Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Narvik - VIF torsdag 16. jan kl. 1900 (TV 2 Sport 1)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Narvik - VIF torsdag 16. jan kl. 1900 (TV 2 Sport 1)

Sist vi var i Narvik, i oktober, tapte vi hele 6-3. Da så det slik ut https://www.tv2.no/v/1508377/

Skal vi henge med i kampen om 3. plass må vi vinne denne kampen, og forlenge seiersrekka i 2020 til fire på rad. Men det blir ingen lett kamp mot et Narvik-lag som kjemper desperat for å komme til sluttspill i stedet for å havne i kvalikk hvor alt kan skje. Har litt problemer på backplass etter at Santanen og Hellerød er ferdig med sesongen pga skader.

Villiam Strøm https://www.facebook.com/VIFHockey/v...type=2&theater

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/

PS! Våre to konkurrenter om 3. plassen, Lillehammer og Frisk, møter hhv Stjernen hjemme og Sparta borte.

Laget

https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.n...65&oe=5ED7CD1B

Comment

Solid match av Vålerenga. 1-4 på borteis er bra. Slipper Narvik lite til, men mye å gå på offensivt. Blir for omstendelige, spesielt i powerplay. 8 powerplay uten nettkjenning er altfor svakt. Vålerenga satt et mål riktignok i 6 mot 5 avventende utvisning, men poenget består.

Beste med dagens match var at Leo Halmrast (16) endelig fikk sitt første mål. Pass fra Lindstrøm og brenner til på direkten i slottet. Pen scoring. Halmrast har vært nære på hele sesongen, lov å håpe på en liten ketchup effekt nå som han har satt sin første!

Kjempeviktig kamp på lørdag mot Lillehammer (som vant sin match mot Stjernen i kveld), den må vinnes!

Comment

Spilte vi med ny PP formasjon med en på blå, to på hver sin kant og to rundt keeperen? Gikk litt treigt i pasningsspillet i PP i dag.

Comment

Originally posted by Kristoffer View Post
          Solid match av Vålerenga. 1-4 på borteis er bra. Slipper Narvik lite til, men mye å gå på offensivt. Blir for omstendelige, spesielt i powerplay. 8 powerplay uten nettkjenning er altfor svakt. Vålerenga satt et mål riktignok i 6 mot 5 avventende utvisning, men poenget består.

Beste med dagens match var at Leo Halmrast (16) endelig fikk sitt første mål. Pass fra Lindstrøm og brenner til på direkten i slottet. Pen scoring. Halmrast har vært nære på hele sesongen, lov å håpe på en liten ketchup effekt nå som han har satt sin første!

Kjempeviktig kamp på lørdag mot Lillehammer (som vant sin match mot Stjernen i kveld), den må vinnes!
          Godt oppsummert. Vil også nevne at Gustav Berling setter to fine mål fra sin plass i 1. rekka. Han har småpene 4 + 4 på seks kamper.

Vi hadde en ny PP 1 med Ekelund, Lindström, Thomas Olsen, Karterud og Berling. Det er utrolig viktig at vi produserer i overtall, spesielt når kampene blir tøffere og jevnere i sluttspillet. Onde tunger skal ha det til at vi ikke trener på overtallspill. Det tror jeg vel ikke på. Den beste treninga får dem i kampsituasjon. I kveld fikk de sjansen åtte ganger. Da er det for svakt å ikke klare å skåre minst en gang. På 32 kamper har vi en PP-uttelling på 14,1% Bare Grüner er svakere. Oilers har 27,5%, mens Lillehammer som vi møter på lørdag har 22,1%

Når det gjelder coachinga i kveld så startet vi med fem backer. Emil Larsen fikk 7 min istid. Ut i 2. periode gjorde vi det trekket de har gjort i de siste kampene med å flytte Andreas Stene fra center-plass i 3. rekka og ned som 5. back. VI startet med fire rekker. 4. rekka med Halmrast, Frøberg og Moflag fikk fire bytt i 1. periode. Når Stene ble flyttet ned som back ble Halmrast flyttet til 3. rekka med Oppøyen og Spaberg Olsen. Det er ei fin rekke som jobber hardt og får pucken opp til offensiv sone. Vi skulle gjerne ha spilt med fire rekker. Men i påvente av at Røymark, Lalande eller Brekke Henriksen skal bli skadefri håper jeg vi fortsetter med Stene på backplass, og Halmrast i 3. rekka.

