Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Grüner søndag 2. februar kl. 1700

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Vålerenga - Grüner søndag 2. februar kl. 1700

Denne kampen vinner vi uansett. Men viktig å jobbe videre med samspill i rekkene etter at vi både har fått inn nye spillere, men også fått tilbake folk etter skader. Grüner har for lengst blitt akterutseilt og er uten sjanse til å nå sluttspill. For GET-ligaens del mener jeg det ville være best om det ble med denne ene sesongen for Grüner i den øverste ligaen. Jeg håper at enten Comet, med over 1000 tilskuere i snitt i 1. div, eller Lørenskog kan rykke opp. Lørenskog er klubben i 1. div med størst potensiale, har en bra junioravdeling og de kan få ny hall innen 3 år.

For VIF har det det sett bedre ut i det siste etter at Berling (har 11 poeng på 10 kamper) og Olsën kom til klubben, og etter at Brekke Henriksen og Lalande er tilbake etter skader. Men vi spilte ingen god kamp på Hamar tirsdag hvor vi taper 2-1 og hvor vi bare har 17 skudd på mål og bare fire av dem i 3. periode hvor vi skulle jage utligning. Jeg vet ikke hvorfor det ble slik. Det virket veldig flatt. Kan være for at vi har belastet få spillere over lengre tid, eller så trenes det hardt nå for å finne en toppform til sluttspillet fra midten av mars. På Hamar var det i mine øyne Leo Halmrast som spilte med mest guts.

For uten Sørvik og Eidstedt som er ferdig med sesongen, mangler vi bare Røymark og Trygg. Røymark trener nå med laget på is, mens Trygg som har vært ute de siste kampene trener alternativt. Ingen av de spiller mot Grüner, men vi kan håpe på å se dem på is etter landslagspausen som kommer nå til uka. Tobbe, Karterud og Thomas Olsen skal til Østerrike. Første kamp etter pausen er borte mot Stjernen 13. feb.

Rekkene på Hamar var (Stene var back):

Berling - Lindström - Karterud
    Thomas Olsen - Gunnarsson - Olsèn
    Spaberg Olsen - Brekke Henriksen - Oppøyen
    Halmrast - Lalande - Ilseng Kristiansen

Når Røymark er tilbake går han helt sikkert rett inn i 1. rekka. Tipper Berling flyttes til 2. rekka, mens Henrik Òlsen flyttes ned til 4. rekka.

Hvis vi ser på tabellen, og husk at det bare er ni kamper igjen, så har vi sju poeng opp til 3. plass som deles av Frisk og Lillehammer. Jeg tror nå at løpet er kjørt når det gjelder en topp-4 plassering. Og da betyr det at vi møter enten Frisk eller Lillehammer i kvartfinalen, uten å ha hjemmebanefordel.

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/

PS! Med Bauhaus inn som ny stor sponsor skulle man tro vi har råd til å forsterke. Og vi trenger virkelig en ny back, og han kan være utlending ettersom Eidtstedt ikke spiller. Samtidig har en meget god back blitt ledig. Eller, han var veldig god. Kurt Davis har fått sparken i Storhamar etter en skuffende høst fra hans side. Davis øste inn poeng for Oilers for 6-7 år siden, og har fire bra sesonger bak seg i Tyskland. Og han var god for SIL forrige sesong. Kunne være et bra valg av VIF, men ryktene sier nå at han havner i England https://www.eliteprospects.com/player/24900/kurt-davis
    Last edited by Pondus; 01.02.2020, 22:38.

Stiller med de samme spillerne som sist. Brekke flyttes opp til 2. rekka, Henrik Olsen ned til 3. rekka. Håper på mye istid til Leo. Hvorfor ikke prøve han i overtall? https://www.hockey.no/live/Live/Match/6983799

Comment

Det ble som forventet en enkel seier 5-1, skudd 55-14. Men vi kan ikke være fornøyd med kampen. Ikke så lett kanskje å skape den store gnisten, men vi burde helt klart ha skåret flere mål. Ingen skåringer fra førsterekka i 5v5. En svak kamp av Berling.

Målene https://www.tv2.no/v/1539413/

Det jeg blir å huske best er en fullstendig idiotisk avgjørelse av Roy og Espen når vi får straffeslag med 1 min igjen av kampen. Det er Thomas Olsen som blir hektet alene med keeper, og vår beste straffeskytter gjør seg selvsagt klar til å ta straffa selv. Men da setter de plutselig Villiam Strøm på isen! Alle vet han er lagets dårligste straffeskytter. Det vet vi fra strippestraffene. Og selvsagt blir det en latterlig dårlig straffe. Er dette usportslig mot Grüner? Ja, selvsagt. Men verst er det å ta fra Thomas Olsen denne muligheten til å skåre sitt 22. mål for sesongen. Han er på delt 3. plass i GET-ligaen i antall skåringer. Vigier har 25 mål, mens Thomas ville ha gått opp på delt 2. plass med Niskakangas med 22 mål om han bare hadde fått sjansen. Det handler om selvtillit. At vi har en straffeskytter som skårer hver gang. Og det handler om at for spillerne betyr statistikk mye når de skal forhandle om kontrakt med egen eller ny klubb. Det kan også være snakk om bonuser for antall mål og poeng. Rykter skal ha det til at VIF benket Rasmus Ahlholm foran siste seriekamp i fjor for unngå å måtte ut med en bonus på 100000 kr for x antall mål. Sant eller ikke? Det skulle ikke forundre meg i så fall.

PS! Lillehammer tapte 1-2 etter sudden for Oilers som dermed allerede er sikret seriemesterskapet. Vi er nå fem poeng bak Lillehammer, og de har en kamp mer spilt. Så vi får holde liv i håpet om å komme oss opp til 4. plass for nettopp å møte Lillehammer i kvartfinalen og å ha hjemmebanefordelen. Vi spiller borte mot Lillehammer søndag 23. februar.

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/
      Last edited by Pondus; 02.02.2020, 23:45.

Comment

Er det en av grunnene til at Rasmus dro?
        Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Originally posted by eiks View Post
          Er det en av grunnene til at Rasmus dro?
          Jeg har hørt det var alle rokkeringer som var årsaken, men det er jo da merkelig at "hatet" mot han ble så stort blant spillere hvis det kun var penga og/eller rokkeringa.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Penger kan være/er roten til mye ondt det...
            Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Working...
            X