Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Manglerud - Vålerenga torsdag 3. okt kl. 1830

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Manglerud - Vålerenga torsdag 3. okt kl. 1830

Må ærlig innrømme at det å kalle dette for et byderby (har gjort det selv i flere år nå), bare er et forsøk på å holde liv i noe som knapt eksisterer. Til det er det altfor liten temperatur rundt disse kampene. Rett for slett fordi Manglerud ikke evner å sette sammen et bedre lag og fordi de mangler supportere. I år har de et enda svakere lag enn de siste sesongene. De har en stamme med jevne og halvgode norske spillere. Laget beste spillere er Kjetil Marthinsen og Mathias Trygg. Men der hvor de har hatt noen gode utlendinger, som Dylan Richard, Peter Lindblad, Matthew VanVoorhis og Sam Coatta, har de nå to nye svensker som ikke har skåret mål, og en norsk/amerikansk back i Hakon Nilsen som heller ikke har bidratt med poeng. Manglerud kan fort havne i nedrykkskval, sammen med Grüner. Vi trenger ikke mer enn to lag fra Oslo i GET. Skal ikke si at jeg håper at en av dem rykker ned...

For VIF gjelder det å sette inn tempo og kraft fra første dropp. Da er vi vanskelig å slå. Og så må vi få flere i gang med mål og assister. Rekka med Gunnarsson, Oppøyen og Brekke har hverken mål eller assister hittil. Vi må kreve at også de bidrar offensivt. Så synes jeg rekka med Stene, Olsen og Berger begynner å vise fasong. Tre poeng på hver av dem hittil. Thomas Olsen er på gang. Tipper et par skåringer fra han.

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/ PS! Legg merke til at MS har 1 seier, 3-1 mot Grüner, men 0 poeng. De startet med minus 3 poeng da de ikke oppfylte avtalen med Forbundet om positive tall for egenkapital.

PS! The Mayor viser hyggelig omsorg i den forrige kamptråden, som kom etter at kampene var spilt. Og, ja det handlet om sykdom. Ikke at jeg har mistet interessen. Ikke så mange som skriver her inne, men det er mange som leser. Det vet vi. Og når vi skal opp fra 1000 på kampene til kanskje 4000 uke etter uke vil interessen rundt laget bare øke. Og tror jeg på gode tider på Klanens debattforum

Du er viktig for interessen her inne spesielt Pondus, og jeg ble også litt bekymra når jeg vurderte å legge inn "kamprapport" siden jeg enten er på kamp eller ser dem via Sumo.
    Enersen ser jeg heller ikke så mye lenger, og Duckster poster heller ikke så mye.
    Hocleyforumet er ikke så aktivt, men jeg håper som du sier. at fra og med vinter'n, når Amfi'n tar form på innsiden, når sesongkort begynner å selges, når det blir rift om plassa, når det kommer nye klassespillere inn, når når når - ja da blir det bra
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
      Du er viktig for interessen her inne spesielt Pondus, og jeg ble også litt bekymra når jeg vurderte å legge inn "kamprapport" siden jeg enten er på kamp eller ser dem via Sumo.
      Enersen ser jeg heller ikke så mye lenger, og Duckster poster heller ikke så mye.
      Hocleyforumet er ikke så aktivt, men jeg håper som du sier. at fra og med vinter'n, når Amfi'n tar form på innsiden, når sesongkort begynner å selges, når det blir rift om plassa, når det kommer nye klassespillere inn, når når når - ja da blir det bra
      Det er bare å dra i gang en kamptråd hvis det ikke har dukket opp en fra meg noen timer før kamp.
      Last edited by Pondus; 03.10.2019, 00:25.

Comment

Oops, Tobias Lindström og Axel Eidstedt er skadet !. Det er Dagsavisen som forteller at den stødige poengplukkeren Lindström gikk av isen på onsdagens trening.

– Han er skada og spiller ikke, kunne Roy Johansen bekrefte overfor Dagsavisen dagen før Oslo-derbyet.

VIF-sjefen tror imidlertid ikke at det er snakk om en langvarig skade.

– Han fikk seg en smell mot Stavanger, og blir nok ute et par uker, anslår Johansen.

Det står ikke noe mer om Eidstedt.

Skral økonomi gjør at profilene ikke er erstattet. Roy Johansen innrømmer at laget er preget.

