Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd, seriestart, Stjernen - Vålerenga lørdag 11. sept kl. 1800

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by O.S.L.O. View Post
    Bærer preg av dårlig sammensatt stall. Partanen og fortsatt en dårlig Sundberg har ikke nivået som kreves for import spillere. Det er også for mange gamle og treige spillere som ikke klarer å gi nok innsats. Dog syntes jeg Olimb ser meget bra ut tross alder på 35. Det er for mange 1 div spillere i stallen med Strøm, Brekke, Lalande, 2x Olsen osv. Får håpe vi kan skifte ut noen veldig kjapt. For dette laget vinner aldri gull. Greit at Espeland og Olimb har kommet inn, men thats it. Same old, same old ellers. Når Oppøyen kan spille igjen så drar ikke det nivået voldsomt opp heller, tvert om.
    Det var jo voldsomt til svartmaling da. Tror vi har lag nok til å hevde oss i toppen, men det handler mye om hvordan det settes sammen. Det kommer ikke til å bli enkelt for noen å ta poeng i Stjernehallen i år.

Tilbake på trening, se på rekkene, og ha øynene åpne for gode forsterkninger underveis i sesongen. Har trua på at Partanen kan gjøre det bra etterhvert.
    En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Originally posted by andgus View Post

Det var jo voldsomt til svartmaling da. Tror vi har lag nok til å hevde oss i toppen, men det handler mye om hvordan det settes sammen. Det kommer ikke til å bli enkelt for noen å ta poeng i Stjernehallen i år.

Tilbake på trening, se på rekkene, og ha øynene åpne for gode forsterkninger underveis i sesongen. Har trua på at Partanen kan gjøre det bra etterhvert.
      Er bare ærlig. Tar man av seg VIF brillene så er nok mange enige. Om Partanen skal gjøre det bra, så må han 100 hakk opp fra pre season og i dag. For dette var virkelig skremmende. 100% katta i sekken signering foreløpig. Er jo også helt sykt at Sundberg hever lønn her, men Leo Halmrast ikke fikk sjansen. Få dem ut, bruk pengene på noe seriøst.

Comment

Originally posted by Kristoffer View Post
        Da gikk det som fryktet i åpningsmatchen. Vi taper 3-1. Det er mange som kommer til å få det tøft mot Stjernen i år, så tapet i seg selv er kanskje ikke overraskende, men det er bekymringsverdig måten det skjer på.

Kan leve med tap, men vanskelig å godta måten det skjer på. Svikter stort sett i alle spillets faser. Det er bare første kamp og Larsen skal få tid til å sette laget, men alarmklokkene har i det minste gått. I beste fall er dette en påminnelse om at dette går ikke av seg selv og en grei oppvekker eller så har vi større problemer.
        Helt enig. Når man også bruker uken før kamp på å være breial sjef i media osv, så blir dette bare pinlig. Host opp noe skikkelig før man prater. Kan være lurt å starte på nytt her. Fortsett den gode flyten på trening, men også ta en titt på stallen. Ingen tvil om at andre lag har truffet bedre, IGJEN...

Comment

Originally posted by Pondus View Post
          Vi taper altså serieåpninga 3-1 i Fredrikstad. Stjernens siste mål 1 sekund før slutt i åpen kasse. Før jeg "sager" VIf må jeg si at Stjernen så veldig bra ut. God keeper og godt sammensatt lag.

Slik kom målene Sammendrag: Stjernen - Vålerenga 3-1 (tv2.no)

Må si at jeg ble overrasket når jeg så hvordan rekkene var satt sammen. Vi var på Hamar forrige helg. Der vant vi 3-2 mot Lillehammer og 6-1 mot Storhamar, og vi spite med de samme rekkene i begge kampene. Så blir alt forandret i løpet av ei uke og vi kommer ut mot Stjernen med helt nye rekker. Jeg skjønner ikke at de splitter Lindström og Røymark som har vært våre beste offensive spillere de siste årene. Og så lager de ei 3. rekke med unggutta Calle SO og Pontus Finstad hvor Magnus Brekke Henriksen er center. En center som er helt død offensivt. Calle SO er vårt største talent og må få mer istid og spille med bedre spillere. Han endte opp med bare 10:56 i istid.

I 1 periode dominerte Stjernen stort. Og fikk uttelling tidlig helt mot slutten av et overtall. Et overtall fordi VIF hadde seks mann på isen. Det er noe som kan skje når som helst, men her tror jeg alle rokkeringene på rekkene bidro til en misforståelse. Vi drar på oss sju utvisninger. Stjernen hadde bare to utvisninger. Vi har ikke råd til å holde på sånn når motstanderen er så gode.

