Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Sparta lørdag 5.2.22 kl. 1530

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Vålerenga - Sparta lørdag 5.2.22 kl. 1530

Endelig. Endelig kan vi gå på kamp igjen med mulighet for å fylle hallen. Sist var mot Lillehammer 27. november (2131 tilskuere).

Og vi får garantert en god kamp mellom to gode lag. Sparta har overrasket litt og er formlaget sammen med Oilers. Og de har ligaens beste førsterekke. Niklas Roest, som før var mest enn pest og plage, er nå mest en plage med 35 poeng på 34 kamper. Hadde fem poeng mot Frisk tirsdag og tre poeng mot MS torsdag. Men enda bedre er Kristian Jakobsson. Han leder nå poengligaen med 51 poeng på 34 kamper. 12 poeng siste fem kamper. En enorm fart på jerna og et vanvittig skudd. Det beste med Jakobsson er allikevel at han faktisk har norsk pass. Debuterte på landslaget i november. Tredjemann i førstrekka er svensken Emil Lundberg som har 28 poeng på 32 kamper.

Og så har kanskje Sparta den beste treneren i Fjordkraftligaen. Sjur Robert Nilsen får veldig mye ut av et lag som ikke har de største stjernene men som er utrolig godt organisert og med et overtallsspill som ofte har avgjort matchene. Mangler også bare svenskene Grönberg og Olsson, Sparta har en uttelling på hele 32,1% overtall, mens VIF bare har 22,1%. Slik så det ut torsdag når de vinner 0-6 borte mot MS Sammendrag: Manglerud Star - Sparta 0-6 (tv2.no)

Sist Sparta var på Jordal, 20. nov, så det slik ut Sammendrag: Vålerenga - Sparta 4-2 (tv2.no)

På tabellen (poeng) er nå Sparta oppe på 2. plass, men de er også laget som har spilt flest kamper Fjordkraft-ligaen 2021/2022 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

I prosenttabellen ser nå topp-5 slik ut:
    1. Oilers 77,8%
    2. Stjernen 68,8%
    3. Sparta 63,7%
    4. VIF 60,7%
    5. Frisk 57,6%

PS! Med tre poeng til VIF i denne kampen går vi forbi Sparta med en uttelling på 62,06% mot 61,90%.

Når det gjelder Vålerengas lag mangler vi selvsagt Partanen og Oppøyen.
    Fra hjemmesiden: - Espen “Shampo” Knutsen forteller at laget har fått trent bra denne uken og med nesten full tropp har treningene vært bedre enn på lenge. Det er gode nyheter.Litt smårusk er det fortsatt men Axel Sundberg er tilbake i troppen og Tommy Taimi vurderes fra dag til dag frem mot lørdagens kamp. David Booth er nærmere å bli kampklar men det er usikkert om han blir klar til lørdag.

Vålerenga - Sparta lørdag, hockey til folket - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

PS! Veldig godt tiltak av klubben som raskt var ute etter gjenåpningen med at alle billetter går for en hundrings. Det gjelder alle kategorier og i hele hallen Velkommen til gjenåpningsfest, alle billetter 100,- ! - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no) Det er allerede solgt bra med billetter, kanskje 2500, men det er fortsatt mange ledige plasser. Publikumsrekorden i Nye Jordal er 3925 fra kampen mot Storhamar 4. november. Da så det slik ut Sammendrag: Vålerenga - Storhamar 6-5 (tv2.no)
    Last edited by Pondus; 03.02.2022, 23:23.

Slik så det ut torsdag når Sparta vinner 0-6 borte mot MS Sammendrag: Manglerud Star - Sparta 0-6 (tv2.no)

Sist Sparta var på Jordal, 20. nov, så det slik ut Sammendrag: Vålerenga - Sparta 4-2 (tv2.no)

PS! Med tre poeng til VIF i denne kampen går vi forbi Sparta med en uttelling på 62,06% mot 61,90%.

Når det gjelder Vålerengas lag mangler vi selvsagt Partanen og Oppøyen.
    Fra hjemmesiden: - Espen “Shampo” Knutsen forteller at laget har fått trent bra denne uken og med nesten full tropp har treningene vært bedre enn på lenge. Det er gode nyheter.Litt smårusk er det fortsatt men Axel Sundberg er tilbake i troppen og Tommy Taimi vurderes fra dag til dag frem mot lørdagens kamp. David Booth er nærmere å bli kampklar men det er usikkert om han blir klar til lørdag.

Vålerenga - Sparta lørdag, hockey til folket - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

PS! Veldig godt tiltak av klubben som raskt var ute etter gjenåpningen med at alle billetter går for en hundrings. Det gjelder alle kategorier og i hele hallen Velkommen til gjenåpningsfest, alle billetter 100,- ! - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no) Det er allerede solgt bra med billetter, kanskje 2500, men det er fortsatt mange ledige plasser. Publikumsrekorden i Nye Jordal er 3925 fra kampen mot Storhamar 4. november. Da så det slik ut Sammendrag: Vålerenga - Storhamar 6-5 (tv2.no)
    Last edited by Pondus; 04.02.2022, 15:27.

