Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Ringerike torsdag 21. okt kl. 1830

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Vålerenga - Ringerike torsdag 21. okt kl. 1830

Når vi tar i mot Ringerike torsdag er det nøyaktig fire uker siden forrige hjemmekamp (som var tap i sudden for Lillehammer). I mellomtiden har det jo vært VM i bryting, hvor Nye Jordal Amfi så voldsomt bra ut på TV-sendingene. Vi har spilt sju bortekamper i denne perioden. Vi vant fem og tapte to.

Selv om Ringerike bare har skrapet sammen 12 poeng på 12 kamper (vi har 21 poeng på like mange kamper), er de sammen med Stjernen overraskelseslagene hittil. De spiller jevnt med alle motstandere, men har hatt problemer med å avgjøre kampene til sin fordel. Seks av kampene har de tapt med et mål. Som sist lørdag da de ledet 3-0 og 5-3, men taper 6-7 for Stjernen. Det så slik ut Sammendrag: Ringerike - Stjernen 6-7 (tv2.no) Sist torsdag vant Ringerike 3-4 etter sudden borte mot Storhamar.

Vi har spilt en kamp borte mot Ringerike i september. Da sørget fem gylne minutter i 2. periode for en 2-3 seier for våre gutter Sammendrag: Ringerike - Vålerenga 2-3 (tv2.no)

Det er åpenbart at dette er en kamp vi skal vinne. Men det blir ingen enkel oppgave mot et Ringerike som kommer til å selge seg dyrt.

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)
    Poengligaen ISHOCKEY LIVE

Ift vårt lag så ser jeg frem til hjemmedebuten for backtalentet Gabriel Koch (17 år). Han er så ung at han må spille med gitter, men han spiller som en dreven senior. Tilbake på laget får vi Axel Sundberg som har vært ute i to kamper med karantene etter en klønete takling mot Frisk. Axel spiller alltid med mye energi og er stor og tung å møte. Han har også seks skåringer på 10 kamper. Bare Mika Partanen er bedre internt på laget med ni skåringer på 12 kamper. Når det gjelder Jonas Oppøyen skal han ha en hjernerystelse han fikk mot Grüner for to uker siden. Regner ikke med at han spiller.

Publikumsmessig blir dette en slags restart. Vi har Ringerike nå, og så kommer Oilers neste torsdag og Storhamar torsdagen etter det før fest-kampen mot Grüner lørdag 6. nov. Ringerike er kanskje ikke blant de mest attraktive motstanderne. VIF har jo også satt ned prisene i kampene mot nettopp Ringerike, MS og Grüner. Mot disse er de billigste billettene for voksne priset til 130 kr, og bare 50 kr for barn. Mot Ringerike er øvre del av Jordal stengt, med unntak for to felt for bortesupportere. På nedre del er det plass til ca 3200. I tillegg er det ca 500 VIP-plasser på den ene langsiden og i svingen over Klansfeltene. Det er mange ledige billetter. Tror vi skal være fornøyd om det kommer rundt 2000 på denne kampen. Så får vi bygge videre på det inn mot Oilers og Storhamar.
    Last edited by Pondus; 19.10.2021, 01:37.

Fra VIF-hockey.no (som leverer veldig bra for tiden):

-Trener Kenneth Larsen melder at Jonas Oppøyen og Pontus Finstad er ute torsdag men ellers er alle spillerne klare til kamp.

- Vålerengas iskrigere ønsker seg mye folk på tribunen til hjemkomsten og da er det ekstremt hyggelig om også du kommer. Markedssjef Glenn Jensen kunne mandag formiddag fortelle at det allerede var solgt over 2000 billetter til kampen så dette blir en god opplevelse med fullt trøkk og skikkelig hjemkomst-stemning etter en lang rekke bortekamper.

Torsdag spiller vi på Jordal amfi igjen - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Jeg la ikke merke til at det skjedde noe med Pontus Finstad lørdag mot Sparta. Må bare håpe det ikke er noe langvarig. Ift laget på lørdag så kommer jo Axel Sundberg inn for Pontus. Og så får sikkert vår eneste målskårer der nede, Storm Mørch-Karlstad, tillit igjen i fjerderekka med brødrene Spaberg Olsen.

Comment

Om det allerede er solgt over 2000 er det veldig bra! Jeg kan ikke helt skjønne det etter å ha tittet på salkartet men :P En god ide å stenge av øvre felt på disse kampene. Vi var best i Sarpsborg, og fortjente å vinne. Gleder meg til kampen, og håper melding om godt billettsalg fører til at enda flere ønsker å komme!

