Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Stavanger Oilers torsdag 28. okt kl. 1900

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Vålerenga - Stavanger Oilers torsdag 28. okt kl. 1900

Endelig en skikkelig storkamp på Nye Jordal Amfi. Og billettsalget går så det suser. Ved siden av Storhamar har Stavanger Oilers vokst frem til å bli vår store erkerival. Særlig rundt 2011-2015 smalt det i hver kamp, og vi møttes i finaler. SIst gang vi vant noe (og det begynner å bli alt for lenge siden) var når vi slo Oilers 7-1 i en ren seriefinale i 2014 foran et fullsatt Jordal Amfi. Noen bilder her Bilder: Vålerenga-Stavanger Oilers 7-1 - Grydis

Stemningsklipp fra Jordal når Vålerenga hockey vant sitt 29 seriegull Vålerenga Hockey Seriemester 2014 - YouTube (jeg finner ikke video fra selve kampen, noen som vet hvor vi finner det?)

Og her fra en dramatisk første finale i 2013. Den kampen hvor Martin Strandfelt dælja kølla i bakhodet på Tyler Donati, og hvor David Bräck skårer et veldig rart mål Vålerenga - Stavanger Oilers. Første finale 2013 - YouTube

Når det gjelder laget manglet vi Pontus Finstad, Jonas Oppøyen og Daniel Sørvik borte mot Lillehammer lørdag. I tillegg gikk Tommi Taimi i garderoben tidlig i andre med en fryktelig vond arm. Han kom ikke tilbake. Det skal bare ha vært noe småtteri for Sørvik, så han er nok tilbake. De tre andre derimot er nok veldig tvilsomme. Hvis Taimi ikke kan spille håper jeg de gir tillit til Emil Holm Larsen. De kan ikke fortsette å holde han på benken når vi ikke har flere backer.

For Oilers mangler Tommy Kristiansen og Ludvig Hoff. Som vanlig har Oilers et kobbel av gode nord-amerikanere. Fire nye denne sesongen, pluss veteranen Dan Kissel. De har også hentet meget gode Christoffer Karlsen fra Sparta. Han har 16 poeng på 14 kamper.

Vålerenga Elite Prospects - Vålerenga
    Oilers Elite Prospects - Stavanger Oilers

På tabellen er Oilers på 2. plass med 27 poeng. Vi er på 5. plass med 25 poeng. Med tre poeng på torsdag kan vi overta 2. plassen. Sparta spiller ikke torsdag, mens Storhamar spiller borte mot Grüner. Hvis Storhamar tar minst to poeng er de uansett foran oss selv om vi tar alle tre poengene. Det viktigste er at vi vinner!

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

På Ticketmaster selges det masse billetter til kampen. Jeg ser at det har gått unna i dag. Og det er fortsatt tre dager til kamp. Kan det bli rundt 4000? Billetter her VÅLERENGA ISHOCKEY billetter og datoer | Ticketmaster
    Last edited by Pondus; 25.10.2021, 20:39.

Bare å glede seg! Klubben må dunke ut med stoff om solgte billetter osv nå så vi får fylt opp den hallen her. Spent på stemninga med mye folk!

Comment

Når starter kampen? Det står kl 1900 noen steder, men kl 1830 på billetten.

Comment

Originally posted by Morrison View Post
        Når starter kampen? Det står kl 1900 noen steder, men kl 1830 på billetten.
        Det er kl 1900. Jeg har også kl 1830 på min billett. Men det er endret til kl 1900 på Ticketmaster fordi den skal vises på TV.

Comment

Vi har møtt Stavanger Oilers en gang tidligere i sesongen. 25. september vant vi 0-2 i DNB Arena. Slik så det ut Sammendrag: Stavanger - Vålerenga 0-2 (tv2.no) Oilers har vunnet de tre siste kampene mot Storhamar, Grüner og nå sist mot serieleder Stjernen. Det så slik ut Sammendrag: Stavanger - Stjernen 4-2 (tv2.no)

PS! Morsomt å se interessen for denne kampen. Når Glenn Jensen inviterer to personer til å se kampen fra en sofa i hallen har allerede over 200 meldt seg på trekningen Vålerenga Hockey | Facebook
          Last edited by Pondus; 26.10.2021, 18:00.

