Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Intro og div annet på Jordal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Innebærer dette at bortefansen fortsatt vil ha svingen der de er i dag? Vi ser jo alle hva det gjør når vi spiller storkamper mot laga som trekker flest folk. Plassene blir kjøpt opp, og vi blir sunget ut av vår egen hall fordi det er lettere å samle fansen der enn på motsatt side.

Vi ser også at de nederste plassene ofte går sist, folk liker å stå høyt. Så det er liten tvil om at det hadde gjort det mer attraktivt å stå med (eller siden av) supporterfeltene.

Trist hvis dette blir endelig beslutning.

Comment

Helt natta beslutning. Så ingen som ville ha det feltet som supporterfelt. Bortefans står fremdeles høyere og har bedre akustikk. Vi får heller ikke stå mot Hamar fansen som på gamle Jordal. Dette blir utklassing nok en gang av bortefansen, og det vil smitte over på spillerne i sluttspillet.

"Etter møte med Glenn Jensen, Mette og representant fra klansstyret, så ble det diskutert om hvor vi skal stå kommende sesong. Det falt på felt 218, hvor klubben er i samtaler med kommunen om å gjøre feltet stolløst og med bølgebrytere."

Er det 3-4 stykk som har tatt denne beslutningen alene? Blir det nok en sesong som den forrige slutter jeg å dra på Jordal. Jeg er der for stemningen- alle vet at norsk hockey har et begredelig nivå. Om stemningen og trykket uteblir har jeg ingenting mer på Jordal å gjøre. Beklager negativt innlegg, men dette var utrolig skuffende. Vi prøver ikke engang å ta vare på tradisjonene fra gamle Jordal.

For all del- feltet er bedre enn den gamle plasseringa, men bortefansen har den mektige plassen og kommer til å pisse på oss nok en gang, samtidig som de ser ned på oss og ler av oss.

Comment

Jeg begynner egentlig å lure på hva f…. dem har drevet med de som har designet og bestemt utforming på Jordal Amfi? Hvor mange hockeyhaller rundt om har en eneste inngang til nedre felt av hallen? Alt må gjennom inngang 12. Og hvorfor er det ikke inngangssluser som det er alle andre steder i stedet for dør inn til tribunefeltene og hvorfor er det klin umulig å bevege seg fritt mellom øvre og nedre del? Her er det mye å lure på. Ja hallen er fin men en del ting stiller jeg store spørsmålstegn ved. Har de som har designet og bestemt utforming noen gang vært i en hockeyhall før? Som alle andre sier. Den store svingen bør være vår.

Comment

Originally posted by Vader View Post
          Jeg begynner egentlig å lure på hva f…. dem har drevet med de som har designet og bestemt utforming på Jordal Amfi? Hvor mange hockeyhaller rundt om har en eneste inngang til nedre felt av hallen? Alt må gjennom inngang 12. Og hvorfor er det ikke inngangssluser som det er alle andre steder i stedet for dør inn til tribunefeltene og hvorfor er det klin umulig å bevege seg fritt mellom øvre og nedre del? Her er det mye å lure på. Ja hallen er fin men en del ting stiller jeg store spørsmålstegn ved. Har de som har designet og bestemt utforming noen gang vært i en hockeyhall før? Som alle andre sier. Den store svingen bør være vår.
          Jeg har noen spørsmål her jeg også.. Svingen, eller hvertfall deler av den må være vår så vi ikke gir fra oss konkurransefordeler. Her er det to felt rundt hele, og desidert best mulighet for å samle alle i en sving. For en gave det er til Hamar å kunne kjøpe denne gang på gang.

Comment

Hvem har vært med på denne dialogen egentlig? Har ikke hørt noe om det. Felt 218 er jo akkurat like dårlig som dagens bak mål bare med enda dårligere sikt mot spillet. Snakk om å bli lurt.

