Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Frisk tirsdag 15. februar kl. 1830

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Vålerenga - Frisk tirsdag 15. februar kl. 1830

VIF med 59,1% uttelling på 4. plass møter Frisk som har 58,9% uttelling på 5. plass. Stort jevnere kan det ikke bli. Viktig for VIF å holde Frisk bak seg. Det kan fort bli kvartfinaler mellom nettopp VIF og Frisk. Og da får vi hjemmebanefordel. Ikke at vi har vært så gode på hjemmebane. Men det må vi gjøre noe med. Skal vi gå langt i sluttspillet er det alfa og omega å vinne hjemmekampene, og stjele en seier på bortebane.

Vi har møtt Frisk tre ganger denne sesongen. Først vant vi 3-2 på Jordal, før vi vant 6-7 i en ellevill kamp i Askerhallen. Så vant vi på Jordal for bare to uker siden. Da så det slik ut. Sammendrag: Vålerenga - Frisk Asker 3-1 (tv2.no)

Vi møter Frisk i den 5. kampen allerede neste tirsdag, 22. februar, i nye Varner Arena som har 3800 plasser. Ligner mye på DNB Arena (har samme arkitekter). Helt i starten av video ser vi et lite ståplassfelt og et sitteplassfelt for bortesupport (1) Norsk Ishockey | Facebook

Billetter kan kjøpes her til ståplass felt K og sitteplass felt J Billett - Norsk Topphockey (fangroup.io)

Tabellen:

1. Oilers 75,5
    2. Stjernen 69,8
    3. Sparta 63,0
    4. VIF 59,1
    5. Frisk 58,9
    6. Lillehammer 53,3
    7. Storhamar 53,1

PS! Det er meget labert billettsalg til kampen tirsdag. Nettopp tirsdag er ikke den beste hockeydagen, men mot god motstand burde det komme minst 2000 (1500 mot MS torsdag). Dessverre er det knapt solgt billetter siden fredag iflg Ticketmaster. Vi får håpe det tar seg opp.

Og slik så det ut da vi vant 6-7 i Askerhallen 9. oktober. Merker at jeg savner Mika Partanen Sammendrag: Frisk Asker - Vålerenga 6-6 (tv2.no)

Comment

Det er nok ikke så alt for lurt å ha Frisk i samme billettkategori som Storhamar og Oilers om målet er å trekke folk. De fine plassene er grisedyre, og det funker mot Storhamar og Oilers der folk kommer uansett, men det er seigt å fylle opp mot Frisk. Har stemningen tatt seg opp på Jordal de siste kampene? Har ikke fått vært på kamp siden det åpnet opp

Comment

Originally posted by Bohemene View Post
        Det er nok ikke så alt for lurt å ha Frisk i samme billettkategori som Storhamar og Oilers om målet er å trekke folk. De fine plassene er grisedyre, og det funker mot Storhamar og Oilers der folk kommer uansett, men det er seigt å fylle opp mot Frisk. Har stemningen tatt seg opp på Jordal de siste kampene? Har ikke fått vært på kamp siden det åpnet opp
        Klubben vil nok evaluere dette med inndeling i kategorier ift motstander, differensiering på prisene og prisene i seg selv etter sesongen. Mot Frisk er altså prisene 350 kr, 320 kr og 270 kr for de aller beste og nest beste plasser. Og så er det cirka 1000 plasser i nordre sving, både på nedre og øvre plan, som koster 200 kr. På Klansfeltene 215 og 216 koster det også 200 kr. På bortefeltet 408 koster billetten bare 150 kr. Det er pga en samarbeidsavtale mellom Frisk, Storhamar og VIF hvor hovedsponsor Sparebank 1 er ment å sette opp gratisbuss for bortefans (vi skulle hatt det borte mot Frisk i romjula, men avlyst pga Covid-19). Jeg tror ikke det er satt opp noen buss fra Asker i morgen, og jeg har ikke sett noe om buss for oss til Varner Arena neste tirsdag. Til kampen i morgen er det bare solgt 6 billetter til bortefeltet. På bortefeltene i Asker og på Hamar skal ståplassbilletter koste bare 150 kr.

Det er synd at det bare er Storhamar og Oilers som får mye folk til å komme på kamp. Vi kunne håpe at det samme skal skje med Frisk. Men vi har f.eks aldri møttes i noen finale, og selv om det ofte blir bra kamper så er det sjelden veldig godt besøkt på Jordal mot Frisk. I Asker er en populær motstander, som ellers hos alle andre lag i ligaen.

