Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Frisk/Asker - Vålengar mandag 28. desember kl. 1830 ((Sumo - YUCK!)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Frisk/Asker - Vålengar mandag 28. desember kl. 1830 ((Sumo - YUCK!)

Igjen er det dårlig kvalitet på streaming ser jeg, hovedkamera er ganske uklart. Grafikken ser bra ut, og det samme de andre kameraene.
    Pondus eller noen andre får skrive litt pre-kamp, men jeg bare MÅ kommentere dagens kommentator. Hvor faan kommer han fra? Vålerengen, romjulen osv. Dette er ikke bandy, urk!
    Last edited by Flem; 28.12.2020, 18:11.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

0-3 etter første skal man ikke kimse av. Vi er veldig effektive og spesielt de første 15 er vi på dem hele veien og gir de ikke tid eller rom.
    De siste 5 sliter vi og lemper kun pucken ut.
    La oss håpe på mer av de første 15
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

Får ikke sett kampen på grunn av manglende Sumo, så jeg kjenner ikke til kvaliteten på spillet. Er gutta slitne? Blir noen utvisninger her som resulterer i mål mot, og vi er ikke gode nok til å bruke våre egne overtall.
      Krysser fingra for at vi har nok krig i oss til å sette en kasse tidlig i siste!
      En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Originally posted by andgus View Post
        Får ikke sett kampen på grunn av manglende Sumo, så jeg kjenner ikke til kvaliteten på spillet. Er gutta slitne? Blir noen utvisninger her som resulterer i mål mot, og vi er ikke gode nok til å bruke våre egne overtall.
        Krysser fingra for at vi har nok krig i oss til å sette en kasse tidlig i siste!
        Vi er like mye med i andre som i første, men det første i sekken går kjapt, og er som du sier i undertall. Mål nummer 2 på straffe, og jeg klarer ikke å forstå hvordan Eidstedt ikke klarer å få slått rundt der og forhindre straffe. Ser veldig klønete ut.
        Overtall er som vanlig, veldig stasjonært, men vi etablerer iallefall.

Forferdelig dømming i tredje ødelegger faktisk hele kampen. Dommer gjør flere graverende feil, 2 situasjoner som er målavgjørende. Frisk får et mål fordi dommer ikke følger med at Søberg blir hindra 10 sekunder før de scorer 3-3 og det burde vært annulert.
        Vålenga burde hatt et teknisk scoring på ledelse 5-4 da Olden er først og har klar bane mot mål.
        Som om det ikke var nok, holdt de på å fucke det til enda en gang med en klar offside til Frisk da det er igjen 15 sekunder, men heldigvis klarer vi å vinne pucken etter litt klabb og scorer på en lang puck i åpent mål.

Sjelden vi ser så dårlig dømming, og det bør få konsekvenser for dagens dommerstand.
        Last edited by Flem; 28.12.2020, 19:54.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Vi er like mye med i andre som i første, men det første i sekken går kjapt, og er som du sier i undertall. Mål nummer 2 på straffe, og jeg klarer ikke å forstå hvordan Eidstedt ikke klarer å få slått rundt der og forhindre straffe. Ser veldig klønete ut.
          Overtall er som vanlig, veldig stasjonært, men vi etablerer iallefall.

Forferdelig dømming i tredje ødelegger faktisk hele kampen. Dommer gjør flere graverende feil, 2 situasjoner som er målavgjørende. Frisk får et mål fordi dommer ikke følger med at Søberg blir hindra 10 sekunder før de scorer 3-3 og det burde vært annulert.
          Vålenga burde hatt et teknisk scoring på ledelse 5-4 da Olden er først og har klar bane mot mål.
          Som om det ikke var nok, holdt de på å fucke det til enda en gang med en klar offside til Frisk da det er igjen 15 sekunder, men heldigvis klarer vi å vinne pucken etter litt klabb og scorer på en lang puck i åpent mål.

Sjelden vi ser så dårlig dømming, og det bør få konsekvenser for dagens dommerstand.
          Deilig med seier, og at gutta viser moral når det ser mørkt ut. Det må gjøres noe med skolering av dommere, for det er langt fra første gang denne sesongen at det gjøres grove og kampavgjørende feil.

Vi får satse på at dette gir en boost inn mot returen på onsdag! Jeg gleder meg, og skal prøve å fikse Sumo til da.
          En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Dette smakte godt! Og etter min mening en fortjent seier. Syns vi ligger bra på i offensiv sone, og for en gangs skyld er vi veldig effektive i første periode. 2 enkeltmannsprestasjoner av Lindstrøm og Murphy og nydelig pasning fra Calle Spaberg Olsen til trollmannen Taimi på 0-1 målet.

Følte vi hadde bra kontroll på matchen selv om Frisk slipper til noen ganger. Så skjer det noe i det utvisningene begynner å florere. Slapp markering i undertall og svakt forsvarsspill av Eidstedt som gir Frisk to reduseringer. Disiplinen har vært et problem for Vålerenga denne sesongen, men denne gangen kan de dele skylden med dommerne. Maken til tullete fløyteblåsing. At det ikke avblåses for offside i målgården i forkant av 3-3 målet er utrolig. Senere serverer dommerne matchen på sølvfat til frisk ved å gi de 5 mot 3 overtall. Selv om de ikke utnyttet det så det mørkt ut når frisk styrte inn 4-3 noen minutter etterpå. Heldigvis for oss har Lindstrøm dagen og setter to mål og snur matchen!

Rett før slutt er Olden gjennom, blir tatt, men får "bare" utvisning og ikke teknisk mål. Uansett holder Vålerenga unna og Røymark pynter på resultatet to sekunder før slutt.

I desember etter tap for Sparta og rundjulingen av Stjernen så det mer eller mindre ut som sesongen var i ferd med å falle fra hverandre, men etter to sterke seiere over frisk og storhamar henger vi faktisk med i toppen. I morgen er det nok en match mot frisk, denne gang på Jordal. Spiller vi som i dag vinner vi denne og da ser det langt lysere ut enn det har gjort på en stund.

Om ikke mange matchene kommer Tommi Taimi til å bære gullhjelmen, 7+12 på 12 kamper 1 poeng bak Lindstrøm med 20 poeng. For en spiller.

Sørvik kom ikke på is etter første periode. La oss håpe det er familieforøkelsen som satt han ut resten av matchen og ikke en skade.

Comment

Working...
            X