Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lagbygge sesongen 2021/2022

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by EspenGoo View Post
    Vet ikke om det har noe å si, men på Espeland sin insta er det blitt endret i bion fra Salzburg til Oslo? Kommer han hjem tro?

Tipper Håkon Nilsen kommer til oss, men jeg ser også på EP at Victor Backman sin kontrakt med Malmø er terminert. Han hadde opprinnelig 1-år igjen av kontrakten. Vil det bety at han kommer til oss tro? Isåfall en solid signering. Det hadde vært bra signeringer om vi hadde fått Backman og Ihnachak.

Håper Taimi blir med videre for guds skyld, og veteranene Røymark, Oppy og Stene resignerer nok med klubben .
    Men Håper på at Brekke og Leo blir med videre også. Men hva er ståa med Sundberg? Får han blir med videre? Imponerte han nok? Blir spennende å se,man kan se at han har potensiale og er spennende.
    Jeg tror at Espeland kommer tilbake til VIF. Når det gjelder utlendinger kommer alt an på hvor mye penger vi har å bruke til spillerlønninger. Jeg håper de kan bruke de store penga på tre utlendinger, dvs på Tommi Taimi, Brian Ihnacak og Victor Backman. Evt på tre andre minst like gode. Fra før har vi jo Kalle Ekelund som sikkert hever en bra lønn. Så tror jeg at vi kanskje må fylle kvota på seks. Det er ikke mange norske alternativer når vi skal ha et vinnerlag. De to siste plassene, en back og en forwards, må kanskje gå til rimeligere utlendinger. Da kan Axel Sundberg absolutt være aktuell. Bare 22 år, men har spisskompetanse i å gjøre mål. Han fikk ikke mange sjansene til å spille i topprekkene eller i overtall. Allikevel gjorde han sju fine mål. F.eks en lekker 0-3 skåring i serieåpninga Sammendrag: Manglerud Star - Vålerenga 1-4 (tv2.no)

Rekkene kan da bli slik:

Røymark - Lindström - Ihnacak
    Karterud - Backman - Calle SO
    Thomas Olsen - Stene - Halmrast
    Oppøyen - Brekke - Sundberg

Colin SO, Lalande og Finstad er ekstra.
    Last edited by Pondus; 09.05.2021, 19:01.

Comment

Tommi Taimi har faktisk signert en 5-års kontrakt. For en fantastisk signering, bra start på uka!

Comment

Originally posted by EspenGoo View Post
        Tommi Taimi har faktisk signert en 5-års kontrakt. For en fantastisk signering, bra start på uka!
        Jeg trodde det var aprilsnarr i mai, men du verden.
        Dette er ekstremt gode nyheter
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Jeg trodde det var aprilsnarr i mai, men du verden.
          Dette er ekstremt gode nyheter
          Dette er ekstremt gode nyheter! Vil driste meg til å si at han er blant de beste backene i ligaen.
          Nå gjelder det å få på plass noen offensive spillere som kan produsere mange målpoeng, så begynner jeg å få trua på at vi kan bli farlige neste sesong. Og når vi endelig kan fylle Nye Jordal med tilskuere igjen så tror jeg det skal bli vanskelig å slå oss der!
          En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Originally posted by andgus View Post

Dette er ekstremt gode nyheter! Vil driste meg til å si at han er blant de beste backene i ligaen.
            Nå gjelder det å få på plass noen offensive spillere som kan produsere mange målpoeng, så begynner jeg å få trua på at vi kan bli farlige neste sesong. Og når vi endelig kan fylle Nye Jordal med tilskuere igjen så tror jeg det skal bli vanskelig å slå oss der!
            Tommi Taimi er ligaens beste back. Uten tvil. Og en fantastisk signering for Vålerenga, men også for ligaen. Håper VIF kan utnytte det faktum at de har fått inn en personlighet som sier klart at han og familien ble meget godt tatt i mot og at han liker seg ekstremt godt klubben. En fantastisk signering for klubben, for supporterne og sponsorene.

