Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd VIF - Frisk torsdag 16. sept kl 1900 (TV-kamp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd VIF - Frisk torsdag 16. sept kl 1900 (TV-kamp?

Det er det dags for å snu kjerringa. Hvem fant på det uttrykket?? Og hva betyr det??

Spent på om Steffen Søberg og Jonas Oppøyen spiller. Tyst om disse to fra klubben. Det var mange omrokkeringer ift rekkesammensetningene i Fredrikstad sist. Men den kampen blir fort glemt om vi tar tre poeng mot Frisk.

Sesongens første hjemmekamp torsdag - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Overblikket: – Gammelt hat ruster ikke (vartoslo.no)

Vedr Frisk så er det et lag vi har slitt mot de siste sesongene. Og de ser nesten like ut i år også. Mareritt-keeper Dahlberg er der. Basse er der og Viktor Granholm treffer i mål oftere enn resten av FK-ligaens andre spillere.

På papiret ser de slik ut: Elite Prospects - Frisk Asker

Frisk har spilt fire kamper i CHL før deres første i FK-ligaen mot VIF på Jordal. Og formen har vært stigende. De tapte to hjemmekamper ganske så klart mot Salzburg og Bolzano. Tok nesten poeng fra Salzburg borte sist fredag, og så vant de på straffer søndag mot Bolzano. Slik så det ut Matches (championshockeyleague.com)

Men Frisk har store problemer på backplass. Bare fire backer tilgjengelig. Mangler sin beste? i Bowim og to andre yngre backer. I CHL har de fått bruke Christian Kåsastul. Han skal over til USA for spill i East Coast Hockey League. Om han spiller mot oss gjenstår å se. Anders Bastiansen måtte spille back i mangelen på alternativ... De hadde bare 16 utespillere totalt på søndag.
    Last edited by Pondus; 16.09.2021, 00:17.

Når det gjelder billetter til kampen så er det fortsatt mulig å skaffe seg sesongkort. Felt 216 (klansfeltet) har ca 60 ledige plasser til den meget gunstige prisen kr 1663. Felt 218 har mange ledige plasser til kr 4174. I de tre første kampene må alle som har sesongkort, og free seating, på klansfeltet fordele seg på felt 215 og felt 2016.

Arrangementsinformasjon - VIF Hockey (tmtickets.no)

Klubben har tidligere meldt følgende: Sesongkortinnehavere som ikke har hentet sine fysiske sesongkort, kan gjøre dette i billettluka på Jordal på kampdag fra 16. september. Sesongkortinnehavere trenger ikke å veksle inn billett til kampene.

Det er er mange enkeltbilletter i salg. Spesielt på øvre. Hvis ikke salget tar seg opp på kampdag tror jeg ikke vi blir flere enn 2000 (av 2600).

Vålerenga Elite - Frisk Asker Elite Billetter OSLO tor. 16 sep. 21 19:00 (ticketmaster.no)

Comment

Klubblegendene i Vålerenga er over seg av begeistring for klubbens nye storstue, men synes det er trist at en av de aller største heltene, Einar Bruno Larsen, aldri fikk oppleve nye Jordal Amfi.

VIF-helter hyller avdød klubblegende: - Han var en ledestjerne (tv2.no)

Comment

Laget er klart. Vi mangler Søberg, Wikstøl og Oppøyen. Rekkene er uforandret. Breivold i mål, reserve er Edgar Talm.

Comment

Føler at dette er en kamp jeg har sett en haug av ganger mot Frisk. Vålerenga har spillet, Frisk forsvarer seg og setter de få sjansene de får. Hadde de også gjort 3-1 når de kom 3 mot 1 hadde det vært kjørt. Heldigvis kom det 14 magiske sekunder rett etterpå og vi drar i land en fortjent seier totalt sett. Effektiviteten må opp noen hakk men skal ikke klage alt for mye når vi lå under fram til det var rundt 3 minutter igjen men vant til slutt. Partanen satt sitt første også så vi får håpe han kan bygge videre på den.

0 poeng etter 2 runder hadde vært en liten katastrofestart på årets sesong.
          Last edited by Vader; 16.09.2021, 23:07.

