Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd, 1. seriestart i Fjordkraft-ligaen 20/21, MS -Vålerenga lør 3. okt kl. 1530

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd, 1. seriestart i Fjordkraft-ligaen 20/21, MS -Vålerenga lør 3. okt kl. 1530

Seks måneder etter at sesongen 19/20 fikk en brå slutt er vi endelig i gang igjen. Og vi har god grunn til å ha store forhåpninger. Borte er Mats Trygg og fire "medelsvensons". Inn har vi fått inn meget gode Sondre Olden og Wade Murphy, og supertalentet Calle Spaberg Olsen (18). Nye er også svenskene Albin Lindgren og Axel Sundberg som vi kan håpe er et hakk opp ift de som nå er borte.

Ift kampen mot MS kommer den for tidlig for Wade Murphy (ja, han som imponerte for Narvik i fjor). Jeg vet ikke om han har kommet til landet. Må ha arbeids- og oppholdstillatelse, og må 10 dager i karantene når han kommer til Oslo. Ellers virker det som hele laget er skadefrie. Uten Murphy har vi sju backer og 14 forwards. En forward må stå over. Nicolai Eliesen spilte en treningskamp med U-21 torsdag. Det sier meg at det er han som ikke får være med i serieåpninga.

For MS er alle utlendingene fra i fjor borte. Litt surrealistisk at så gode spillere som Booth, Elkins og Puffer spilte for lille MS i Norge. Også før denne sesongen gikk MS ut og sa de skulle ha fire utenlandske toppforwards. Men de har bare hentet en hittil (Jesper Öhrvall som hadde 32 poeng for Grüner i fjor). I stedet har de forsterket med tre norske veteraner. Viktigst blir Lars Haugen som jeg regner som den beste keeperen i ligaen. VIF har gjerne problemer mot lag med gode keepere, som f.eks Nicklas Dahlberg og Henrik Holm. Men uansett skal vi være bedre enn MS. Og nå er Lars Haugen skadet! Det samme er Mats Trygg. Steffen Thoresen er ny. Didrik Nøkleby Svendsen er også ny mann inn. En spiller man helst ikke bør snu ryggen til før det smeller. Og MS får bruke 18-åringen Ole Bjørgvik Holm som egentlig er juniorspiller i Canada (utsatt ligastart). Bjørgvik Holm er spådd å bli draftet til NHL når de gjennomfører den årlige draften i neste uke.

VIF https://www.eliteprospects.com/team/183/valerenga
    MS https://www.eliteprospects.com/team/178/manglerud

Hvis man skal lese en sak vedr VIF og serieåpninga er det denne fra Vårt Oslo https://vartoslo.no/axel-eidstedt-ca...pa-nytt/261619 Dessverre en pluss-artikkel. Men det er verdt å ha et abonnement da de følger VIF Hockey tett.

PS! I den saken i Vårt Oslo sier sportssjef Frikk Juell: - På backsiden skulle laget gjerne hatt en spiller til. Laget tåler ikke skader på backplass, men vi vil heller vente på den rette spilleren enn å ansette en nå for å fylle opp laget.
    – Jeg utelukker ikke at det skjer noe på backplass snart. Det er mye bevegelser i det europeiske spillermarkedet, og lønningene har gått ned. Vi får se, smiler Frikk lurt.
    – Hvor fristende er det å hente slike spillere til klubben, og hvordan blir avveiningen opp mot det laget man er i ferd med å bygge opp?
    – Dette er en vanskelig sak. På den ene siden ønsker vi å være lojale mot de vi har skrevet kontrakt med, på den annen side er ønsket og kravet om sportslig suksess uttalt.
    – Samtidig er det ikke farlig med konkurranse, og har vi heng på gullet, vil vi gjøre det vi kan for å kjempe helt inn. Innenfor de økonomiske rammene vi har, sier Juell.

PS! I Tyskland skulle ligaen startet opp i november. Nå er det utsatt til slutten av desember, uten at de er sikre på det faktisk kan bli slik. Bare for å nevne navn så spiller disse nordmennene i DEL: Stefan Espeland, Christian Bull, Johannes Johannesen, Mathis Olimb og Ken Andre Olimb.
    Last edited by Pondus; 03.10.2020, 02:10.

Fikk ikke sett kampen, men dette var vel en grei start på sesongen? Litt unødvendig spennende med to utvisninger og redusering halvveis i tredje periode.

Deilig med norsk hockey igjen!
    En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Nå må en eller annen i VIF Hockey få bytta ut hu intervjudama. Har sagt det tidligere også, hu er så amatørlig at det gjør vondt. Stiller ofte spørsmål på inn- og utpust, og de spørsmåla som kommer, er som regel allerede besvart. Hun klarer ikke å gå utenfor skriptet sitt i det hele tatt, ingen impulsive spørsmål.
      Må da finnes noe bedre enn dette?

Ellers fornøyd med kampen, synes vi spilte bra til tider, med stort trykk. Allikevel synes jeg powerplayet til Storhamar ser langt giftigere ut enn vårt, og de spiller mot bedre motstand i tillegg.
      Bra vi er i gang, og jeg håper vi er så gode som gjengen i Sumo mener, topp 2.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Nå må en eller annen i VIF Hockey få bytta ut hu intervjudama. Har sagt det tidligere også, hu er så amatørlig at det gjør vondt. Stiller ofte spørsmål på inn- og utpust, og de spørsmåla som kommer, er som regel allerede besvart. Hun klarer ikke å gå utenfor skriptet sitt i det hele tatt, ingen impulsive spørsmål.
        Må da finnes noe bedre enn dette?

Ellers fornøyd med kampen, synes vi spilte bra til tider, med stort trykk. Allikevel synes jeg powerplayet til Storhamar ser langt giftigere ut enn vårt, og de spiller mot bedre motstand i tillegg.
        Bra vi er i gang, og jeg håper vi er så gode som gjengen i Sumo mener, topp 2.
        Enig i at det er ganske lav kvalitet på innslagene. Man blir liksom aldri noe klokere etter å ha sett intervjuer der, mest svada. Samtidig vil jeg tro at det gjøres på dugnadsbasis så man kan kanskje ikke forvente allverden heller.. Håper klubben ser dette selv og legger i noen kroner på dette slik at produktet forbedres.

Bra kamp ellers, laget er godt trent og fikk hull på MS-keeperen til slutt. Viktigst å plukke mest mulig poeng i starten så får finspillet komme etterhvert. Synes Roy fordelte istid på rekkene bra i denne kampen.
        Vet noen om istid på hver enkelt spiller registreres? Og ligger det evt ute på nett noe sted?

Comment

Originally posted by glindh View Post
          Vet noen om istid på hver enkelt spiller registreres? Og ligger det evt ute på nett noe sted?
          Det ligger ute på hockey.no.

https://www.hockey.no/live/BoxScore/...amentid=397960

Føres også live under kampene.

Comment

Working...
          X