Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Storhamar - Vålerenga lørdag 28. nov kl. 1600

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Storhamar - Vålerenga lørdag 28. nov kl. 1600

Det bygges opp noe voldsomt på Hamar til det som er den største årlige begivenheten i byen når de får besøk fra Oslo av de eneste ekte "Iskrigerne" fra Vålerenga.

F.eks håper de å selge 15000 fiktive billetter som koster 50 kr stk, (men den som kjøper kan gjerne betale mer.) Pr torsdag har de solgt 7000 billetter. Men en ting vi VIF-supportere ikke har fått høre noe om fra VIF Hockey er at Storhamar har utfordret Jan Tore Kjær til å selge 4000 billetter og at VIF skal få beholde pengene selv. Alt i følge Hamar Arbeiderblad. Får håpe vi får høre mer om dette fredag. For et slikt stunt kunne ha gitt klubben opp mot 200000 kr!

Vil anbefale at du bruker 80 min på å lytte til Puckpodden, hvor to karer fra Hamar har kanskje den beste hockey-podden. Nå har de besøkt Jan Tore Kjær på Jordal Amfi og da blir det mange røverhistorier https://shows.acast.com/puckpodden

Det blir oppkjøring til kampen, starter to timer før nedslepp her https://www.facebook.com/StorhamarHockey Sjekk intervjuet med Patrick Thoresen som ligger ute der allerede.

SIL.NO

REVANSJE I KLASSIKEREN?

Billettene går unna som varmt hvetebrød tross at de aller færreste får muligheten til å møte opp fysisk. På isen og foran TV-skjermene er det en ting som står i fokus: Å få revansje for det sure nederlaget forrige lørdag.

https://www.sil.no/gamecenter/qYA-AF...P/articles/pre

Comment

Enda mer forhåndstoff, nå fra HA.no :

-Krever unnskyldning 20 år etter skandalekampen – det får sinnet til å koke

Torsdag 26. nov er det på dagen 20 år siden Storhamar tapte 9-1 for London Knights. Det er ikke glemt på Jordal.

Da Storhamar arrangerte semifinalerunde i Kontinentalcupen senhøsten 2000, nådde temperaturen mellom Storhamar og Vålerenga kokepunktet.
      Storhamar, Vålerenga, London Knights og HC Minsk var lagene som gjorde opp om den siste og attraktive plassen i finalen i Kontientalcupen – som i dag er det CHL er for europeisk ishockey.

Storhamar tapte 7-5 for Vålerenga i en heftig lørdagskamp, der Storhamar-profilen Geir Svendsberget og Vålerenga-backen Erik Ryman slåss med bare never.

På grunn av at Vålerenga slo Storhamar den kvelden, kunne ikke Hamar-laget ta seg til finalerunden i den europeiske cupen.

Så etter at Vålerenga hadde rundspilt Minsk og vunnet 9-3 søndag formiddag, der en Minsk-spiller hadde slått både hoveddommer Lasse Dahl og en linjemann med kølla, måtte de vente på resultatet i Storhamars kamp for å med sikkerhet vite at de var kvalifisert for en historisk finaleplass.

Premisset for den kampen var klar: Dersom Storhamar tapte med fire mål eller mindre, ville Vålerenga være klare.

Storhamar tapte med åtte mål. Det ble 9-1 til London Knights. Og flere Storhamar-supportere klappet da engelskmennene scoret.

Jan Tore Kjær, som satt sammen med trener Roy Johansen, assistenttrener Knut Jørgen Stubdal, sportssjef Håkan Södergren, spillerprofil Øystein Olsen og flere andre VIF-folk på tribunen i Hamar OL-Amfi, forlot hallen da London-laget scoret sitt fjerde mål på tiden 15.22.

Den dag i dag er Kjær bombesikker på at Storhamar tapte kampen med vilje, slik at Vålerenga ikke skulle gå til finalerunden.

– Den kampen var resultatet av en rivalisering mellom Storhamar og Vålerenga. De følte kanskje ikke akkurat at det var deres plikt å gjøre sitt beste for å få oss videre, og da la de seg for at vi ikke skulle gå videre. Det var trist for norsk hockey. Det skapte ganske stor splid, sier Kjær til HA-sporten.