Comment

Originally posted by Bohemene View Post
        Om det allerede er solgt over 2000 er det veldig bra! Jeg kan ikke helt skjønne det etter å ha tittet på salkartet men :P En god ide å stenge av øvre felt på disse kampene. Vi var best i Sarpsborg, og fortjente å vinne. Gleder meg til kampen, og håper melding om godt billettsalg fører til at enda flere ønsker å komme!
        Tror nok at det kan være solgt over 2000 billetter. Det virker som om klubben har solgt de fleste av plassene på VIP`en, hvor jeg antar det er ca 500 plasser på det som kan kalles mesaninen med to rader langs hele langsiden og svingen mot øst og sør. Det er også solgt nesten 100 billetter på bortesupport. På nedre del med ca 3200 plasser er snart halvparten solgt. Vi ser at hele felt 211 er grått. Der virker det å være sponsorkort og gjester som ikke får plass på mesaninen. To dager før kamp ser det hele ganske bra ut. Tipper vi ender opp rundt 2500 som vil være bra med tanke på at det sjelden kommer mye folk mot de antatte bånnlagene. Så må vi bare håpe at vi tar alle poengene torsdag, og at vi også kommer hjem fra Lillehammer lørdag med poeng. Jeg mener at tabellsituasjonen er den viktigste enkeltfaktoren for å få folk til å møte opp i stort antall i kampene mot Oilers 28. okt og Storhamar 4. nov.

Comment

Troppen er klar. Oppøyen og Finstad er ute. Sundberg er tilbake. Gabriel Koch er med slik at vi har sju backer. Sole Marius Sole er på laget for første gang i Fjordkraft-ligaen. Storm Mørch-Karlstad, målskåreren lørdag, er ikke med.

Comment

Alle rekkene er nye. Partanen-Olimb-Lindstrøm, Karterud-Henriksen-Røymark, Lalande-Sole Ryen-Olsen, Calle SO-Colin SO-Sundberg.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
              Alle rekkene er nye. Partanen-Olimb-Lindstrøm, Karterud-Henriksen-Røymark, Lalande-Sole Ryen-Olsen, Calle SO-Colin SO-Sundberg.
              Trist at de skal ødelegge 1.rekka ved å dytte Lindstrøm inn der hvis så er tilfelle. Røymark bør ha den plassen tenker jeg, men det kunne vært interessant å forsøke Sundberg eller Calle der.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Ringerike har seks mann ute med skader. Stiller med tre femmere og to ekstra. Parks og Perlini vil de savne mest.

Comment

Under 0-1 til første pause. Meh.

Comment

Kan noen fortelle meg hva faen er det som skjer med laget vårt? Vi møter ett lag med seks mann ute og har ett lag som skal slå dette laget 10 av 10 ganger. I skrivende stund ligger vi under 1-3 og har sluppet inn 3 av 12 skudd. Pinlig flaut håpløst. Nei det er ikke dekkende en gang for hva jeg synes om lagets prestasjoner så langt denne sesongen.

Comment

3-3 etter 60. Må ut i sudden. Jeg skal ikke utnevne meg selv til ekspert, men det holder ikke hjemme mot Ringerike.

Comment

Originally posted by KarlMarxBeard View Post
                        3-3 etter 60. Må ut i sudden. Jeg skal ikke utnevne meg selv til ekspert, men det holder ikke hjemme mot Ringerike.
                        Jeg er heller ingen ekspert, men jeg drister meg til å si meg enig med deg. Virker som det ikke er noe som helst som sitter, og at vi bruker nesten 60 skudd på å score tre mål er en prestasjon i seg selv.
                        En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Taper på straffer. Småflaut.

Comment

Originally posted by KarlMarxBeard View Post
                            Taper på straffer. Småflaut.
                            Snill er du. Jeg sier heller flaut jeg. Spesielt med tanke på at de manglet seks stykker. Noe må skje og det NÅ.

Comment

Rett og slett elendig.
                              Som jeg nevnte, 1.rekka ble alt for omstendelige med Lindstrøm som er for dårlig dessverre. Han ødela en rekke angrep ved å miste puck, bomme eller avslutte dårlig.
                              Hva er det som er galt med den fyren om dagen? Alt går i sakte film og puckbehandling er langt under pari. Den sjansen han fikk da det var igjen under 2 minutter på blank goal, forteller alt hvor dårlig han er.
                              Ringerike er så ufattelig rævva, spiller kun på våre feil, men jammen klarte de å putte 3stk allikevel. Alle våre straffer var elendige også, kun dårlige skuddforsøk og ikke en finte. Hva skjer?
                              Vi kan glemme seriegull, det er helt sikkert. Stjernen er langt bedre og jevnere.
                              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                              X