Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lagbygg sesongen 22/23

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Virker rarere og rarere for hver dag som går den signeringen av Trygg som assistent. Helt tydelig at man ikke har noen trener klar og omtrent nytt styret må på plass etter bare 6 uker. Men enig med Olimb. Ta den tiden det tar og skaff riktige personer. Derfor lurer jeg på om Trygg var nok ett skudd fra hofta.

Comment

• https://www.nitten.no/blogg/vif-ma-p...inaert-arsmote

Synd, men i grunn en no-brainer. Når styreleder har fått en helsesituasjon i nærmeste familie slik det beskrives, så tar man først og fremst vare på de nærmeste. VIF bør det finnes andre som kan ta vare på.

Det er derimot noe annet jeg reagerer på i denne artikkelen er nestleders holdning til sitt verv. Er ikke hele konseptet med å ha en nestleder at vedkommende skal være kapabelt og villig til å ta over skuta hvis styreleder av ulike grunner ikke kan fungere, fratrer, blir syk osv? Det kommer til å bli kamp og krig for å få denne klubben i nærheten av de andre klubbene i ligaen og helst forbi de også slik at man etterhvert kan begynne å høste gull og bøtter. Da må hvert og et styremedlem tenke over hva man er villig til å ofre. Man er ikke nestleder i styret bare for fordi det er kult eller passer seg når man prater med gutta på puben. Er man nestleder og ikke villig til å lede hvis det blir krevet, så får man enten bli vanlig styremedlem eller finne seg noe annet å gjøre.

Når det derfor er slik at det blir et nytt møte for å supplere styret, så tenker jeg at nestleder i styret Jan-Petter Selvik (ifølge proff.no) også bør gå en snarlig runde med seg selv og kjenne etter om han er villig til og i stand til å stå i kampen for å få orden på VIF eller om noen som er enda mer villige bør få overta stafettpinnen. Det er nå det er en gyllen mulighet å tenke på dette.

Comment

• Første nye spiller inn er Sander Thoresen (22) fra Sparta. En god spiller dette. Kan sammenlignes med Sebastian Johansen. Litt større enn Seb. Hadde 19 poeng på 39 kamper for et meget godt Sparta-lag. At vi får inn en slik spiller er bra for at ikke inntrykket om at VIF er "no go" for spillere fra andre klubber skal befeste seg.

Sander Thoresen klar for Vålerenga - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Statistikk Sander Thoresen - Elite Prospects

Her skårer han mot VIF, litt heldig men mål er mål, og en fin assist til 0-2 på Jordal i september Sammendrag: Vålerenga - Sparta 1-2 (tv2.no)Sammendrag: Vålerenga - Sparta 1-2 (tv2.no)

Mange mål fra Sander Thoresen her TV2.no - Video

Med Thoresen inn har vi fortsatt bare 5 backer, men nå 10 forwards. Vi skal nok ha inn minst 3 backer til og 4-5 forwards. Vi har 3 ledige plasser på utlendingskvota. Jeg tror vi vil starte sesongen med 5 utlendinger.

PS! Backen Petter Birkheim Andersen som jeg har ønsket meg til VIF har nå valgt Storhamar. Det kan tvinge oss til bruke en utlendingsplass på en back. Det store spørsmålet nå er om Gabriel Koch og Stian Solberg fortsetter i VIF.
        Last edited by Pondus; 13.05.2022, 18:13.

Comment

• Originally posted by Pondus View Post
          Første nye spiller inn er Sander Thoresen (22) fra Sparta. En god spiller dette. Kan sammenlignes med Sebastian Johansen. Litt større enn Seb. Hadde 19 poeng på 39 kamper for et meget godt Sparta-lag. At vi får inn en slik spiller er bra for at ikke inntrykket om at VIF er "no go" for spillere fra andre klubber skal befeste seg.

Sander Thoresen klar for Vålerenga - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Statistikk Sander Thoresen - Elite Prospects

Her skårer han mot VIF, litt heldig men mål er mål, og en fin assist til 0-2 på Jordal i september Sammendrag: Vålerenga - Sparta 1-2 (tv2.no)Sammendrag: Vålerenga - Sparta 1-2 (tv2.no)

Mange mål fra Sander Thoresen her TV2.no - Video

Med Thoresen inn har vi fortsatt bare 5 backer, men nå 10 forwards. Vi skal nok ha inn minst 3 backer til og 4-5 forwards. Vi har 3 ledige plasser på utlendingskvota. Jeg tror vi vil starte sesongen med 5 utlendinger.