Comment

Ser det er mye negativt rundt ny plassering her, men har noen av oss som er negative tatt kontakt med klubben, eller forventer vi bare at det blir som vi mener? Kanskje en ide å klage til riktig folk enn å være negative her inne? Tenker bare siden klubben nå har vært i møte med folk som er engasjerte å byttet felt på bakgrunn av dette at de har hørt på hva folk mener? Så kan vi som er negative her inne mene ditt og datt, men har vi faktisk sagt meningen vår, eller har vi bare vært kritiske til alt som skjer i klubben her på forumet uten å si ifra til klubben direkte?
              Dette ble veldig politisk korrekt, men prøver bare å ha nyansert bilde av alt som har skjedd og skal skje. Selv så tror jeg nye feltet kan bli veldig mye bedre. Samt at jeg ser mange her klager om hva som kan skje mot Storhamar hjemme. Men vi må se sesongen under ett og at dette kun er to-tre hjemmekamper. Kan vi stå oppe i andre etasje alene i 19 av 23 hjemmekamper alene, mens resten av publikum sitter nede? Personlig så tror jeg det er gjennomtenkt valg av klubben basert på en hel sesong og ikke kun sluttspillskamper mot Storhamar som mange her referert til, uten at jeg var med på møtene som har bestemt ny plassering.

Comment

Originally posted by Enga2099 View Post
                Ser det er mye negativt rundt ny plassering her, men har noen av oss som er negative tatt kontakt med klubben, eller forventer vi bare at det blir som vi mener? Kanskje en ide å klage til riktig folk enn å være negative her inne? Tenker bare siden klubben nå har vært i møte med folk som er engasjerte å byttet felt på bakgrunn av dette at de har hørt på hva folk mener? Så kan vi som er negative her inne mene ditt og datt, men har vi faktisk sagt meningen vår, eller har vi bare vært kritiske til alt som skjer i klubben her på forumet uten å si ifra til klubben direkte?
                Dette ble veldig politisk korrekt, men prøver bare å ha nyansert bilde av alt som har skjedd og skal skje. Selv så tror jeg nye feltet kan bli veldig mye bedre. Samt at jeg ser mange her klager om hva som kan skje mot Storhamar hjemme. Men vi må se sesongen under ett og at dette kun er to-tre hjemmekamper. Kan vi stå oppe i andre etasje alene i 19 av 23 hjemmekamper alene, mens resten av publikum sitter nede? Personlig så tror jeg det er gjennomtenkt valg av klubben basert på en hel sesong og ikke kun sluttspillskamper mot Storhamar som mange her referert til, uten at jeg var med på møtene som har bestemt ny plassering.
                På Felt E (FB gruppa) ble man spurt hvor man ønsket å stå og at man skulle være seriøse. Denne nyheten om felt 218 ble sluppet i denne gruppa noen dager etterpå. Ingen såvidt jeg kan se nevnte felt 218 at det var ønske om å stå der. Så hvilke hensyn har blitt tatt eller hvem har dem hørt på?

Jada man kan kontakte klubben selv men hva er best? At 50 stk sender hver sin henvendelse til klubben eller at en supporterrepresentant tar det med klubben? Nå har en representant tatt dette men hvor har man fått 218 fra? Vil gjerne høre en god begrunnelse på hvorfor man endte opp med 218. Det er det minste vi kan få.

Comment

Det er mye negativt her fordi det er mye som er rævva. Det må også være lov å være misfornøyd med plasseringa da man ble spurt hvor man ville stå, men flertallet ble ikke hørt. Selv tar jeg kontakt både med hockeyen og fotballen da det er ting, så jeg sitter ikke bare her og klager, men bryr meg om klubben. Det var også personer i klanen som stemte frem 215/216 som
                  klansfelt og da sa jeg i fra om hvor dårlig ide det var. Jeg stoler ikke på at demokratiet er med å bestemme her.

Så er det selvsagt enkelt å referere til Hamar kampene da dette er høydepunktet. Mot Gruner, Sparta, Stjernen og resten av røkla er det dessverre alltid tamt uansett. Dumt at Jordal er delt inn i to plan slik at klansfeltet til tider ville blitt stående alene der oppe.

Så er det fullt lov å være negativ etter årets sesong. Alt har gått gærent, og vi røyk i kvartfinalen. Shampo var plutselig tilbake som trener og mye rart har skjedd. Arrangementet er drit dårlig og det mangler mesterskapsbannere i taket. Dette er det enkleste å fikse..