Comment

Sparta møter Vålerenga på Nye Jordal Amfi på lørdag! - Sparta Sarpsborg Ishockey

Det er solgt mange billetter i løpet av fredagen. Tipper at det er solgt ca 3000 billetter. Naturlig nok velger folk de beste plassene slik at langsidene nede snart er utsolgt. Mens det fortsatt er mange i svingen på øvre del.

Comment

Troppen er klar. Og vi er fulltallig. 7 backer inkl 16-åringen Stian Solberg. 13 forwards inkl David Booth og Axel Sundberg som ikke var med sist.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
          Troppen er klar. Og vi er fulltallig. 7 backer inkl 16-åringen Stian Solberg. 13 forwards inkl David Booth og Axel Sundberg som ikke var med sist.
          Store forventninger til Booth nå. Hatt 2 år på å trene samt 2 mnd i ny klubb. Burde eksplodere!

Comment

Rekkene: Booth-Olimb-Finstad,,, Olsen-Lindstrøm-Karterud,,, Røymark-Brekke-Sebastian Johansen,,, Falk-Larsen -Collin SO- Sundberg

Comment

Sparta har bare 10 rene forwards og må bruke to backer for å fylle opp 4. rekka. På papiret ser ikke Sparta skremmende. Oppskriften må være å demme opp for 1. rekka og ikke minst være disiplinerte og unngå utvisninger. Hørte du, Kalle!

Comment

Vi fortsetter som mot bønda igjen. Skjønner nesten ikke hvorfor jeg gidder å engasjere meg når ingen i klubben, hverken spillere eller ledere gjør det, det kan hvertfall virke slik. Vi blir fullstendig avkledd.

Comment

Kan noen vennligst fortelle meg hvorfor vi sparket Roy?
                  Denne sesongen er jeg glad for at snart er ferdig, lei av å se oss bli pisset på her på hjemmebane.
                  Hvertfall ikke bedre nå enn under Roy, Espen må ut av trenerjobben så fort det er mulig
                  You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Da takker jeg for meg i år. Mulig dukker opp en gang i sluttspillet, men ledelsen gidder ikke ta dette seriøst. Da gidder ikke jeg lenger heller.

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
                      Da takker jeg for meg i år. Mulig dukker opp en gang i sluttspillet, men ledelsen gidder ikke ta dette seriøst. Da gidder ikke jeg lenger heller.
                      Å hente inn Falk-Larsen og Sebastian Johansen viser at NM gull er noe klubben ikke satser på.
                      Denne sesongen er antiklimakset fra villeste helvete
                      You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Originally posted by KampenUltras View Post
                        Kan noen vennligst fortelle meg hvorfor vi sparket Roy?
                        Denne sesongen er jeg glad for at snart er ferdig, lei av å se oss bli pisset på her på hjemmebane.
                        Hvertfall ikke bedre nå enn under Roy, Espen må ut av trenerjobben så fort det er mulig
                        Resultatene var for dårlige under Roy. Klubben skulle også stake ut en ny kurs med Kenneth Larsen og nå skulle det virkelig satses med flere tunge navn inn. Resultatet var enda svakere resultater og en stor uro/misnøye overalt i klubben. Nå må det snus både steiner og støvfnugg i klubben. Alle lik må ut av skapet og hele klubben må evalueres. Som andre sier her: Det er ikke mange av spillerne på dagens lag som fortjener å være med videre.

Comment

Tett og jevn kamp og typisk Vålerenga å trekke det korteste strået når det endelig er litt folk i hallen igjen. Skuffende med tap etter oppturen mot Frisk sist. Til tross for spillemessig jevnt i første periode kommer vi raskt under med tre mål og Tuben erstatter Søberg. Føles som vi gir bort kampen på personlige feil og blir jagende resten av matchen, ikke lett mot et kompakt Sparta med en meget god keeper bakerst.

Lar meg imponere av Sparta. Ikke det mest spennende laget, men et lag som virkelig kjemper for hverandre. De er tydelige i spillestilen, og de virker selvsikre, alle vet hva de skal gjøre. Vålerenga derimot… Blir mye en og en, og masse i rundvandt… Blir lite mål av det. Rotete i oppspillsfasen og et powerplay som mangler rytme. Dette er hovedgrunnen til at jeg mener vi trenger en ny trener/trenerteam. Og ja, åpenbare utfordringer med spillerstallen, men vi burde allikevel fått mye mer ut av laget enn vi har gjort så langt.

Serien er nå kjørt, nå handler det om å prøve å bygge selvtillit og spill inn mot sluttspillet. Shampo klamrer seg fast på Jordal, så vi kan glemme trenerspørsmålet denne sesongen. Kanskje kommer det en forsterkning til før overgangsvinduet stenger. Noen som vet når det stenger?

