Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Stavanger Oilers - Vålerenga torsdag 31. okt kl. 1800 (TV 2 Sport 2)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Stavanger Oilers - Vålerenga torsdag 31. okt kl. 1800 (TV 2 Sport 2)

Oilers har som forventet blåst all motstand av banen. 12 seire, og bare et tap etter straffer mot SIL. Men vi har vært nærmest å ta poeng da vi vant skuddstatistikken 28-22, men tapte 1-2 hjemme i september. Slik så det ut den gang https://www.tv2.no/v/1499156/

Det er først og fremst tre spillere vi skal se opp for hos Oilers. Mathias Trettenes, tilbake fra tysk hockey, Dan Kissel, tilbake fra sveitsisk hockey, og David Morley som de hentet fra Lillehammer før forrige sesong. Disse tre har bokført 66 poeng til sammen. Til sammenligning har Kalle Ekelund, Tobias Lindström og Thomas Olsen notert seg for 40 poeng til sammen. Keeperduellen blir også veldig viktig. Henrik Holm står bokført med 93,4% mens Steffen Søberg har 92,5%. Som vanlig er det ventet fullt hus, 4250 tilskuere. I Stavanger er det kampene mot Vålerenga som betyr mest.

Vårt lag så bra ut mot Stjernen tirsdag. Vi hadde bare 10 forwards. Leo Halmrast var med U-21 på bortekamp mot serieleder Storhamar og var tungen på vektskålen med to skåringer og en assist i 5-2 seieren. 16-åringen hadde spilt alle A-lagskamper før tirsdag uten å notere seg for poeng. Kanskje det løsner for han i GET-ligaen snart? Så spørs det om de satser på å spille med 11 forwards eller om vi tar med en 12. mann. Enten Sander Frøberg eller Nicolai Eliesen i så fall.

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/

PS! Etter denne kampen gjenstår bare en hjemmekamp mot MS lørdag før det er landslagspause. Første kamp etter den er borte mot Storhamar tirsdag 12. nov kl. 1900. Et Storhamar-lag som visstnok skal være mye bedre enn det Vålerenga-laget som vant serien i fjor... Hilsen Rasmus Ahlholm...
    Last edited by Pondus; 31.10.2019, 14:55.

Jeg håper for oilers sin del at du mener David Morley og ikke Trevor. Skulle tatt seg ut å se han spiller hockey.
    Last edited by EspenGoo; 31.10.2019, 13:04.

Comment

Originally posted by EspenGoo View Post
      Jeg håper for oilers sin del at du mener David Morley og ikke Trevor. Skulle tatt seg ut å se han spiller hockey.
      Ja, skulle tatt seg ut, rettet nå.

Comment

-Det er ikke noe spesielt å møte Vålerenga lenger, sier Tommy Kristiansen https://www.tv2.no/sport/10955703/ Trist men sant. I dag stiller vi med bare fire backer pluss nærmest uprøvde Emil Larsen. Mars Trygg er ikke med, uvisst hvorfor. Det er en skandale at klubben ikke har erstattet langtidsskadde Axel Eidstedt. Den rovdriften de utsetter de andre backene for er horribelt. Hvorfor ikke spørre supporterne om hjelp? En Spleis til folkets spiller er helt vanlig i flere av de andre klubbene.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
          -Det er ikke noe spesielt å møte Vålerenga lenger, sier Tommy Kristiansen https://www.tv2.no/sport/10955703/ Trist men sant. I dag stiller vi med bare fire backer pluss nærmest uprøvde Emil Larsen. Mars Trygg er ikke med, uvisst hvorfor. Det er en skandale at klubben ikke har erstattet langtidsskadde Axel Eidstedt. Den rovdriften de utsetter de andre backene for er horribelt. Hvorfor ikke spørre supporterne om hjelp? En Spleis til folkets spiller er helt vanlig i flere av de andre klubbene.
          Merkelig hvor stille det er rundt akkurat dette. Som du sier, en innsamling hadde sikkert bistått til å hente inn en eller annen spiller, men det de driver med nå er tull. Får vi en skade til, hva da? Ringer man Ask da eller? Nei her må gutta på Valle skjerpe seg.
          Kampen idag blir vel en ordentlig nedtur med 4 backer, det kan bli tøft ja.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Merkelig hvor stille det er rundt akkurat dette. Som du sier, en innsamling hadde sikkert bistått til å hente inn en eller annen spiller, men det de driver med nå er tull. Får vi en skade til, hva da? Ringer man Ask da eller? Nei her må gutta på Valle skjerpe seg.
            Kampen idag blir vel en ordentlig nedtur med 4 backer, det kan bli tøft ja.
            Fått høre at VIF`s policy er å ikke be supportere om pengestøtte. Greit nok.

