Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Intro og div annet på Jordal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intro og div annet på Jordal

Da var min andre debut på Jordal gjennomført og selvsagt endte dette på samme måte som min debut på gamle Jordal i 1988, med tap. Ellers må jeg si at jeg trivdes og anlegget har blitt bra men det var bare glimtvis bra stemning fra klanen. Bortesupportfeltet var vel 5-6 stk så de var musestille.

Jeg tror dette bedrer seg når vi er helt ferdige med Covid 19 og det er fritt fram. Gleder meg til en fullsatt hall.

Savner ett sted å kjøpe øl. Skulle det ikke være det der? Mulig jeg overså dette.

Så til introen. Kul video med kongen men det ble liksom aldri en såkalt topp hvor spillerne entret isen og det hele ble bare merkelig. Enda rarere ble det etter at spillerne hadde entra isen så kom det fra speaker: Her er Vålerenga hockey.
    Ingen pyro, ingen blink. Rett og slett nada.

Her må man skru klokka tilbake til gamle Jordal og se litt hva man gjorde. Nei vi trenger ikke Jock Jams med lets get ready to rumble, men vi må ha mer futt i en intro i en ny hall. Taket løfta seg nesten i de største kampene under introen på gamle. Da bør vi hverfall klare noe tilsvarende nå i ny hall.

Og til slutt. Spill nå for all del ikke kjerka rett etter at oppvarminga er over. Den bør være noe av det siste man spiller av før introen.

Merkelig at dem ikke gidder å lage en video med spillerene som er her nå engang. Halvparten er jo borte omtrent. Introen er veldig bra inntil profilbildene kommer opp på skjermen. Så kunne man ihvertfall prøvd å samkjøre med hva som foregår i resten av hallen. Selv Norge hadde bedre intro enn det greiene her.

Comment

Og trenger vi å spille av "jag mår illa" når motstanderen scorer? Bedre å bare la det forbli stille på anlegget mener nå jeg.

Sorry for mye negativt nå men det er faktisk ikke så mye som skal til for at dette kan bli veldig bra.

Comment

Enig med at introen er nitriste greier.
        Finfint med bra kube og video, men absolutt null «trøkk» når spillerne kommer utpå isen.
        Her var det bedre før, var på min første kamp i 1990, selv da var det bedre.
        Er jo såvidt det er litt applaus når spillerne kommer utpå isen?
        Ble som tidligere nevnt lenger opp her enda rarere når Hoffsengen annonserer at «her er Vålerenga ishockey» når omtrent siste spiller allerede er utpå isen?

You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Oilers og Storhamar er veldig proffe på dette med intro. De forandrer minst hver sesong, og lager ny til sluttspill. Stemninga skal pumpes opp og det må være et "smell" når første spiller entrer isen. Liker Oilers sin her, spesielt musikkvalget, Stavanger Oilers Intro mot Gruner (10-24-2019) - YouTube Her er en av mange fra Hamar Storhamar Hockey intro Get Ligaen 19/20 - YouTube

Hvis du har TV2 Play får vi litt fra VIFs intro, men vi ser ikke alt fra 26:45 i sendinga Fjordkraft-ligaen | TV 2 Play Musikkvalget er OK, men det kommer aldri noe klimaks.

Introen vi hadde på gamle Jordal var meget bra, spesielt med hylerakettene Vålerenga hockey intro - YouTube
          Last edited by Pondus; 19.09.2021, 00:30.

Comment

Originally posted by Vader View Post
            Da var min andre debut på Jordal gjennomført og selvsagt endte dette på samme måte som min debut på gamle Jordal i 1988, med tap. Ellers må jeg si at jeg trivdes og anlegget har blitt bra men det var bare glimtvis bra stemning fra klanen. Bortesupportfeltet var vel 5-6 stk så de var musestille.

Jeg tror dette bedrer seg når vi er helt ferdige med Covid 19 og det er fritt fram. Gleder meg til en fullsatt hall.

Savner ett sted å kjøpe øl. Skulle det ikke være det der? Mulig jeg overså dette.
            Det jeg har hørt/lest er at det er planer for en mindre sportspub. Når du kommer inn inngang 2 A bak Klansfeltet er det et rom som kan se ut som en liten kafe, første rom venstre side. Kanskje plass til 40. Det skulle de kanskje bruke etter kampen... for de som vil bli igjen litt for å høre fra en av spillerne som skal komme dit. Dette har jo med skjenkebevilling å gjøre. Hvis det skulle bli tillatt med skjenking før kamp og i pausene må nok VIF finne større lokale og det tror jeg ikke finnes tilgjengelig for andre enn de som er på VIPen. Men før kamp er det mange steder, vet om minst sju, hvor man kan få tatt noen øl og ikke måtte gå mer enn fem minutter til hallen.

