Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Stjernen lørdag 24. okt kl. 1600

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Vålerenga - Stjernen lørdag 24. okt kl. 1600

Vi kommer fra en blodfattig kamp på Lillehammer hvor vi produserer få store sjanser og dermed ingen mål. Igjen var det et veldig skuffende overtallsspill. Denne gang fem overtall, hvorav 5 mot 3 i to hele minutter. Hittil i sesongen har vi bare to skåringer på 35 forsøk i overtall, en uttelling på bare 5,7%. For to sesonger siden, når vi også vant serien, hadde vi en bra uttelling på 22,6%. Som lag og med Roy Johansen som trener har vi tidligere altså fått til denne viktige delen av spillet. Men den gangen hadde vi en back som gjorde 7+23 poeng i overtall, og som styrte spillet på en veldig god måte. Vi har ingen back som Stefan Espeland på laget. Det har vært snakk om at han komme tilbake til VIF nå i høst. Men det avhenger av om den tyske ligaen blir avlyst. Jeg tror ikke det skjer, da de planlegger og har et sterkt ønske om å komme i gang i desember. Den tyske ligaen er den eneste i Europa som ikke har startet opp. Det henger sammen med liten eller ingen støtte fra staten til en profesjonell liga.

Jeg tror ikke vi skal ha noen panikk etter tapet for Lillehammer. Jeg tror ikke det blir mange endringer på rekkeoppsettet. Bedre å satse på at samspillet skal bedre seg gradvis. Ikke virke famlende og stokke om på rekkene. En gledelig nyhet er at Daniel Sørvik trener på is igjen og kan være aktuell for kampen mot Stjernen. Avgjøres lørdag formiddag. En som manglet, og var savnet sist er Colin Spaberg Olsen. Håper han er tilbake og på plass i 4. rekka med Oppøyen og Stenberg. Denne rekka står faktisk for åtte av 19 mål hittil. Samtidig vet vi at også Leo Halmrast nå er utlånt til Grüner. Vi har dermed bare 13 forwards i troppen. At Leo nå er i Grüner kan kanskje bety at en ny forward er på vei inn?

For Stjernen gjelder det samme som foran hver sesong. De tror de har et så bra lag at de skal være topp-4. På seks kamper har de bare to seire. På bortebane har de tapt klart for Oilers og Lillehammer. Alle utlendingene fra i fjor er borte. Seks nye transatlantere er på plass, men ingen har imponert. De har også hentet landslagsspiller Alexander Reichenberg. Han har tre poeng på fem kamper. Fra Narvik, med 39 poeng på CVen, har de hentet Arttu Niskakangas. Han har bare to poeng på seks kamper.

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/

Slik tapte Stjernen 1-4 mot Frisk torsdag https://www.tv2.no/v/1602695/
    Last edited by Pondus; 23.10.2020, 20:55.

Originally posted by Pondus View Post
    Jeg tror ikke vi skal ha noen panikk etter tapet for Lillehammer. Jeg tror ikke det blir mange endringer på rekkeoppsettet. Bedre å satse på at samspillet skal bedre seg gradvis. Ikke virke famlende og stokke om på rekkene.
    Ser du skriver dette, men hva tenker du om at fjerderekka har putta bortimot halvparten av måla våre? Det forteller meg om 3 andre rekker som ikke fungerer og når det er så mange som spiller under pari, er det trenerteamet som er ansvarlige.
    Rekkene pr idag fungerer ikke, og det må gjøres endringer.
    I overtall satses det for mye på at Tobbe skal avgjøre, og hvis han ikke skyter direkte, står han alt for lenge med puck og motstander får orientert seg gang på gang. Den store svakheten i overtall er allikevel fraværet av bevegelse. Alle våre står stille, eller sklir rundt langs vantet med ryggen mot spillet. Se på andre lag, hvor flere spillere er i bevegelse samtidig, for å skape rom og avslutningsmuligheter. Vi ser ut som tinnsoldater uten selvtillit.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Laget er klart, og vi er fulltallige inkl Sørvik og Colin SO. Rekkene er også de samme som mot Lillehammer. Men om de gjør endringer i overtall vet vi ikke.