Comment

Mot Frisk vil vi fortsatt være uten Jørgen Karterud og Colin Spaberg Olsen. Men du kan møte dem ved supportershopen mellom 1. og 2. periode. Tilbake fra landslagssamlinger er Gabriel Koch, Stian Solberg og Sole Marius Ryen.

Dessverre er det fortsatt labert billettsalg.

Frisk Asker neste, vi går for seier igjen - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Comment

Lenge siden jeg var på hockeykamp, men det der var helt syke priser. Er det samme nivå som dem andre ligger på?

Comment

Originally posted by enga View Post
              Lenge siden jeg var på hockeykamp, men det der var helt syke priser. Er det samme nivå som dem andre ligger på?
              VIF har de dyreste billettene i ligaen, men samtidig også de billigste

Mot Oilers, Storhamar og Frisk er prisene: 350 kr, 320 kr, 270 kr og 200 kr. De dyreste billettene er bare på 2 felt, hvor det ene allerede er opptatt av folk med sponsorbillett, Neste dyrest er bare på fire felt, to på hver langside. 80% av billettene koster altså 270 kr eller 200 kr i denne dyreste kategorien.

Mot Sparta, Stjernen og Lillehammer er prisene 300 kr, 280 kr, 220 kr og 170 kr.

Mot Ringerike, Manglerud og Grüner er prisene 250 kr, 220 kr, 190 kr og 130 kr.

Jeg går på de fleste kampene, men har ikke sesongkort da jeg pleier å ha med fruen eller en kompis og må kjøpe enkeltbilletter. Vil ha bra plasser så kjøper nest dyrest. Det gir en snittpris 270 kr. Men også nest billigste billetter er på gode plasser, og der blir snittprisen 225 kr. Til sammenligning kostet det 220 kr i Furuset Forum.

-I Stavanger koster billettene 290 kr for de beste plassene og 255 kr for resten.
              -I Asker koster det 200 kr for sitteplass og 150 kr for ståplass i Nye Varner Arena
              -På Hamar koster det 230 kr
              -I Sarpsborg koster det 200 kr

Comment

Etter over en uke med kampfri, er det endelig tid for match igjen. Denne gangen tar gutta turen til Oslo for å møte Vålerenga på andre siden av rødlinja.

GAMEDAY: VÅLERENGA - Frisk Asker Hockey

Comment

Problemet med billettprisene er at de dårlige plassen er de billige. Hvem vil sitte oppe i svingen alene sammen med Frisk supporterne? Der er det helt dødt. Synd at langsidene er så ekstremt dyre.. Full forståelse for at folk holder seg hjemme her. Det er åpenbart for dyrt da de beste plassene i hallen ikke blir solgt i en kamp mot Frisk. 320 kroner for en billett på felt 203 og knapt solgt en billett. Det er bare trist, da det er disse plassene som bør gå først.
                  Last edited by Bohemene; 15.02.2022, 13:45.

Comment

Nettstedet nitten.no melder at også Mathis Olimb også mangler i kveld (foruten Partanen, Oppøyen, Karterud og Spaberg Olsen) Før dropp: Endelig fulltallige, lange fraværslister og Østby-retur (nitten.no)

Comment

Problemet med billettprisene er at de dårlige plassen er de billige. Hvem vil sitte oppe i svingen alene sammen med Frisk supporterne? Der er det helt dødt. Synd at langsidene er så ekstremt dyre.. Full forståelse for at folk holder seg hjemme her. Det er åpenbart for dyrt da de beste plassene i hallen ikke blir solgt i en kamp mot Frisk. 320 kroner for en billett på felt 203 og knapt solgt en billett. Det er bare trist, da det er disse plassene som bør gå først.
                      Det er vel ikke unaturlig at de dårlige plassene er de billige? Jeg vet ikke om det er billettprisene som er avgjørende for om folk vil gå på kamp. Det er nok ganske sammensatt. Parkering kan være et problem. Jeg mener klubben burde ta dette såpass på alvor at de foretar en markedsundersøkelse blant alle som har kjøpt billetter til en eller flere kamper (navn kan de sikkert få fra ticketmaster) for å undersøke hva som er grunnen til at man ikke går på flere kamper. Kan sikkert også forhøre seg også med alle klansmedlemmer.