Han forteller at klimaet mellom klubbene aldri har vært kjøligere enn hva det var disse novemberdagene for 20 år siden.

Vil ha en unnskyldning

På spørsmål om han er kommet over denne situasjonen, svarer Kjær krystallklart.

– De er ikke tilgitt for det de gjorde. Da må de si unnskyld først. Da lover jeg å tilgi, sier han.

Rune Gulliksen, som ledet Storhamar sammen med spillende trener Aleksander Smirnov denne sesongen, mener at Kjær er helt på jordet da han fortsatt beskylder Storhamar for at de tapte kampen med vilje.

– Hvis Jan Tore mener det, synker han dypt. Da kan du hilse ham og si at det forteller mer om ham enn det jeg trodde, sier Gulliksen, som girer seg opp.

– Jeg kan definitivt si at vi ikke la oss. Det er mye historie mellom disse to lagene, men jeg kan garantere at vi ikke tapte kampen med vilje. De (London Knights) spilte en veldig bra kamp, mens vi spilte en dritkamp. Slik er det, sier han og legger til:

– Hadde du bedt spillerne dine, i en klubb som Storhamar, om å tape kampen, hadde du fått sparken. Det var ikke et tema, sier han.

20 år etter er det fortsatt stor uenighet om hva som skjedde i Hamar OL-Amfi søndag 26. november 2000.

Lørdag møtes de igjen. I det som nå heter CC Amfi.

Comment

Thoresen benekter feide med VIF-back: – Jeg ville sende et statement

Patrick Thoresen (37) ville sende et signal med å ta slåsskampen mot VIFs Axel Eidstedt (23) forrige helg, men sier de to ikke har noe uoppgjort mellom seg nå. Lørdag møtes Storhamar og Vålerenga i CC Amfi.

8.26 inn i den første perioden i Storhamars 2-4-tap mot Vålerenga forrige lørdag barket VIFs Axel Eidstedt og SIL-kaptein Patrick Thoresen sammen. Det ble delt ut slag med hanskene på – og begge ble sendt rett i dusjen.

Ville sende statement

– Jeg synes det var håpløst av dommeren å ikke blåse for det slaget jeg får i ansiktet i forkant der. Akkurat i denne situasjonen handlet det om at det plutselig var lov å slå. Det er dumt når et slag i ansiktet ikke får konsekvenser, sier Thoresen engasjert.
        – Samtidig ville jeg sende et statement til dommerne som må se seg selv i speilet.

Da Storhamar ble slått i Furuset Forum like før jul 2018, havnet Storhamar-stjernen og nettopp Axel Eidstedt i munnhoggeri. Thoresen var uheldig og ga bort pucken like i forkant av Vålerengas 3-0-mål, med lite tid igjen å spille, og backen kom med noen gloser til Thoresen – som så rødt da han snakket med HA-sporten etter kampen.

På spørsmål om de to har «en greie» gående, svarer Storhamar-kapteinen slik:

– Nei, det har vi absolutt ikke. Det var det som skjedde for to år siden, men i fjor var han vel skadet hele sesongen. Jeg syntes han fortjente å få seg en på trynet sist lørdag, og da fikk han det. Det hadde ikke nyttet for meg å bli utvist for å ta ut ham i hver kamp. Det hadde Storhamar kommet dårlig ut av, sier Thoresen, og understreker at han ikke hadde tatt fighten om det var i sluttspillet.

HA-sporten har forsøkt å komme i kontakt med Eidstedt gjentatte ganger de siste dagene, men Vålerenga-backen har ikke svart.

– Du sier selv at Storhamar kommer dårlig ut av at du og Eidstedt tar ut hverandre. Angret du på slåssingen med tanke på at du ga laget ditt en tøffere utfordring ved å ikke være på isen, Patrick?