Comment

Grei uttelling i overtall i dag iallfall. Så ikke kampen, men litt kjipt å slippe inn 4 mål på 20 skudd.
        En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Har ikke sett noenting av levende bilder men 3 pp mål er svar på tiltale. 7 mål totalt veldig bra. Ok 4 baklengs kanskje litt mye men i dag handla det om å reise kjerringa etter tirsdagen og det klarte vi

Comment

Originally posted by Vader View Post
            Har ikke sett noenting av levende bilder men 3 pp mål er svar på tiltale. 7 mål totalt veldig bra. Ok 4 baklengs kanskje litt mye men i dag handla det om å reise kjerringa etter tirsdagen og det klarte vi
            Ja, så lenge vi putte fler enn fire så er det jo ikke noe stress. Men Søberg har jo vært god, og i dag er redningsprosenten nede på rundt 80, og det ligner jo ikke han. Men uten å ha sett kampen er det vanskelig å vite om det skyldes en dårlig dag eller slapt forsvarsspill.
            God hockeykveld er det uansett for en VIF-supporter bosatt en kilometer fra Stjernehallen!
            En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Originally posted by andgus View Post

Ja, så lenge vi putte fler enn fire så er det jo ikke noe stress. Men Søberg har jo vært god, og i dag er redningsprosenten nede på rundt 80, og det ligner jo ikke han. Men uten å ha sett kampen er det vanskelig å vite om det skyldes en dårlig dag eller slapt forsvarsspill.
              God hockeykveld er det uansett for en VIF-supporter bosatt en kilometer fra Stjernehallen!
              Vi var rett og slett dårlige i forsvar denne kampen, og Søberg kan ikke lastes for alle måla, men burde kanskje tatt 1 eller 2.
              Idag var vi langt bedre framover, og det var en del bedre kombinasjoner enn tidligere. PP var bedre, men ikke veldig imponerende. Stjernen var rett og slett dårlige i egen boks.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Godt å se at vi går ut og bestemmer alt i 1. periode. Når vi skårer 3-0 målet etter 15 min var kampen avgjort, Det selv om Stjernen fikk de to neste målene, før vi svarer med fire mål på rad. Mange gode blant forwards, og en back som er små mye bedre enn de andre i Kalle Ekelund. Fire assister på han. Også veldig positivt med tre poeng på hver for Tobbe og Olden, De to forwardene som skal være øverst i poengligaen! Men aller morsomst å se at Roy hadde plassert Calle Spaberg Olsen i den første PP-oppstillingen. Calle var meget god, og styrte mye av spillet i overtall. Ble også belønnet med sitt første mål for VIFs A-lag.

Roy gjorde bare en endring fra Lillehammer-kampen, og det var nettopp det med Calle inn i stedet for Olden i PP-1. Tror det er klokt å ikke endre for mye. I 3. periode spilte Lalande i stedet for Oppøyen i 4. rekka, mens Holm Larsen overtok plassen til Strøm på backen. De to neste kampene er Grüner borte på torsdag og Narvik hjemme på lørdag. Holder de konsentrasjonen oppe skal det bety seks nye poeng.

Alle målene https://www.tv2.no/v/1603269/

På tabellen leder vi FK-ligaen. Frisk (som tapte 3-1 borte mot SIL) har like mange poeng med en kamp mer spilt, men vi er foran på innbyrdes https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/ Legg også merke til at Oilers tapte 1-3 hjemme for MS!

PS! Jeg fikk min første kamp på Nye Jordal i dag. Fint, ja, men det er trangt mellom seteradene og mellom setene så jeg tror det vil oppleves som trangt når vi får lov til å fylle tribunene. Trappene har for liten dybde i trinnene for meg med str. 45. En annen ting er er at det burde være unødvendig med full guffe på anlegget i hvert opphold i spillet når det bare er 200 i hallen. Ikke mulig å snakke med sidemannen som sitter to stoler bortenfor,

Comment

Working...
                X