Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd - seriestart Frisk - Vålerenga lørdag 14. sept kl. 1800

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd - seriestart Frisk - Vålerenga lørdag 14. sept kl. 1800

Allerede i første runde får vi et møte mellom norgesmesteren Frisk og seriemesteren Vålerenga fra sist sesong. Oppgjørene mellom Frisk Asker og Vålerenga blir hardere for hvert år. Jeg tror at når begge klubbene sitter med nye store haller (ny hall i Asker står klar desember 2021), så vil Frisk-VIF ikke bare være vårt størst lokalderby, men også blant de største oppgjørene i sesongen, nesten på høyde med oppgjørene mot Storhamar.

VIF var utrolig gode i seriespillet i fjor. Frisk var ditto elendige. Vi vant, mens Frisk bare ble nr 5. Hele 30 poeng bak oss. Ikke nok med det. Vi vant alle fem kampene innbyrdes. 15 poeng og 19-6 i målforskjell. Men vi tapte 4-2 i kamper i semifinalen. Det etter at den nye unge treneren Jan Andre Aasland fikk skikk på laget. Skal ikke dvele for mye med at de slo oss ut. Men det at Stefan Espeland ble skadet og ikke kunne spille kamp 3, 4 og 5, svekket førstefemmeren mer enn det vi kanskje tenkte over.

Frisk har stort sett det samme laget som i fjor. Cocozza har lagt opp, og Bonis, Thompson og McMonagle er borte. Inn har kommet Mikael Dokken som er en tøff spiller. Canadierne Lavoie og Petryk forventes det mye av. Petryk har ikke spilt noen av de fire kampene i CHL. Men han skal visstnok spille mot oss på lørdag. Stor og tung spiller med 212 kamper i AHL. Lavoie hadde over 50 poeng i Allsvenskan for tre år siden. Men har ikke imponert hittil for Frisk. Har 1 mål i CHL. Backen McMonagle er ikke erstattet, ennå.

For VIF gjelder at vi aldri har mistet så mange gode spillere på en gang. Det er nesten vondt å se oversikten over spillere som er borte: Brede Frettem Csiszar, Stefan Espeland. Morten Ask, Rasmus Ahlholm og Martin Laumann Ylven. Borte fra fjorårets lag er også Andreas Heier, Petter Grønstad og Markus Ekberg. Men det er de fem førstnevnte vi kommer til å savne.

Men vi har fortsatt mange gode spillere igjen på årets laget. Vi har GET-ligaens beste spiller, sett over de tre siste sesongene, i Tobias Lindström. 197 poeng på 137 kamper er formidable tall. Vi har keeperen med det største potensiale, Steffen Søberg. Vi har GET-ligaens beste back-korps. Jeg forventer mye av Daniel Sørvik og Linus Rotbakken denne sesongen. Håper de slår til fra start. Vi må benytte 4-5 U-21 spillere i hver kamp. Det jeg har sett av dem beroliger. De er godt skolerte taktisk, de er sterke, de har ingen respekt. De har vært vant til å vinne, sesong etter sesong. Og vi har kanskje GET-ligaens største talent i 16-åringen Leo Johansen Halmrast. Han skåret sitt første mål på A-laget borte mot Oilers sist lørdag. Et mål som ble beskrevet som et kunstmål alene med Henrik Holm.

Jeg tror vi får en flying-start på sesongen. Vi vinner 3-2 etter sudden
    Last edited by Pondus; 13.09.2019, 00:37.

Ut fra hvordan vi har stilt i treningskampene tror jeg vi kan forvente dette laget:

Søberg - Svendsen

Rotbakken - Ekelund
    Sørvik - Trygg
    Eidstedt - Strøm
    Francke

Røymark - Lindström - Thomas Olsen
    Oppøyen - Gunnarsson - Brekke Henriksen
    Halmrast - Stene - Colin Olsen
    Blegen - Lalande - Berger
    Frøberg

Eneste usikre er hvem som skal spille med Stene og Colin i 3. rekka. Mot Oilers var Lalande tredjemann. Men jeg ser han som det beste alternativet som center i 3. rekka. Nykommer Christoffer Larssen Berger er også et alternativ. Men jeg håper de gir Leo Halmrast sjansen sammen med en så sterk senter som Stene og med en stadig bedre Colin Olsen på den andre vingen. Vi må tørre å dyrke et så stort talent som Halmrast. Og da kan han ikke gjemmes bort i ei fjerderekke som bare skal slå i fra seg.

Comment

Frisk Asker: VELKOMMEN TIL SERIESTART http://www.friskasker.no/hockey/sist...il-seriestart/

Klanen.no : VEIEN TILBAKE: OG VI ER (SNART) I GANG http://klanen.no/Blogger/Veien-tilba...Bm4yqghEUGAK8k

Comment

Frisk kan være fryktelig gode om de får flyten https://www.facebook.com/watch/?v=3022208078005385

Vi kan ikke regne med å skåre så mange mål selv. Derfor må keeperspillet og spillet i egen sone være på topp for å ta poeng i Askerhallen.