Så det klages ikke bare her for å klage. Men jeg tar personlig sommerferie nå uansett. Skjønte ikke poenget med diskusjonen på felt E om man uansett ikke blir hørt. Så har jeg mer tro på dette feltet enn det forrige. Jeg tror også det kan bli bra. Men la nå folk være negative. Det er så krise i klubben at styret måtte gå. Vi vinner ingenting og har blitt en vane å ryke i kvartfinalene. Få på bølgebrytere istedenfor seter så blir det bedre. Og klansfeltet kunne vært lengre bort på samme langside så kunne Storhamar stått der klansfeltet nå er så får vi den store svingen sjæl. Så får Storhamar bruke vår gamle inngang om det er så farlig med inndeling.

Jordal har vært en katastrofe, og det hjelper ikke bare å
                  klage. Men jeg har kommet med konkrete forslag til folk som har noe med det å gjøre. Jeg kan også bli like likegyldig som langsidene på Jordal, men vi kommer ingen vei med det.

Neste sesong tar vi alt…

Comment

Hvem er denne Mette, og har ikke Jensen fått fyken enda?
                    Å kontakte klubben er erfaringsmessig håpløst.
                    Man får kjappere tilbakemelding av NHL klubber.

Comment

Originally posted by Morrison View Post
                      Jeg lurer litt på kuben jeg. Hvorfor er innholdet "skjevt"? Forstår at tanken er at de som sitter litt på skrå for kuben skal få se innholdet bedre, men dagens innstilling så ser alle andre dårlig. I

Det er veldig keitete at innholdet forsvinner rundt hjørnet på kuben.

Hva tenker dere andre?
                      Forsøke å svare deg litt på hvorfor innholdet på kuben er "skjevt". Først skal jeg si at jeg nok var den første som reagerte på dette og sa "sånn kan det ikke være, det må sentreres på kuben"
                      Da fikk jeg beskjed om at dette hadde jeg ikke peiling på, og at det måtte være sånn. Jeg ga meg ikke, og maste videre (jeg maser fortsatt!) på at det kan ikke være sånn. Nå skal det sies at det er ikke noen i klubben som har bestemt plasseringen, men LEVERANDØREN ! Samme gjeng som fortalte meg, når jeg spurte hvor time-out knappen var på klokka (den gamle), da fikk jeg beskjed at "Time-Out finnes da ikke i hockey". Jeg hadde heler ikke greie på det. Fikk litt hånlatter, men når jeg viste dem reglementet, ble det stille, og det skulle fikses "neste vecka". det gikk et par uker, og når jeg spurte igjen om endringer på klokka, fikk jeg "neste vecka" Da gadd jeg ikke mer. Etter et "par" mailer til kommunen, ble den klokka kasta ut, og vi fikk en som vi (og bredden) kan bruke. Da var nok grunnlaget lagt for at jeg i alle fall ikke blir invitert på juleselskap der gitt. Nå har vi vært på Jordal en stund, og det er fortsatt like "kål" med plassering på kuben. Og svaret... "det må være sånn, fordi det starter på den og den delen av kuben, og da må det være sånn". Jeg er 110% enig at det ser idiotisk ut, og at det må endres, men.......
                      En ting har jeg bestemt meg for, om jeg så skal krangle med alt og alle, jeg skal gjøre det jeg kan for at bilder/film/intro blir sentrert på kuben.
                      Ingen lett oppgave, men den som gir seg er en dritt !

