mot FFK søndag 23. Men så flytter de fotballkamper med 3-4 ukers varsel da de bestemmer hvilke kamper som skal gå når pga av TV 2. VIF-FFK ble flyttet til 24. for å vises på TV 2 Zebra, så da blir det kampkollisjon med hockeyen. Burde være en smal sak å flytte VIF-Comet til søndag 23.

Comment

Nå er kampen mot Comet flyttet til søndag 23. sept kl. 1700 (opprinnelig mandag 24.). Er omtalt på klanen.no og endret på terminlista på vif.no

Comment

å endret i kalenderen på klanen.no. (og retta motstander, av en eller annen grunn så har det blitt oppført furuset som bortelag i den kampen )

Tror han som har skrevet det var påvirket av alkhol når han skrev det http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_lol.gif

Comment

Working...
                  X