Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Stavanger Oilers tirsdag 20. sept kl. 1900

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Vålerenga - Stavanger Oilers tirsdag 20. sept kl. 1900

Selv om vi snakker om bare fjerde serierunde mener jeg dette er en kamp som vil definere litt hvordan sesongen blir. Vi må begynne å vinne hjemmekampene, og vi må gjøre det også mot et antatt topplag. Kun da kan vi ha forhåpninger om topp-3 på tabellen. Vi har tatt bare fire av ni mulige poeng. En større seiersprosent kreves. Og da må vi begynne tirsdag mot et Oilers-lag som er skaderammet. De mangler fire gode spillere i Klavestad, Østby, Hoff og Gervais. Det er særlig på backplass de sliter. Mot Storhamar sist (vant 3-1) hadde de bare fire seniorbacker som måtte ta det meste av istid. Deres beste back Lefebvre klokket inn 33 minutter. Men Oilers spiller også mer defensivt nå og har fortsatt ligaens beste keeper Henrik Holm. De slapp til bare 18 skudd mot normalt sterke Storhamar.

For VIF gjelder at vi bare har Daniel Sørvik ute med skade. Og nysignerte Rasmus Ahlholm trenger litt tid til opptrening. Jeg tror ikke de kaster han ut i kamp mot Oilers, men at de venter til kampen mot Grüner torsdag. Vi spilte en meget solid kamp på Lillehammer lørdag, seier 2-5. Fem forskjellige målskårere i Auk, Partanen, Brekke Henriksen, Olsen og Thoresen. Viktig at våre unge offensive spillere som Thomas Olsen og Sander Thoresen skårer mål og får på plass selvtilliten.

ADVARSEL - ENGA ER TILBAKE Advarsel - Enga er tilbake - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

​Det er solgt bra med billetter. Pr mandag ettermiddag vil jeg anslå at det er solgt mer enn 2500 billetter. Det bør derfor bli godt over 3000 tilskuere. Sist Oilers var på besøk ble det satt publikumsrekord. Som da ble 3958 tilskuere. Datoen var 1. mars, og målene rant inn i den kampen Sammendrag: Vålerenga - Stavanger 4-6 (tv2.no)​ (Rekorden ble senere slått i den siste kvartfinalekampen mot Storhamar, 5043 tilskuere).

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2022/2023 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

PS! Kampen er TV-sendt, TV 2 Sport 1 fra kl. 1845.
    Last edited by Pondus; 19.09.2022, 20:39.

Laget er klart. Vi stiller uforandret. Ingen Sørvik eller Ahlholm.

Comment

Oppdatering fra trener Fredrik Andersson https://www.vif-hockey.no/play/video...ive&autoplay=1

PS! Må si at klubben leverer veldig bra på sos.med nå.
      Last edited by Pondus; 20.09.2022, 13:20.

Comment

Yesss! Nå er vi igang!

Comment

Herlig hockeykamp og endelig kunne alle gå fornøyde hjem. Det er usannsynlig viktig at vi vinner hjemmekamper. Alt for mange tapte hjemmekamper i fjor, og akkurat det samme skjedde mot Stjernen sist torsdag.

Som jeg skrev så mente jeg at denne kampen mot Oilers ville definere sesongen litt. Med tap i kveld ville vi vært på 8. plass med to hjemmetap. I stedet tar vi en fortjent 4-1 seier og er dermed på 2. plass ! Fjordkraft-ligaen 2022/2023 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)​ Når de to neste kampene er mot Grüner borte på torsdag og Ringerike hjemme på lørdag er det ingen grunn til å miste 2. plassen og vi kan begynne å ta opp jakten på Frisk som skal til Stavanger torsdag.

Målene Sammendrag: Vålerenga - Stavanger 4-1 (tv2.no)

Mark Auk Stjernebacken Mark Auk oppsummerer kveldens kamp mot Stavanger Oilers - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)​​

-- Tobias Breivold sto på hodet i denne kampen. Han var virkelig på hugget med mange viktige redninger. Oilers hadde 30 skudd på mål, men også en haug med skudd rett utenfor eller over. Tuben har sluppet inn bare tre mål på de to siste kampene, og har en redningsprosent på 94.45 fra kampene mot Lillehammer og Oilers. Fortsette han slik vil han gi laget en god sjanse til å vinne kamper.

-- Jørgen Karterud var uheldig med et møte med vantet i 1. periode. Han gikk til benken med venstrearmen hengende ned. Det blir skrevet på FB at han fikk albuen ut av ledd. Jeg vet ikke om det stemmer. Nådeløs Kristiansen fyrte løs - Karterud-skade bekymrer (tv2.no)

-- 3325 tilskuere vil jeg si er godkjent med tanke på at det var en tirsdagskamp så tidlig i sesongen og med tap i siste hjemmekamp. Kampstart kl 1900 passer sikkert bra for mange. Samtidig blir det veldig få barn på kamp med så sen kampstart. Veldig god stemning etter hvert. De siste minuttene var magiske!

16-åringen er Norges nye stortalent: – Kommer til å bli fantastisk
          Stian Solberg er et kjempetalent som spiller for Vålerenga (tv2.no)

Comment

Jævlig morsomt med seier mot Stavanger. Første 10 min var helt råe. Vi hever oss underveis de gangen vi trenger å matche Oilers, men en ganske komfortabel seier.

Skår i gleden er en mulig alvorlig skade på Karterud. Ryktes at armen er gipset i påvente om å ta en avgjørelse om behandling videre. Med en skrall 4 rekke, Sørvik og Karterud ute på seriøse skader og en Tørngren som knapt leverer noe tror jeg dem må gjøre noe. Tuben var god i går og kampen før, men syntes ikke han er klar for 1 keeper plassen.

Comment

Working...
            X