Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lagbygge sesongen 2021/2022

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ny assistenttrener ser ut til å bli Kenneth Larsen. Han skrev i våres ny 2-års avtale med Lørenskog. Jeg tror han visste at han var aktuell for VIF og derfor skrev under for Lørenskog slik at de kunne kreve en viss sum penger for å slippe han til VIF. Fair enough.

TV 2 erfarer: Klubblegende returnerer til Vålerenga

Jeg har ønsket meg Larsen til VIF lenge. Senest i januar, når vi var frustrerte etter mange tap inkl. 1-8 for Stjernene skrev jeg om Larsen i tråden "Hva bør skje på kort og lang sikt?":

-Som ny trener, en midlertidig løsning frem til sommeren, ville jeg hentet inn Kenneth Larsen. En yngre og mer energisk trenertype, som også er flink med unge spillere. Larsen gjorde en meget bra jobb i Lørenskog i det beste årene for klubben i GET-ligaen. Han førte dem frem til to sølv i serien og et finaletap. Nå trener han et meget ungt Lørenskog-lag som kniver med Ringerike om 1. plassen i 1. divisjon. Et nytt ansikt og en ny stemme i garderoben, med en klar filosofi på hvordan det skal spilles inkl. et sterkt overtallsspill Kenneth Larsen Team Staff Profile - Elite Prospects

-Etter sesongen kan vi så vurdere om Larsen skal tilbys videre kontrakt som hovedtrener, evt som assistent om klubben vil gå for en meritert trener fra utlandet.

Jeg tror med ansettelsen av Kenneth Larsen at vi med dette ser hvem som blir klubbens nye hovedtrener når Roy Johansen gir seg.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
      Jeg tror med ansettelsen av Kenneth Larsen at vi med dette ser hvem som blir klubbens nye hovedtrener når Roy Johansen gir seg.
      Det har du helt rett i.

Comment

Olimb signert for 4 år
        EN BY ET LAG!!!

Comment

Nå er virkelig sportssjef Frikk Juell på jobb! Mathis Olimb inn er en enorm forsterkning. Taimi og Panteland på backene og Kenneth Larsen inn som ass.trener er også meget solide signeringer. Frikk Juell virker forøverlig som en ordentlig/skikkelig fyr slik han ble fremstilt i iskrigerne

Mangler bare at vi kaster Kjær på dør så gidder jeg kanskje å møte opp på Jordal i år.

Comment

En fantastisk signering. Det lå litt i korta at han skulle komme hjem etter 14 år i utlandet. Har kjerring og to unger, og nybygd hus på Nesbru i Asker. Men Frisk var nok aldri aktuelle. De kunne ikke matche det økonomiske ift VIF. Og for Mathis var det klubbfølelsen og det at han kjenner de fleste av spillerne på VIF som gjorde oss til de naturlige valget. Mathis Olimb er 100% profesjonell og har et godt forhold til Roy Johansen etter 10 år sammen på landslaget. Jeg håper at et par av våre yngre spillere får spille i rekke med Mathis. F.eks Calle SO og Karterud, Thomas Olsen eller Pontus Finstad.

Olimb vender tilbake: - Kjempesignering for både klubben og ligaen (tv2.no)
            Mathis Olimb tilbake i Vålerenga - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)
            Olimb om VIF-overgangen: - Blir utrolig gøy! (nitten.no)

Comment

Tre uker til laget går på is, mandag 2. august har jeg hørt. Og laget ser slik ut nå:

Keepere 2:
              Steffen Søberg (21/22)
              Tobias Breivold (21/22)

Backer (6):
              Daniel Sørvik (22/23)
              Villiam Strøm (22/23)
              Kalle Ekelund (22/23)
              Tommi Taimi (25/26)
              Emil Holm Larsen (21/22 + 1)
              Stefan Espeland (24/25)
              Mr. X
              Mr. X

Forwards (11):
              Tobias Lindström (22/23)
              Calle Spaberg Olsen (21/22)
              Pontus Finstad, ny fra MS
              Colin Spaberg Olsen (21/22 + 1)
              Filip Lalande (21/22)
              Thomas Olsen (22/23)
              Jørgen Karterud (22/23)
              Martin Røymark (23/24)
              Magnus Brekke Henriksen (21/22)
              Jonas Oppøyen (21/22)
              Mathis Olimb (24/25)
              Mr. X
              Mr. X
              Mr. X

Jeg har fem ledige plasser i troppen, for ideelt skal vi ha 8 backer og 14 forwards. Men det kan godt være at vi starter sesongen med 7 backer og 13 forwards. Da trenger vi bare tre spillere til. Og med tanke på at vi har fire ledige plasser på utlendingskvota ser det hele unektelig veldig bra ut nå ni uker før seriestart.

Når det gjelder backer tror jeg fortsatt at Hakon Nilsen fra MS kan være aktuell. MS har signert ni backer, så da skal han neppe fortsette der. Han spilte alle kampene for landslaget mot Sverige og Danmark før VM, men kom ikke på VM-laget. Han er 23 år, storvokst og tøff. Gjorde respektable 26 poeng på 57 kamper for MS siste to sesonger. Anser det som meget sannsynlig at han er vår neste signering. En annen norsk back som er ledig er meget gode Christian Kåsastul. Men det skal nok mye til for at han blir VIF-spiller. Han ønsket å fortsette utenlands, men om han kommer hjem er nok Frisk Asker et mer naturlig valg for han. Når det gjelder en utenlandsk back tror jeg at James DeHaas fra Stjernen er sterkt ønsket på Jordal. Han var meget god for litt svake Stjernen og hadde hele 23 poeng på 21 kamper og +15. Bare vår Tommi Taimi gjorde flere poeng fra backplass. Hvis vi får signeringen til DeHaas, eller en tilsvarende god utlending, har vi et backkorps ingen har vært i nærheten av å ha i norsk ishockey. James DeHaas - Elite Prospects

Blant forwards tror jeg vi signerer to utlendinger. Vanskelig å tro noe om hvem det kan være, men Viktor Backman har vært nevnt Victor Backman - Elite Prospects

Jeg tror vi ender opp med tre utenlandske backer og to utenlandske forwards. Det kan være klokt å holde en plass ledig på kvota slik at vi kan hente inn en til hvis vi får langtidsskader eller at vi ønsker å forsterke laget på nyåret.

