Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Manglerud - Vålerenga lørdag 30. oktober kl. 1600

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Manglerud - Vålerenga lørdag 30. oktober kl. 1600

En kamp vi bare må vinne. Men vi møter Manglerud på et tidspunkt hvor de når som helst kan vinne en kamp igjen. De har bare to poeng. De kom i første serierunde da de vant 5-4 mot Lillehammer etter sudden. Etter det har de 14 strake tap etter full tid. Men de har nettopp gjort et trenerbytte da canadiske Corey Neilson sa opp jobben forrige fredag av "personlige årsaker". Trenerveteranen Knut Jørgen Stubdal kom inn og ledet laget allerede mot Stjernen torsdag. Der tapte de 3-1 i Fredrikstad, men de kjørte hele 3. periode i jakt på redusering. Ikke uvanlig at et lag får et løft med et trenerbytte. Stubdal har ledet Vålerenga til to NM-gull og har vært med rundt landslaget internasjonalt i 15-16 år. Stubdal ny Manglerud Star-trener (nitten.no)

Vi manglet tre mann mot Oilers i går. Taimi, Oppøyen og Finstad. Jeg kjenner ikke status i dag, men Taimi kan være ute lenge med en muskelskade i armen (ta det med en klype salt). Går ut fra at Taimi blir erstattet hvis han blir ute i 12 uker som ble nevnt på Jordal i går. Også fordi Gabriel Koch er tatt ut på U-20 landslagets turnering på Lillehammer om to uker. Hvis han gjør det bra der er han kanskje på VM-laget Div 1 i Danmark i desember. Da må vi i så fall klare oss uten han i hjemmekamper mot Grüner og Stjernen.

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com) Det sier seg selv at vi trenger tre poeng i morra for å henge med i toppen. Samtidig møtes Storhamar-Stjernen og Oilers-Sparta. De fire lagene som er foran oss. Der skal det avgis totalt seks poeng.

PS! Jeg nevnte U-20 VM. Norge har et veldig spennende lag på gang. Overraskende for de fleste er at Calle Spaberg Olsen er utelatt fra U-20 turneringen i november. Han trodde kanskje han var bankers på laget og meldte forfall fra en-ukes treningssamling i august for å trene med VIF i stedet. Så har han heller ikke prestert så godt som han gjorde i fjor da han hadde 14 poeng på 22 kamper. Nå får han begrenset istid i 4. rekka. Syntes han var ganske god mot Oilers. Synd han ikke skåret når han kom alene mot Holm. Det kunne hjulpet mye på selvtilliten. U-20 landslaget Firenasjonersturnering på Lillehammer (hockey.no)

PS! Kom over denne 23 år gamle saken fra NRK https://fb.watch/8XZZdRty6J/
    Last edited by Pondus; 29.10.2021, 19:33.

Lørdag 30. oktober tar gutta t-banen opp til Manglerud for å spille derby mot Manglerud Star.

Neste stopp er Manglerud - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Taimi, Oppøyen og Finstad spiller ikke. Lalande er usikker.

Slik så det ut da vi vant 1-7 på Manglerud i september Sammendrag: Manglerud Star - Vålerenga 1-7 (tv2.no)

Comment

Før dropp https://www.nitten.no/blogg/for-drop...en-fulltallige Heller ikke er Mørch-Karlstad med slik at vi har bare 10 forwards.

Comment

Rekkene er klare. Sundberg er 10. forward, men blir sikkert rullert inn. Kanskje mest i 3. rekka https://www.hockey.no/live/Live/Match/7392452

Comment

Til tider fryktelige greier. Leder 1-2 med 5 min igjen og spiller overtall 5-3. Klarer ikke lage en farlighet, men slipper heller inn 2-2 målet med litt over ett min igjen. Kaster enda ett poeng rett ut av vinduet, men klarer heldigvis å få ekstra poeng i sudden. Totalt bortkastet og nesten pinlig igjen.

