Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Stavanger Oilers torsdag 28. okt kl. 1900

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nye Jordal neste

Torsdag er det Vålerenga på Nye Jordal som gjelder for gutta. Øppgjøret er høstens andre mellom to av de flittigst tippede gullkandidatene før sesongstart.

Nye Jordal neste - Oilers

-Med 386 målpoeng i seriespillet er Dan Kissel nummer to i Oilers-historien på poenglisten. Øverst på Oilers’ poengliga troner Christian Dahl-Andersen. Den tidligere vingen har 464 målpoeng på sine 535 kamper. – For å være helt ærlig er jeg mer interessert i å vinne titler med laget. Jeg vet det er mulig å gå for rekorden, og det er jo gøy å bidra med poeng for laget. Det viktigste er at vi vinner, slår Kissel fast.

Neste motstander er Vålerenga torsdag kveld, på nye Jordal Amfi.

– Det blir første gang vi spiller der med supportere i hallen. Vålerenga er et lag jeg alltid har likt å møte, det er et lag jeg nyter å spille mot, sier Kissel.

34 målpoeng på 33 kamper mot Vålerenga er fasiten til Kissel før torsdagens kamp. Det er kanskje ikke rart han liker å møte nettopp dem. Av de 33 kampene har han selv hatt det avgjørende målet i fire av dem. Det er dobbelt så mange kampavgjørende scoringer som de fem som deler andreplassen.

Til kampen kommer Oilers inn med selvtillit etter tre strake seiere. To av dem kom på overtid, mens det i forrige kamp ble 4–2 mot Stjernen i DNB Arena.

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Stavanger har bra utviklingsarbeide. Har produsert proffer som Trettenes, Johannesen og Vikingstad, og de har en Rødne i NCAA. På A-laget nå har de fire lokale som spiller fast og fire juniorer som er innom. De senere år har U-20 laget vært dominerende sammen med VIF. De har to lag med i hver av de landsomfattende seriene i U-18, U-16 og U-15. Tidligere var det to klubber der, Siddis og Viking. Nå er alle samlet i Stavanger ishockeyklubb. Og de stiller flere lag i hver årsklasse i regionsserien Sør/Vest.
      Fyldig svar, tusen takk! Da skal man ikke ta dem på akkurat det. At de driver godt og har råd til gode signeringer er vel heller ikke urimelig. Men da smaker det ekstra godt å slå dem. Publikumsrekord blir det uansett!

Comment

Dessverre dårlig nytt. Nettstedet Nitten.no melder følgende i dag:

Vålerenga - Stavanger Oilers

Storkamp og TV-kamp på Jordal avslutter hockeykvelden der Vålerenga røk for en uke siden mot Ringerike. Oppturen kom på Lillehammer søndag der VIF tettet igjen bakover og tok med seg en fin 3-0-seier. Femteplass og seks poeng opp til toppen er utgangspunktet foran Oilers-duellen der Vålerenga igjen håper på ny publikumsrekord. Trener Kenneth Larsen må i dag klare seg uten Jonas Oppøyen, Pontus Finstad, Daniel Sørvik og Tommi Taimi i kveld. Oilers kommer fra en sterk 4-2-seier hjemme mot Stjernen som også sørget for å gjøre den allerede jevne tabellen jevnere. Tommy Kristiansen og Ludvig Hoff rekker heller ikke denne matchen for tabelltoeren.

Før dropp: Nye Frisk-skader, VIF-profil ute og trenerdebut (nitten.no)
        ---------------------------------------

Fire meget sentrale spillere er altså ute. Verst er det at både Taimi og Sørvik ikke spiller. Uten de to avsluttet vi kampen på Lillehammer lørdag med bare fem backer, hvor Holm Larsen knapt fikk istid. Troppen har ikke kommet opp på appen Min Hockey ennå. Men regner med at de tar med Jakob Wikstøl i dag. Han har spilt bare to kamper på A-laget hittil. Syntes han klarte seg bra da. Han har spilt ni kamper for Hasle/Løren i 1. div på utlån ifm samarbeidsavtalen. Eller hva med å prøve Magnus Brekke Henriksen som back. Defensive centere løser gjerne backjobben bra hvis det trenges.