Comment

Landslagspillerens ukjente jobb: – Jeg er heldig som får lov til å være med dem

Flateby (TV 2): De er vidt forskjellige, men de tre guttene har funnet en god kjemi. Vålerenga-spiller Magnus Brekke Henriksen mener han er heldig som får lov til å være støttekontakten til Adrian og André.

Landslagspillerens ukjente jobb: - Jeg er heldig som får lov til å være med dem (tv2.no)

Comment

Noen som har tall på solgte billetter? Ser bra ut på langsidene, men fortsatt plass til mange i svingen! Veldig stille fra klubben på hjemmesiden og sosiale medier så hadde gjort seg med noe forhåndsstoff nå. Det er bare to dager til kamp! Hadde virkelig vært kult med over 4000 her.

Edit: Der ble det postet noe på både twitter, og FB på sekundet jeg postet hehe. Få på noe intervjuer og prematch materiale nå så blir dette kanon!
              Last edited by Bohemene; 26.10.2021, 18:14.

Comment

Originally posted by Bohemene View Post
                Noen som har tall på solgte billetter? Ser bra ut på langsidene, men fortsatt plass til mange i svingen! Veldig stille fra klubben på hjemmesiden og sosiale medier så hadde gjort seg med noe forhåndsstoff nå. Det er bare to dager til kamp! Hadde virkelig vært kult med over 4000 her.

Edit: Der ble det postet noe på både twitter, og FB på sekundet jeg postet hehe. Få på noe intervjuer og prematch materiale nå så blir dette kanon!
                Hvis jeg tør å gjøre et anslag så er det solgt et sted mellom 2000 og 2500 billetter. Da går jeg ut fra at de fleste plasser på VIPen (ca 500 plasser) er solgt.

Comment

Fikk nettopp et nyhetsbrev på mail fra klubben. Der står det bl.a.:

Hovedtrener, Kenneth Larsen kan fortelle at rekkesammensettinga mot Stavanger, vil være tilnærmet lik som tidligere, men unntak av Tommi Taimi. Han er ute av troppen med skade denne torsdagen. I hovedsak betyr det størst endring for sammensettinga i power play.

Fra før er også Jonas Oppøyen ute med skade, og det er usikkert når han vil være klar igjen. Det er også litt usikkerhet rundt Taimi, som i første omgang står over kommende kamp.

Taktikken for den kommende matchen er å spille på lik måte som de gjorde mot Lillehammer på lørdag.

– Stavanger er et bra lag og vi må være på fra start. Vi har spilt bra offensivt i de tidligere kampene, men mangla litt defensivt. Mot Lillehammer var vi gode begge veier, det må vi være nå også. Vi må ut og vinne dueller og få til mer. Gutta skal kjempe, sier Larsen, som regner med mye folk på tribunen torsdag kveld.

Kenneth Larsen har selv spilt kamper på Jordal med et sterkt publikum i ryggen, kan fortelle at det fakta og ikke bare en klisjé at det betyr ekstremt mye for spillerne.

– Jeg vet hvor mye supporterne betyr for laget. Når de er mange og den harde kjernen setter i gang trøkket på tribunen, gir det en ekstra boost. Jo bedre de mobiliserer, jo bedre blir gutta.

Han legger til at å sette ny publikumsrekord på Jordal allerede hadde vært helt rått.
                  ------------------------------------------------------------------------

Kan vi håpe at det ikke er noe langvarig med Taimi? Hadde han brukket armen (som jeg fryktet) ville han hatt gips nå og de hadde visst at han var ute et antall uker. Det er ikke nevnt noe om Pontus Finstad. Så han er kanskje tilbake, eller bare uteglemt?