– Nei, det angrer jeg ikke på. Jeg angrer aldri på ting jeg gjør ute på isen. Jeg ville som sagt sende et statement. Utfallet ble at jeg mistet resten av den kampen, og sånt kan skje. Jeg er glad for å være klar for spill igjen nå, og synes dessuten gutta klarte seg greit uten meg. Vi har litt å rette opp i, og er selvsagt veldig revansjelystne, sier Patrick Thoresen.

Comment

SKADERAPPORT FRA VIF HOCKEY:

EN ER KLAR, EN NÆRMER SEG OG EN ER OPTIMISTISK

https://www.vif-hockey.no/artikel/dx...er-optimistisk

Colin SO og Karterud er altså begge ute en stund til. Albin Lindgren melder seg klar til kamp mot Storhamar. Det betyr at vi har åtte backer og bare 11 forwards. Da får vi nok se Andreas Stene som forward igjen.

Da håper jeg å se disse rekkene, inkl at Calle SO får spille i 1. rekka:

Calle SO - Lindström - Thomas Olsen
          Olden - Røymark - Murphy
          Oppøyen - Gunnarsson - Brekke Henriksen
          Sundberg - Stene - Lalande

Vi må satse på seier. Vi pleier ikke tape to kamper på rad. Sist var i slutten av januar 2020 hvor vi tapte 4-2 borte mot Oilers og to dager senere 2-1 borte mot Storhamar.

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/
          Last edited by Pondus; 27.11.2020, 17:35.

Comment

VIDVINKEL: DET SKULLE VÆRT ALLE MANN TIL JORDAL
            • 27. november 2020 11:38
            • Atle Enersen
            https://klanen.no/Blogger/Vidvinkel/...9HA2N85nuWQdV0

Comment

Nå må det skje noe snart. 6 powerplay hittil. 0 mål. 4 undertall. 2 mål i mot. Hva skjer??????

Comment

Vålerenga taper en jevn kamp på over/undertallsspill, hørt den før? 6 powerplay, 0 mål. I bunnen av ligaen både i powerplay og boxplay. Dette er et tema etter stort sett hver eneste match, men spillerne og trenerapparatet ser ut til å være ute av stand til å løse det. Når storhamar har powerplay blir jeg nervøs og teller sekundene ned, når Vålerenga får powerplay håper jeg vi slumser inn et mål, men forventer ingenting... Må være utrolig frustrerende for laget og det har helt sikkert satt seg en sperre i hodet på gutta. Uansett må trenerteamet ta hovedskylden her, powerplayet har vært et problem over lang tid.

Ineffektiviteten i powerplay smitter over på det øvrige spillet. Vinner skuddstatistikken 27-20, men sjeldent det blir poeng med bare en scoring. Riktignok 2-3 i metallet, men sitter likevel med følelsen at vi aldri er skikkelig farlige. Vi trøbler voldsomt med å sette et offensivt spill og det føles som det meste skjer via tilfeldigheter, kontring eller individuelle prestasjoner, f.eks Olden med farten sin. Vi mangler en eller flere skikkelige snipere med nese for mål, men fremfor alt mangler vi samhandling. Er det betimelig å spørre om det er blitt litt trenerslitasje?

Føles litt fælt å klage så mye når vi tross alt ligger og kjemper i toppen, men det er noe som ikke stemmer for tiden.

Neste tre matcher er Stjernen (B), M/S (H), Sparta (B). Ingen enkle matcher, men må være lov til å håpe på full pott der før det blir tre beinharde matcher mot Storhamar og Frisk (x2, romjulskampene).

Største skåret i sorgen i dag var at Taimi fikk seg en skikkelig tackling og suste inn i vantet i stor fart. Fair tackling, men skuffende at ingen går inn og markerer litt på vegne av Taimi. Rapporter underveis tyder på at det går bra med han, men alltid skummelt om hjernerystelse er inne i bildet. Det vil i så fall være en gedigen skuffelse om han mister mye tid for han er en herlig signering med spilleglede og offensivt hode som vi ikke har sett på en stund.

