Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lagbygge sesongen 2021/2022

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by O.S.L.O. View Post
    At Roys lederstil er tøff og ikke for alle er ingen hemmelighet. Det er flere spillere vi har mistet underveis pga dette. Men så må vi også se dem som liker det. Røymark med 3 nye, Taimi med 5 nye og Karterud med 2 nye setter ett veldig godt eksempel på dette. Gunnarsson har gjort en god jobb, men etter 9 år er det nok sunt for begge parter å se på ny motivasjon. Lykke til!
    Enig. Har forresten fått høre at Stene skal ha vært på opptak for å bli brannmann. Får han jobb som brannmann er det nok ikke mulig å kombinere med spill for VIF.

Comment

Overblikket: -Jeg har nesten ikke ord for hvor viktig den signeringen er for Vålerenga hockey

Når bakoversveisen etter signeringen av Taimi hadde lagt seg til en midtskill, kom nyheten om at Martin «Røya» Røymark hadde signert for tre nye år. Også en signering helt der oppe.

Jeg har nesten ikke ord for hvor viktig den signeringen er for Vålerenga hockey (vartoslo.no)

Comment

Emil Holm Larsen med ny 1+1 kontrakt.

– Vi er glade for at Emil Holm Larsen blir med videre. Holm har et godt blikk for spillet, og med god og riktig trening blir han en Spennede spiller å følge videre, sier sportssjef, Frikk Juell.

Han forteller at sist sesong var utfordrene for yngre spillere på grunn av de mange begrensningene i kamp og treningshverdagen.

– Holm var i utgangspunktet tiltenkt å spille en del kamper for Hasle Løren, men pga restriksjoner ble ikke det aktuelt. Jeg syntes Holm viser karakter gjennom sesongen, og han løftet seg bra i treningsarbeidet, sier sportssjefen, som sikter til samarbeidet mellom Vålerenga og Hasle Løren.

Emil Holm Larsen fortsetter i klubben sitt hjerte - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Laget har fortsatt bare 13 utespillere på kontrakt. Med bare tre norske uten kontrakt (Stene, Oppøyen og Brekke Henriksen) og fire ledige plasser på kvota tyder nå mye på at vi får en smal tropp, men med mye kvalitet. Selvfølgelig avhengig av at de fire utlendingene vi skal signere er toppspillere.

Comment

Brekke er med videre. Signerer en ny et-års kontrakt med klubben. Viktig signering synes jeg, ettersom at Greven ikke er i klubben lenger.

Så får vi håpe at Oppy også blir med videre og signerer ny kontrakt.

Blir spennende å se hva som skjer med Sundberg og evt (nye) signeringer som Espeland, H. Nilsen, backman osv.

Halmrast er jo ferdig i klubben og Stene legger nok mest sansynelig opp. Så blir spennende å følge med fremover.

Comment

Originally posted by EspenGoo View Post
            Brekke er med videre. Signerer en ny et-års kontrakt med klubben. Viktig signering synes jeg, ettersom at Greven ikke er i klubben lenger.

Blir spennende å se hva som skjer med Sundberg og evt (nye) signeringer som Espeland, H. Nilsen, backman osv.

Halmrast er jo ferdig i klubben og Stene legger nok mest sansynelig opp. Så blir spennende å følge med fremover.
            Halmrast ferdig?
            Hva? Hvor er han på vei?
            Ett av de største talentene klubben har hatt på årevis
            You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Originally posted by KampenUltras View Post

Halmrast ferdig?
              Hva? Hvor er han på vei?
              Hvis jeg ikke husker feil, var det misnøye med tillit. Men dette kan sikkert Pondus svare på.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by KampenUltras View Post

Halmrast ferdig?
                Hva? Hvor er han på vei?
                Før han signerte i fjor ble han nesten lovet spilletid og en rolle i laget før han signerte. Han skulle bli satset på og få spille også ble han senere sendt på utlån til Gruner noe som jeg syns er merkelig.
                Da syns jeg evt at Lalande for els burde bli sendt på utlån istedenfor Leo men.
                Han fikk spille mye der og utviklet seg.. men uansett

se link nedenfor.
                https://www.h-a.no/2021/sport/supert...mar-interesse/

Comment

Før han signerte i fjor ble han nesten lovet spilletid og en rolle i laget før han signerte. Han skulle bli satset på og få spille også ble han senere sendt på utlån til Gruner noe som jeg syns er merkelig.

se link nedenfor.
                  Helt enig, Lalanda er i beste fall en habil spiller, squad. Halmrast er en uslepen diamant. Her gjorde klubben en stor blemme dessverre.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

se link nedenfor.
                    Nok ett talent som forsvinner pga manglede spilletid og satsing under Roy..
                    Det irriterer meg så grenseløst.
                    Tydeligvis mister vi ett svært stort talent til en av våre absolutt største rivaler, det blir for dumt da det er nok av stallfyll vi kunne sendt på lån.