Er redd vi får kjørt oss mot Oilers i kveld. Håper jeg tar feil

Comment

Da kom troppen opp på Min Hockey og Daniel Sørvik er allikevel med. Han var i troppen også før Lillehammer-kampen, men da ble han strøket like før kamp. Får håpe alt er bra med Daniel. Vi trenger seks backer mot Oilers. Daniel er jo en rutinert back, men det synes godt at han er litt forsiktig. Tåler ikke en hodesmell til? Går ikke inn i alle situasjoner med full tyngde. Holder litt igjen.

Comment

På TV2 Hockeyprat meldes det i dag at Tommi Taimi kan være ute i 3 mnd. Får håpe det ikke stemmer, men om det gjør det er det bra vi har to ledige plasser på utlendingskvota. Bare å hive seg rundt for Frikk Juell. NAV tar sykelønna til Taimi i så fall. Så penger bør de ha.

Comment

Taper i sudden igjen.. Nye Jordal med publikum er i ferd med å utvikle seg til et lite mareritt for VIF. Kampen tapes fordi Oilers er bedre enn oss i både over- og undertall. Skal ikke klage på innsatsen idag , men vi klarer ikke å vippe kampene i vår favør. Det endres kun gjennom hardt arbeid og at trenerteamet klarer å få flere produserende rekker. Mange spillere produserer alt for lite og det virker liksom som om de er fornøyd med at Olimb og Partanen står for målene. Lyspunktet er unge Koch. Han har en fin ro i spillet, smarte pass og flink til å lese spillet. Her er det fort en kommende utenlandsproff hvis den gode utviklingen fortsetter.

Overtallet er dessverre fortsatt fullstendig tannløst. Det virker på meg som det er noe det ikke trenes spesielt mye på, ser iallefall ingen progresjon. 6 minutter overtall idag og det skapes ingen verdens ting. Oilers bruker 40 sek på å sette pucken. I dagens hockey avgjøres kampene ofte i over/undertall men den informasjonen ser ikke ut til å ha ankommet Jordal
              .

Comment

Takk til alle som kom i dag, og takk til alle som pyntet opp med flagg. Synd det ble tap når det kom så mye folk. Stavanger skapte ikke så veldig mye.. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, men folk virker mye tammere på nye Jordal. Er det mye nye folk som kommer på kamp nå? Satt på langsiden, og prøvde å klappe og synge, men får bare rare blikk mot oss. Synes dette er utrolig synd. I DNB-arena er hele hallen med. Man blir jo direkte flau når man prøver å bidra. Har vært inne på dette før, men er redd det er håpløst å få med folk når klansfeltet står så "alene" i svingen der. Lettere for andre å bidra i den store svingen om man kan sitte rundt klansfeltet.

Uansett, morsomt med en del folk, og synd det ble tap. En del bortefans i dag også, men dem var det ikke mye liv i hehe. Ny match mot Storhamar snart. De kommer med mange så her er det bare å mobilisere!

Comment

Originally posted by glindh View Post
                  Taper i sudden igjen.. Nye Jordal med publikum er i ferd med å utvikle seg til et lite mareritt for VIF. Kampen tapes fordi Oilers er bedre enn oss i både over- og undertall. Skal ikke klage på innsatsen idag , men vi klarer ikke å vippe kampene i vår favør. Det endres kun gjennom hardt arbeid og at trenerteamet klarer å få flere produserende rekker. Mange spillere produserer alt for lite og det virker liksom som om de er fornøyd med at Olimb og Partanen står for målene. Lyspunktet er unge Koch. Han har en fin ro i spillet, smarte pass og flink til å lese spillet. Her er det fort en kommende utenlandsproff hvis den gode utviklingen fortsetter.

Overtallet er dessverre fortsatt fullstendig tannløst. Det virker på meg som det er noe det ikke trenes spesielt mye på, ser iallefall ingen progresjon. 6 minutter overtall idag og det skapes ingen verdens ting. Oilers bruker 40 sek på å sette pucken. I dagens hockey avgjøres kampene ofte i over/undertall men den informasjonen ser ikke ut til å ha ankommet Jordal
                  .
                  God analyse. Vi har problemer med å vippe de jevne kampene til vår fordel. Hjemme på Jordal har vi spilt fem kamper nå i høst. Vi vant den første 3-2 mot Frisk. Men de siste fire er alle et-måls tap. Tre av kampene har gått til OT hvor vi to ganger har tapt i sudden og en gang etter straffer.