For å prøve å se noen positive sider… Booth kommer til å bli en veldig viktig brikke. Kanskje vel så viktig som en stemme i garderoben og en profesjonell innstilling til jobben? Mangler naturligvis en del på kampform, men ser at han har en naturlig nese for mål, i motsetning til enkelte andre som omtrent skyr å sette pucken i nettet.
                          Syns Sebastian Johansen har vært et friskt pust. Naturligvis ikke en topp forsterkning, men gjort sine saker bra. Kvikk på jerna. Mangler sluttprodukt, men ser for meg at han fort kan snike i køen foran spillere som Spaberg Olsen, Falk Larsen, Lalande osv innenfor neste sesong. Laget trenger fart, det har Johansen.
                          Muligheter for 3 poeng allerede på tirsdag borte mot Lillehammer.

Comment

Originally posted by Vader View Post
                            Resultatene var for dårlige under Roy. Klubben skulle også stake ut en ny kurs med Kenneth Larsen og nå skulle det virkelig satses med flere tunge navn inn. Resultatet var enda svakere resultater og en stor uro/misnøye overalt i klubben. Nå må det snus både steiner og støvfnugg i klubben. Alle lik må ut av skapet og hele klubben må evalueres. Som andre sier her: Det er ikke mange av spillerne på dagens lag som fortjener å være med videre.
                            Nå vet ikke jeg om det er misnøye i klubben. Om det er tilfelle, er det forståelig men synd - det må ryddes opp i.
                            Dagens kamp var bra, men veldig spesiell. Første omgang var jevnspilt, vi hadde pucken mer, men Sparta scora på over 50% av skudda sine.
                            Søberg var dårlig, rett og slett. Man kan si hva man vil om de 2 første måla, men plasseringa hans er gal på begge. Kamprusten kanskje?
                            Tredje målet er bare dårlig, det skal han ta selvom det er trafikk foran mål. Man ser av reprisen at han ser skuddet, men bommer når han forsøker å slå den vekk (slik ser det ut for meg iallefall).
                            Sørvik og Espeland gir bort pucken en rekke ganger, og begge de 2 første måla er Espeland sin skyld (først dårlig pass i egen sone, og den andre er somling på offensiv blå).

Booth ser ut som han aldri har spilt hockey, klarte ikke ta imot en eneste puck - men plutselig, de siste 10-12 minutte av siste var han helt strålende. Dro av folk, skjerma puck, spilte krempasninger og scora et bra mål. Fortsett sånn, så blir det bra.
                            Overtallsspillet er fortsatt under enhver kritikk, det er så dårlig at det er flaut. Hva er det gutta trener på egentlig? Hva er planen? Hvorfor er rekkekombinasjonene så dårlige i overtall?
                            Karterud og Brekke har ingenting i overtall å gjøre. Karterud er ikke god nok med pucken, og skal helst brukes i contringsfasen. Brekke er hverken teknisk eller rask. Ja, jeg forstår at han skal stå foran keeper og forstyrre, men han gjør ikke det heller. Dessuten er det bedre å bruke en spiller som har bedre spillerforståelse der enn han.

Knutsen og resten av trenerbenken får stryk så langt. De nye spillerne får også stryk, selvom Booth tok seg opp mot slutten idag.

Er noe veldig rart med klubben vår om dagen, og det må gjøre noe raskt. Se bare på hvor få det kom idag, og det til den prisen. Publikum begynner å gå drittlei, og det må ledelsen ta innover seg.

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Forrige hovedtrener som ble sparket etter 21 kamper klarte 37 av 63 poeng med poengprosent på 58,7%.

Dagens hovedtrener har ledet laget i 8 kamper og har hatt ansvaret for treningen i cirka 2,5 måned. Resultatet er 14 av 24 poeng med en poengprosent på 58,3%.

Jeg vil ikke høre noe om «at hadde ting gått litt bedre idag hadde poengprosenten vært langt bedre»

For å sitere sportssjefen fra tidligere i sesongen
                              «Dette er en toppidrettsgren der vi er avhengige av resultater. Og de har dessverre uteblitt. Da har vi valgt å avslutte arbeidsforholdet med Kenneth Larsen»

Legenden Ivar Hoff sa en gang:
                              «En fotballtabell er det ærligste som finnes.»

Jeg vet ikke om det er annerledes med en hockeytabell, men hvis sportssjefen har noe ryggrad ift det han så tydelig sa tidligere i sesongen, så bør ikke nøkkelkortet til Knutsen virke på Jordal fra i morra når klubben presterer dårligere under han enn den treneren de mente var så dårlig i november at han måtte sparkes.

Ikke det at jeg tror det skjer allikevel i «Gutteklubben Grei Hockey»

Comment

Working...
                              X