"Alle" eksperter holder VIF som favoritt. Og vi skal kunne være et topplag. Man da må de klare å sette sammen laget riktig. Vi har en bra norsk stamme i laget. Men ift lag som Oilers, Stjernen og Sparta har vi dårligere utlendinger. Taimi og Ekelund er selvsagt gode nok. Men Mika Partanen og Axel Sundberg er langt unna den standarden på utlendinger de andre har. For Stjernen i dag skåret f.eks Niskakangas og Coulter. Og for Sparta hadde svenskene Lundberg og Jakobsson tre poeng hver. Vi har altså hentet Mika Partanen og gir han alle muligheter for å lykkes med masse istid i førsterekka. Men han leverer ingen ting! Til slutt ble han plassert i 3. rekka mens Calle SO overtok plassen i 1. rekka. Men når vi skulle jage utligning tar vi to utvisninger som stykker opp spillet og fratar oss muligheten til komme ordentlig på offensiven.

Det er selvsagt lett å kritisere foran PC-skjermen når man ikke ser treninger og vet hva Larsen og Knutsen tenker på når de endrer på det meste. Vi har noen dager på oss før to tøffe kamper mot Frisk og Sparta. Da vil jeg gjerne se rekkene slik:

Karterud - Olimb - Calle SO
          Røymark - Lindström - Finstad
          Partanen - Brekke - Sundberg
          Oppøyen - Colin SO - Thomas Olsen

Jeg vil veldig gjerne se Calle Spaberg Olsen sammen med Mathis Olimb. To kreative spillere som kan gjøre hverandre gode. Og med Karterud som vi vet kan gjøre mål.

PS! Steffen Søberg spilte bare de to første periodene. Det så ut til at han fikk vondt, og det ble sagt på sendinga at det er en lyskestrekk. Tobias Breivold kom inn og så veldig bra ut, et par klasseredninger, selv om han bare trengte å redde fem skudd. Er ikke engstelig for at Breivold må stå de neste kampene. Han er en god keeper.

PS! Ser nå at Kristoffer nettopp har levert et strålende innlegg, og at vi er enig i alt
          Vi har nok sett samme kamp

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post

Helt enig. Når man også bruker uken før kamp på å være breial sjef i media osv, så blir dette bare pinlig. Host opp noe skikkelig før man prater. Kan være lurt å starte på nytt her. Fortsett den gode flyten på trening, men også ta en titt på stallen. Ingen tvil om at andre lag har truffet bedre, IGJEN...
            Vi traff gull med Taimi, men ingen tvil om at vi har hatt og ser ut til å ha utfordringer med importene. Mye av utfordringene har nok vært økonomi de siste årene, men det er «dyrt» å hente dårlige importer også. Har vi for dårlig speider/agent nettverk? Ser ut som vi har bevegd oss bort fra transatlantiske spillere og heller gått for svensker eller spillere som har vært i ligaen tidligere. Frustrerende når andre lag henter spennende spillere på rekke og rad. Ser vi på årene Vålerenga har vunnet hadde vi alltid en god norsk stamme og importer av høy klasse. Nå har vi etter min mening en god norsk stamme, men skusler «bort» 2 plasser av importkvota. Kan jo alltids håpe at det skjer noe med Partanen, men har mine tvil. Røde flagg når du sliter såpass med tempoet. Sundberg er en ok spiller, men forsvarer ikke importplass. Lukter litt billig løsning. Dette laget skriker etter en målgjører, som vi f.eks hadde i Ahlholm…

Comment

Ingen heldig start på sesongen for iskrigerne

Tap i serieåpningen - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Comment

Enig med begge dere Pondus og Kristoffer.
                Rekkesammensetninga var ikke imponerende. Var nok en tanke bak det, men man trenger ikke vente drøyt 2 perioder for å gjøre en endring på noe som ikke funker.
                Sundberg tror jeg kan putte en del mål, men da må han få være avslutter i en rekke som produserer. Igår var han jo arbeidsjernet i rekka si. Han skal ikke være bak mål for å si det sånn. Når man setter han i rekke med Lindstrøm som har blitt så treg, ja da blir det vanskelig.
                Partanen er jeg usikker på. God CV men får det ikke til. Har han vært skada/Covid? Normalt god med puck men helt ute idag.

Så er det noen spillere som må ut av stallen. Spesielt Lalande og Strøm. Holm Larsen ser helller ikke ut til å ha det inne. Treg med puck, feilplassert uten.

I tillegg må Larsen rive kapteinsbindet av Lindstrøm. Se bare på vårt andre baklengsmål. Fyren oser av sirup. Sitter jo fast i isen. Han er så treg at jeg får mark av å se på. Når fyren skal vende hjem, bruker han jo halve isen for å snu. Hvor lenge siden var det vi så Tobbe bråstoppe på jerna og sette fart motsatt retning? Nettopp, det har ikke skjedd på flere år. Han tar istedenfor store buer i håp om å få med seg noe fart i motsatt retning. Hva er det som har skjedd her?
                Han hadde vel ikke en eneste avslutning på mål heller, og når han får tillitt i undertall (var igjen 32 sekunder), da er det komplett idioti.

Jeg mener Tobbe da også må ut av stallen. Det nytter ikke å ha et bra skudd når man ikke kommer i posisjon, og i dagens hockey må man være 2-veisspiller.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                X