Jeg tror VIF planlegger en slags "grand opening" av Jordal så snart alle restriksjoner er borte. Vi spiller mot Lillehammer til torsdag. Deretter er det fire uker til neste hjemmekamp pga av Bryte-VM på Jordal 1.-9. okt. Første hjemmekamp etter det er mot Ringerike torsdag 21. okt. Men så har vi Oilers torsdag 28. okt og Storhamar torsdag 4. nov. Det må gå an å håpe at vi kan få til noe mot Storhamar. 4-5000 på tribunen, inkl mye bortesupport, blir veldig spennende hvordan det funker. Jeg tror det kan bli heftig.

Ellers må det bare jobbes hardt fra klubbens side for å folk på kamp. De kommer ikke av seg selv. I Stavanger kjører de på med temakamper Temakamper 2016/17 - Oilers Jeg skulle f.eks gjerne sett at VIF hadde en årlig nabokamp hvor de gir bort f.eks 1000 billetter til folk på Kampen, Galgeberg, Vålerenga og Ensjø. Møt opp i billettluka kvelden før for å få gratisbillett, mot å vise noe som bekrefter postadressen deres. Oilers kjører også "Hockey and heals", rett og slett damenes kamp med masse damegreier i fellesarealene. Det kan være "young stars" (breddekamp) hvor alle spillere/lagsenheter fra klubber som Hasle, Furuset, Skedsmo, Ullensaker, Nes, Kongsvinger, Ski, Jar og Jutul inviteres til kamp hvor de har på seg klubbdraktene sine.
            Last edited by Pondus; 19.09.2021, 01:02.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
              Oilers og Storhamar er veldig proffe på dette med intro. De forandrer minst hver sesong, og lager ny til sluttspill. Stemninga skal pumpes opp og det må være et "smell" når første spiller entrer isen. Liker Oilers sin her, spesielt musikkvalget, Stavanger Oilers Intro mot Gruner (10-24-2019) - YouTube Her er en av mange fra Hamar Storhamar Hockey intro Get Ligaen 19/20 - YouTube

Hvis du har TV2 Play får vi litt fra VIFs intro, men vi ser ikke alt fra 26:45 i sendinga Fjordkraft-ligaen | TV 2 Play Musikkvalget er OK, men det kommer aldri noe klimaks.

Introen vi hadde på gamle Jordal var meget bra, spesielt med hylerakettene Vålerenga hockey intro - YouTube
              Det jeg reagerer mest på er jo nettopp det du avslutter med. Vi har jo klart dette før å få max ut av en intro i en hall med svært store begrensninger. Var jo bedre på Gjøvik og Furuset forum også. Mulig klubben "sparer" seg til bedre tider når alle restriksjoner er borte, men der tror jeg de gjør en stor feil hvis så er tilfelle.

De har jo faktisk hatt en 1/2 sesong til før dette på Jordal til å prøve seg fram på også, så jeg blir veldig skuffa hvis dette er alt de får til i ett flunka nytt anlegg. De kan ikke skylde på innkjøringsproblemer nå lenger hvis noen gjør det.

Så hvis jeg skulle kommet med noen tips til arrangementsiden er det følgende:

- Intro med trøkk + effekter og forbered publikum på hva de har i vente. Enkelt eks: Mine damer og herrer. Reis opp. Her er Vålerenga hockey. Og da før spillerne skal entre isen.

- Spill kjerka som noe av det siste før introen. Mulig den har bedre effekt på fotballen men man skal ikke undervurdere effekten av denne på hockeyen. Denne bygger opp forventningene. Dette klarte vi før. Hvorfor forandre på dette og starte den rett etter oppvarming?

- Kutt ut musikk når motstander scorer, rett og slett.

- Ikke så viktig denne i forhold til det andre, men sier det likevel. Gå tilbake til dette målhornet: https://www.youtube.com/watch?v=gY_Y...Ye9JdjeyyilPRO

- Gjør noe med plassering av hjemme/bortefans så de ser hverandre. Nå var ikke dette ett problem i går men når vi har fri flyt på tilskuersiden igjen vil dette være til irritasjon.

- Stive billettpriser. Kjenner mange som reagerer på dette og ser det også her at jeg ikke er alene om å mene dette. Jeg var på kamp i går med jr og røyk på over 400 bare på kampbilletter. Med t bane og kioskvarer så ble dette rundt 600. Så kan man si at man ikke trenger å kjøpe noe på kamp for å spare seg men det er ikke der det store sluket på totalregnskapet ligger.