Hva er ungdomstrategien til Roy?
                    De får knapt tillitt enda vi har ett svært gode yngrelag.
                    Hva er strategien til klubben generelt egentlig?
                    Har vi satset på at med den nye hallen så kaster spillere seg etter oss? At alle problemer forsvinner som dugg for sola siden den er klar?
                    You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Oppøyen klar for sin 15. sesong! Han signerer for et-år foreløpig. Kjempe viktig signering, fin start på helgen.

Oppy signerer ny kontrakt og fotball EM er snart i gang.

Comment

Det med Halmrast var det en sak på i Hamar Arbeiderblad. -HA-sporten er kjent med at det er en konflikt pågående mellom ham og klubben, men han ønsket ikke å utdype hva det dreiet seg om da han snakket med HA-sporten. – Det er mange grunner til at jeg ikke skal spille der, men det skal jeg ikke si noe om, sier han. Da HA-sporten konfronterer ham med at vi sitter på informasjon om at hans agent/hjelper har vært i kontrakt med Storhamar, sier han følgende:

– Jeg har ikke vært i kontakter med dem, eller. Altså. Det er ikke jeg som har vært i kontakt med dem, sier han.

– Jeg skal i utgangspunktet ikke spille i eliteserien i år. Det er litt vanskelig å si så mye, sier han.

– Men er Storhamar aktuelle for deg dersom det ikke blir noe i utlandet?

– Ja, det er de, sier han.

– Men Vålerenga er helt uaktuelle?

– Ja. Det får heller kanskje bli når jeg er eldre, sier han.--------------

Jeg tror ikke at Halmrast spiller for Storhamar. De har nettopp signert VM-spiller Samuel Solem, og har dermed enda en ung spiller som skal ha istid.

Vedr Stene sier du at han legger opp? Da skulle man nesten tro fikk høre om det fra klubben sin side. Jeg har skrevet at han skal ha vært på opptak til å bli brannmann, noe mer vet jeg ikke. Håper å få avklart dette. Hittil virker det som å resignere egne spillere har vært prioritert. Faktisk har vi bare en ny spiller, Pontus Finstad. Vi bør ha minst fem til. Stene og fire gode importer. Da har vi et bra lag. Vet ikke hvordan vi kan erstatte Stene hvis han slutter.
                        Last edited by Pondus; 11.06.2021, 21:49.

Comment

Vel og bra med Oppøyen, men nå har vi mange som jobber hardt uten særlig mye mere. Skal vi sloss med Stavanger, Frisk, Storhamar og muligens Stjernen må det kommer noe krutt med kompetanse. Dog fortsatt god tid her, det er mulig å få inn noen som hever nivået betraktelig.

Comment

Bare så det er nevnt: -Olimb ferdig i Wolfsburg - håper å fortsette utenlands

Olimb ferdig i Wolfsburg - håper å fortsette utenlands (nitten.no)

Comment

Dessverre ingen nyhet på spillerfronten. Men noe som kan få betydning når de siste 5-6 siste plassene skal fylles er en sak som slås stort opp i Dagens Nærinsgsliv

-Milliardærer i bitter ishockey-konflikt. Den er bak betalingsmur, men jeg siterer litt Milliardærer i bitter ishockey-konflikt: – Situasjonen til de grader tilspisset | DN

Investorene Egil Stenshagen, Harald Moræus-Hanssen og Jarle Norman-Hansen stilte i 2018 med penger for redde Vålerenga Ishockey ut av økonomisk knipe. Nå vil elitelagets styreleder ha dem ut.

Etter flere år med store underskudd, kom de tre milliardærene Egil Stenshagen, Harald Moræus-Hanssen og Jarle Norman-Hansen i 2018 inn på eiersiden i Vålerenga Ishockey as. Pengene fikk ben å gå på. As-et, som står for økonomisk drift av klubben, inkludert sponsoravtaler og kommersielle aktiviteter, har de siste tre årene dekket underskudd på 12,5 millioner kroner. Men nå vil styret i Vålerenga Ishockey Elite, som står for det sportslige ved Vålerenga Ishockeys prestisjetunge A-lag, avslutte samarbeidsavtalen med selskapet de tre milliardærene kontrollerer. Uenigheten dreier seg blant annet om størrelsen på budsjettet for kommende sesong.