Comment

Superviktig og ikke minst deilig med tre poeng i første hjemmekamp for sesongen. Det tror jeg vil gi seg utslag i senkede skuldre før kampen mot Sparta lørdag.

Skulle nesten tro at Partanen og Sundberg leser her inne og får med seg kritikken. Men de er nok mest av alt skuffet over egen innsats hittil. Nå så vi hvor glad og lettet de ble etter at de sikret tre poeng med to skåringer med bare 3 minutter igjen av kampen. Partanen var mye mer påskrudd i denne kampen og brant vel to store sjanser før han endelig fikk uttelling.

Det var ingen endringer på rekkene. Er nok viktig å spille inn rekkene og ikke forandre for mye.

Tobias Breivold gjorde en veldig bra kamp. Han lot seg ikke påvirke av at han muligens skulle ha tatt Frisk sitt 1-2 mål. Ser på TV2 Play at Søberg var gjest i studio. Han sa han blir bedre dag for dag og at han regnet med å spille igjen snart.

Sammendrag: Vålerenga - Frisk Asker 3-2 (tv2.no)

Mathis Olimb etter kveldens seier - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

PS! Publikumstallet var 2500 i følge Hockey Live. Glenn Jensen var også i studio. Han sa at grensen var på 2200 pga avstander mellom kohorter. Men selv med bare 2200 blir det bra volum fra hjemmesupport når kampen ble avgjort helt mot slutten. Men så er det et faktum at hjemmesupport ikke ser men bare hører bortesupport pga kuben i hallen. Det hadde nok vært bedre om bortesupport fikk felt 406 eller 407 i stedet for felt 408.

Comment

Vålerenga avgjorde thriller tre minutter før slutt – VG

Comment

Herlig med seier i første på nye Amfi'n. og det var til tider god stemning - selvom det var stille som i grava i perioder.
                Folk er nok litt spente på laget og ny hall tenker jeg.

Men en ting har dessverre ikke endret seg, hu som intervjuer våre krigere. Jeg har sagt det før, og sier det igjen, hu er så ekstremt amatørlig at jeg får vondt.
                Det må vel finnes en som kan gjøre denne jobben bedre? Få inn Tina Wulf fra fotballen, eller hvem som helst andre.
                Jeg klarer ikke å høre disse intervjuene, så jeg bare stengte av etter noen få sekunder da jeg skjønte det fortsatt er "hu gamle".

Sikkert en snill jente, men dette er ikke en jobb hu skal ha. Null engasjement, amatørlige spørsmål og i tillegg, stiller hun spørsmål på ting intervjuobjektene allerede har svart på. Hun stiller de samme spørsmål uavhengig av hva man har snakket om.
                Nei huff og fy.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Den satt langt inne, men smakte veldig godt. Det var en helt annen innstilling og innsats i dag enn mot Stjernen. Skaper flere gode sjanser kampen gjennom, men Dahlberg er seig å møte og Frisk er som regel gode til å forsvare seg. 38 skudd på mål totalt. Noen fete sjanser til Frisk, men Tuben stod godt, men skulle nok ønske å få en sjanse til på 1-2 målet. Høres ut som Søberg snart er tilbake, men jeg ville gitt Breivold noen sjanser til for å være på den sikre siden. Vi trenger to gode keeper sesongen gjennom.

Jeg mener laget trenger en skikkelig sniper/målgjører, og hadde VIF ikke snudd kampen hadde det fort vært samtaleemnet i dag, men de to målene på tampen demper negativiteten. Og gledelig nok er det Sundberg og Partanen som avgjør kampen til våres favør. Synes spesielt Partanen hever seg veldig fra første kamp. Power forward med bra skudd. Mye å gå på, men pilen peker i riktig retning så får vi se om det holder til å forsvare en plass på kvota.

Andre ting å merke seg: Det vil ta litt tid å få satt systemet. Mye slurv og spillet hakker tidvis veldig, dette vil nok bedre seg med flere matcher sammen. Ser ut som vi ønsker å presse høyere i banen, det vil gi gode muligheter offensivt, men kan være skummelt om lag klarer å spille seg gjennom presset.