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Hvis jeg tør å gjøre et anslag så er det solgt et sted mellom 2000 og 2500 billetter. Da går jeg ut fra at de fleste plasser på VIPen (ca 500 plasser) er solgt.
                    Sikkert ikke noe dårlig anslag det. Selges vel mye billetter de to siste dagene også. Er jo nok av plasser så mange venter sikkert til de er 100% sikre på at de kan dra. Vi må nesten klare 4000 her synes jeg. Noe annet ville vel vært litt merkelig med første storkamp i ny hall! Uansett artig å følge billettsalget. Det så ut som det gikk en god del billetter i går kveld. Får håpe på tilsvarende nå

Comment

Sikkert ikke noe dårlig anslag det. Selges vel mye billetter de to siste dagene også. Er jo nok av plasser så mange venter sikkert til de er 100% sikre på at de kan dra. Vi må nesten klare 4000 her synes jeg. Noe annet ville vel vært litt merkelig med første storkamp i ny hall! Uansett artig å følge billettsalget. Det så ut som det gikk en god del billetter i går kveld. Får håpe på tilsvarende nå
                      Det er solgt masse billetter på langsidene nede. Også solgt en hel del på øvre langsiden. Men det er flere store felt i svingen på øvre hvor det nesten ikke er solgt billetter. Det er stort sett de dyreste plassene som er solgt, mens på feltene hvor det koster "bare" 200 kr mot Oilers, Storhamar og Frisk er det masse ledig.

Hvis det kommer opp mot 4000 vil jeg si det er meget bra. På gamle Jordal var det svært sjelden 4000 tilskuere på en vanlig seriekamp på høsten. Jeg tipper det blir rekord for gamle Jordal med et sted mellom 3000 og 3500 tilskuere. Det tror jeg klubben vil være fornøyd med. Så har vi Storhamar neste torsdag og festkampen mot Grüner neste lørdag. Da kan vi sette nye rekorder.

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Det er solgt masse billetter på langsidene nede. Også solgt en hel del på øvre langsiden. Men det er flere store felt i svingen på øvre hvor det nesten ikke er solgt billetter. Det er stort sett de dyreste plassene som er solgt, mens på feltene hvor det koster "bare" 200 kr mot Oilers, Storhamar og Frisk er det masse ledig.

Hvis det kommer opp mot 4000 vil jeg si det er meget bra. På gamle Jordal var det svært sjelden 4000 tilskuere på en vanlig seriekamp på høsten. Jeg tipper det blir rekord for gamle Jordal med et sted mellom 3000 og 3500 tilskuere. Det tror jeg klubben vil være fornøyd med. Så har vi Storhamar neste torsdag og festkampen mot Grüner neste lørdag. Da kan vi sette nye rekorder.
                        Det er sant det du sier. Tidlig i sesongen enda. Tenkte det var en spesiell kamp med første stormatch hjemme. Men de fleste har sikkert opplevd hallen allerede. Var det ikke 2800
                        mot Ringerike, og da slår vi hvertfall dette. Drømmer om 4000, men får tippe 3550 for morro skyld Godbitene kommer på rekke og rad nå så bare å glede seg! Viktige kamper også for å henge med og for interessen. Å knuse Stavanger hadde vært deilig, men blir nok tett og nervepirrende. Grugleder seg alltid litt til slike kamper.

Comment

VÅLERENGA - STAVANGER OILERS TORSDAG

Nå kommer storkampene tett og vi er klare til storinnrykk på tribunene på Jordal amfi

Vålerenga - Stavanger Oilers torsdag - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Comment

Fra det ene til det andre. Er det noen som har kjennskap til hvordan utviklingsarbeidet har blitt til Stavanger Oilers? Har de begynt å bidra mer til utviklingen av norske hockeyspillere eller er det fremdeles kun å hente andres spillere som gjelder?

Comment

Fra det ene til det andre. Er det noen som har kjennskap til hvordan utviklingsarbeidet har blitt til Stavanger Oilers? Har de begynt å bidra mer til utviklingen av norske hockeyspillere eller er det fremdeles kun å hente andres spillere som gjelder?
                              Stavanger har bra utviklingsarbeide. Har produsert proffer som Trettenes, Johannesen og Vikingstad, og de har en Rødne i NCAA. På A-laget nå har de fire lokale som spiller fast og fire juniorer som er innom. De senere år har U-20 laget vært dominerende sammen med VIF. De har to lag med i hver av de landsomfattende seriene i U-18, U-16 og U-15. Tidligere var det to klubber der, Siddis og Viking. Nå er alle samlet i Stavanger ishockeyklubb. Og de stiller flere lag i hver årsklasse i regionsserien Sør/Vest.
                              Last edited by Pondus; 27.10.2021, 22:05.

Comment

Working...
                              X