Comment

Originally posted by Kristoffer View Post
                  Vålerenga taper en jevn kamp på over/undertallsspill, hørt den før? 6 powerplay, 0 mål. I bunnen av ligaen både i powerplay og boxplay. Dette er et tema etter stort sett hver eneste match, men spillerne og trenerapparatet ser ut til å være ute av stand til å løse det. Når storhamar har powerplay blir jeg nervøs og teller sekundene ned, når Vålerenga får powerplay håper jeg vi slumser inn et mål, men forventer ingenting... Må være utrolig frustrerende for laget og det har helt sikkert satt seg en sperre i hodet på gutta. Uansett må trenerteamet ta hovedskylden her, powerplayet har vært et problem over lang tid.

Ineffektiviteten i powerplay smitter over på det øvrige spillet. Vinner skuddstatistikken 27-20, men sjeldent det blir poeng med bare en scoring. Riktignok 2-3 i metallet, men sitter likevel med følelsen at vi aldri er skikkelig farlige. Vi trøbler voldsomt med å sette et offensivt spill og det føles som det meste skjer via tilfeldigheter, kontring eller individuelle prestasjoner, f.eks Olden med farten sin. Vi mangler en eller flere skikkelige snipere med nese for mål, men fremfor alt mangler vi samhandling. Er det betimelig å spørre om det er blitt litt trenerslitasje?

Føles litt fælt å klage så mye når vi tross alt ligger og kjemper i toppen, men det er noe som ikke stemmer for tiden.

Neste tre matcher er Stjernen (B), M/S (H), Sparta (B). Ingen enkle matcher, men må være lov til å håpe på full pott der før det blir tre beinharde matcher mot Storhamar og Frisk (x2, romjulskampene).

Største skåret i sorgen i dag var at Taimi fikk seg en skikkelig tackling og suste inn i vantet i stor fart. Fair tackling, men skuffende at ingen går inn og markerer litt på vegne av Taimi. Rapporter underveis tyder på at det går bra med han, men alltid skummelt om hjernerystelse er inne i bildet. Det vil i så fall være en gedigen skuffelse om han mister mye tid for han er en herlig signering med spilleglede og offensivt hode som vi ikke har sett på en stund.
                  Bra oppsummert. Dette er ene og alene treners ansvar.
                  Vi gjør så mye feil i taktiske posisjoner, at det er flaut.
                  Offensivt eller defensvit spiller ingen rolle, vi feiler uansett.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Kommentatorene fortalte i pausen mellom 2 og 3 at det går bra med Taimi, at han hadde ringt til kona for å berolige henne. Taimi hadde fortalt legen til Storhamar hvor mobilen hans lå i garderoben, så de hadde hentet den til han. Han hadde også hatt lyst til å spille videre, men fikk ikke lov av legen. At han husker hvor mobilen var tar jeg som et tegn på at det ikke er noen tung hjernerystelse i så fall.

Vi ser taklingen her https://twitter.com/i/status/1332709920693743618 Jeg mener dette er en boarding. En spiller som kroppstakler....... en motstander på en slik måte at motspilleren kastes voldsomt mot vantet. i. En boarding skal straffes med liten straff og straff for dårlig oppførsel. ii. En spiller som uaktsomt setter en motspiller i fare med en boarding, skal idømmes enten stor straff og liten disiplinærstraff eller matchstraff.

Målene https://sumo.tv2.no/sport/sportsprog...howPlayer=true

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/

Når Taimi ble skadet i slutten av 1. periode spilte vi videre med bare fem backer. Det er ikke veldig gunstig da backene kommer på is med forskjellig backpartner hver gang. Så midtveis i 2. periode ble Andreas Stene flyttet ned på backplass slik at vi fortsatte med 11 forwards. Ca midtveis i 3. periode, etter at Thoresen satte 3-1 målet, ble Calle SO flyttet opp til 2. rekka med Røymark og Olden. Samtidig ble da Murphy flyttet ned til 3. rekka. Jeg håper Roy fortsetter med Calle i 2. rekka. Det er nærmest bortkastet å ha han i i jobberekka med Oppøyen og Gunnarsson. Murphy har nå seks kamper uten poeng og ble først flyttet fra 1. rekka til 2. rekka. Nå mener jeg han må ned i 3. rekka, så får han være med å bulke i den rekka i stedet.

Comment

Working...
                    X