Målene https://www.tv2.no/v/1535264/

Lagene foran oss på tabellen, Frisk og Lillehammer, vant sine kamper torsdag. Vi må slå Lillehammer lørdag, Da er vi bare 1 poeng bak dem. Samtidig kan vi håpe på at Storhamar slår Frisk på lørdag. Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/

Comment

Pondus;åssen tror du rekkene blir når Røymark,Brekke Henriksen og Lalande er tilbake?

Comment

Originally posted by Ingar View Post
              Pondus;åssen tror du rekkene blir når Røymark,Brekke Henriksen og Lalande er tilbake?
              Hvis vi får fullt lag ville jeg først satt Stene ned på backplass. Da kan vi spille med fem backer, evt bruke Emil Larsen som 6. back.

Rekkene tror jeg blir slik:

Berling - Lindström - Røymark
              Olsen - Gunnarsson - Karterud
              Oppøyen - Brekke Henriksen - Spaberg Olsen
              Halmrast - Olsèn - Lalande

Berling og Tobbe fungerer bra sammen. Så tror jeg at Thomas Olsen og Jørgen Karterud kan bli målfarlig fra 2. rekka. Det har vi savna hele sesongen. Og så får vi ei bra 4, rekke med trøkk og fart. Viktig å spille med fire rekker. For da kommer topprekkene utpå med mer sprut i beina.

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Hvis vi får fullt lag ville jeg først satt Stene ned på backplass. Da kan vi spille med fem backer, evt bruke Emil Larsen som 6. back.

Rekkene tror jeg blir slik:

Berling - Lindström - Røymark
                Olsen - Gunnarsson - Karterud
                Oppøyen - Brekke Henriksen - Spaberg Olsen
                Halmrast - Olsèn - Lalande

Berling og Tobbe fungerer bra sammen. Så tror jeg at Thomas Olsen og Jørgen Karterud kan bli målfarlig fra 2. rekka. Det har vi savna hele sesongen. Og så får vi ei bra 4, rekke med trøkk og fart. Viktig å spille med fire rekker. For da kommer topprekkene utpå med mer sprut i beina.
                4 solide løperrekker det Pondus! Men hva med å prøve ut Halmrast i 2.rekke med Olsen&Karterud? Med litt mere kreative rekkekamerater tror jeg det virkelig kan løsne poengmessig for han. Guttungen har jo fysikk som en 30-åring og enorme skills alderen tatt i betrakting. Hvor lenge blir han i Norge tro? Var vel aktuell for finsk klubb før inneværende sesong hvis jeg ikke husker feil.. Tror dere forresten Berling kan være aktuell å være med inn i nye Jordal eller sikter vi høyere på importene?

Comment

Må innrømme jeg var litt skeptisk til Berling når han kom,men i det siste har han gjort mine ord til skamme.

Comment

Originally posted by Ingar View Post
                    Må innrømme jeg var litt skeptisk til Berling når han kom,men i det siste har han gjort mine ord til skamme.
                    Ja enig, var litt skeptisk selv. Hente vrakgodset til MS liksom.. Men virker som han passer veldig bra inn og selvfølgelig det at han produserer poeng hjelper jo på. Han spilte på 3. nivå i Sverige før denne sesongen så det viser jo at det er mulig å finne gode spillere nedover i divisjonssystemene. Uansett blir det vel en evaluering etter sesongen når man ser hvordan han presterer i playoff. Sikkert ikke den dyreste spilleren å signere videre heller.