Comment

Surt tap til slutt, men for en innsats av våre gutter! Hva skal man si om dagens dømming? Direkte avgjørende feil på slutten som koster oss 2 poeng. Har ikke fulgt GET så tett de senere år men begynt å få interessen igjen nå. Synes ligaen har utviklet seg bra rent sportslig siden sist jeg fulgte med, det samme kan ikke sies om dommerstanden. Veldig synd, da det ødelegger mye av totalproduktet GET-ligaen.

Uansett en god prestasjon av våre gutter, bare å rette blikket mot neste match. Hvor stor del av dagens spillerstall tror dere kommer til å være med når pucken droppes på nye Jordal? Synes Roy bygger en god stamme som vil utvikle seg videre, selv om årets tropp er syltynn målt i antall spillere..

Comment

Det er synd for hockeynorge at vi har så utrolig dårlig dommere her i landet. Helt krise av de fire i striper å dømme den feilaktige utvisningen da det var 2 min igjen, men vi får ikke gjort noe med det nå som kamper en over. Skulle vært lov av trenerne å utfordre dommeravgjørelser ila kampen som de har i NFL.

Jeg la merke til at Rotbakken takler og henger opp folk til tørk defensivt i dagens kamp. Det er veldig bra siden det var helt fraværende i hans første kamper for VIF i år.

Comment

Vi taper altså denne kampen 2-1 etter straffer. Jeg hadde trodd vi skulle fått bakoversveis i DNB Arena, men Oilers var veldig lite farlige og med lite trykk. Eller var det bare at være gutter nesten kom ut med en bragdkamp og tre poeng? Vi tok ledelsen etter lekkert spill i overtall. Og vi holdt den til det var 3 min igjen. Da skulle Rotbakken slå vant ut men pucken gikk veldig høyt men traff plexien helt øverst. Allikevel ble det blåst. Dvs Owe Luthcke blåste. Han var såpass usikker at han måtte konferere med de andre. På tross av usikkerheten dømmer han utvisning. Man kan være enig med Roy Johansen at man ikke dømmer puck out uten å være sikker. -– Det var ikke utvisning. Vi fikk et power play vi ikke skulle hatt, men det driter jeg i, sa Tommy Kristiansen,

Vi står i mot overtallet, men i det Rotbakken kommer på isen får Kissel pucken fra Trettenes og kliner den i krysset. Utligning til 1-1 på tiden 59:04.
                  I sudden skjer det ikke så mye, annet enn at vi blir snytt for en soleklar utvisning på Trettenes når han hekter opp kølla til Gunnarsson som er i ferd med å komme alene mot Holm.
                  På straffene er Tobbe sikker som banken. Men deretter er det slutt. Vi kunne vunnet den med litt mer skjerping av Olsen og Ekelund på dems straffer.

PS! Steffen Søberg sto en vanvittig bra kamp igjen. Ikke så mye gjøre, før helt mot slutten hvor han hadde noen fantastiske redninger. 97,7% redninger.

PS! I praksis brukte vi bare 13 utespillere! Emil Larsen, Leo Halmrast og Christoffer Berger spilte bare 11 min til sammen. Sørvik spilte 32 min. Ekelund, Rotbakken og Strøm spilte ca 26 min hver.

Målene https://www.tv2.no/v/1510422/

Roy om dommerne https://www.tv2.no/sport/10958024/

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/

Comment

Personlig kunne jeg ønske meg at vi hentet Karterud tilbake fra Slovakia og signert tidligere Storhamar spiller Joel Johansson som per dags dato står uten kontrakt. Det hadde vært to solide forsterkninger og da kunne vi sendt et stikk tilbake til Hamar. Men tviler på at klubben har penger til dette per dags dato..
                    skjer det noe flere skader på en av backene våre nå, så må brede, Ask, Tallak eller Braavold gjøre comeback
                    Hva skjedde foresten med Ask og Braavold ?La de opp eller fikk de ikke fornyet kontrakt videre?