Sjekk denne skåringen Taimi smeller inn 2-1 (tv2.no) eller denne Vålerenga har snudd kampen (tv2.no)

Hvis vi nå også får inn Stefan Espeland har vi et back-korps med særdeles sterke offensive kvaliteter. Da vil jeg gjerne ha inn en beintøff utenlandsk back som kan sette litt frykt inn i motspillerne. En som kan settes på isen mot motstanderens beste offensive rekke. En back-type som Frisk hadde i Henrik Ødegård som fikk Patrick Thoresen ut av stilen når Frisk tok NM-gullet i 2019.

Comment

Fantastisk å få på plass en så god spiller som Taimi. Godt jobbet av Juell. Nydelig at det også er en lang kontrakt.
              Lukter Bonsaksen og Taimi i backpar 2022.

Mer om forlengelsen her:

https://www.tv2.no/sport/13993043/

Comment

Stefan Espeland har ikke tenkt seg hjem enda. Håper på å kunne fortsette i Tyskland https://www.nitten.no/blogg/espeland...-a-bli-vm-klar

Comment

Spørs om ikke Andreas Stene må fortsette å spille back. Håper han synes det er ok.

Comment

Leo Halmrast spiller ikke for VIF neste sesong. Hamar Arbeiderblad skriver det er en konflikt mellom Leo og klubben, og han sier det er flere grunner. SIL skal være interessert men Leo sier at planen ikke er Fjordkraft-ligaen. Tipper han spiller i svensk juniorserie. Utelukker ikke retur til VIF når han blir «voksen»

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                      Leo Halmrast spiller ikke for VIF neste sesong. Hamar Arbeiderblad skriver det er en konflikt mellom Leo og klubben, og han sier det er flere grunner. SIL skal være interessert men Leo sier at planen ikke er Fjordkraft-ligaen. Tipper han spiller i svensk juniorserie. Utelukker ikke retur til VIF når han blir «voksen»
                      Skjønner han godt jeg. Bare at vi beholdt Lalande istedenfor han er jo en veldig dårlig vurdering. Lalande vil aldri bli noe annet enn stallfyll. Leo derimot ..
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

MØT PONTUS «POTTA» FINSTAD

Møt Pontus «Potta» Finstad – VIF1913.com

Comment

Det kom som en overraskelse, i alle fall på meg, at Filip Gunnarsson etter ni sesonger valgte å bryte med klubben og i stedet signere for Stjernen. Men for de som så tirsdagens episode av Iskrigerne er det kanskje ikke så overraskende om han har gått lei av Roy Johansen. Om det er grunnen til at han valgte Stjernen fremfor Vålerenga vet vi jo ikke, men det virker ikke usannsynlig.

Comment

Martin Røymark er med videre. Han har skrevet tre års kontrakt. Meget viktig signering, men det lå jo i korta at han ville fortsette i VIF Martin Røymark går løs på tre nye sesonger - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Vi har nå 4 backer og 8 forwards på kontrakt. Vi skal nok minst opp til 7 backer og 13 forwards.

Av spillere som ikke har kontrakt har vi Andreas Stene, som jeg tror signeres som back, og Jonas Oppøyen og Magnus Brekke Henriksen. Disse tre regner jeg med skal signeres. Så har vi backen Emil Holm Larsen. Usikker på om VIF vil ha han med videre, men også usikker på om han selv ønsker å spille for et lag hvor han får så lite tillit. Men han er et alternativ hvis vi ikke får napp hos noen andre norske backer.

Det er ikke mange ledige norske backer som er gode nok for VIF. Kan nevne Adrian Saxrud Danielsen, Johannes Johannesen og Hakon Nilsen. Av disse er det trolig bare Nilsen som kan være aktuell. Skulle gjerne hatt Saxrud Danielsen på laget, men han fortsetter nok utenlands eller returnerer til Lillehammer eller Storhamar.