- Legger til en aller siste ting. Stopp musikken umiddelbart når pucken er droppa etter en avblåsning/icing etc., ikke 2-3 sekunder etterpå mens spillet er i gang igjen. Dette klarte man fint før og er det minste man bør forvente at de som styrer musikken bør klare.
              Last edited by Vader; 19.09.2021, 07:45.

Comment

Det jeg har hørt/lest er at det er planer for en mindre sportspub. Når du kommer inn inngang 2 A bak Klansfeltet er det et rom som kan se ut som en liten kafe, første rom venstre side. Kanskje plass til 40. Det skulle de kanskje bruke etter kampen... for de som vil bli igjen litt for å høre fra en av spillerne som skal komme dit. Dette har jo med skjenkebevilling å gjøre. Hvis det skulle bli tillatt med skjenking før kamp og i pausene må nok VIF finne større lokale og det tror jeg ikke finnes tilgjengelig for andre enn de som er på VIPen. Men før kamp er det mange steder, vet om minst sju, hvor man kan få tatt noen øl og ikke måtte gå mer enn fem minutter til hallen.

Jeg tror VIF planlegger en slags "grand opening" av Jordal så snart alle restriksjoner er borte. Vi spiller mot Lillehammer til torsdag. Deretter er det fire uker til neste hjemmekamp pga av Bryte-VM på Jordal 1.-9. okt. Første hjemmekamp etter det er mot Ringerike torsdag 21. okt. Men så har vi Oilers torsdag 28. okt og Storhamar torsdag 4. nov. Det må gå an å håpe at vi kan få til noe mot Storhamar. 4-5000 på tribunen, inkl mye bortesupport, blir veldig spennende hvordan det funker. Jeg tror det kan bli heftig.

Ellers må det bare jobbes hardt fra klubbens side for å folk på kamp. De kommer ikke av seg selv. I Stavanger kjører de på med temakamper Temakamper 2016/17 - Oilers Jeg skulle f.eks gjerne sett at VIF hadde en årlig nabokamp hvor de gir bort f.eks 1000 billetter til folk på Kampen, Galgeberg, Vålerenga og Ensjø. Møt opp i billettluka kvelden før for å få gratisbillett, mot å vise noe som bekrefter postadressen deres. Oilers kjører også "Hockey and heals", rett og slett damenes kamp med masse damegreier i fellesarealene. Det kan være "young stars" (breddekamp) hvor alle spillere/lagsenheter fra klubber som Hasle, Furuset, Skedsmo, Ullensaker, Nes, Kongsvinger, Ski, Jar og Jutul inviteres til kamp hvor de har på seg klubbdraktene sine.
                Får håpe det kommer en bar og at det blir ordna med skjenkebevilgning.

Temakamper er godt forslag. Mye potensiale ligger i slike ting.
                En annen ting jeg synes de bør prøve å få til i første grand opening kampen mot f eks bønda så er det en reprise av old star lagene mot hverandre nå i nytt anlegg. For meg som begynte å følge hockey mot slutten av 80 tallet var det noe spesielt med å se igjen gamle helter spille mot hverandre med Saddam Hansen som dommer. Tviler på at de som stilte opp på dette synes dette var ille.

Comment

Vålerenga Kjerke må man få nærmere kampstart, ble spilt en Vålerenga sang 4-5 min før introen begynte. Fungerer ikke i en tom arena

Comment

Glemte en temakamp, som har vært gjort før, er selvsagt "Klanskampen". Den bør komme i starten av sesongen, månedsskiftet sept/okt. Nå må vi uansett vente til det blir lov å fylle Jordal Amfi. Om det skal være gratis eller om man må betale f.eks 100 kr må jo bli en vurdering. Å gi bort billetter kan man ikke drive med for ofte. Men det vil ikke koste mye å markedsføre denne kampen. Man kan f.eks trekke et par sesongkort på klansfeltet blant de klansmedlemmene som kjøper en klansbillett til denne spesielle kampen.

Comment

Originally posted by Vader View Post
                      - Gjør noe med plassering av hjemme/bortefans så de ser hverandre. Nå var ikke dette ett problem i går men når vi har fri flyt på tilskuersiden igjen vil dette være til irritasjon.