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Det er vel ikke unaturlig at de dårlige plassene er de billige? Jeg vet ikke om det er billettprisene som er avgjørende for om folk vil gå på kamp. Det er nok ganske sammensatt. Parkering kan være et problem. Jeg mener klubben burde ta dette såpass på alvor at de foretar en markedsundersøkelse blant alle som har kjøpt billetter til en eller flere kamper (navn kan de sikkert få fra ticketmaster) for å undersøke hva som er grunnen til at man ikke går på flere kamper. Kan sikkert også forhøre seg også med alle klansmedlemmer.
                        Det er klart de dårligste plassene skal være billigere. Men det er forskjell på 320 kroner for en voksenbillett og 200 på de gode plassene. For studenter koster det 250-280 kroner, og dette er ikke engang de dyreste billettene. Det er jo rart at man ikke er i nærheten av å selge ut den nedre seksjonen i en kamp mot Frisk. Det er nesten ikke solgt billetter på disse feltene i det hele tatt. Felt 202 og 2011 virker å være fullt av sponsorbilletter og tar man bort disse to feltene er det vel knapt solgt en billett på nedre felter. Det er også knapt solgt en billett på felt 403 og 0 solgte billetter på felt 404 der en voksenbillett koster 270 kroner. Jeg sier ikke at man skal gi vekk billettene, og jeg vet at billettprisene ikke er hovedårsak til om man kommer på kamp eller ikke. Men jeg tror dette gjelder så lenge billettene ikke er urimelig priset. Mange av de beste feltene blir nesten tomme, og da kan man jo lure på hvorfor.

Comment

Det er klart de dårligste plassene skal være billigere. Men det er forskjell på 320 kroner for en voksenbillett og 200 på de gode plassene. For studenter koster det 250-280 kroner, og dette er ikke engang de dyreste billettene. Det er jo rart at man ikke er i nærheten av å selge ut den nedre seksjonen i en kamp mot Frisk. Det er nesten ikke solgt billetter på disse feltene i det hele tatt. Felt 202 og 2011 virker å være fullt av sponsorbilletter og tar man bort disse to feltene er det vel knapt solgt en billett på nedre felter. Det er også knapt solgt en billett på felt 403 og 0 solgte billetter på felt 404 der en voksenbillett koster 270 kroner. Jeg sier ikke at man skal gi vekk billettene, og jeg vet at billettprisene ikke er hovedårsak til om man kommer på kamp eller ikke. Men jeg tror dette gjelder så lenge billettene ikke er urimelig priset. Mange av de beste feltene blir nesten tomme, og da kan man jo lure på hvorfor.
                          Enig med deg. Klubben må se på hele opplegget for billetter. De hadde kanskje trua på at det skulle bli bedre enn det har blitt. Mange faktorer spiller inn. Vi ser ar Frisk tar 200 kr i hele arena, 150 kr på supporterfelt. Ingen andre differensierer melllom motstander enn oss. Kanskje vi skal ha lik pris uansett hvem vi møter, men ha en pris for langside og en for kortside?

Comment

Rekkene: Booth-Tobbe-Seb Johansen, Olsen-Røymark-Sundberg, Finstad -Brekke -Falk-Larssen, Lalande-Ryen. Litt rart de ikke tar inn en fra U-20 slik at 3. rekka er komplett.

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Enig med deg. Klubben må se på hele opplegget for billetter. De hadde kanskje trua på at det skulle bli bedre enn det har blitt. Mange faktorer spiller inn. Vi ser ar Frisk tar 200 kr i hele arena, 150 kr på supporterfelt. Ingen andre differensierer melllom motstander enn oss. Kanskje vi skal ha lik pris uansett hvem vi møter, men ha en pris for langside og en for kortside?
                              Nå tror jeg også du har rett når det gjelder parkering. Folk er glad i å dra på kamp, men ikke glade nok i at de gidder å parkere utenfor byen og ta kollektivt inn for en tirsdagskamp. Man kommer da seint hjem om man skal opp 06-07 på jobb, eller har med unger. Jeg er spent på hvordan prisene blir neste år, og jeg håper da særlig på billigere sesongkort. Man måtte jo opp i 5000 for et kort på langsidene.

Comment

Working...
                              X