Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Lillehammer torsdag 23. sept kl. 1830

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Vålerenga - Lillehammer torsdag 23. sept kl. 1830

Hockeytorsdag! Som Espen B skriver på klubbens hjemmeside: -Hockeytorsdag har blitt et begrep for hockeyinteresserte landet rundt og det er ikke uten grunn. I mange år har det vært en fast kampdag og det passer så fint å runde av uka med litt show på isen så man kan ta fredagen på strak arm og se fram mot helga Hockeytorsdag: Lillehammer gjester Jordal - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Lillehammer har et godt hockey-lag. Det har de hatt i mange år. Siste fem sesonger er plasseringene 4-5-5-4-3, og de var i finale i 2018. Samtidig får jeg som supporter aldri høy puls før våre kamper mot Lillehammer. Det har aldri vært noen kontroverser, aldri noe ondt blod. Og sjelden noe særlig oppmøte av bortesupportere. Årets lag har gode spillere som Spencer Humphries, Andreas Martinsen, Martin Gran, Nick Dineen og Joakim Eidsæther Arnestad. Men de ser noe tynne ut på backplass og keeper Oliver Dackell har ikke vært helt patent.
    Laget: Elite Prospects - Lillehammer

Andreas Martinsen kom tilbake til Lillehammer i fjor etter åtte år som utenlandsproff inkl. 152 kamper og 26 poeng i NHL for Colorado, Montreal og Chicago. -Landslagsprofilen ble sjokkert av konas presang: - Ikke akkurat det jeg ønsket meg (tv2.no)

For VIF var fire sentrale spillere ute mot Ringerike tirsdag. Steffen Søberg (lyskestrekk), Jonas Oppøyen (gnagsår/betennelse), Thomas Olsen (helse) og Daniel Sørvik (ukjent). Om noen av disse fire er tilbake torsdag gjenstår å se.

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Når det gjelder billetter er det fortsatt sesongkort til salgs. Men nå under 40 ledige på Klansfeltet 216 Arrangementsinformasjon - VIF Hockey (tmtickets.no) Det er ganske bra salg av enkeltbilletter. Om alle med sesongkort og sponsorkort møter opp kan vi bli over 2000 på denne hjemmekampen som blir den siste på fire uker grunnet at det skal arrangeres Bryte-VM i Jordal Amfi i tiden 1. 10. okt. Neste hjemmekamp er mot Ringerike 21. okt.

I denne står det at Thomas Olsen er tilbake. Daniel Sørvik er ikke nevnt https://www.nitten.no/blogg/for-drop...og-olsen-retur

Comment

I appen Min Hockey ser jeg nå at vi bare mangler Søberg og Oppøyen. Veldig positivt at vi mangler bare en utespiller. Da får vi spilt med de samme rekkene i kamp etter kamp.

Comment

Uff. Jeg lurer på når dette laget skal lære seg å lede med 2-3 mål og holde ut. Nok en gang leder vi 2-0 og nå ligger vi under 2-3. Senest forrige kamp mot Ringerike ledet vi 3-0, men slapp da med skrekken og vant 3-2. Denne rekka over ledelser med både to og tre mål som glipper og/eller nesten glipper begynner å bli lang. Ser nå det er 3-3 men fortsatt surt at vi har rota bort en 2-0 ledelse.
        Last edited by Vader; 23.09.2021, 19:54.

Comment

Når vi ligger under 3-4 og spiller i PP med 5 mot 3 så ser spillerne redde ut for å skyte.
          PP offensivt og defensivt denne sesongen er helt hjelpesløst.
          Spillerne ser jo ut til å være fullstendig uten selvtilitt
          You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Faen for et antiklimaks! Syns det ser ut som at det er litt trøbbel i tårnet på Jordal. Vi er seige og treige, og virker lette å forsvare seg mot.
            Jeg er oppriktig og skikkelig skuffa, selv om gutta viser god moral med å komme tilbake to ganger. Men vi skulle ho ALDRI sluppet Lillehammer inn i kampen igjen.
            En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Vi taper 4-5 på sudden. Med andre ord. Vi sitter igjen med ett poeng. Vi kunne fort endt opp med null siden vi fikk 4-4 rett før slutt. Uansett. Dette er ikke bra nok. Lillehammer hjemme skal vi vinne mot hvis vi har som målsetting å vinne både serie og sluttspill. Resultat og spillmessig er vi langt unna det nå. Skuffa skuffa og atter skuffa

