Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Frisk/Asker onsdag 30.12 klokken 1900 (TV2 Sport 2)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Vålerenga - Frisk/Asker onsdag 30.12 klokken 1900 (TV2 Sport 2)

Jeg skal unngå å analysere, det kan bli stygt, men jeg syns det er moro at det virker å være litt trøkk i gutta i dag. Høy temperatur og mye vilje til å tekke skudd.

utrolig morsomt at det er Calle S.O. som viser seg frem! To nydelige scoringer.
    Nå gjelder det å holde trykket oppe i siste periode!
    En by, ett lag - ett Vålenga

Vi har møtt Frisk 4 ganger allerede. Og uansett resultat vil vi vinne over dem innbyrdes pga 3 seirer på de 4 første. Men for tabellen vil det gi skikkelig heng på 1. plassen, som innehas av Frisk, om vi tar 3 nye poeng.

EDIT det ble 3 nye poeng,

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2020/2021 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Sammendrag snart. Men to mål av Calle Spaberg Olsen matchstraff for slossing, minimum en kamps karantene.
    Last edited by Pondus; 30.12.2020, 21:18.

Comment

Sammendrag Vålerenga slo serieleder Frisk Asker for andre gang på tre dager, Storhamar vant målrikt Mjøs-derby (tv2.no)

Comment

3 nye deilige poeng. Og nok en gang fortjent seier, selv om det ble unødvendig spennende på slutten.
        Litt rotete første periode med en del upresist spill, spesielt i egen sone. 1-0 målet til Frisk kan ikke Søberg være fornøyd med. Vålerenga skaper balanse i regnskapet i powerplay etter en frekk scoring av Calle Spaberg Olsen som limern i nettaket fra skrå vinkel. I utgangspunktet et veldig vanskelig skudd med lav sjanse for mål, men kan ikke klage når man utfører med en sånn kvalitet. Han har prøvd samme skudd fra motsatt side mange ganger. Må bare like det ungdommelige pågangsmotet. Han er uredd i spillestilen og tør prøve på nytt selv om det skulle mislykkes første gangen.

Samme mann setter 2-1 før Stene øker til 3-1 etter flott spill med Murphy og Taimi. 2. periode er kanskje opp mot årsbeste? Det var stort sett enveiskjøring hele perioden før utvisningene på slutten. To hissige unggutter røk i tottene på hverandre. Ikke veldig alvorlig, men blir vel minst 1 kamps karantene. Virker ikke som Eidstedt skal gjøre så mye ekstra før han får en ekstra utvisning...

3 periode syns jeg vi blir altfor baktunge. En haug av icinger, og mye trykk mot eget mål. Selv om Frisk slet med å skape det store, står man alltid i fare for å slippe inn når pucken er så mye i defensiv sone. En klønete Eidstedt forærer Frisk 3-2 målet, men vi holder unna uten nevneverdige problemer. Dermed kuttet vi ned forspranget til Frisk fra 12 til 6 poeng på noen dager. Vi har los på teten!

I dag vil jeg gi honnør til alle gutta. Alle rekkene fungerte godt, ingen som sluntret unna arbeidet i dag.

Skår i gleden var at Sørvik og Olden ikke var med. Vet ikke hvorfor Sørvik ikke var med, men Olden så vi på tribunen med gips på tommelen. Det betyr nok en lengre pause for han.

Avsluttet året med 3 strake seiere, rett over nyttår blir det dobbeltoppgjør borte mot Narvik. Nå gjelder det å fortsette den gode trenden!

Comment

Originally posted by Kristoffer View Post
          3 nye deilige poeng. Og nok en gang fortjent seier, selv om det ble unødvendig spennende på slutten.
          Litt rotete første periode med en del upresist spill, spesielt i egen sone. 1-0 målet til Frisk kan ikke Søberg være fornøyd med. Vålerenga skaper balanse i regnskapet i powerplay etter en frekk scoring av Calle Spaberg Olsen som limern i nettaket fra skrå vinkel. I utgangspunktet et veldig vanskelig skudd med lav sjanse for mål, men kan ikke klage når man utfører med en sånn kvalitet. Han har prøvd samme skudd fra motsatt side mange ganger. Må bare like det ungdommelige pågangsmotet. Han er uredd i spillestilen og tør prøve på nytt selv om det skulle mislykkes første gangen.

