Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd 4. kvartfinale Storhamar - Vålerenga lørdag 19.03.22 kl. 1600

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er så utrolig deilig med sluttspillnerver igjen
    You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Herlig seier på Hamar. Den trengte vi. Det står 2-2 i kamper. Det betyr at det er best av tre med start på Jordal mandag.

Vi er nok heldige med 8:30 igjen av 3. periode i at ikke Thomas Olsen fikk en 5-minutter bare 40 sekunder etter at David Booth hadde utlignet til 1-1. Taklingen fra Thomas går rett i hodet på Noer. Han skulle latt være. En 5-minutter der kunne fort gitt 2-1 til Storhamar. Jeg regner nesten med at Player Safety ser på den episoden. Hvis ikke tror jeg Storhamar rapporterer den inn. Thomas risikerer 2 kampers karantene.

Jeg var ikke i hallen selv. Men av bilder ser det ut til at bortefeltet var fullpakket. Det betyr minst 250-300 stk. Veldig bra. Og det var 6034 totalt i CC Amfi. Imponerende. Nå må mobilisere frem til mandag. Billettene er dumpet til 200 kr. Vi har ennå ikke vært over 4000 på Nye Jordal. Det må vi gjøre noe med.

La merke til at Colin Spaberg Olsen spilte back i dag. Han ble foretrukket foran Jakob Wikstøl når Taimi ikke kunne spille. Colin klarte seg ganske bra, selv om han tok en litt dum utvisning sent i 3. periode. En som imponerte stort igjen var Gabriel Koch.

Vi har altså bare Taimi ute med skade. Storhamar manglet Rønnild, Solem og Mäkinen. Og de fikk Dahl og Noer skadet. Fordel oss at de var nede på tre rekker i 4. periode.

Sammendrag: Storhamar - Vålerenga 1-2 (tv2.no)

Comment

Martin Røymark «Det var litt overtenning på feiringa der» - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Comment

Skal jeg tippe tilskuere på neste hjemmekamp, 4050, og ny rekord, men håper på 5000. Dette oppgjøret har tatt fyr nå, og Hamar er ikke spesielt glad i oss. Det er deilig Mye starta av et lite bannernapp, og det virker som de fikk tak i dette tilbake på Hamar? Litt uskyldig morro som skaper blest i mine øyne

Comment

6000 på tribuna ble snytt for festen da VIF utliknet til 2-2 i kamper. Kampen sett under ett var ikke det ufortjent. Evan Buitenhuis reddet imidlertid det utroligste og sørget for at det var jevnt.

Røk i sudden - sil.no

Comment

Originally posted by Pondus View Post
              Herlig seier på Hamar. Den trengte vi. Det står 2-2 i kamper. Det betyr at det er best av tre med start på Jordal mandag.

Vi er nok heldige med 8:30 igjen av 3. periode i at ikke Thomas Olsen fikk en 5-minutter bare 40 sekunder etter at David Booth hadde utlignet til 1-1. Taklingen fra Thomas går rett i hodet på Noer. Han skulle latt være. En 5-minutter der kunne fort gitt 2-1 til Storhamar. Jeg regner nesten med at Player Safety ser på den episoden. Hvis ikke tror jeg Storhamar rapporterer den inn. Thomas risikerer 2 kampers karantene.

Jeg var ikke i hallen selv. Men av bilder ser det ut til at bortefeltet var fullpakket. Det betyr minst 250-300 stk. Veldig bra. Og det var 6034 totalt i CC Amfi. Imponerende. Nå må mobilisere frem til mandag. Billettene er dumpet til 200 kr. Vi har ennå ikke vært over 4000 på Nye Jordal. Det må vi gjøre noe med.

La merke til at Colin Spaberg Olsen spilte back i dag. Han ble foretrukket foran Jakob Wikstøl når Taimi ikke kunne spille. Colin klarte seg ganske bra, selv om han tok en litt dum utvisning sent i 3. periode. En som imponerte stort igjen var Gabriel Koch.

Vi har altså bare Taimi ute med skade. Storhamar manglet Rønnild, Solem og Mäkinen. Og de fikk Dahl og Noer skadet. Fordel oss at de var nede på tre rekker i 4. periode.

Sammendrag: Storhamar - Vålerenga 1-2 (tv2.no)
              Jeg er litt usikker på om Thomas sin takling er 5 minutter faktisk. La oss få på det rene at Thomas IKKE forsøkte å gå på hodet med vilje, eller skade motspiller.
              Har man det i bakhodet er det litt enklere å gå gjennom situasjonen. Thomas kommer i fart, og har allerede bestem seg for å skjære inn foran motspiller og ta ut mann.
              Så er det jo slik, at hver og en har ansvar for sitt eget utstyr og kropp. Det er grunnen til at dommerne ville se det i reprise.
              I dette tilfellet mister Noer balansen og gjør en brå bevegelse rett i forkant som gjør at hodet kommer dypere og dette blir langt styggere enn ment.
              Thomas har fokus på det han hadde bestemt seg for, og det ble uheldig og utslagsgivende her.
              Slik jeg tolker dommerne, er dette hva de ramlet ned på - ellers hadd det blitt en soleklar 5-minutter som du sier.

Colin gjorde en ok kamp, men han blir vårt svake punkt defensivt om det blir slik i neste kamp også. Vi skal huske at han ikke er vant til å ta ut motstander, men forsøke å forsere dem. Han er sterk i kroppen og kan nok gjøre en god jobb, men om motstander bevisst velger å gå teknisk mot han, vil han feile. Det er ikke så enkelt at alle som spiller framme, kan alltid spille bak - når man blir erfaren nok (er jo gjerne sånn i annen idrett også, at jo eldre og tregere man blir, "detter" man lenger bakover på banen).
              Satser på at Taimi er tilbake mandagen, hvis ikke håper jeg de bruker Wikstøl selvom han er lettere.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
              X