Comment

Har sett old boys lag med mer intensitet, trøkk og fart enn hva vi har
                You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Originally posted by KampenUltras View Post
                  Har sett old boys lag med mer intensitet, trøkk og fart enn hva vi har
                  Enig. Det blir for omstendelig med pucken, og mange pasningsalternativer tas fort ut i og med at dem ikke er kjappe nok til å posisjonere seg. Alt for mye tid går med til å krangle om puck nede i rundvant. Vi må få opp intensiteten, og ikke minst effektiviteten om vi skal ha noe å si i år.

Trøster meg med at serien er lang, og at det er mulig å endre på ting før sluttspillet.
                  En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Det er kun 1 rekke som produserer, og det hadde vært for enkelt om de putta i hver periode.
                    Stor feil av Larsen å ikke bruke Olimb fra start i Sudden også. Han drar lett av 1 og 2 mann. Selvskreven i sudden med andre ord.

Idag var vi tilbake til gamle synder i tillegg, ingen som takler i vant, bare lener oss på motspillere.
                    Jeg er ikke bekymra for at vi ikke er i toppen ved endt sesong, det er jeg sikker på at vi er (topp 2). Ny trener, ny spillestil og enkelte nye spillere inn helt på tampen.

Samtidig vil jeg også nevne at Tuben er alt for dårlig til å holde puck. De fleste skudd bouncer av han som om de skjøt i vantet, masse returer.
                    I tillegg blocker han alt for raskt, slik at vi får drop i egen sone.
                    Det ene målet var i tillegg ekstremt dårlig av han.
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Synd det ble tap igjen, men kan fort bli en slik sesong nå. Det snur ikke bare fordi man prøver på det samme på trening hver uke. Fungerer det ikke, så fungerer det ikke. VIF syken dette her. Prøve igjen samt tro resultatet skal bli annerledes. Fotballen er verdensmestere i dette. Klaget en del på Partanen og Sundberg. Førstnevnte har tatt seg kraftig sammen, får håpe det fortsetter.

3 stk som man ikke har sett blitt nevnt for mye er: Karterud, Røymark og Lindstrøm. Herregud det er tynn suppe. Ingen av dem gjør det de kan best. Hva har skjedd med disse?

Comment

En ting er sikkert. Det vil bli en tøff og jevn serie hvor VIF må starte å vinne hjemmekampene for å bli topp-3. Lillehammer var langt bedre enn jeg hadde trodd. Et voksent lag med toppspillere som Humphries, Dineen og Martinsen. Vårt største problem er at det bare er førsterekka som leverer, og Lindström som har 2+2 hittil. Det betyr følgende etter fem kamper:

Finstad 1 poeng
                        Calle SO 1 poeng
                        Sundberg 1 poeng
                        Karterud 0 poeng
                        Brekke Henriksen 0 poeng
                        Colin SO 0 poeng
                        Olsen 0 poeng
                        Lalande 0 poeng.

Espen Shampo Knutsen sier til VG: -Vi har skuffet mest. Vi har ikke kommet opp på den standarden vi hadde håpet på. Det er litt for dårlig produksjon fremover av enkelte som vi hadde regnet med og som ikke har kommet i gang enda Ny «rekordjevn» runde: – Det er fryktelig tett – VG

Tobias Breivold er et stort keepertalent. Det tar tid å opparbeide seg rutine. I dag mot Lillehammer var han ikke heldig. Det ble for enkelt for dem å skåre fem mål.

Alle målene Fjordkraft-ligaen: Høydepunkter | TV 2 Play

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Skal vi henge med i toppen bør vi absolutt vinne i Stavanger lørdag. TV-sendt kamp kl. 1815.

Comment

Kenneth Larsen om kampen Hovedtreneren etter sudden mot Lillehammer - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Comment

Working...
                          X