- Stive billettpriser. Kjenner mange som reagerer på dette og ser det også her at jeg ikke er alene om å mene dette. Jeg var på kamp i går med jr og røyk på over 400 bare på kampbilletter. Med t bane og kioskvarer så ble dette rundt 600. Så kan man si at man ikke trenger å kjøpe noe på kamp for å spare seg men det er ikke der det store sluket på totalregnskapet ligger.
                      -Det første kan løses ved at klansfeltet byttes fra Felt 216 til Felt 215. De aller fleste på Felt 215 vil se bortesupport på Felt 408. På de største kampene kan også bortesupport anbefales å kjøpe plasser på Felt 409. Vålerenga Elite - Lillehammer Elite Billetter OSLO tor. 23 sep. 21 18:30 (ticketmaster.no)

-Vedr billettpriser skrev jeg om det i tråden om nettopp "Billettpriser". Ja, det kan oppleves som dyrt om man kjøper billett på de seks feltene med de to dyreste billettgruppene. Men 19 felt har de billigste eller nest billigste plassene. Og det er mange gode plasser å velge i. F.eks hele øvre del. Eller aller best for hjemmesupport vil være Felt 213, 214, 217 eller 218 hvor billetten koster 220 kr for voksen og 130 kr for barn på nest billigste plasser i kampen mot Lillehammer torsdag. På Intility er tilsvarende priser på familiefeltene 249 kr for voksne og 99 kr for barn på alle kamper. På Jordal vil det også være mulig å få billigste billett til 170 kr for voksne og 100 kr for barn. Til sammen synes jeg det gir gode valgmuligheter. Og at far og sønn kan gå på kamp for 270 kr er et godt tilbud når man husker at tilsvarende ville ha kostet 330 kr i Furuset Forum.

-VIF Hockey burde uansett informere bedre når det gjelder billettene. VIF Fotball har god og omfattende informasjon hvor man får vite alt som trengs vedr billettkjøp, og hvor man kan studere stadionkart og på en oversiktlig måte viser de forskjellige prisene. VIF Hockey linker bare direkte til Ticketmaster. Mens VIF Fotball informerer slik Billettinformasjon / Vålerenga (vif-fotball.no)

Comment

Hvor har det blitt av alle flagg, bannere og kongepokaler som hang i taket på gamle Jordal? Hadde vært fint å fått opp noe Vålerenga effekter for å gjøre hallen litt mer personlig. Det er viktig for kulturen det og!

Comment

Blir fort mye negativitet for tiden, men det er lett å peke ut ting som ikke er på stell. Deler veldig mange av synspunktene her inne.

Mitt inntrykk her er at klubben satser på at så fort vi har ny hall så vil folk bare strømme til. Det tror jeg er å lure seg selv.
                          Noen tanker rundt den nye hallen og produktet som leveres.

Nå husker jeg ikke publikumssnittet på gamle Jordal, men det var vel ikke over 2000 noen gang? Årene på Furuset enda verre. Det betyr at grunnlaget for publikumet nødvendigvis ikke er så stort. Menigheten (klanen, de gamle traverne) vil alltid komme, problemet er å få med og engasjere nye tilskuere så vi kan fylle hallen. Publikummere som kanskje aldri har vært på kamp før. Nyhetsverdien ved ny hall går fort over, se bare på Intility. Da tror jeg man trenger å tilby noe ekstra, det må bli til en opplevelse utenom bare selve kampen. Tradisjonelt har ikke det arrangementsmessige vært et satsningspunkt for klubben. Du kjøper billett, ser matchen, går hjem. Jeg tror «den nye publikummeren» ønsker å oppleve noe mer, en mer helhetlig underholdningsaften. Noe som gjør at de får en kul opplevelse, som gjør at du har lyst til å komme tilbake.

Hva med et intervju på storskjermen før match med trener/spillere? Er noen spillere som ikke er med i kveldens kamp? Forventninger til dagens match. Vålerenga kjerke nærmest mulig kampstart.

Introen er forsåvidt grei nok, men timingen er jo helt off. Første match kom spillerne altfor sent på isen, mot Sparta kom de altfor tidlig. Dette bør være enkelt å fikse. En melding over høytaler anlegget som i gamle dager; her kommer Vålerenga hockey, gjør folk klare for intro. Og så må man få ordnet opp i spillerbildene. Føles så amatørmessig å ha bilder av spillere som ikke er i klubben lenger.
                          Savner også mer lys på isen i form av lyskastere i forskjellige farger, logo osv., som det ble linket til over. Vet ikke om det finnes muligheter for å prosjektere bilder, videoer f.eks utover isen. Det er veldig kult.