PS! Backen Petter Birkheim Andersen som jeg har ønsket meg til VIF har nå valgt Storhamar. Det kan tvinge oss til bruke en utlendingsplass på en back. Det store spørsmålet nå er om Gabriel Koch og Stian Solberg fortsetter i VIF.
          Koch blir i VIF, om det er lurt for sin egen utvikling er jeg veldig usikker på

Comment

• Originally posted by Chrisk View Post

Koch blir i VIF, om det er lurt for sin egen utvikling er jeg veldig usikker på
            Jeg tror det er et bra valg av Gabriel Koch. Nå får han utvikle seg med fortsatt seniorspill på et lag med flere A-landslagsspillere (nåværende og tidligere). Og en proff treningshverdag. Alternativet kunne kanskje vært svensk eller amerikansk juniorhockey. Det er pga det spillet Gabriel viste hos VIF sist sesong at han nå er ranket som nr 89 blant "EU skaters" før NHL-draften i sommer. Han var nr 91 på listene i vinter. I U-18 VM 1 div ble han kåret til turneringens beste back. Det løftet han allikevel bare to plasser på rankingen. NHL-speiderne som så han i aksjon for VIF flere ganger skal ha merket seg måten han som U-18 spiller klarte seg mot seniorer.
            Last edited by Pondus; 13.05.2022, 21:39.

Comment

• Slik kan laget bli seende ut neste sesong:

Tobias Breivold - Magnus Knutsen - Edgar Talm

Espeland - Ekelund

Taimi - Mr X (utenlandsk back)

Strøm - Koch

Sørvik - Solberg

Partanen - Olimb - Mr X (utenlandsk forward)

Karterud - Lindström - Johansen

Thoresen - Røymark - Olsen

Finstad - Brekke - Leo Halmrast (evt Falk-Larssen)

(Falk-Larssen) - Lalande - Ryen

Her er det usikkert om Stian Solberg fortsetter i VIF. Hvis ikke må vi finne en norsk back, evt gi Emil Ruud A-lagskontrakt. Vi må nok også signere en ny utenlandsk back.

Så håper jeg på Leo Halmrast. Men Falk-Larssen kan også være en mann for fjerderekka. Så er det jo usikkert med Lalande og Ryen som ikke er signert. Det er heller ikke Brekke Henriksen. Vi har også en mulighet til å signere en tredje utenlandsk forward. Kanskje vi like godt skal gjøre det for å ha et sterkt nok lag til utfordre Oilers, Storhamar og Frisk?
              Last edited by Pondus; 15.05.2022, 00:33.

Comment

• "Etter det HA-sporten erfarer er Magnus Brekke Henriksen (26) veldig aktuell for spill i Storhamar kommende sesong."

Det er nok Petter Thoresen som vil ha en spillertype som Brekke på laget. Det er jo nettopp Thoresen som har gitt Brekke to VM på rad nå.

Jeg tror vi til slutt blir nødt til å fylle hele kvota med 6 utlendinger. Alle de beste lagene gjør det. Det vil ha veldig mye å si for våre sjanser om vi får inn tre gode utlendinger i tillegg til Taimi, Ekelund og Partanen.

Comment

• #Overblikket: Steffen Thoresen inn nå!

Det er på tide at Anders Myrvold gjør seg fortjent til pengene han ikke får i Vålerenga – hent tilbake Steffen Thoresen nå! Vi behøver ikke vente på ny sportssjef eller ny head coach, dette er en no-brainer; få fyren inn!

#Overblikket: Steffen Thoresen inn nå! - Klanen, Vålerengens Idrettsforenings uavhengige supporteres klubb

Comment

• Originally posted by Pondus View Post
                    #Overblikket: Steffen Thoresen inn nå!

Det er på tide at Anders Myrvold gjør seg fortjent til pengene han ikke får i Vålerenga – hent tilbake Steffen Thoresen nå! Vi behøver ikke vente på ny sportssjef eller ny head coach, dette er en no-brainer; få fyren inn!