– Vi har mistet mange spillere, og produserer ikke like mye offensivt. Men det er fortsatt vanskelig å score på oss. Vi holder tett bakover, sier han.

– Men vi har for eksempel ikke det overtallsspillet som vi hadde i fjor. Der var Stefan Espeland viktig. Vi mistet kvaliteter der. Vi er fornøyd med det vi har, men det er mange hull å fylle. Det vil ta litt tid, fortsetter VIF-treneren.

Uten Eidstedt og Tobbe kan laget bli seende slik ut:

Ekelund - Rotbakken
        Sørvik - Trygg
        Strøm - Francke

Røymark - Stene - Thomas Olsen
        Oppøyen - Gunnarsson - Brekke Henriksen
        Berger - Lalande - Colin Olsen
        Halmrast - Nicolai Eliesen - Oscar Blegen
        Joachim Marthinsen

Comment

Kveldens lag er klart. Det ble U-21 backen, 99-modell, Emil Holm Larsen som erstatter Eidstedt på backen. Larsen står bokført med en A-lagskamp fra før. Francke-Enersen som jeg tippet på har kanskje karantene etter en U-21 kamp mot Nidaros forrige helg. Fikk fire kamper for en cross-cheking. Høres ikke bra ut.

Fremover på banen ble det ikke plass til Joachim Marthinsen. Laget ble derfor slik jeg tippet i går, men med den forskjell at Colin Olsen fortsetter i førsterekka mens Thomas Olsen forbli i tredjerekka. Litt forundret over den da Thomas Olsen har vist gode takter i det siste. Nå blir rekkene mer jevnet ut stedet for å forsøke å toppe ei førsterekke.

https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.n...4b&oe=5E3437BD

Comment

Skade på Lindstrøm er omtrent det verste som kan skje dette laget. Blir beintøft å vinne matcher om han er ute i 2 uker, spesielt mot Storhamar og Frisk. Skal allikevel være kapable til å slå M/S i kveld. Gleder meg til å se unggutta som virkelig tar for seg, så får vi håpe på noen mål fra de mer etablerte. Svendsen i mål. Man ønsker kanskje å gi Søberg litt mer hvile i år slik at han er fresh til sluttspillet. Powerplay blir fort viktig i kveld, der lugger det veldig så langt sesongen, håper på en suser fra Sørvik på blå f.eks.

Comment

Frøberg ikke med i dag heller?
              ser han har spilt bra, mye og produsert en del på u21.
              enig at det blir tøft med Tobbe ute i noen uker.
              men da må flere andre steppe opp. Som for eks Røymark, Stene, Colin, Olsen,Oppy og Greven offensivt.
              Håper også enga ser på muligheten til å evt låne Rasmus Juell og Tim Mørk fra Hasle Løren i noen kamper framover. Begge to hadde en bra sesong i fjor og har spilt i enga tidligere.
              Mørk var jo sett på som et stort talent som fikk spille noen kamper i 2014 og 2015.
              Shampo uttalte også den gang at Mørk skulle ta over når Espeland gikk til Møkkalaget Lørenskog.

Dessverre så ødela skader mye for Mørk...

Comment

Vi vinner 5-1. Bla. første skåring for Oskar Blegen i GET-ligaen

Målene https://www.tv2.no/v/1501578/

Vårt Oslo https://vartoslo.no/valerenga-med-komfortabel-seier-borte-mot-m-s/?fbclid=IwAR2zCMT-qnx9bMtYVXPR9352cF4H45loQ7X7JV7URqkIRFRZ90H6hiPH2i E

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/norway/get-ligaen/standings/

Jeg snakket litt med Tobbe Lindström. Han var litt diffus på hva som er problemet. Men det skal være noe muskulært i overkroppen, evt ribbein. Han sa at prognosen var 3-6 uker... men at han satset på at det ikke skulle bli så lenge.

-Lørdag tar vi i mot Storhamar som har tapt 3 av 7 kamper. Vi er likt på poeng, 11, men vi har en kamp mindre spilt. Bra trøkk på billettsalget https://www.ticketmaster.no/event/va...lletter/614095

-Billetter til kampen Grüner - VIF torsdag 10. okt er i salg på appen til Grüner. Det vil være maks 600 billetter.

Comment

Working...
                X