Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Ringerike torsdag 21. okt kl. 1830

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Noe må være alvorlig galt i klubben.. Enig med Flem, Lindstrøm har sluknet totalt, hva har skjedd? Skøytetempo som en pensjonist. Mange andre som underpresterer til de grader også, seriegull er bare å glemme. Mener å huske Kenneth Larsen lovte dette i september. Halvannen måned senere er vi hektet av i det som skulle være vår sesong etter mange magre år..

Comment

Jeg trodde faktisk at når vi vant i forlenging mot Stjernen at det da ville snu og ikke minst at vi da skulle få spille hjemme igjen en uke etterpå. Er forøvrig enig når det gjelder Lindstrøm men han er langt fra eneste som svikter om dagen.

Comment

Det har skjedd mye rart med laget i det siste. Tap og straffe viser at vi er ikke gode nok. Vi har mange gode spillere i laget men hvorfor fungerer det ikke?... Røymark som har spilt i Sverige i mange år, var veldig god da han kom til VIF men nå viser at han er blitt tregere.. Jørgen Karterud var veldig god i 2015-2016 mange mål og poeng, nå virker det som det har gått saktere.

Comment

Litt kalde fakta

Alle målene Sammendrag: Vålerenga - Ringerike 3-4 (tv2.no)
          Kenneth Larsen om kampen En tung dag på jobb for Vålerenga og Kenneth Larsen - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)
          Dagsavisens referat Underdogen overrasket og slo Vålerenga på straffer – Dagsavisen
          Tobias Lindström til nitten.no Ringerike ødela VIFs Jordal-comeback: - Ikke akseptabelt (nitten.no)

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com) Det er nå hele ni poeng opp til serieleder Stjernen. Vi er helt nede på 6. plass, men det er bare tre poeng opp til Sparta på 2. plass.

Jeg hadde forventet å se et Vålerenga som gikk ut og presset hardt fra første bytt. I stedet blir det bare en flau bris. Ringerike skårer etter 10 minutter. Da var debutant Sole Ryen på isen i sitt andre bytt. Og da ble han benket resten av kampen. Det ble også rekkekompis Filip Lalande som fikk et bytt. Vi fortsetter da med tre rekker pluss at Thomas Olsen ble rullert inn. Vi hadde stokket om på alle rekkene, og benker to av 12 forwards etter bare 10 min. Jeg synes det virker som man er i villrede.

Positivt er det at det settes publikumsrekord for nye Jordal. Det var 2847 tilskuere som er bra med tanke på en ikke så attraktiv motstander. Men bak tallet skjuler det seg to ting. Det var mange fra Hønefoss både på øvre og nedre del. Ca 200 vil jeg tippe. Så ble minst halvparten av øvre del fylt opp av spillere og foreldre fra "småklubbene", f.eks Ski, Jutul, Ullensaker m.fl. De var invitert og hadde betalt 50 kr for barn og 100 kr for voksne. Veldig bra tiltak. Men det betyr også at det var ca 1800 vanlige VIF-supportere. Nå er det solgt mange billetter til kampen mot Oilers neste torsdag. Tre poeng på lørdag borte mot Lillehammer vil hjelpe på alle måter. Lillehammer tapte 8-3 mot Stjernen i Fredrikstad i kveld. Så de er sårbare.

Comment

Er det noen som har kjennskap til hvordan stemninga er i laget etter tap? Er det likegyldighet eller bryr spillerne seg? Nesten 3000 i hallen fortjente bedre enn dette. Vi har lag til seriegull, og det er totalt uakseptabelt å gi bort poeng mot fu.. Hønefoss. Larsen sier det jo selv i intervjuet at gutta ikke var mentalt påskrudd. Dette er nitrist, og jeg skjønner det kan være kjedelig å spille kamper mot Ringerike og Gruner for flere av spillerne, men kom igjen a. Vi har noen relativt "store" navn i troppen, og nå gjelder det å trøkke til som faen mot Oilers og Storhamar og vekke gutta. Vi skal møte Stjernen 3 ganger til om jeg ikke tar feil, og de kommer til å dippe i form de også. Vi må fremdeles gå for seriegull, men blir vel vanskelig om spillerne kun bryr seg om sluttspillet selv..

Jeg er klar over at vi hadde over 50 skudd på mål, og flere sjanser til å vinne kampen. Men det spiller ingen rolle, vi taper ikke kamper hjemme mot det laget her og Gruner. Det er dessverre heller ikke første gang vi avgir poeng mot disse lagene, og det er ufint overfor alle supportere å ikke gi 100% innsats. Det er enkelte å godta et tap om alle har vært på jobb, noe som ikke var tilfelle her. Om vi taper seriegullet med et par poeng kan man jo se tilbake på den kampen her. Men det er lenge igjen, og jeg tror Stjernen faller av selv om de ser meget gode ut nå. Vi må bare henge med selv, men det ser jo ikke forbanna bra ut.

At vi aldri tar lærdom av å undervurdere smålag. God natt, Vålerenga.

Comment

Working...
            X