Når det utvikler seg til å bli en så jevn og målfattig kamp som i dag er det detaljer som avgjør. Først får vi (korrekt) annullert en skåring fra Karterud (se egen sak). Så får vi en nydelig skåring signert Partanen og Olimb. Vi får også tre store sjanser (se video). Oilers pådrar seg tre utvisninger. Vi er som du sier tannløse i overtall. At vi skulle være disiplinerte var veldig synlig. Oilers har skåret i overtall i fem kamper på rad. Men så dummer Espeland seg ut 15 sek før andre periode er slutt. En totalt unødvendig krysstakling i ufarlig posisjon. Oilers får starte 3. periode i overtall. Tobbe Lindström får pucken men gjør det dårligste valget med å slå pucken på backhand til en Oilers-back, og fem sekunder etterpå ligger pucken i mål. Elendig av Lindström der.

Målene og våre største sjanser Sammendrag: Vålerenga - Stavanger 1-2 (tv2.no)

– Det ødelegger hockeyen hvis du tar bort sånne mål
                  Jørgen Karterud var misfornøyd med annulleringen mot Stavanger Oilers, som slo Vålerenga etter spilleforlengelse. - Det ødelegger hockeyen hvis du tar bort sånne mål (tv2.no)

Det holdt bare til ett poeng på Jordal i kveld - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

PS! Ny publikumsrekord med 3678 tilskuere som er meget bra med tanke på at vi skriver oktober. Bare så synd at vi ikke vinner slik at alle kommer tilbake til neste kamp. Nå er det bare tre poeng som teller mot MS lørdag, De har ansatt vår gamle trener Knut Jørgen Stubdal og kan fort få en opptur. Men vi skal være så mye bedre enn MS at vi får tro at vi vinner. Vi møter Storhamar om ei uke på Jordal. De spiller hjemme mot serieleder Stjernen samtidig som vi spiller mot MS. Kan vi håpe på at de deler på poengene på Hamar?

PS! Vedrørende Tommi Taimi fikk jeg høre at de ikke vet med sikkerhet hvor lenge han blir borte. Men TV2 meldte at han kunne være ute i 12 uker. Jeg hørte det samme fra andre på Jordal i kveld. Mot Oilers hadde vi seks backer. Men Emil Holm Larsen fikk bare tre bytt. De stoler tydeligvis ikke på han og da blir han jo usikker. Vi kan ikke fortsette å spille med fem backer. Espeland spilte over 30 min i kveld. Håper derfor at Frikk Juell bruker sine kontakter og skaffer oss en stor og sterk back.
                  Last edited by Pondus; 28.10.2021, 23:29.

Comment

– Det kjennes ikke bra å tape enda en kamp etter overtidsspill. Jeg har aldri vært med på noe sånt før, med så mange kamper hvor kampene går til overtid, sier en smått oppgitt VIF-trener Kenneth Larsen til Dagsavisen etter tapet.

Om tabellsituasjonen og de første 15 kampene sier han:

– Vi skulle gjerne hatt litt flere poeng, det er det ingen tvil om. Vi må jobbe målrettet hele tiden, så skal vi klatre og ta litt innpå lagene i toppen etter hvert. Jeg orker ikke det kjempefokuset på tabellen enda. Spillet sitter enda bedre og bedre nå, det er det jeg fokuserer på

Nytt overtidstap for Vålerenga: – Kjennes ikke bra – Dagsavisen

Comment

Greit å tape i OT, men fryktelig rart at det skjer annenhver uke. Spørs om Larsen var helt klar for øverste nivå igjen etter noen sesonger i lavere div. Spillerene virker til tider ikke påskrudd og det er treneren ansvar. Jeg er heller ikke noe superfan av at Espen Knutsen er tilbake på benken. Han var en slitasje på troppen sist. Det føles dessverre ut som vi har gått bakover i tid, tross ny arena og organisasjon.

Comment

Originally posted by Pondus View Post

God analyse. Vi har problemer med å vippe de jevne kampene til vår fordel. Hjemme på Jordal har vi spilt fem kamper nå i høst. Vi vant den første 3-2 mot Frisk. Men de siste fire er alle et-måls tap. Tre av kampene har gått til OT hvor vi to ganger har tapt i sudden og en gang etter straffer.