Comment

Originally posted by glindh View Post

4 solide løperrekker det Pondus! Men hva med å prøve ut Halmrast i 2.rekke med Olsen&Karterud? Med litt mere kreative rekkekamerater tror jeg det virkelig kan løsne poengmessig for han. Guttungen har jo fysikk som en 30-åring og enorme skills alderen tatt i betrakting. Hvor lenge blir han i Norge tro? Var vel aktuell for finsk klubb før inneværende sesong hvis jeg ikke husker feil.. Tror dere forresten Berling kan være aktuell å være med inn i nye Jordal eller sikter vi høyere på importene?
                      Det skal jo litt til at vi er 100% skadefrie, men uansett enig i at Halmrast bør satses på i ei mer offensiv rekke. Mot Narvik fikk han etterhvert sjansen sammen med Oppøyen og Spaberg og da kommer han til flere sjanser. Skåringen kom da vi hadde 6 mot 5 utespillere i en avventende utvisning. Synes Roy og Espen har vært ganske flinke til å matche Leo. Han blir aldri benket, men får alltid spille kampen ut. Ja, han var ønsket av juniorlaget til Jokerit. Jeg håper VIF gir Leo en a-lagskontrakt og klare signaler på at han vil bli satset på også om vi forsterker laget med 2-3 nye toppspillere.

Jeg tror ikke Berling er på laget neste sesong. Det handler om utlendingskvoten på seks importer. Tobbe er jo norsk, mens Filip Gunnarsson vil gå utenom kvota etter å ha spilt åtte sesonger i Norge. Jeg tror vi vil starte sesongen med fem utlendinger for å ha muligheten til å forsterke laget senere i sesongen. Vi har Ekelund og Eidstedt på kontrakt. Det er mulig at vi må ha en utenlandsk back til hvis Daniel Sørvik ikke kommer tilbake. Vi kan også erstatte Daniel med Andreas Stene. Vi kan altså hente to eller tre utenlandske forwards. Jeg er ganske sikker på at vi sikter høyere enn å fortsette med Berling på laget. Jeg tror VIF har ei ønskeliste klar, og at det allerede kan være kontakt med 2-3 nye forwards.
                      Last edited by Pondus; 17.01.2020, 21:48.

Comment

Får virkelig håpe at Sørvik er klar igjen i september til seriestart. En spiller som fortjener å få med seg minst en bøtte før skøytene parkeres. Tenk at Rønnild på Storhamar ikke engang fikk en tominutter på late-hiten som avsluttet sesongen til Daniel! Helt utrolig egentlig..

Hvem tror dere bærer C-en neste år hvis Bonsa returnerer? Tobbe har vært en ekstremt lojal spiller i en vanskelig tid for klubben og jeg mener han fortjener å være kaptein videre av den grunn. Sikkert ikke så viktig med titler sånn sett, men samtidig hadde jeg vært rimelig stolt over å være kaptein for Vålerenga Hockey!

Beklager hvis jeg sporer av i feil tråd

Comment

Tipper det blir Bonsa.

Comment

Hva synes du Pondus om Rotbakken ? Om hans prestasjoner så langt? Bør vi forvente mere av ham særlig i det offensive og PP?
                            Jeg personlig synes han er for ustabil, en back som er god på skøyter og er god på sitt beste, men dessverre for ujevn i prestasjonene.
                            og tror du han er aktuell for neste sesong og evt en kontrakforlengelse? Han har jo blant annet Norsk far, men går vel for det på utenlandskvota?

Comment

Originally posted by EspenGoo View Post
                              Hva synes du Pondus om Rotbakken ? Om hans prestasjoner så langt? Bør vi forvente mere av ham særlig i det offensive og PP?
                              Jeg personlig synes han er for ustabil, en back som er god på skøyter og er god på sitt beste, men dessverre for ujevn i prestasjonene.
                              og tror du han er aktuell for neste sesong og evt en kontrakforlengelse? Han har jo blant annet Norsk far, men går vel for det på utenlandskvota?
                              Jeg svarer på denne i den tråden vi har om lagbygge for sesongen 20/21.

Comment

Working...
                              X