Comment

Originally posted by EspenGoo View Post
                      Personlig kunne jeg ønske meg at vi hentet Karterud tilbake fra Slovakia og signert tidligere Storhamar spiller Joel Johansson som per dags dato står uten kontrakt. Det hadde vært to solide forsterkninger og da kunne vi sendt et stikk tilbake til Hamar. Men tviler på at klubben har penger til dette per dags dato..
                      skjer det noe flere skader på en av backene våre nå, så må brede, Ask, Tallak eller Braavold gjøre comeback
                      Hva skjedde foresten med Ask og Braavold ?La de opp eller fikk de ikke fornyet kontrakt videre?
                      Ask har nylig operert ryggen som har plaget han lenge. Tvilsomt om han kan gjøre come-back. Tallak er legestudent i Ungarn? Braavold vet jeg ikke noe om.

Enig vedr Karterud. Han har bare et poeng på 10 kamper i Poprad. Men er skadet nå.

Comment

Originally posted by glindh View Post
                        Surt tap til slutt, men for en innsats av våre gutter! Hva skal man si om dagens dømming? Direkte avgjørende feil på slutten som koster oss 2 poeng. Har ikke fulgt GET så tett de senere år men begynt å få interessen igjen nå. Synes ligaen har utviklet seg bra rent sportslig siden sist jeg fulgte med, det samme kan ikke sies om dommerstanden. Veldig synd, da det ødelegger mye av totalproduktet GET-ligaen.

Uansett en god prestasjon av våre gutter, bare å rette blikket mot neste match. Hvor stor del av dagens spillerstall tror dere kommer til å være med når pucken droppes på nye Jordal? Synes Roy bygger en god stamme som vil utvikle seg videre, selv om årets tropp er syltynn målt i antall spillere..
                        Jeg har tenkt å starte en tråd for lagbygget sesongen 20/21. Det er veldig tidlig å gjøre det, men klubben har visstnok planer om å starte sesongkort-salget før jul. Da bør de kunne si noe om ambisjonene for hva slags lag de ser for seg til den første sesongen i Jordal Amfi. Jeg skal se litt på hvor mange nye spillere vi trenger, hva slags spillere dette skal være og spekulere litt i navn. Stikkord, seks nye spillere, to nye backer og fire nye forwards, 3-4 nordmenn, 2-3 utlendinger, svensker eller canadiere?

Comment

Karterud er nok sikkert ikke så altfor dyr å hente tilbake. Tror det å hente en ny svenske koster mere..
                          når jeg jeg tenker meg om så la Tallak opp ja får å studere medisin i Ungarn. Vet også at Braavold har slitt mye tidligere med motivasjonen og diverse. Men mener han fortsatt er bosatt i Oslo. Shampo ser nok på flere alternativer. Synes det er rart at klubben ikke bruker låneavtalen med H/L å låner Juell og mørk i noen kamper. De har jo erfaring fra Get ..

Comment

Roy om dommeren, og dommerens forklaring https://www.aftenbladet.no/sport/i/5...s-vi-ble-ranet

Comment

En tilnærmet perfekt taktisk match gjennomført med mannskapet som er tilgjengelig per dags dato. Derfor er det så skuffende at det bare blir 1 poeng med hjem og at det skjer pga. en dommerfeil. Hvordan klarer linjedommeren ikke å se den gå via plexien? Snytt for soleklar utvisning i OT også. Blir nesten ikke sint lengre, er blitt så standard med mye dårlig dømming at man stort sett bare blir oppgitt. Den ene dommeren verre enn den andre. Her har forbundet og klubbene en jobb å gjøre med å rekruttere og forme gode dommere, sånn som det er nå forringer det hockeyproduktet både for fans og spillere.

Ser vi bort fra dommerne er det spennende å se når strikken ryker med tanke på troppen til VIF. Vi overlever enkeltmatcher på 3 rekker og 4 backer (5 når Trygg er med), men ikke over tid. Troppen tynes til det ytterste og når backene spiller opp mot 30 min per match er det bare et tidsspørsmål før en ny skade tikker inn. Hva gjør man da?
                              Etter M/S lørdag er det en landslagspause og sjanse for backene å ta en pust i bakken..
                              Husk at Enga spiller på jordal også!

Syng deg hes for Vål`enga!

Comment

Working...
                              X