Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Sparta - Vålerenga lørdag 16. okt kl. 1600

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Sparta - Vålerenga lørdag 16. okt kl. 1600

Ny tur til Østfold bare to dager etter Stjernen-kampen. Vi møter et Sparta-lag som også har 20 poeng, som oss. De har vunnet tre av fem hjemme, og har to et-måls tap mot hhv Stjernen og Oilers. Som jeg nevnte i forrige tråd blir det veldig viktig å fortsette seiersrekken etter tre seire på rad. Det kommer snart noen storkamper hjemme mot Oilers og Storhamar og den beste PR foran disse kampene er tabellsituasjonen.

Vi er fortsatt uten Axel Sundberg som soner den siste av to kampers karantene. Jonas Oppøyen er nok heller ikke med etter hodesmellen forrige torsdag mot Grüner.

Mot Stjernen spilte 17-åringen Gabriel Koch en meget god kamp i backpar med Villiam Strøm. Jeg regner med at han er med mot Sparta, også fordi U-20 laget har fri denne helga. Før 3. periode i Fredrikstad gjorde Kenneth Larsen en endring da Pontus Finstad ble flyttet opp til 1. rekka med Olimb og Partanen, mens Røymark ble flyttet ned til 2. rekka med Lindström og Thomas Olsen. Det var en bra rokkering. Tror at de fortsetter slik mot Sparta.

Sparta har forsterket laget kraftig denne sesongen, og ser bedre ut enn på lenge. Det er snakk om tre spillere med erfaring fra SHL og finsk Liiga. Marcus Fagerudd (back), Emil Lundberg (forward) og Daniel Olsson Trkulja (forward) er klassespillere laget ikke har hatt de senere sesonger.

Sparta Elite Prospects - Sparta Sarpsborg

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Lørdag er det Vålerenga som kommer på besøk! - Sparta Sarpsborg Ishockey

Vi har møtt Sparta en gang til nå, hjemme på Jordal i september. Slik endte den kampen Sammendrag: Vålerenga - Sparta 1-2 (tv2.no)

Siste kamp på borte-turneen, avstigning høyre side Seier i Fredrikstad - neste stasjon Sarpsborg - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

PS! Det er bekreftet at supporterbussen Blue Lagune kjører, og at det er noen få ledige plasser. Påmelding til Andre Eriksson på tlf: 92 43 30 43

Comment

Troppen er klar, og vi stiller med samme lag som mot Stjernen torsdag. Vi mangler da Sundberg og Oppøyen.

Comment

Rekkene er de samme som vi startet med torsdag https://www.hockey.no/live/Live/Matc...ate=16.10.2021

Comment

Vi taper 2-1 etter straffer. Kjipt å ikke vinne denne kampen etter å ha dominert voldsomt i de første 30 min. Kampen begynner litt spesielt da Kalle Ekelund etter bare 37 sekunder hogg til over håndledda til Spartas Falk-Larssen. En klar to-minutter. Men så vil Owe Lüthcke se den på video og bruker ikke så lang tid før han sender Ekelund i dusjen med 5 minutter for slashing + 20 min liten disiplinærstraff (ingen karantene). Jeg husker ikke å ha sett 5+20 for slashing noen gang, men etter å sett TV-bildene nå så var det nok greit (skjer etter 37 sek i 1. periode Fjordkraft-ligaen | TV 2 Play ). Sparta får bare et skudd på mål i overtall. De siste 14 minuttene av 1. periode spiller vi meget bra, men får ikke uttelling før etter 18:54 da Storm Mørch-Karlstad skårer sitt første på A-laget.

Vi fortsetter å dominere i 2. periode. Men det er Sparta som skårer midtveis. Derfra og ut kampen blir det voldsomt mye kjemping, men få store sjanser. Det går til sudden hvor det heller ikke skapes så mye. I straffekonken er det bare Espeland som skårer av våre fem, mens to av Spartas svensker skårer for dem.

Målene Fjordkraft-ligaen: Høydepunkter | TV 2 Play

På tabellen ser vi at Stjernen er på topp, etter en ny 3-poenger borte mot Ringerike. De lå under 3-0 og 5-3, men snur det mot slutten og vinner 6-7.

Topp-7 ser slik ut nå (Lillehammer spiller hjemme mot Grüner søndag og tar ganske sikkert tre poeng):

Stjernen 28
          Lillehammer 23
          Sparta 22
          Stavanger 22
          Vålerenga 21
          Frisk 21
          Storhamar 20

Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Våre neste tre kamper:

Torsdag 21. okt kl. 1830 VIF - Ringerike
          Lørdag 23. okt kl. 1800 Lillehammer - VIF
          Torsdag 28. okt kl. 1900 Oilers - VIF

PS! Jeg håper og tror at Vålerenga snart vil forsterke laget. Vi har to ledige plasser på utlendingskvoten. Jeg mener vi skal løse ut den ene med å hente en målskårer av rang til førsterekka. Jeg tror det vil komme mye mer folk på kampene om vi kjemper om seriemesterskapet. Målet må være at vi skal være minst topp-2 for å få hjemmebanefordel i kvart- og semifinale. Det vil være et godt signal innad i laget, og ikke minst hos supporterne om man henter inn en toppspiller som kan bidra til at vi vinner slike jevne kamper som i dag. Kamper som dette får vi hele tiden og da trenger vi noen med litt magi.

Comment

Straffetap i Sarpsborg - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Comment

Working...
            X