Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lørdagskamper

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lørdagskamper

Etter det jeg kan se, så er alle helgekampene på hjemmebane i år lagt til lørdager kl. 1600, ikke søndager kl. 1700 som det var tidligere.

Jeg aksepterer hvis det er noen kloke hoder som har en større plan med dette, men kan noen forklare meg hvorfor man har valgt denne endringen og hva man ønsker å få ut av det?

Jeg føler det har vært "dødt" på disse lørdagskampene enn så lenge. Både nykommer Narvik og topplagene Stavanger og Storhamar burde være blant de mer interessante lagene. Så ser jeg at selv mot Storhamar så er det under 1000 tilskuere på hjemmebane.

Jeg er litt usikker på hvem en kamp på lørdag vil passe bedre for enn en kamp på søndag? Man gjør vel ikke en slik endring uten å ha en plan bak det hele?

Personlig så syntes jeg som har litt lengre reisevei at lørdagskamper passer bedre enn søndag,men det er sikkert andre grunner til at dette har blitt endret.

Comment

Originally posted by Undertaker View Post
      Etter det jeg kan se, så er alle helgekampene på hjemmebane i år lagt til lørdager kl. 1600, ikke søndager kl. 1700 som det var tidligere.

Jeg aksepterer hvis det er noen kloke hoder som har en større plan med dette, men kan noen forklare meg hvorfor man har valgt denne endringen og hva man ønsker å få ut av det?

Jeg føler det har vært "dødt" på disse lørdagskampene enn så lenge. Både nykommer Narvik og topplagene Stavanger og Storhamar burde være blant de mer interessante lagene. Så ser jeg at selv mot Storhamar så er det under 1000 tilskuere på hjemmebane.

Jeg er litt usikker på hvem en kamp på lørdag vil passe bedre for enn en kamp på søndag? Man gjør vel ikke en slik endring uten å ha en plan bak det hele?
      Jeg synes søndagskamper er bedre enn lørdagskamper. Føler det er mye mer annet som skjer på lørdager, og at det må være langt flere som jobber på lørdager enn søndager. Det som er spesielt denne sesongen er at vi hatt fått tildelt langt flere helgekamper enn midtukekamper. Vi har bare seks torsdagskamper. I fjor var nettopp torsdagskampene de best besøkte, også fordi vi møtte Storhamar og Oilers. Flere kamper med over 1500 tilskuere. F.eks første hjemmekamp mot Storhamar torsdag 18. okt i fjor hadde 1628 tilskuere. Først kamp mot Storhamar i år, en lørdagskamp, hadde bare 966 tilskuere. Mange faktorer spiller inn. Spesielt at vi hadde så bra lag i fjor og at det var en toppkamp, ikke kamp om 4. plass. Men jeg tror at torsdag er den aller beste dagen for hjemmekamp, særlig om kampen starter kl. 1900 i stedet for kl. 1830. Den ekstra halvtimen er god å ha for folk som først skal hjem fra jobb.

Jeg spurte Glenn Jensen om hvorfor de har valgt lørdag fremfor søndag. Svaret var:

Det er litt tilfeldig at vi har blitt tildelt så mange helgekamper hjemme denne sesongen, og kun seks ukedagskamper hjemme. At det er lørdagskamper istedenfor søndager, er valg tatt av klubben, da vi historisk sett har hatt høyere publikumstall på lørdager, enn søndager.
      --------------------------------------------------------------------------

Selv om jeg selv foretrekker søndager i stedet for lørdager tror jeg det er vanskelig å få et eksakt svar på hva som er best. Kanskje de skulle prøve begge deler den første sesongen på Jordal. Hvis de legger kamper på lørdager til kl.1700 eller kl. 1800 tror jeg det vil hjelpe litt ift kampstart kl. 1600. I alle fall for vår det vil kl. 1700 bety at jeg kan ta med fruen på kamp. Kl. 1600 blir for tidlig ift jobb.

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Jeg spurte Glenn Jensen om hvorfor de har valgt lørdag fremfor søndag. Svaret var:

Det er litt tilfeldig at vi har blitt tildelt så mange helgekamper hjemme denne sesongen, og kun seks ukedagskamper hjemme. At det er lørdagskamper istedenfor søndager, er valg tatt av klubben, da vi historisk sett har hatt høyere publikumstall på lørdager, enn søndager.

Dette er et viktig spørsmål, fordi mer tilskuere på kamper = mer penger i kassa + mer stemning (som igjen kan være drivende for alt annet)

Det kan godt være rett det Glenn siteres på at man er tildelt flere helgekamper enn hverdagskamper denne sesongen. Dette er det forbundet som bestemmer og det er lite å gjøre noe med. Men når man er tildelt helgekamp, så virker det som man som klubb står litt fritt til å velge dette selv, om man vil ha den på lørdag eller søndag.

Heldigvis har vi internett, så dette er ikke spesielt vanskelig å finne ut av:

Forrige sesong (18/19-sesongen)

Lørdagskamper (2 stk)
        29/9 - Stjernen - 881 tilskuere
        16/2 - Frisk - 1484 tilskuere
        Gjennomsnitt: 1182,5 tilskuere

Søndagskamper (7 stk)
        9/9 - Lillehammer - 1262 tilskuere
        23/9 - MS - 882 tilskuere
        28/11 - Ringerike - 867 tilskuere
        18/11 - Sparta - 987 tilskuere
        9/12 - Frisk - 917 tilskuere
        30/12 - Stavanger - 1741 tilskuere
        6/1 - Ringerike - 852 tilskuere
        Gjennomsnitt: 1072,5 tilskuere

Sesongen før det (17/18-sesongen)

Lørdagskamper (2 stk)
        28/10 - Stavanger - 1028 tilskuere
        2/12 - Stjernen - 771 tilskuere
        Gjennomsnitt: 899,5 tilskuere

Søndagskamper (7 stk)
        17/9 - Frisk - 708 tilskuere
        26/11 - MS - 1092 tilskuere
        10/12 - Sparta - 888 tilskuere
        21/1 - Frisk - 1082 tilskuere
        28/1 - MS - 1176 tilskuere
        4/2 - Stjernen - 791 tilskuere
        25/2 - Kongsvinger - 843 tilskuere
        Gjennomsnitt: 940 tilskuere

Statistisk har Glenn sitt på det tørre. De to siste sesongene har det vært 1041 tilskuere i snitt på lørdagskamper, men bare 1006 tilskuere i snitt på søndagskampene. En differanse på hele 35 tilskuere.....

Og med alle lørdagskampene vi har i år, så regner jeg med vi etterhvert kan danne oss et bilde av om dette var klokt eller ikke klokt.

Så langt er fasiten

21/9 - Narvik - 805 tilskuere
        28/9 - Stavanger - 1046 tilskuere
        5/10 - Storhamar - 966 tilskuere
        Gjennomsnitt: 939 tilskuere

Altså under søndagsnittet for hver av de to foregående sesonger, og det mot en eksotisk nykommer i ligaen og mot ligaens to storlag.......

Comment

Working...
        X