Hvis vi signerer bare 20 utespillere kan det fort bli aktuelt med juniorkontrakt for noen av spillerne fra U-20 laget. Flere aktuelle i så fall. Backene Jakob Wang Wikstøl (2001) og Espen Bukier Thorsen (2003), og forwardene Sole Marius Ryen (2003), Joakim Aarseth Opsahl (2003) eller Storm Moerk-Karlstad (2002) for å nevne noen.
              Last edited by Pondus; 10.07.2021, 23:13.

Comment

Robin Dahlstrøm som ble ryktet inn har lagt opp.

Comment

Roy Johansen om signeringen av Mathis Olimb
                  https://www.nitten.no/blogg/roy-joha...rdkraft-ligaen Her sier Roy at vi skal ha inn en defensiv back og en målskårer. Da har vi 7 backer, men bare 12 forwards. En vi ikke har hørt noe om er Axel Sundberg. Jeg tror at han skal være med videre. Har potensiale og er anvendelig. Sikkert en rimelig løsning. Så kan de store penga brukes på den backen og den forwarden Roy snakker om.

Comment

Med bare 2-3 plasser igjen å fylle kan vi se litt på hvordan rekkene kan bli:

Søberg - Breivold

Taimi - Sørvik

Ekelund - Espeland

Mr X - Strøm

Holm Larsen

Røymark - Lindström - Karterud

Mr X - Olimb- Calle SO

Olsen - Brekke - Axel Sundberg

Oppøyen - Colin SO - Finstad

Lalande
                    Last edited by Pondus; 20.07.2021, 23:48.

Comment

• Podcast med Mathis Olimb Mathis Olimb - På vei hjem til Vålerenga by Blant Kokos og Kålrabi • A podcast on Anchor

Her er Mathis meget sentral i kanskje den største seieren for Norge i et VM. Norway-Sweden 5-4 (SO), IIHF World Championship 2011 - YouTube

Comment

• VIF går på is allerede mandag 26. juli. Trener mandag, onsdag og fredag kl. 1000 den uka i Lørenskog ishall. Fortsetter i Jordal Amfi fra mandag 2. august.

Comment

• Litt skuffet over at vi resignerer Sundberg. Viste ikke nok til å forsvare en utlending plass når man skal slåss om NM gull. Ikke mye å hente fra han om en av de beste blir skadet. Denne burde være så å si ulønnet isåfall.
                          Last edited by O.S.L.O.; 15.07.2021, 21:49.

Comment

• Originally posted by O.S.L.O. View Post
                            Litt skuffet over at vi resignerer Sundberg. Viste ikke nok til å forsvare en utlending plass når man skal slåss om NM gull. Ikke mye å hente fra han om en av de beste blir skadet. Denne burde være så å si ulønnet isåfall.
                            Nå var du tøff mot Sundberg. Jeg stoler på Frikk Juell når han gått for Sundberg. Synes han gjorde mye bra, men fikk sjelden spille i offensiv rekkene. Og han er trolig en billig spiller. Da får Frikk et større budsjett igjen å ta av for signere topp-spillere på de 2 siste plassene.

Comment

• Originally posted by Pondus View Post

Nå var du tøff mot Sundberg. Jeg stoler på Frikk Juell når han gått for Sundberg. Synes han gjorde mye bra, men fikk sjelden spille i offensiv rekkene. Og han er trolig en billig spiller. Da får Frikk et større budsjett igjen å ta av for signere topp-spillere på de 2 siste plassene.
                              Syntes bare man skal være ærlig og si at man har hatt altfor mange middels Svensker i denne klubben siste 10 årene. Dem tar spilletid og økonomi fra unge lovende slik som Leo Halmrast osv. Skal vi absolutt ha utenlandske spillere må dem heve nivået betraktelig, og det gjorde ikke Sundberg. Men han fikk liten tid på å vise frem i nok en rar sesong, så tvilen får komme han tilgode.

Comment

• Originally posted by O.S.L.O. View Post

Syntes bare man skal være ærlig og si at man har hatt altfor mange middels Svensker i denne klubben siste 10 årene. Dem tar spilletid og økonomi fra unge lovende slik som Leo Halmrast osv. Skal vi absolutt ha utenlandske spillere må dem heve nivået betraktelig, og det gjorde ikke Sundberg. Men han fikk liten tid på å vise frem i nok en rar sesong, så tvilen får komme han tilgode.
                                Ja, gode poenger. De henter enn 22-åring som ser ut til være en målskårer (med unntak av sesongen 18/19. Men det var ikke plass for han i topprekkene. Tror at han blir brukt i ei tredjerekke sammen med Thomas Olsen og Magnus Brekke Henriksen som begge må produsere mer enn siste sesong. Det blir uansett spennende å se hvilken topp-forward Frikk Juell kan komme med. Bør være på plass før 1. august.

Comment

Working...
                                X