Utfordringer i powerplay. Taimi, Espeland, Sørvik, Ekelund «krever» alle plass i pp. Det betyr to backer i pp og en omstilling fra tidligere. Går litt sakte i pp, mange som vil kjele litt ekstra med pucken. Blir spennende å se om de kan få orden på et problemområde fra forrige sesong.

Bra disiplin i laget i dag, to utvisninger er mer enn godkjent.

Moro med folk i hallen igjen, tidvis okei stemning. Grusomme priser og redd klubben priser seg ut av full hall. Nyhetsverdien ved ny hall går fort ut og jeg er redd for at hallen blir stående halvfull med de prisene som er nå, men det er kanskje en diskusjon som kan tas i en annen tråd.

Uansett var det deilig å banke inn sesongens første 3 poenger, sikkert deilig for Larsen og gutta. Nye sjanser mot Sparta på lørdag. En kamp som bør vinnes!

Comment

Vi ser iallefall at vi spiller en helt annen type hockey nå. Gutta er langt mer offensive, og tar en del sjanser framover i banen. Elsker å se gutta utfolde seg skikkelig, istedenfor defensiv trygghet som Roy terpa på. Ser også at gutta bruker vantet langt mer enn tidligere, både når man forserer alene, men spesielt i pasningsspillet. Over hele banen bruker man vantet.
                    I tillegg som du sier Kristoffer, veldig høyt press jeg liker.

Når alt dette sitter, blir det langt flere mål. Er bare å glede seg
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Deilig med første seier for sesongen! Og en fantastisk fin hall! Men er den for fin, og er det bare fintfolk som kommer? Tidvis hørtes det ut som et bibliotek der inne, og fikk vondt i magen av hvor stille det var. Vi har flere gode spillere på laget som er vant til å spille i utlandet, og de må jo lure på hva i alle dager det her var med den fete hallen. Håper dette kun var premiere-nerver og ikke noe som gjentar seg. I så fall burde man muligens snudd rundt på det og satt klansfeltet på andre sida slik at det blir en svær Vålerenga sving, med bortefansen nede der klansfeltet nå er slik at man ser hverandre.

Det var enkeltevise forsøk på å være med å synge og klappe fra langsidene og øvre delen ved siden av bortefeltet, men når omtrent alle andre rundt deg ser rart på deg istedenfor å bidra selv blir folk heller flaue. Jeg tror mange som vanligvis var med å lage stemning på gamle Jordal nå var spredt rundt i hele hallen, blant annet som følge av ekstremt dyre billetter. Det er ekstremt vanskelig å få med langsidene, og muligens bør man ha en tromme som i DNB arena som kan være med å holde takta og trøkke på. Det funker utmerket på supportertribunen.

Ellers må alle mann opp i ringa så blir det bra det her! Vi er Vålerenga og vi skal trøkke til mer enn dette. Det må være kult for spillerne å spille for Vålerenga, vi kan ikke bare skryte av tradisjonen. Håper dette bedrer seg fremover, for det var musestille i hallen dessverre. Jeg mener klubben må ta på seg noe av skylda for dette innenfor både plassering av klansfeltet og bortefeltet, men også billettprisene. Men det kan bli mye bedre så får vi se! Syntes det var morro å se laget spillet, det var et helt annet lag. Tror dette blir ekstremt bra når alt får satt seg med ny trener.

I år så tar vi alt!

Comment

Originally posted by Flem View Post

Herlig med seier i første på nye Amfi'n. og det var til tider god stemning - selvom det var stille som i grava i perioder.
                        Folk er nok litt spente på laget og ny hall tenker jeg.

Men en ting har dessverre ikke endret seg, hu som intervjuer våre krigere. Jeg har sagt det før, og sier det igjen, hu er så ekstremt amatørlig at jeg får vondt.
                        Det må vel finnes en som kan gjøre denne jobben bedre? Få inn Tina Wulf fra fotballen, eller hvem som helst andre.
                        Jeg klarer ikke å høre disse intervjuene, så jeg bare stengte av etter noen få sekunder da jeg skjønte det fortsatt er "hu gamle".

