Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Grüner - Vålerenga torsdag 22. sept kl. 1900

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Grüner - Vålerenga torsdag 22. sept kl. 1900

Med seieren mot Oilers tirsdag inntok vi 2. plass på tabellen. Der kommer vi til å ligge etter kampen mot ligaens klart dårligste lag. Mens Manglerud Star, som kom sist i fjor, har forsterket laget og vunnet to av fire kamper har Grüner fremstått som fryktelig svake, spesielt på keeper-plass. De har en målforskjell på 4-21 etter fire kamper, og null poeng.

Grüner Elite Prospects - Grüner​ (8 av spillerne har kamper for VIF).

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2022/2023 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Når det gjelder eget lag er det håp om Daniel Sørvik kan spille igjen etter hodesmellen mot Frisk i serieåpninga for snart to uker siden. Og jeg håper og tror at Rasmus Ahlholm spiller sin første kamp for Vålerenga siden 31. mars 2019 da vi tapte for Frisk i 6. semi og var ferdig for sesongen. Etter det har han gjort 100 poeng, hvorav 38 mål, på 80 seriekamper for Storhamar. Og han gjorde 10 poeng på 23 kamper for slovakiske Nove Zamky hvor han spilte fra nyttår til mars sist sesong. Jeg håper at VIF setter han i rekke med Tobias Lindström og Thomas Olsen. Sist Tobbe og Ahlholm spilte sammen gjorde de smått utrolige 157 til sammen (sesongen 18/19 hvor vi ble seriemestere).

Det betyr i så fall at Christoffer Törngren må vike. Selv om han har notert seg for to assister har han vært direkte svak. Bare fire skudd på mål på fire kamper er alt for dårlig fra en dyr importspiller man har håpet skulle skåre mange mål.

En som helt sikkert ikke spiller er Jørgen Karterud som var uheldig ifm en mislykket takling og han skal ha fått albuen ut av ledd. Har hørt at det ikke er snakk om noe brudd. Om de fikk satt albuen på plass rimelig fort er sjansen for at det skal gå bra ganske høy. Men jeg tror dessverre at han kan bli borte lenge.

Hvis Ahlholm er med torsdag håper jeg å se disse rekkene:

Partanen - Olimb - Thoresen

Ahlholm - Lindström - Olsen

Johansen - Brekke Henriksen - Røymark

Finstad - Lalande - Törngren

Nøkleby Svendsen - Falk-Larssen

PS! 16-åringen er Norges nye stortalent: – Kommer til å bli fantastisk
    I sommer har han trent med noen av verdens største talenter. Forventningene til Stian Solberg blir stadig høyere.

Stian Solberg er et kjempetalent som spiller for Vålerenga (tv2.no)
    Last edited by Pondus; 21.09.2022, 19:17.

Laget er klart. Vi mangler Daniel Sørvik, Rasmus Ahlholm og Jørgen Karterud.

Hadde trodd at Ahlholm skulle spille i kveld. Var han i så elendig form? Ble presentert som VIF-spiller 12. sept, 10 dager siden. Får håpe det ikke er snakk om en skade.

Rekkene:

Partanen - Olimb - Thoresen

Törngren - Lindström - Olsen

Johansen - Brekke Henriksen - Røymark

Finstad - Lalande - Falk-Larssen

Nøkleby Svendsen ​

Comment

Kameraet fanget opp Ahlholm på tribunen mot Åj Lars. Han så ikke direkte veltrent ut, men det var muligens en uheldig vinkel eller jeg som halvblingsa litt.

Comment

Han har vel alltid hatt litt dobbelthake.

Jeg lurer på om det er min selektive hukommelse som spiller meg et puss eller var det sånn at Rasmus Alholm brukte litt tid på å komme i gang, når han var her forrige gang? Mener han fikk mye av de samme karakteristikkene som Törngren; altfor veik, skyter aldri på mål.

Comment

Originally posted by The Mayor View Post
          Han har vel alltid hatt litt dobbelthake.

Jeg lurer på om det er min selektive hukommelse som spiller meg et puss eller var det sånn at Rasmus Alholm brukte litt tid på å komme i gang, når han var her forrige gang? Mener han fikk mye av de samme karakteristikkene som Törngren; altfor veik, skyter aldri på mål.
          Ja, tok en kjapp titt på de 10 første kampene hans i VIF høsten 2016. 2 skåringer og 1 assist, 25 skudd på mål. Nå sier Mats Trygg at tanken er at han spiller på lørdag, men at de må se an dagene før det.

Her er status for laget før kveldens kamp, inkl status for Karterud Mats Trygg oppdaterer deg før kveldens kamp - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)
          Last edited by Pondus; 22.09.2022, 14:02.

Comment

Det ble en helt greit kveld på jobben for VIF. Vinner enkelt 7-0.