Når det utvikler seg til å bli en så jevn og målfattig kamp som i dag er det detaljer som avgjør. Først får vi (korrekt) annullert en skåring fra Karterud (se egen sak). Så får vi en nydelig skåring signert Partanen og Olimb. Vi får også tre store sjanser (se video). Oilers pådrar seg tre utvisninger. Vi er som du sier tannløse i overtall. At vi skulle være disiplinerte var veldig synlig. Oilers har skåret i overtall i fem kamper på rad. Men så dummer Espeland seg ut 15 sek før andre periode er slutt. En totalt unødvendig krysstakling i ufarlig posisjon. Oilers får starte 3. periode i overtall. Tobbe Lindström får pucken men gjør det dårligste valget med å slå pucken på backhand til en Oilers-back, og fem sekunder etterpå ligger pucken i mål. Elendig av Lindström der.

Målene og våre største sjanser Sammendrag: Vålerenga - Stavanger 1-2 (tv2.no)

– Det ødelegger hockeyen hvis du tar bort sånne mål
                        Jørgen Karterud var misfornøyd med annulleringen mot Stavanger Oilers, som slo Vålerenga etter spilleforlengelse. - Det ødelegger hockeyen hvis du tar bort sånne mål (tv2.no)

Det holdt bare til ett poeng på Jordal i kveld - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

PS! Ny publikumsrekord med 3678 tilskuere som er meget bra med tanke på at vi skriver oktober. Bare så synd at vi ikke vinner slik at alle kommer tilbake til neste kamp. Nå er det bare tre poeng som teller mot MS lørdag, De har ansatt vår gamle trener Knut Jørgen Stubdal og kan fort få en opptur. Men vi skal være så mye bedre enn MS at vi får tro at vi vinner. Vi møter Storhamar om ei uke på Jordal. De spiller hjemme mot serieleder Stjernen samtidig som vi spiller mot MS. Kan vi håpe på at de deler på poengene på Hamar?

PS! Vedrørende Tommi Taimi fikk jeg høre at de ikke vet med sikkerhet hvor lenge han blir borte. Men TV2 meldte at han kunne være ute i 12 uker. Jeg hørte det samme fra andre på Jordal i kveld. Mot Oilers hadde vi seks backer. Men Emil Holm Larsen fikk bare tre bytt. De stoler tydeligvis ikke på han og da blir han jo usikker. Vi kan ikke fortsette å spille med fem backer. Espeland spilte over 30 min i kveld. Håper derfor at Frikk Juell bruker sine kontakter og skaffer oss en stor og sterk back.
                        Jeg synes vi gjorde en bra kamp igår. Dette er kamper med 2 gode lag som alltid kan vippe begge veier.
                        Forskjellen er som du sier i overtall og undertall, der er vi ikke gode nok.
                        Trist nok må jeg igjen dra fram Lindstrøm som det svake punktet. Det er forferdelig å se han der ute, og han kan ikke ha det bra selv.
                        Hvorfor inn i hampen han skal brukes i undertall for å vinne pucken er for meg en gåte. Han har vel en vinn prosent på mellom 50 og 60% - som ikke forsvarer han i undertall.
                        Med han på banen er vi alltid en mindre defensivt fordi han ikke klarer å omstille seg og sette fart. Til og med i overtall blir han for stasjonær og treg. Her er det på tide at trenerteamet tør ta det valget å sette han på sidelinja (det fordrer at man handler inn spiller selvfølgelig). Skjønner at det er upopulært å "ta" kapteinen, men han ødelegger veldig mye for laget dessverre.

Holm Larsen er dessverre ikke god nok, og det ser vi spesielt i denne kampen. Han rota seg bort i situasjoner han ikke mestra, og var heldig som ble redda av rekkekamerater.
                        Hvis man ser et potensiale der, må han brukes i kamper mot MS, Gruner og Ringerike. Bygge selvtillit og erfaring.
                        Ser ingen stor framtid for han dog. Se bare på Koch. Du verden for en spiller vi har her. Ikke bare er han veldig bra med puck, men han dunka jo flere spillere opp i vantet - den lille pjokken? Helt utrolig. Han mangler et tungt skudd, men det kommer vel med mer istid og trening vil jeg tro.
                        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                        X