#Overblikket: Steffen Thoresen inn nå! - Klanen, Vålerengens Idrettsforenings uavhengige supporteres klubb
                    Nok et innlegg som forteller meg at jeg ikke er enig i tankesettet til "klanen".
                    Det finnes en rekke bedre spillere med pondus, som både er yngre og spiller på "rett plass". Skal vi ha en busemann, skal han være rundt eget mål og rydde opp i egen sone. Ikke krige i motstanders sone der jobben er å putte skiva i nettet.
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Nok et innlegg som forteller meg at jeg ikke er enig i tankesettet til "klanen".
                      Det finnes en rekke bedre spillere med pondus, som både er yngre og spiller på "rett plass". Skal vi ha en busemann, skal han være rundt eget mål og rydde opp i egen sone. Ikke krige i motstanders sone der jobben er å putte skiva i nettet.
                      Jeg skulle aldri stolt blindt på klanen, rett og slett en giga tabbe. Dette går helt feil vei. Null ide om hvordan sporten for tiden skal drives, Myrvold skulle vært pælma på havet. Dem har ingenting å bidra med i hockey, like utdatert som ledelsen i klubben. Fyller ikke noe på feltet og medlemstallene ramler som en stein. Dette må nok gjøres med ett annet organ enn Klanen.
                      Last edited by O.S.L.O.; 17.05.2022, 11:47.

Comment

• Overblikket er vel bare en håkkei-blogg på klanens sider? Nederst står det:

"Overblikket" mener mye om mye generelt, men ishockey spesielt. "Overblikket" representerer ikke nødvendigvis Klanens offisielle meniger, selv om en blind høne som kjent også kan finne korn. "Overblikket" deler i vi-form, noe som henspeiler dets til tider noe oppblåste selvbilde.

Comment

• En lengre pluss-sak på Vårt Oslo om Gabriel Koch og Stian Solberg. Tar med det som står til slutt om fremtiden deres:

---
                          Etter en sesong hvor begge de to østkantgutta har gjort seg bemerket i hockey-Norge, er forventningene til guttas utvikling framover store. For egen del synes de å ta hypen rundt seg med stoisk ro.

Heller ikke visjonene for framtida er spesielt astronomiske. Dette er tydelig gutter med beina på bakken, som nå får betalt for mange års hardt og målretta arbeid.

— Det viktigste er at du har det gøy, sier Gabriel Koch.
                          https://image.vartoslo.no/376512.jpg?imageId=376512&x=0&y=0&cropw=100&croph=69.012485811578&width=1067&height=609Sportssjef ved Wang Toppidrett, Anders Blegeberg, mener elevene Gabriel Koch (t.v) og Stian Solberg kan nå så langt de vill i ishockeyens verden. Foto: Christian Boger

Han drømmer om å kunne leve av hockeyen, men dårlig tid har verken han eller Solberg når det gjelder framtidige karrierevalg.

Sportssjef for ishockey ved Wang Toppidrett, Anders Blegeberg, mener de to elevene hans har det som skal til for å kunne nå så langt de vil. Men han har ikke hastverk på guttas vegne.

— Det viktigste nå er å få gutta til å avslutte videregående skole, og så blir det viktig hvordan de tar vare på og utvikler kroppen sin de neste årene. De mangler fortsatt litt på det fysiske, men det kommer med alderen, mener han.

Usikker Vålerenga-framtid

Etter endt sesong står Solberg nå uten kontrakt med Vålerenga.

— Jeg har ikke hørt noe fra klubben ennå, men jeg regner med at noe vil skje ganske rast, forklarer han.

Når det gjelder Koch, har han to år igjen på sin kontrakt, men i avtalen skal det finnes en klausul som sier at han kan forlate Vålerenga om det kommer tilbud fra en bedre liga. I løpet av sesongen har det, ifølge sportssjef i ishockey ved Wang toppidrett, Anders Blegeberg, kommet henvendelser rundt Koch fra en rekke ligaer ute i Europa.

Dermed spekuleres det i at 18-åringen muligens kan være på vei bort fra Jordal denne sommeren. Selv ønsker han ikke å kommentere ryktene.

Østkantgutta Stian (16) og Gabriel (18) er den norske hockeyframtida. — Det viktigste er å ha det gøy (vartoslo.no)

Jeg håper virkelig at begge spiller for oss neste sesong. Da har vi sju backer og kan gi begge den istiden de trenger for å utvikle seg videre. Da blir heller ikke behovet for en utenlandsk back prekært og vi kan heller koste på oss å ha tre utenlandske forwards, Partanen og to til.

Comment

Working...
                          X