Hvis du vil kjøpe billett på forhånd må du installere Frisk Asker appen. VIF-fans står på felt M, eller sitter på felt N.

Comment

Sist vi spilte seriekamp i Askerhallen fikk vi det enkelt https://www.tv2.no/v/1412610/

Comment

Laget er klart. Det ble nykommer Berger som den siste plassen i 3. rekka. 4. rekka er dermed Halmrast-Lalande-Frøberg. Å sette Halmrast i 4. rekka er nærmest bortkastet i mine øyne, men men. Frykter at de blir sittende å se på.

Comment

Syntes vi kommer til mye bra sjanser,men sliter med å få skiva i mål.Savner en skikkelig sniper og goalgetter.Håper det løsner.Syntes Frisk spilte defensiv og til tider kjedelig hockey.Halmrast syntes jeg spilte med masse rutine,fremsto som om han hadde spilt i Get en evighet.Veldig positivt!

Comment

Vi vinner skuddstatistikken 39-23, men taper 3-0. At vi kommer til å skåre få mål visste vi egentlig etter resultatene i treningskampene. Da gjelder det å ikke slippe inn (for mange) mål. Og da er første bud å ikke ta utvisninger. Dessverre ble det vår bane. Det er ikke overraskende at Frisk er gode i overtall, Da må vi i alle fall ikke gi dem muligheten i fem mot tre. Mats Trygg tok tre utvisninger, mens Villiam Strøm tok to. Trygg hang ikke med i egen sone. Det er illevarslende. Alderen som tynger? Mens Strøm er alt for uvøren. Takling mot hode og puck-out vitner om dårlig kontroll. Nevnt er antall skudd. Men altfor mange av dem var skudd bare for å skyte, uten at noen dekket Dahlberg.

Fremover på banen viste savnet av Rasmus Ahlholm seg veldig. Førsterekka blir lidende når tredjemann er Thomas Olsen som mangler oversikt og finesse til å spille i den rekka. Han ble etterhvert byttet ut med Colin Spaberg Olsen, uten at det endret noe. Jeg mener de bør prøve Leo Halmrast i førsterekka. Jeg vet ikke om dere som så kampen på TV/nett fikk med dere hvor god Leo var i den knapt 9 min han fikk på isen. Han startet med noen susende taklinger. Han har like bra speed og fysikk som man kan forvente av en senior. Til å være 16-år visste han ingen respekt. Han hadde fem skudd på mål. Det var mest av alle på laget, og da har han bare halvparten av istiden de andre hadde. Sett Leo i førsterekka, så kan Thomas Olsen spille med Stene og Colin Olsen i 3. rekka.

Alle målene https://www.tv2.no/v/1494918/

PS! I dag hadde vi akkurat nok spillere til tre backpar og fire løperrekker. Men Sander Frøberg fikk bare 6-7 bytt før han ble benket. Det er klart at vi har for lite spillere. Vi har ingen alternativ. Samtidig ser jeg at Lars Erik Francke-Enersen og Joakim Andre Martinsen spilte 1. divisjonskamp for Hasle/Løren som slo Comet 4-3 etter tre skåringer av Rasmus Juell. Det betyr nok at vi har en samarbeidsavtale med H/L som gjør at U-23 spillere går fritt mellom lagene. Det betyr også at vi kan låne Rasmus Juell (som jobber som brannmann). Det er noe å tenke på for Roy og Espen.

PS! Rundt omkring i Europa starter man opp seriespillet denne helga. Samtidig er mange gode spillere uten kontrakt. Akkurat nå er det kjøpers marked. Spillere som er i beit for en klubb å spille for kan bli nødt til å senke lønnskravene. Det er f.eks minst 6-7 veldig interessante spillere ledig fra Allsvenskan. VIF, og klubbens eiere, bør se at vi mangler en topp-spiller til vår førsterekke. Det kan være vel anvendte penger å signere en god spiller. Det i stedet for at VIF skal bli et uinteressant lag som vaker rundt midten av tabellen og som er sjanseløse mot topp-lag som Oilers og Storhamar.

Comment

- Vålerenga-trener Roy Johansen var brukbart fornøyd. Men ikke med dommerne.

– Vi er på høyde fem mot fem. Dommerne legger listen på et så lavt nivå at det blir mye utvisninger, og avgjørende for kampen. Vi kan ikke ha det slik at det blir som i bandy, sier Roy Johansen til VG.

https://www.vg.no/sport/ishockey/i/w...a-nytt-nm-gull

Comment

Working...
                  X