I pausen, kjapt intervju med ass. trener/spiller. Det fikk man til på Furuset. Noen høydepunkter fra matchen i pausen hadde også vært fint.

Er Kongen borte? Kanskje Covid relatert grunnen til at han ikke har vært der disse kampene? Maskot ikke viktig for meg, men sikkert gøy for barna. Spesielt på lørdagskamper, hvor kampene gjerne starter litt tidligere. Deler tankene om temakvelder, f.eks barnas kamp, damenes aften, nabokampen osv.

Priser. 350 kroner for å se Vålerenga mot Frisk, Storhamar og Stavanger i trange seterader. Prisen senkes noe til 280 mot Sparta, Stjernen og Lillehammer. Og enda billigere mot Ringerike, Gruner og M/S. Men allikevel pinlig høyt. Ser også kommenterer fra andre lags supportere om at det er urimelig høyt. Veldig skeptisk til om det vil bli verdt det for f.eks barnefamilier når prisen er såpass stiv. Skjønner at det er vanskelig å «gi bort» billetter, men tenker at nå i etablering av ny hall handler det om å tiltrekke seg så mange mennesker som mulig, og få de til å ville komme igjen. Ser nå at du Pondus peker på at det er mulig å få tak rimeligere billetter, dette bør således kommuniseres bedre.

Lite parkeringsplasser. Dessverre ikke noe å gjøre med dette. Man må ta kollektivt eller gå. Nyttig for klubben å informere om dette ved promotering av kamper.

Jobbe for å etablere en større gruppe av engasjerte Vålerenga supportere. Klanen har gjennomgått et generasjonsskifte, og selve supprteroppslutningen må vel kunne sies å ha ligget litt brakk de seneste årene. For mange har det vært spennende å se og oppleve klanen på nært hold på gamle Jordal og ekstra faktor i å ville dra på match. På nye Jordal har det bare vært sporadisk grei stemning. Vet ikke om det er noe spesielt med hallen, men den blir bemerkelsesverdig stille til tider. Kanskje man kan promotere seg selv på fotballkamp f.eks? Bare 10 stykk ekstra med syngende supportere hadde gjort mye for klansfeltet. Og så må man tørre å være med på stemningen i resten av hallen, men det er kanskje en innkjøringsprosess der og.

På den positive siden har vi en flott ny hall, føles nesten som å være i en hall i utlandet. Det virker til å være nok kiosker, tv’er overalt. Egen liten butikk med supportereffekter. Stor kube. Selv om klubbens hjemmesider er for dårlig oppdatert, har klubben blitt bedre på sosiale medier.
                          Vi har også ett lag som til tross for en trang start, kommer til å være med helt i toppen. Og det er vel det aller viktigste for å lokke tilskuere til Jordal.
                          En klubb som vinner!

​​​​​​​

Comment

Originally posted by Kristoffer View Post
                            Blir fort mye negativitet for tiden, men det er lett å peke ut ting som ikke er på stell. Deler veldig mange av synspunktene her inne.

Mitt inntrykk her er at klubben satser på at så fort vi har ny hall så vil folk bare strømme til. Det tror jeg er å lure seg selv.
                            Noen tanker rundt den nye hallen og produktet som leveres.

Nå husker jeg ikke publikumssnittet på gamle Jordal, men det var vel ikke over 2000 noen gang? Årene på Furuset enda verre. Det betyr at grunnlaget for publikumet nødvendigvis ikke er så stort. Menigheten (klanen, de gamle traverne) vil alltid komme, problemet er å få med og engasjere nye tilskuere så vi kan fylle hallen. Publikummere som kanskje aldri har vært på kamp før. Nyhetsverdien ved ny hall går fort over, se bare på Intility. Da tror jeg man trenger å tilby noe ekstra, det må bli til en opplevelse utenom bare selve kampen. Tradisjonelt har ikke det arrangementsmessige vært et satsningspunkt for klubben. Du kjøper billett, ser matchen, går hjem. Jeg tror «den nye publikummeren» ønsker å oppleve noe mer, en mer helhetlig underholdningsaften. Noe som gjør at de får en kul opplevelse, som gjør at du har lyst til å komme tilbake.
                            Snittet var vel 2700 siste sesong før Furuset tror jeg?
                            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Snittet var vel 2700 siste sesong før Furuset tror jeg?
                              Ser at jeg har skrevet 2000 og ikke 2500 i det opprinnelige innlegget. Prøvde å finne snittet fra tidligere sesonger, men 2700 kan sikkert stemme. Tror det var rett over 900 siste sesongen på Furuset.

Comment

Working...
                              X