Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Skaderapport pr. 28. november

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skaderapport pr. 28. november

VIF Hockey har lagt ut følgende informasjon:

-Axel Eidstedt ute for resten av sesongen, kneoperert

-Martin Røymark, skulder, har vært til ny undersøkelse i dag. Dersom det blir klart at 33-åringen må operere, tyder det på at han ikke blir å se mer på isen sesongen 2019/2020.

-Filip Lalande er ute i åtte uker framover (jeg tror det er snakk om en kneskade)

-Daniel Sørvik er ute på ubestemt tid med hodeproblemer.

-Thomas Olsen, Mats Trygg og Andreas Stene, ingen av de trente i dag.

https://www.vif-hockey.no/artikel/s1...tynt-i-rekkene

Kan også nevne at pga U-20 VM kan hverken Leo Halmrast eller Sander Frøberg spille kampene mot Lillehammer 5.12. og Oilers 07.12.

Med disse enorme skadeproblemene bør jo nå VIF Hockey forsterke laget. Vi må i hvert fall erstatte Martin Røymark og Daniel Sørvik (selv om Sørvik forhåpentligvis kan spille igjen denne sesongen trenger vi sårt en ny back for å kunne stille med seks seniorbacker).
    Last edited by Pondus; 28.11.2019, 18:46.

Det må jo ringe noen bjeller hos de som skal ta avgjørelser? Her må det jo inn folk,å det fort som faen.Kan jo ikke drive rovdrift på de få som er igjen.Skal man ha noe som helst ambisjoner så må det satses å ikke vente til "alt ordner seg" når man kjører flyttelasset inn på Nye Jordal.

Comment

Eller så kan man se på det med litt andre briller. Disse spillerne er ikke bare idrettsutøvere, de er også arbeidstakere. Sett med arbeidsmiljøbriller, så kan man virkelig stille seg spørsmål ved om dette er forsvarlig. Jeg regner med de fleste andre her enkelt kan trekke pararellen til eget yrkesliv. Det er også relevant å se til diskusjonene som går innen topphåndballen, hvor man spesielt på kvinnesiden har sett voldsomt med alvorlige (kne)skader de senere årene. Spillerne hevder at årsaken til dette den store belastningen på toppspillerne på grunn av tett kampprogram og mye spilletid. Ser vi noen parareller til Vålerenga her tro?

Desverre så tror jeg, iallefall basert på det jeg har sett i iskrigerne, at det ikke er spesielt rom for å si fra om dette eller stille spørsmål ved hvordan ting drives. Jeg tror veien ut døra er kort for de som sier fra og er kritiske. Og det er bare å drømme om å få spille første seriekamp i nye Jordal Amfi

Sportsjef har et betydelig ansvar, og for dette perspektivet. Dessverre har vedkommende virket enten handlingslammet eller rådvill. Er det virkelig ikke penger i kassa, så ser jeg ingen annen løsning enn å fylle opp i bunn med juniorspillere og gi de nødvendig spilletid. Så får heller disse være så umodne og uerfarne for A-laget som de vil. Det er tross alt bedre enn å ødelegge enda flere A-lagspillere.

For flere skader vil komme. Det er like sikkert som at hvis denne rovdriften fortsetter så vil vi se kollektiv sluttspillkollaps så massiv at den vil få Ahlholms prestasjoner i sluttspillet de siste årene til å se ut som en utfordrer til PlayOff MVP

Comment

Originally posted by Undertaker View Post
        Eller så kan man se på det med litt andre briller. Disse spillerne er ikke bare idrettsutøvere, de er også arbeidstakere. Sett med arbeidsmiljøbriller, så kan man virkelig stille seg spørsmål ved om dette er forsvarlig. Jeg regner med de fleste andre her enkelt kan trekke pararellen til eget yrkesliv. Det er også relevant å se til diskusjonene som går innen topphåndballen, hvor man spesielt på kvinnesiden har sett voldsomt med alvorlige (kne)skader de senere årene. Spillerne hevder at årsaken til dette den store belastningen på toppspillerne på grunn av tett kampprogram og mye spilletid. Ser vi noen parareller til Vålerenga her tro?

Desverre så tror jeg, iallefall basert på det jeg har sett i iskrigerne, at det ikke er spesielt rom for å si fra om dette eller stille spørsmål ved hvordan ting drives. Jeg tror veien ut døra er kort for de som sier fra og er kritiske. Og det er bare å drømme om å få spille første seriekamp i nye Jordal Amfi

Sportsjef har et betydelig ansvar, og for dette perspektivet. Dessverre har vedkommende virket enten handlingslammet eller rådvill. Er det virkelig ikke penger i kassa, så ser jeg ingen annen løsning enn å fylle opp i bunn med juniorspillere og gi de nødvendig spilletid. Så får heller disse være så umodne og uerfarne for A-laget som de vil. Det er tross alt bedre enn å ødelegge enda flere A-lagspillere.

For flere skader vil komme. Det er like sikkert som at hvis denne rovdriften fortsetter så vil vi se kollektiv sluttspillkollaps så massiv at den vil få Ahlholms prestasjoner i sluttspillet de siste årene til å se ut som en utfordrer til PlayOff MVP
        Med unntak av Pondus' sine fantastiske innlegg og bidrag i denne gruppen, er dette det beste innlegget i puckforumet på lang tid.

FanDuck.
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Heldigvis var Mats Trygg, Andreas Stene og Thomas Olsen med mot Narvik søndag. Og til VårtOslo sier Martin Røymark — Det går fremover, men det uklart om det blir operasjon eller ikke. Jeg er optimist, sier Røymark før han setter seg på tribunen for å se kampen. Hvis om atte Røymark er tilbake om noen uker tror jeg dessverre det sitter langt inne å hente en ny forward. Det samme gjelder Daniel Sørvik. Men han har dem erstattet ved å sette Stene ned på backplass. Så et par nye spillere hadde gjort seg veldig, men der er færre og færre som tror at det vil skje.

Comment

https://www.vif-hockey.no/artikel/3m...-for-valerenga

Det baller på seg. Gunnarson ute med brudd i fingeren. Et par skader til så blir det to backpar og 2 løperrekker fremover...
            Husk at Enga spiller på jordal også!

Syng deg hes for Vål`enga!

Comment

Bak betaling, men en god nyhet! "Røymark: – Unngår trolig operasjon. En av Vålerenga Hockeys nøkkelspillere satser mot å være tilbake på isen denne sesongen."

https://www.dagsavisen.no/sport/roym...6?paywall=true
              Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Originally posted by eiks View Post
                Bak betaling, men en god nyhet! "Røymark: – Unngår trolig operasjon. En av Vålerenga Hockeys nøkkelspillere satser mot å være tilbake på isen denne sesongen."

https://www.dagsavisen.no/sport/roym...6?paywall=true
                Har ikke lest artikkel, men de skal være snakk om februar.

Klubben har jo nå varslet at sesongkortsalget er rett rundt hjørnet. Hvis det selges 400 sesongkort til en snittpris på 3000 så blir det 1,2 mill i friske penger. Det burde være mulig å hente to spillere, en back og en forward, for halvparten av disse pengene,

Comment

Working...
                X