Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fjordkraft-ligaen settes på pause

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Iflg Oslo Idrettskrets er det ikke OK at VIF Hockey legger treninger til Lørenskog Presiseringer vedrørende toppidrett (idrettsforbundet.no)

Comment

Hvor stor er egentlig sjansen for at grunnspillet blir gjennomført på noen som helst måte i år? Finnes det noen alternative løsninger på hvordan sluttspillet eventuelt skal gjennomføres om man avbryter seriespillet nå?

Kjenner at jeg er tørst på norsk hockey om dagen. Gleder meg til neste sesong.
      En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Uansett hva som skjer nå tror jeg ikke på flere seriekamper. Ser man på tabellen har Narvik spilt 27 kamper, mens Sparta bare har spilt 19 kamper. VIF har spilt 25 kamper. Plan B, i februar. var å kutte fra 45 til 36 runder. Jeg ser ingen måter å avslutte serien på som kan gi alle lag like mange kamper. Da måtte man i så fall komme i gang før utgangen av mars og bare spille seriekamper ut april. Har registrert at klubbene nå vil ha sluttspill, og ikke minst at det kan spilles kvalifisering mellom FK og 1. div.

Forbundet lagde retningslinjer før sesongen Retningslinjer for gjennomføring av ishockeysesongen 20/21 Der sies det at om serien må avsluttes før den er ferdigspilt skal tabellen rangeres etter prosentvis uttelling. Sjekk siste kolonne i tabellen ISHOCKEY LIVE Deretter kan sluttspill og kvalifisering spilles, f.eks i april. Hvis heller ikke det lar seg gjøre skal Narvik flyttes ned og erstattes av Ringerike... Dette synes Narvik er brutalt. De har har møtt topp-5 lag i 19 av 27 kamper og skulle bl.a. ha møtt Grüner tre ganger og MS to ganger nå i mars. De har derfor foreslått at FK-ligaen utvides til 12 lag neste sesong... Det kan skje.

Et sluttspill i april er tenkt å være best av fem i alle serier (kvart, semi og finale). Det lar seg gjøre hvis oppstart kan være f.eks 8 april.

PS! veldig viktig om vi kan komme i gang igjen i april. Landslaget skal til VM i Riga 22. mai og over halvparten av spillerne spiller i hjemlig liga. Våre spillere i Sverige, Finland, Tyskland og Østerrike er i full gang med seriespill.
        Last edited by Pondus; 09.03.2021, 20:29.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
          Uansett hva som skjer nå tror jeg ikke på flere seriekamper. Ser man på tabellen har Narvik spilt 27 kamper, mens Sparta bare har spilt 19 kamper. VIF har spilt 25 kamper. Plan B, i februar. var å kutte fra 45 til 36 runder. Jeg ser ingen måter å avslutte serien på som kan gi alle lag like mange kamper. Da måtte man i så fall komme i gang før utgangen av mars og bare spille seriekamper ut april. Har registrert at klubbene nå vil ha sluttspill, og ikke minst at det kan spilles kvalifisering mellom FK og 1. div.

Forbundet lagde retningslinjer før sesongen Retningslinjer for gjennomføring av ishockeysesongen 20/21 Der sies det at om serien må avsluttes før den er ferdigspilt skal tabellen rangeres etter prosentvis uttelling. Sjekk siste kolonne i tabellen ISHOCKEY LIVE Deretter kan sluttspill og kvalifisering spilles, f.eks i april. Hvis heller ikke det lar seg gjøre skal Narvik flyttes ned og erstattes av Ringerike... Dette synes Narvik er brutalt. De har har møtt topp-5 lag i 19 av 27 kamper og skulle bl.a. ha møtt Grüner tre ganger og MS to ganger nå i mars. De har derfor foreslått at FK-ligaen utvides til 12 lag neste sesong... Det kan skje.

Et sluttspill i april er tenkt å være best av fem i alle serier (kvart, semi og finale). Det lar seg gjøre hvis oppstart kan være f.eks 8 april.

PS! veldig viktig om vi kan komme i gang igjen i april. Landslaget skal til VM i Riga 22. mai og over halvparten av spillerne spiller i hjemlig liga. Våre spillere i Sverige, Finland, Tyskland og Østerrike er i full gang med seriespill.
          Takk for utfyllende svar. Glad det ikke er jeg som skal sitte med avgjørelsene om organisering kjenner jeg. Det går kanskje an å ha et håp om å komme i gang i april, samtidig som det ikke er så langt unna, og det ser ikke ut som smittetallene er på vei ned med det første. Erna snakket vel i går om at vi må holde ut med strenge restriksjoner i mars og april, så det henger vel fortsatt i en tynn tråd.

Comment

Dette er ikke bekreftet, men Stavanger Aftenblad melder at resten av sesongen, inkludert sluttspill, avblåses.
            Veldig trist, men det er nok det riktige å gjøre mtp de ulike forutsetningene for trening, og økende smittetall.

https://www.nrk.no/sport/sportsnyhet...609.1.15419609

– Hockeysesongen avblåses

Det blir ikke spilt flere kamper på eliteserienivå i norsk ishockey denne sesongen, melder Stavanger Aftenblad.

Avisen hevder å kjenne til at det tirsdag blir vedtatt at resten av sesongen stoppes, og at det heller ikke blir noe sluttspill.

Avslutningen av sesongen kommer som en konsekvens av de nye og strenge koronatiltakene som er innført for Oslo og Viken. De påvirker flere klubber i området.

Med de nye tiltakene som ble innført mandag, er det ikke nok tid til at eliteserien kan få spilt de gjenstående kampene.

Comment

Working...
            X