Blant norske forwards som er ledig har vi Mathis Olimb, Ken Andre Olimb, Michael Haga og Thomas Valkvæ Olsen. Mathis Olimb fikk ikke fornyet kontrakt i Tyskland. Er 35 år og kan være på vei hjem. Men jeg tror at han og broder Ken Andre vil fortsette utenlands. I Norge står det mellom VIF og Frisk for Mathis. Her bør VIF bla opp for å sikre oss den beste norske forward etter Zuccarello og Thoresen. Vil også nevne Samuel Solem som er temmelig ukjent for de fleste vil jeg tro. Er på VM-laget, og er en hardtarbeidende forward som kunne passe bra som erstatter for Filip Gunnarsson i rekke med Brekke og Oppøyen, Er registrert med 46 kamper for Brynäs i SHL, uten å ha notert noen poeng Samuel Solem - Elite Prospects

Med Kalle Ekelund og Tommi Taimi signert har vi fortsatt fire ledige plasser på kvota. Det er her vi virkelig kan forsterke laget. Trolig skal vi ha inn en back og tre forwards. Den ene plassen kan gå til Axel Sundberg som trolig er en fhv billig spiller ift de to som er signert. Hadde 7 + 4 på 22 kamper. God spiller som har spisskompetanse i å sette pucken i mål.

Vil også nevne fire juniorer som ble registrert som a-lagsspillere slik at de kunne spille i Fjordkraft-ligaen ved behov. Jacob Wang Wikstøl (back) er U-21 spiller av alder kommende sesong. Det er bestemt at U-21 serien skal være U-20 (slik det var før). Hvis Wikstøl skal fortsette i VIF må han spille som overårig. Vil tro han finner seg en annen klubb. Var utlånt til Haugesund i 1. div i fem kamper. Tinus Rise Moe (forward) har gått til Gruner. Joakim Aarseth Oppsahl og Sole Marius Ryen (begge forwards) holder begge U-19 alder kommende sesong. Kan være at vi ser dem på A-laget ved skader.
                            Last edited by Pondus; 20.05.2021, 02:08.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                              Det kom som en overraskelse, i alle fall på meg, at Filip Gunnarsson etter ni sesonger valgte å bryte med klubben og i stedet signere for Stjernen. Men for de som så tirsdagens episode av Iskrigerne er det kanskje ikke så overraskende om han har gått lei av Roy Johansen. Om det er grunnen til at han valgte Stjernen fremfor Vålerenga vet vi jo ikke, men det virker ikke usannsynlig.
                              Jeg beit meg merke i dette jeg også, men det jeg beit meg enda mer merke i var spillerne som frykta for å bli satt ut av laget hvis de ikke gjorde som treneren sa selv om de var uenige i trenerens opplegg. Man skal være forsiktige med å konkludere alt for mye for vi ser 30 minutter 3 ganger i uka og hver episode er fordelt over flere dager og kamper, så dette viser bare en veldig liten del av hverdagen, men man kan umulig bli overrasket over at enkeltspillere er misfornøyde og episoden lyver jo ikke. Så er spørsmålet om dette er helt normalt eller om det er utover det vanlige og noe man burde tatt mer på alvor. Men jeg lurer veldig på jeg også når en av våre mest trofaste forsvinner og om Roys lederstil er årsaken. Det er noe som skurrer her og jeg liker det ikke. Gunnarson fikk jo også full støtte fra resten av spillerne i hans utblåsing mot Roy.

Comment

At Roys lederstil er tøff og ikke for alle er ingen hemmelighet. Det er flere spillere vi har mistet underveis pga dette. Men så må vi også se dem som liker det. Røymark med 3 nye, Taimi med 5 nye og Karterud med 2 nye setter ett veldig godt eksempel på dette. Gunnarsson har gjort en god jobb, men etter 9 år er det nok sunt for begge parter å se på ny motivasjon. Lykke til!

Comment

Working...
                                X