– Når situasjonen nå til de grader er blitt tilspisset og samarbeidsklimaet ikke lenger fungerer, er det naturlig at vi skiller lag da det finnes andre som har vilje og evne til å garantere for det budsjettet som var vårt siste utspill, skriver styreleder Jan Tore Kjær i Vålerenga Ishockey Elite i en epost til styreleder i Vålerenga Ishockey as.

Kjær ønsker nå å si opp avtalen med aksjeselskapet som sikrer ishockeyklubbens drift. Han mener as-et bidrar med for lite til spillerlønninger og budsjett.

– Som følge at vi ikke har klart å enes om ett budsjett som ivaretar avtalens sportslige ambisjoner for sesongen 21/22 varsler vi herved mislighold ihht avtalens punkt 10, skriver han i en epost til styremedlemmene i Vålerenga Ishockey as. Det betyr at Vålerenga Ishockey as kan stå uten et elitelag når serien skytes i gang i oktober 2021. Da må i så fall elitestyret ved Kjær finne andre som kan garantere for klubbens økonomi.

Et samlet styre i Vålerenga Ishockey as mener at det ikke foreligger noe som helst grunnlag for idrettsklubben Vålerenga Ishockey Elite til å si opp samarbeidsavtalen, sier Eikeland som selv er blant Vålerengas mestvinnende spillere gjennom tidene, med tre NM-gull, fem seriemesterskap og 50 landskamper.
                              – Et spill fra Kjær for å overta klubben
                              Eikeland mener at Kjærs og elitestyrets budsjett er urealistisk.
                              – Han budsjetterte med 4200 tilskuere i snitt. Det er helt utopi. I min tid i Vålerenga har Jordal Amfi hatt så mange tilskuere ved få anledninger, sier Eikeland.

Ifølge Eikeland er det kun rundt én million kroner som skiller budsjettet som elitestyret ønsker seg fra det as-et kan tilby, begge ligger mellom 32 og 33 millioner kroner.

– Dette er åpenbart bare et spill fra Kjær for å overta klubben. Han ønsker ikke at as-et skal ha innflytelse over Elite, sier Eikeland.

Kjær: -– Vi er overrasket over at aksjeselskapets representanter eksempelvis ikke vil anerkjenne budsjetterte publikumsinntekter fra kvartfinalespill. Vålerenga har vært i toppen av norsk hockey de siste 50 åra, så hvorfor budsjettposten nå er urealistisk er uforståelig for klubbstyret. Samarbeidsavtalen knesetter en tydelig sportslig målsetning og ønske om sportslig utvikling for å sørge for at Vålerenga befinner seg i toppen av norsk ishockey. Aksjeselskapet skal bidra økonomisk i så måte, skriver han i eposten.
                              ---------------------------------------------

Resten handler om at Eikeland mener Kjær fikk sparken som markedsdirektør i 2015 pga økonomisk rot som medførte at det måtte tas opp kriselån på 2.5 mill. Mens Kjær mener han var klubbdirektør i VIF Hockey Elite...

-------------------------------------

Hvis denne krangelen dreier seg om bare 1 mill forskjell på det budsjettet Kjær har lagt opp til for VIF Hockey Elite mens AS`et bare vil sponse et budsjett på 32 mill i stedet for 33 mill skulle man tro det var enkelt å ro det hele i land. Men her er det maktkamp på gang. Et publikumssnitt på 4200 den kommende sesongen tror jeg kan være for høyt. Jeg har tenkt at 3500 kunne være oppnåelig. Men det tilsvarer 16000 billetter, og med 200 kr i snitt så er vi oppe 3,2 mill bare i rene billettinntekter hvis budsjettet reduseres tilsvarende på inntektssiden. Å krangle om inntekter fra kvartfinale er bare tull. Det står i klubblisensreglene at alle klubbene kan budsjettere med to kvartfinaler hjemme, alternativt tre hjemmekamper for de to lagene som må ut i kvalikk. Så to kvartfinaler med til sammen f.eks 7000 tilskuere kan man budsjettere med.

Hva skal man tro om dette folkens ?

Comment

Er redd dette interne bråket i og rundt VIF Hockey setter oss i en knipe ift å forsterke laget. Rett og slett fordi Frikk Juell ikke vet hva han har til disposisjon til å hente nye spillere. Det kan være grunnen til at vi bare har resignert egne spillere og bare hentet en 20-åring fra MS. Spillere vi sikkert har vist interesse for kan ikke sitte på gress i evighet og vente på et konkret kontraktsforslag. De vil finne seg andre klubber før lagene samles igjen tidlig i august. Så denne saken må løses nå!

Comment

Working...
                                X