Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd 5. kvartfinale Vålerenga - Storhamar mandag 21.03.22 kl. 1900

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Vader View Post
    Det er mange syndebukker mener jeg.

Booth skulle satt 4-1 på slutten av andre periode. Da hadde ikke bønda greid å svare. Ineffektiviteten gjentar seg igjen.
    Strøm roter noe så inn i helvete på 3-3. Dommerne burde kanskje blåst også.
    Søberg kunne nok tatt noen av måla her også.

Så med andre ord. Flere må gå i seg selv her.

Og historien gjentar seg igjen. Vi har enkeltminutter/perioder i kampene som er totalt ødeleggende. Har trenerne noe fokus på dette i det hele tatt om hvorfor det er slik? Når vi klarer å holde bønda på to mål i 5 perioder så skal vi ikke slippe inn tre på den sjette.
    Jeg trodde regeln var slik at når det ligger en skadet spiller på isen, skal man stoppe kampen - uavhengig av hvordan han skada seg.
    Her mener tydeligvis dommerstanden at Strøm pådro seg skaden selv, men det spiller ingen rolle. Skadet spiller liggende på isen = stopp i spillet.
    Når de ikke engang ser på video, tolker jeg det dithen at dommerne mener det var Strøm sin egen feil.

Dårlig vurdering av dommerne mener nå jeg.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Denne svei ordentlig. Vi hadde full kontroll og det svingte skikkelig av et nesten fullsatt Jordal. Det føltes på mange måter som starten på noe stort. Selv om det sikkert er en betraktning preget av et øyeblikks sentimentalitet og skuffelsen over måten vi taper kampen på, så føltes det på rusleturen opp fra Jordal som om vi hadde kastet bort mer enn bare overtaket i kvartfinaleserien.

Hockey er små marginer, og mange av de marginene gikk mot oss i går - skader og dommeravgjørelser ble unektelig utslagsgivende. Samtidig er det både flaut og bittert at vi kommer ut i tredje periode og er helt flate, og det er ikke til å komme bort fra at Søberg slipper inn halvparten av skuddene han får i sluttperioden. Det er vanskelig å ikke tenke at Shampos pedagogikk, eller mangel på sådan, påvirker laget negativt i sånne situasjoner. Litt for mange spillere mangler litt for mye når det drar seg til.

Det bor så mye potensiale for god hockey og vinnerkultur i denne klubben og i den hallen. Og vi kan enda snu denne serien, for all del. Men etter i går er det fort gjort å tenke at vi også har en jævla lang vei å gå før vi kan vinne et NM igjen og bli den dominerende kraften i norsk hockey - slik VIF skal og bør være.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Jeg trodde regeln var slik at når det ligger en skadet spiller på isen, skal man stoppe kampen - uavhengig av hvordan han skada seg.
        Her mener tydeligvis dommerstanden at Strøm pådro seg skaden selv, men det spiller ingen rolle. Skadet spiller liggende på isen = stopp i spillet.
        Når de ikke engang ser på video, tolker jeg det dithen at dommerne mener det var Strøm sin egen feil.

Dårlig vurdering av dommerne mener nå jeg.
        Hvis ikke reglene nylig har blitt endret så skal de ikke blåse før VIF (i dette tilfellet) får pucken, med mindre det er en alvorlig hodeskade.

Comment

Til alle som ikke har kjøpt billett til kamp 6- det er kun 68 igjen så vær kjappe. Så kan man evt kjøpe på feltene ved siden av etterhvert.

Comment

Originally posted by JohnnyIsrael View Post

Hvis ikke reglene nylig har blitt endret så skal de ikke blåse før VIF (i dette tilfellet) får pucken, med mindre det er en alvorlig hodeskade.
            Det er helt riktig.

Regel: -I tilfeller hvor en utespiller er skadet og ikke kan fortsette spillet eller gå til spillerbenken, skal spillet fortsette inntil spillerens lag er i besittelse av pucken. Om laget har kontroll på pucken når spilleren blir skadet skal spillet stoppes umiddelbart, så lenge spillerens lag ikke er i scoringsposisjon. Dersom det er klart at en spiller har pådratt seg en alvorlig skade, kan dommeren og/eller linjedommeren straks stoppe spillet.

Comment

Originally posted by Bohemene View Post
              Til alle som ikke har kjøpt billett til kamp 6- det er kun 68 igjen så vær kjappe. Så kan man evt kjøpe på feltene ved siden av etterhvert.
              Ble litt overrasket når jeg så det tallet. Det er 350 plasser på feltet. I går kveld var det solgt 13. Det må ha vært et voldsomt salg i dag, eller så har Storhamar redusert antall plasser. Men det er jo også åpnet opp på felt L til bare 100 kr (til venstre for bortesupport sett fra isen).

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Ble litt overrasket når jeg så det tallet. Det er 350 plasser på feltet. I går kveld var det solgt 13. Det må ha vært et voldsomt salg i dag, eller så har Storhamar redusert antall plasser. Men det er jo også åpnet opp på felt L til bare 100 kr (til venstre for bortesupport sett fra isen).
                Tror det er solgt bra med billetter i dag etter den verste skuffelsen har lagt seg. Ser ingen grunn til at de skal begrense feltet hvertfall.. Det var jo nesten fullt der forrige matchen også.

Jeg synes vi har vært klart best de siste to kampene. Håper vi bare klarer å stille et ordentlig lag. Om både Ekelund og Espeland er haltende er det problemer.

Comment

Originally posted by Bohemene View Post

Tror det er solgt bra med billetter i dag etter den verste skuffelsen har lagt seg. Ser ingen grunn til at de skal begrense feltet hvertfall.. Det var jo nesten fullt der forrige matchen også.

Jeg synes vi har vært klart best de siste to kampene. Håper vi bare klarer å stille et ordentlig lag. Om både Ekelund og Espeland er haltende er det problemer.
                  Har slengt avgårde en sms til dama med billettansvaret, og hun svarte at det var solgt 16 billetter på bortefeltet. Spurte om hvorfor det bare er 61 ledig, men har ikke fått svar ennå. Det var 337 ledig i går kveld.

Comment

– Største rullegardinen jeg har sett (tv2.no)

Comment

Originally posted by Pondus View Post

Har slengt avgårde en sms til dama med billettansvaret, og hun svarte at det var solgt 16 billetter på bortefeltet. Spurte om hvorfor det bare er 61 ledig, men har ikke fått svar ennå. Det var 337 ledig i går kveld.
                      Ding ding ding, bønda skjønner ingenting. Ikke engang billettsalg!

Comment

Working...
                      X