Sikkert en snill jente, men dette er ikke en jobb hu skal ha. Null engasjement, amatørlige spørsmål og i tillegg, stiller hun spørsmål på ting intervjuobjektene allerede har svart på. Hun stiller de samme spørsmål uavhengig av hva man har snakket om.
                        Nei huff og fy.
                        Dette var jo faktisk et av de bedre intervjuene! Her kom det jo faktisk spørsmål. Vanligvis kommer det jo utsagn og så er det opp til spillerene å ta opp tråden. Mye repetisjon. Kjenner ikke helt at jeg kan bli så sint på henne, jobber sikkert tilnærmet gratis(?) og bruker mye tid på det.

Men ja, her er det rom for forbedringspotensiale. Men jeg tenker at det må klubben ta tak i. Vet ikke om det er ressurser eller prioriteringer, men styre og stell har aldri vært flinke til å arrangere eller skape blest rundt eget produkt. Nå har man med en splitter ny hall mulighet til engasjere publikum på en ny måte. Gode intervjuer med spillere/trenere før kamp, i pausene. Høydepunkter fra matchen på storskjermen. Vi får se om det skjer noe, men holder ikke pusten.

Uansett, takk til alle frivillige som stiller opp for klubben! Uten dere går ikke hjulet rundt.

Comment

Originally posted by Kristoffer View Post

Dette var jo faktisk et av de bedre intervjuene! Her kom det jo faktisk spørsmål. Vanligvis kommer det jo utsagn og så er det opp til spillerene å ta opp tråden. Mye repetisjon. Kjenner ikke helt at jeg kan bli så sint på henne, jobber sikkert tilnærmet gratis(?) og bruker mye tid på det.

Men ja, her er det rom for forbedringspotensiale. Men jeg tenker at det må klubben ta tak i. Vet ikke om det er ressurser eller prioriteringer, men styre og stell har aldri vært flinke til å arrangere eller skape blest rundt eget produkt. Nå har man med en splitter ny hall mulighet til engasjere publikum på en ny måte. Gode intervjuer med spillere/trenere før kamp, i pausene. Høydepunkter fra matchen på storskjermen. Vi får se om det skjer noe, men holder ikke pusten.

Uansett, takk til alle frivillige som stiller opp for klubben! Uten dere går ikke hjulet rundt.
                          Ja, det er rom for masse forbedringer. Men det tror jeg krever mer folk i "mediagruppa". På Hamar er de meget gode på dette. Men det er mange involvert for å styre det som skal ut på skjermene og lage disse intervjuene vi gjerne vil ha fra spillere og trenere. Nå har jeg ikke sett hva som skjer på skjermene i pausen på Jordal da det er veldig fint å ta seg en runde rundt hele hallen.

Så har jo klubben blitt ganske gode på sosiale media med hjemmesiden, Facebook og Instagram. Men vi må kunne forvente at det holdes oppdatert på hjemmesiden. F.eks mangler spilleroversikten alle de nye spillerne, men kanskje de venter på å få tatt gode bilder av dem Vålerenga Hockey roster - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no) Og så skulle de ha laget en guide til Nye Jordal. Det ble lagt ut info i denne saken som ble publisert 8. september Over 1000 billetter solgt det første døgnet! - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no) Men det er jo en sak som man skal vite om for å finne etter hvert som det kommer flere nye saker. Det burde ligge fast under Kampene i menyen, eller fått sin egen plass i banneret øverst.

Som sagt er det fhv brukbart når det gjelder sosiale medeier. F.eks ligger det pre-match ute for morgensdagens match Sparta i amfiet på lørdag - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)
                          Men legger jo merke til at bildet som brukes er gammelt og med spillere som ikke er i klubben lengre. Og da husker jeg på en ting til. Det var en veldig proff intro før kampen. Men når vi får enkeltbilder av alle spillerne i en rask gjennomgang er det også det gamle spillere, og de nye er ikke med. Men vi får vel tro at de er klar over dette.

Comment

Working...
                          X