Sjekk Stian Solbergs første mål for VIF, 1-0 målet Sammendrag: Grüner - Vålerenga 0-7 (tv2.no)​ som snakkes om på TV 2 Hockeystudio – Må kanskje se oss i speilet (tv2.no)

I Stavanger vant Oilers 2-0 mot Frisk. På tabellen er vi på 2. plass to poeng bak nettopp Frisk. Vi deler 2. plassen med Sparta, som vi møter i Sarp neste torsdag.

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2022/2023 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Fra kampen kan nevnes to skåringer av Thomas Olsen som hat fire mål til sammen. Mark Auk viste igjen klasse med tre assist. Han er på 2. plass i poengligaen i Fjordkraft-ligaen. Velg Top scorers her Fjordkraft-ligaen 2022/2023 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)​ Ingen poeng fra førstekka med Olimb, Partanen og Thoresen. Tørngren med to assist i kveld, til sammen fire assist. Ingen skudd på mål og dermed bare fire skudd på mål på fem kamper. Blir spennende å se i hvilken rekke de plasserer Ahlholm når han trolig spiller på lørdag. Jeg mener han bør inn sammen med Lindström og Olsen. Da må Törngren vike plass.

Fredrik Andersson Andersson er stolt av gutta etter sjumålsseier over Grüner - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)
            Last edited by Pondus; 22.09.2022, 23:02.

Comment

DNS med brannmann-hjelmen og scoring.
              Hadde bra taklinger forrige kamp også.
              PS hvor mange klubber har samme opplegg mtp hjelmen?
              Ser at også Stjernen har nøyaktig samme.
              Hvem har kopiert hvem?

Kan vi arrangere spleis for å få vekk smørbukkene Hoel og Follestad fra tv2?
              Når man blir fra seg av begeistring for en spiller som tar en helt vanlig spinorama forrige match så vitner det om at de ikke har så mye der å gjøre.
              Virker som om tv2 senker lista hvert år isteden for å heve den.

Ikke skjønner jeg hva som er spesielt med målet til Solberg heller. Skater bedagelig forbi tre mann som ikke gjør så mye som en poke-check og null fysisk kontakt.
              Ikke bruker Solberg muskler for å holde de vekk heller, så hva som er så spesielt/stort med det klarer jeg virkelig ikke å skjønne.
              Men lista subber jo grusen som sagt
              Last edited by JohnnyIsrael; 23.09.2022, 06:11.

Comment

Originally posted by JohnnyIsrael View Post
                DNS med brannmann-hjelmen og scoring.
                Hadde bra taklinger forrige kamp også.
                PS hvor mange klubber har samme opplegg mtp hjelmen?
                Ser at også Stjernen har nøyaktig samme.
                Hvem har kopiert hvem?

Kan vi arrangere spleis for å få vekk smørbukkene Hoel og Follestad fra tv2?
                Når man blir fra seg av begeistring for en spiller som tar en helt vanlig spinorama forrige match så vitner det om at de ikke har så mye der å gjøre.
                Virker som om tv2 senker lista hvert år isteden for å heve den.

Ikke skjønner jeg hva som er spesielt med målet til Solberg heller. Skater bedagelig forbi tre mann som ikke gjør så mye som en poke-check og null fysisk kontakt.
                Ikke bruker Solberg muskler for å holde de vekk heller, så hva som er så spesielt/stort med det klarer jeg virkelig ikke å skjønne.
                Enig i det første, men å ikke se at en 16-årig back tar coast-to-coast (selvom det er mot et møkkalag), og setter pucken i nærmeste kryss fra "død vinkel", er intet mindre enn imponerende.
                Det er langt mer erfarne spillere som ikke er i nærheten for å si det sånn.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Kan tenke meg du er gøyal på fest!

Comment

Originally posted by KarlMarxBeard View Post
                    Kan tenke meg du er gøyal på fest!
                    Ja de sier så, kamerad Marx.
                    Men nei, ikke særlig overende av begeistring. Blir som å dra coast to coast i 3 mot 3. Ingen motstand.

Comment

Ja de sier så, kamerad Marx.
                      Men nei, ikke særlig overende av begeistring. Blir som å dra coast to coast i 3 mot 3. Ingen motstand.
                      Har du TV 2 Play? Der kan vi se hele forløpet til Stian Solbergs skåring. Han tar kontroll på pucken i eget rundvant og lurer av den første av fire Grüner-spillere, før han meget elegant setter den i nærmeste kryss. Sjekk selv fra 17:45 ut i sendinga Fjordkraft-ligaen: Grüner - Vålerenga | TV 2 Play

Eller her TV 2 Hockey on Twitter: "Noen som har åpnet målkontoen på en bedre måte enn 16-åringen Stian Solberg? #2hockey https://t.co/EN3wHBwWvs" / Twitter​​
                      Last edited by Pondus; 23.09.2022, 21:45.

Comment

Working...
                      X