Samme mann setter 2-1 før Stene øker til 3-1 etter flott spill med Murphy og Taimi. 2. periode er kanskje opp mot årsbeste? Det var stort sett enveiskjøring hele perioden før utvisningene på slutten. To hissige unggutter røk i tottene på hverandre. Ikke veldig alvorlig, men blir vel minst 1 kamps karantene. Virker ikke som Eidstedt skal gjøre så mye ekstra før han får en ekstra utvisning...

3 periode syns jeg vi blir altfor baktunge. En haug av icinger, og mye trykk mot eget mål. Selv om Frisk slet med å skape det store, står man alltid i fare for å slippe inn når pucken er så mye i defensiv sone. En klønete Eidstedt forærer Frisk 3-2 målet, men vi holder unna uten nevneverdige problemer. Dermed kuttet vi ned forspranget til Frisk fra 12 til 6 poeng på noen dager. Vi har los på teten!

I dag vil jeg gi honnør til alle gutta. Alle rekkene fungerte godt, ingen som sluntret unna arbeidet i dag.

Skår i gleden var at Sørvik og Olden ikke var med. Vet ikke hvorfor Sørvik ikke var med, men Olden så vi på tribunen med gips på tommelen. Det betyr nok en lengre pause for han.

Avsluttet året med 3 strake seiere, rett over nyttår blir det dobbeltoppgjør borte mot Narvik. Nå gjelder det å fortsette den gode trenden!
          Enig, og andre periode var års beste uten tvil. Frisk kom ikke ut av egen sone, de klarte ikke spille icing heller.
          Taimi er jo bare helt konge. Det forarbeidet han gjør, på offensiv blå, er ganske ulikt norsk hockey. Som bakerste mann, drar han av en og to stk før han passer videre og får vel andre pass på den scoringa?
          Olsen-rekka var veldig bra, og noe Roy må satse på framover. Alle gutta jobber steinhardt, og 2 av dem er jo meget tekniske og, samtidig som storebror Olsen tar seg av grovjobben sammen med Thomas.
          Eidstedt skulle ikke hatt 2+2. Man hørte dommerne sa at "Eidstedt var verst" og skjønte da at han skulle få mer enn andre. Men ser du reprisen, er det jo dusten fra Frisk som holder seg over han, holder Eidstedt nede. Etter det skjer det jo ikke mye, og det er ingenting i forkant.
          Som du sier, jeg tror dommerstanden er ute etter å ta han fordi han åpenbart er sett på en som skal ødelegge spillet og "ta motstandern".

Uansett bra kamp idag, selvom tredje periode ble icing og lemping. Dette er ikke første gang, og her må Roy vise hvem som er sjefen og ta timeout, få samla gutta.
          Og når vi blir pressa bakover, ikke bruk Lalande på isen i kommende bytt, vær taktisk.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Nå skal ikke jeg være en gledesdreper her for 9 poeng på 3 kamper mot lag over oss på tabellen er sterkt. Meget sterkt faktisk og langt over hva jeg forventet. Men jeg har også sett flere ting i disse kampene som henter fram skepsisen min. Mot bønda er vi skikkelig gode i 20 minutter og thats it. Det holdt til seier men neste kamp holder det ikke å kun være gode i 20 minutter. I går også mot Frisk var det i andre vi gjorde det. Dog var denne seieren mer fortjent enn mot bønda men vi kan bedre her også. Vi roter også bort en 3 måls ledelse og havner under i første kampen mot Frisk men det som er sterkt er at vi snur igjen og vinner. Dårlige dommere må også ta skyld her.

Det positive vi tar med her på de 3 kampene er at vi er bedre i undertall enn vi har vært hittil i sesongen og vi scorer også brukbart i eget PP og selvsagt at vi vinner alle kampene. Seier er seier uansett om det er pent eller ei. Tar vi med oss dette videre og klarer å bygge videre på de sterke enkeltperiodene vi har fra disse kampene så kan vi være med å kjempe helt i toppen, men da må vi slutte helt med 1-8 mot Stjernen, 0-4 mot LIK osv. Det varierer for mye rett og slett.

Sorry ikke meningen å være negativ her for resultatmessig kunne ikke dette blitt bedre etter 1-8 mot Stjernen. Er strålende fornøyd med 9 poeng nå men ser også ting jeg ikke er så fornøyd med og vil gjerne vente litt til før jeg blir overbevist. Men Taimi må da bli denne sesongens spiller. Klarer ikke helt å se andre. Og her skal klubben ha skryt. Får vi i gang Murphy enda mer også så blir det bra.

Skulle det vise seg at vi har ett lag som kjemper helt til siste slutt om gull så skal jeg legge meg flat og innrømme at skepsisen min var feil.

Comment

Working...
            X