Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Sparta - Vålerenga tirsdag 13. okt kl. 1900

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Sparta - Vålerenga tirsdag 13. okt kl. 1900

Skal ikke skrive for mye, det fikser Pondus
    Men jeg må si at Roy Johansen nok en gang driter seg ut med laguttaket. Gjør endringer i begge de første rekkene, som resulterer i at det ser ut som om det er 10 individualister som spiller. De får ikke til noe og ser ut som juniorer. Forstår ikke Roy at dette er en lagidrett hvor samhandling betyr "alt"?
    Selvom vi leder 1-3 er det IKKE Roy sine taktiske disposisjoner som er årsaken, det er helt sikkert.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Originally posted by Flem View Post
    Skal ikke skrive for mye, det fikser Pondus
    Men jeg må si at Roy Johansen nok en gang driter seg ut med laguttaket. Gjør endringer i begge de første rekkene, som resulterer i at det ser ut som om det er 10 individualister som spiller. De får ikke til noe og ser ut som juniorer. Forstår ikke Roy at dette er en lagidrett hvor samhandling betyr "alt"?
    Selvom vi leder 1-3 er det IKKE Roy sine taktiske disposisjoner som er årsaken, det er helt sikkert.
    He-he, det er bare å skrive. Vi må få i gang flere på forumet!

To positive ting fra denne kampen. Tre poeng og meget solid spill av Steffen Søberg. Han trenger ikke å gjøre fantomredninger fordi han leser spillet så godt. Har stått tre av fire kamper, og statistikken sier 95,7%

Målene https://www.tv2.no/v/1600098/
    Og vi topper tabellen, som eneste ubeseirede lag https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/ Storkamp på gang mot Oilers på Jordal lørdag (Oilers har Lillehammer hjemme på torsdag).

Vi har fortsatt mye å gå på. Skuddstatistikk 44-19 forteller at vi har flaks som får med alle tre poengene hjem til Oslo. Flere spillere som har vært litt under pari. F.eks Sondre Olden, som står med "bare" 1+1 på fire kamper. Virker som vi famler litt med rekkekombinasjonene. En spiller som burde få være i ei offensiv rekke er Calle Spaberg Olsen. Får bare ca 10 min istid i rekke med Gunnarsson og Brekke Henriksen. Det er er ikke rette komboen for Calle, som allikevel står med tre assist på fire kamper.
    Last edited by Pondus; 14.10.2020, 00:20.

Comment

Helt enig med dere begge, men samtidig er det en MEGET god egenskap at vi vinner på en temmelig svak dag og at Søberg fortsatt står bra bak der og redder oss helt og holdent. Vi scorer også i undertall og jeg synes at undertallspillet vårt var bra men vi dro på oss veldig mange to-minuttere i en periode. En ting som må forbedres er eget PP play. Svakt at vi må bruke hele 5-3 powerplayet på 2 minutter før vi omsider får mål. Men alt i alt en sterk sesongåpning resultatmessig. Spent på om vi klarer å fortsette trenden mot Stavanger på lørdag. Men da må prestasjonene forbedres.

Comment

Pangstart på sesongen med 4 strake seiere, men litt bekymringsverdig måten de har kommet på. Skuffende kamp i Sarpsborg (om man ser bort fra resultatet). Syns ikke VIF klarte å matche Sparta på intensiteten eller i duellene. I det meste av spillets faser var vel vi egentlig under pari og vi kan takke solid undertallsspill og en strålende Søberg for poeng i går.

Vi naturlig nok ta litt tid før ting setter seg, men håper det løsner litt spillemessig snart. Det trengs om vi skal ta poeng til helgen. Virker ikke som rekkekombinasjonene sitter helt enda, mye å gå på i samhandlingen. Powerplayet et sorgens kapittel (som i store deler av fjorårssesongen). Men vi er et solid lag, kanskje uten de store toppene? Kan slå alle, men tape for alle også. Som trenden har vært de siste årene er vi nødt til å ha arbeidshanskene på om vi skal lykkes for vi kommer mest sannsynlig ikke til å spille lag av banen. Gledelig at Søberg virker heit fra første skøytetak. Liker også Calle Spaberg Olsen. Har liksom en egen evne til å være der det skjer og ser at han har selvtillit til å prøve på ting. Håper han får flere minutter. Og så får vi krysse fingrene for en skadefri sesong for Oppøyen, herlig energispiller.

Comment

Trenerteamet må iallefall slutte med all stokkinga på rekkene. Det er noe som er gjort tidligere sesonger også, noe jeg ikke kan forstå.
          Jeg forstår at rekker som ikke fungerer bør endres, men la nå folk få litt tid da, vise at de kan fungere sammen og ikke la dagsform avgjøre hvilken rekke du spiller i.
          Noe jeg også reagerte på i kampen her, var at overtallsrekke 2 starta alle overtall bortsett fra ett, hva er grunnen til det? Er det noe som må samspilles, er det jo overtallet. Overtallsrekke 2 skal jo komme inn når det butter på 1.rekka.
          Nei nå skal jeg slutte å syte, måtte bare ha ut det og
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

Originally posted by Flem View Post
            Trenerteamet må iallefall slutte med all stokkinga på rekkene. Det er noe som er gjort tidligere sesonger også, noe jeg ikke kan forstå.
            Jeg forstår at rekker som ikke fungerer bør endres, men la nå folk få litt tid da, vise at de kan fungere sammen og ikke la dagsform avgjøre hvilken rekke du spiller i.
            Noe jeg også reagerte på i kampen her, var at overtallsrekke 2 starta alle overtall bortsett fra ett, hva er grunnen til det? Er det noe som må samspilles, er det jo overtallet. Overtallsrekke 2 skal jo komme inn når det butter på 1.rekka.
            Nei nå skal jeg slutte å syte, måtte bare ha ut det og
            Har ikke sjekket alle situasjonene. men på den først utvisninga til Sparta hadde Tobbe og Murphy vært på isen lenge. Så hvilken overtallsfemmer som starter har nok mest med hvem som var på isen når motstanderen pådro seg utvisning.

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Har ikke sjekket alle situasjonene. men på den først utvisninga til Sparta hadde Tobbe og Murphy vært på isen lenge. Så hvilken overtallsfemmer som starter har nok mest med hvem som var på isen når motstanderen pådro seg utvisning.
              I slutten av enten første eller andre periode, fikk Sparta utvisning. Vi starta med 2.rekka i begynnelsen av neste, da i overtall. Det er ikke imponerende :/
              Eller husker jeg så feil?

Comment

Working...
              X