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
            Til tider fryktelige greier. Leder 1-2 med 5 min igjen og spiller overtall 5-3. Klarer ikke lage en farlighet, men slipper heller inn 2-2 målet med litt over ett min igjen. Kaster enda ett poeng rett ut av vinduet, men klarer heldigvis å få ekstra poeng i sudden. Totalt bortkastet og nesten pinlig igjen.
            Interessant hvor lite farlige vi evner å være i overtall noen ganger. Er vel ikke første gang vi ikke makter å score i 5 mot 3. Det blir vanskelig å ta igjen Stjernen da.
            En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Er dette standarden på laget her så sliter med med å se for meg Larsen som hovedtrener neste sesong.
              Har aldri i livet siden sett oss dårligere i powerplay
              You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Originally posted by KampenUltras View Post
                Er dette standarden på laget her så sliter med med å se for meg Larsen som hovedtrener neste sesong.
                Har aldri i livet siden sett oss dårligere i powerplay
                Jo, var enda verre med Roy
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Nok et unødvendig poengtap. Denne kampen fikk jeg ikke sett i opptak før i kveld. Jeg hadde på følelsen av at MS skulle komme ut med en bra glød og innsats. Det er typisk etter trenerbytte. Men når vi leder med få minutter igjen må vi være mer nøyaktig. Denne gang er det Partanen som er helsløv i egen sone og gir bort pucken slik at MS får sin utligning. Heldigvis ordnet Axel Sundberg det ekstrapoenget i sudden.

Målene Sammendrag: Manglerud Star - Vålerenga 2-3 (tv2.no)

Samtidig vant Stjernen igjen, 2-3 borte mot Storhamar, mens Oilers tok alle poengene mot Sparta. Vi er dermed hele ni poeng bak Stjernen, og fire poeng bak Oilers. Neste kamp er på Jordal mot Storhamar på torsdag. Storhamar har 29 poeng og vi har 28 poeng.
                  Tabellen Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Vi spiller altså med bare 16 utespillere i 16. serierunde og det er 29 kamper igjen. Alle lag må tåle skader. F.eks har Storhamar åtte mann ute. Vi mangler fire sentrale spillere i dag. Jeg vet ikke når vi kan forvente å få noen av de tilbake. Jeg mener nå at de må bruke de to neste ukene (SIL og Grüner hjemme, og 10 dagers landslagspause) til å hente en inn en ny back og en ny forward. Vi har to ledige plasser på kvota. De må brukes. Se på Stjernen som spiller for fulle hus hjemme og som har ledet serien siden første serierunde. De har seks meget gode utlendinger som leverer veldig bra.

Det vi trenger fremme er en smart spiller med teft for målpoeng til 1. rekka. En som kan ta plassen til Røymark som ikke produserer slik en førsterekkespiller må gjøre. Se på spillere som Dan Kissel, Jarret Burton, David Morley eller Patrick Newell som produserer voldsomt mye poeng i Oilers, Frisk og Stjernen. Når vi ser hvilke spillere spesielt Oilers og Stjernen henter fra nord-Amerika kan man lure på om VIF har oversikt på markedet over there. Eller har de bestemt seg for at de ikke vil ha nord-amerikanere etter dårlige erfaringer med noen av dem? Vi kunne trengt en spiller som Blake Evans var, for de som husker han. Beintøff center med bra produksjon. Han hadde 192 poeng på 181 kamper.

Comment

Det bør ha begynt å blinke noen røde lamper på Jordal nå. Vi har tatt 4 av 9 poeng hvor 2 av motstanderene alene SKAL være 6 bankers poeng men vi klarte kun 3. I tillegg sliter man med å se en klar tråd i hvordan laget spiller og sånn har vært helt siden vi startet opp.

Det er absolutt mulig at laget trenger mer tid på å få satt seg skikkelig, men nå har vi rota bort såpass mange poeng mot lag vi bør slå at nå er tabbekvota brukt opp. Nå vil jeg se ett lag som fungerer optimalt mot bønda på torsdag. Vi har ikke råd til så mange fler feilskjær nå.

Og het enig med deg Pondus. Vi trenger en Evans type i laget.

Comment

Originally posted by Vader View Post
                      Vi trenger en Evans type i laget.
                      Vi ser skåring og assist fra Evans i dette herlige klippet hvor også Kenneth Larsen i Lørenskog-drakt er sentral 20091015_VIF-LIK.wmv - YouTube

Comment

Working...
                      X