Comment

Originally posted by KnutH View Post

Forsøke å svare deg litt på hvorfor innholdet på kuben er "skjevt". Først skal jeg si at jeg nok var den første som reagerte på dette og sa "sånn kan det ikke være, det må sentreres på kuben"
                        Da fikk jeg beskjed om at dette hadde jeg ikke peiling på, og at det måtte være sånn. Jeg ga meg ikke, og maste videre (jeg maser fortsatt!) på at det kan ikke være sånn. Nå skal det sies at det er ikke noen i klubben som har bestemt plasseringen, men LEVERANDØREN ! Samme gjeng som fortalte meg, når jeg spurte hvor time-out knappen var på klokka (den gamle), da fikk jeg beskjed at "Time-Out finnes da ikke i hockey". Jeg hadde heler ikke greie på det. Fikk litt hånlatter, men når jeg viste dem reglementet, ble det stille, og det skulle fikses "neste vecka". det gikk et par uker, og når jeg spurte igjen om endringer på klokka, fikk jeg "neste vecka" Da gadd jeg ikke mer. Etter et "par" mailer til kommunen, ble den klokka kasta ut, og vi fikk en som vi (og bredden) kan bruke. Da var nok grunnlaget lagt for at jeg i alle fall ikke blir invitert på juleselskap der gitt. Nå har vi vært på Jordal en stund, og det er fortsatt like "kål" med plassering på kuben. Og svaret... "det må være sånn, fordi det starter på den og den delen av kuben, og da må det være sånn". Jeg er 110% enig at det ser idiotisk ut, og at det må endres, men.......
                        En ting har jeg bestemt meg for, om jeg så skal krangle med alt og alle, jeg skal gjøre det jeg kan for at bilder/film/intro blir sentrert på kuben.
                        Ingen lett oppgave, men den som gir seg er en dritt !
                        Har også reagert på hvordan kuben brukes, dvs hvordan den er inndelt. Men jeg tror nok at slik den brukes på Jordal er slik den er ment å brukes. Den har fire store skjermer, og fire "hjørnespalter" slik at den blir 360 grader ved behov. Har prøvd å finne eksempler, og fant denne fra CC Amfi. Det kan vi sikker leve med å se litt på Etter 1:45 og 6:45 får vi gode eksempler. 2) PÅ HOCKEYKAMP MED RUBEN! (Storhamar VS Sparta) - YouTube

Hvis jeg ikke husker har VIF brukt spaltene til å presentere tabellen underveis, samtidig som de fire hovedskjermene følger kampen. Men f.eks ved introen brukes alle åtte skjermer i samspill. De driver å monterer kuben i Varner Arena. Den blir den største i Skandinavia. Skal på landskamp der 29. og 30. april. Da får jeg sett hvordan kuben der fungerer.

PS! I starten av denne ser vi hvordan det skal være når hele kuben er i bruk (2) Vålerenga Hockey - Stjernen 4-5 på Nye Jordal Amfi. Enga spillerne kommer på isen 18.11.2021 - YouTube
                        Last edited by Pondus; 08.04.2022, 16:06.

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Har også reagert på hvordan kuben brukes, dvs hvordan den er inndelt. Men jeg tror nok at slik den brukes på Jordal er slik den er ment å brukes. Den har fire store skjermer, og fire "hjørnespalter" slik at den blir 360 grader ved behov. Har prøvd å finne eksempler, og fant denne fra CC Amfi. Det kan vi sikker leve med å se litt på Etter 1:45 og 6:45 får vi gode eksempler. 2) PÅ HOCKEYKAMP MED RUBEN! (Storhamar VS Sparta) - YouTube

Hvis jeg ikke husker har VIF brukt spaltene til å presentere tabellen underveis, samtidig som de fire hovedskjermene følger kampen. Men f.eks ved introen brukes alle åtte skjermer i samspill. De driver å monterer kuben i Varner Arena. Den blir den største i Skandinavia. Skal på landskamp der 29. og 30. april. Da får jeg sett hvordan kuben der fungerer.

PS! I starten av denne ser vi hvordan det skal være når hele kuben er i bruk (2) Vålerenga Hockey - Stjernen 4-5 på Nye Jordal Amfi. Enga spillerne kommer på isen 18.11.2021 - YouTube
                          I tillegg viser "sidene" annen statistikk som hardeste skudd, høyeste fart på jerna, toppscorer osv.
                          Jeg har ingen problemer med dette og håper det fortsetter.
                          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Lurer på et spørsmål andre ikke har fått svar på her. Hvem er egentlig supporterne som ble enige med klubben om å flytte klansfeltet til felt 218?

Comment

NM finaler for juniorer og seniorer, begge kjønn, spilles på Jordal Amfi lørdag 14. mai. Slik ser det ut der nå anders Blegeberg on Twitter: "Velkommen til Oslo Øst @jeaalbu @etlangerud @NORhandball NM-Finalene 2022 #2hockey https://t.co/z9r8cPTRvf" / Twitter

Comment

Jøss, er det lov med pyro på intro i Jordal? Var bombesikker på at det ikke var tillatt, siden vi ikke har hatt med slike elementer i introene våre etter at vi flytta inn dit.

Introen bør oppgraderes og forkortes, på med flammer / pyro, på med flere lyseffekter i form av Vålerenga-logoer som er godt synlige selv under kamp ved stopp i spillet. Vi må opp i ringa.

https://www.instagram.com/p/CdjVvUHDxLK/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Comment

Working...
                                X