Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Manglerud tirsdag 24. januar kl. 1830

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Vålerenga - Manglerud tirsdag 24. januar kl. 1830

10 kamper igjen av serien. Etter kampen mot MS har vi den femte runden igjen. Dvs at vi har en kamp igjen mot alle motstandere og at kabalen er stokket slik at vi møter Frisk borte på torsdag, tilsvarende 1. serierunde i i september.

Men først MS. Det bør bli en enkel seier hvor målet må være at de som skal skåre målene for oss starter med å skåre rundt 10 mål. MS har fått en haug med pepper for at de startet med et for dyrt lag. Men de skal allikevel ha honnør for å trekke i nødbremsen i november og be utlendingene på laget finne seg nye klubber. VIF hentet derfor Mitch Gillam og Darien Craighead. Parker Bowles til Sparta mens en back ved navn Racine forsvant utenlands. Bare svensken Beijmo er igjen på laget, mens de har hentet en dansk keeper som spiller ""gratis".

MS kjemper en kamp for å komme til sluttspill. Klarer de ikke det venter kvalifisering og fare for nedrykk.

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2022/2023 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

VIF kjemper en kamp om å bli topp 2. Vi ligger seks poeng bak Oilers, og har dem hjemme neste lørdag 4. feb. Men selv om vinner den så tviler jeg på at Oilers avgir tre poeng mer enn det VIF avgir. Verre er det kanskje at Sparta har like mange poeng som VIF, men har to kamper mindre spilt. Og de er mot Grüner og Ringerike. Dvs seks sikre poeng. Vi spiller borte mot Sparta i 3. siste runde. Da må Sparta ha avgitt fire poeng mer enn oss og vi må ta alle tre poengene i Sarp. Totalt ser det dessverre vanskelig ut å ta 2. plassen. Da må vi alle sikte oss inn på 3. plassen slik at vi får et reelt valg før kvartfinalen. Frisk er helt ute av form og ender kanskje på 6. plass. Da vil Frisk være et naturlig valg for VIF.

På Facebook historie ser vil noen korte glimt fra dagens trening. Vi ser to spillere i gult, non-contact. Den ene er Jørgen Karterud. Den andre tror jeg er Rasmus Ahlholm som var på Jordal med familie sist torsdag mot Sparta. Vi ser Villiam Strøm i blå trøye. Og vi er også en gittergutt i blå som jeg håper og tror er Stian Solberg.

Hva med laget når alle er tilbake fra skade (da regner jeg ikke med Sørvik)? At vi kommer til å ha noen ute med skade hele tiden er ganske sikkert. Men jeg foreslår følgende rekker med fullt lag. Da kan alle 7 backene få istid.

Taimi - Solberg
    Auk - Hamonic
    Espeland - Ekelund
    Strøm

Olsen - Olimb - Partanen

Ahlholm - Lindström - Røymark

Martinsen - Finstad - Craighead

Karterud - Brekke Henriksen - Thoresen

Lunde Hernansen

(Seb Johansen, Nøkleby Svendsen og Lalande)

STORVEIS PÅ JORDAL - SÅ DER PÅ HAMAR

Manglerud Star og Stjernen hjemme, Frisk Asker borte.​

Storveis på Jordal - så der på Hamar - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Comment

Fra Nitten.no :

Vålerenga - Manglerud Star

Oslo-duell på Jordal der Vålerenga er nesten like store favoritter som Oilers mot MS. Hjemmelaget fikk rekken av seirer stoppet på åtte da Storhamar avgjorde storkampen i CC Amfi lørdag. Fredrik Andersson disponerer samme tropp her, det betyr at Jørgen Karterud, Rasmus Ahlholm, Stian Solberg, Villiam Strøm og Daniel Sørvik mangler, med unntak av Darien Craighead som er tilbake og gjør comeback mot klubben han startet sesongen i. 3-0, 5-2, 7-1 er resultatene i favør VIF i de innbyrdes oppgjørene denne sesongen. MS har 17 baklengs på sine to siste kamper mot Storhamar og Oilers, og må også i kveld klare seg uten Emil Frøshaug og målvakt Albert Adamsen.

Før dropp: VIF-import tilbake, Frisk-profil friskmeldt og derby i Østfold (nitten.no)

​---------

Craighead går rett inn i 1. rekka. Thomas Olsen som ikke har skåret mål siden 28.12. dumpes ned til 3. rekka.

Partanen - Olimb - Craighead
      Røymark - Lindström - Martinsen
      Finstad - Seb Johansen - Olsen
      Lalande - Brekke Henriksen - Thoresen

Her ser vi jo også at 3. og 4. rekka er helt nye.

Comment

Fredrik Andersson Darien Craighead tilbake mot Manglerud Star i kveld. - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

Comment

Vi vinner til slutt 8-1 etter fire mål i 3. periode. MS klarte seg fhv bra, de har fortsatt 10-12 brukbare spillere som kan kalles veteraner. Men kreftene tok slutt og de fire siste målene kom i de 10 siste minuttene.

Målene Sammendrag: Vålerenga - Manglerud Star 8-1 (tv2.no)

Darien Craighead var tilbake og noterte seg for en assist. Men jeg synes han har til gode å imponere. Har spilt fire kamper. Ingen skåringer. Men de må bare gi han istid i ei bra rekke for å se om det løsner. Da tenker jeg at han skal begynne å skåre mål.

Oilers vant selvfølgelig enkelt mot Grüner. Jeg hadde håpet at Stjernen skulle ta poeng mot Sparta, men det ble 0-2 i Sjernehallen. I Frisk er det litt krise etter 2-5 mot Storhamar. De vinner bare mot bånnlaga og har fem strake tap mot de fem lagene over dem på tabellen. Nettopp Frisk er vår neste motstander i Varner Arena på torsdag, før vi tar i mot Stjernen i Jordal Amfi søndag. To viktige kamper. VInner vi begge har vi fortsatt heng på topp-2 og med et bra forsprang på tabellen til Frisk og Stjernen.

Tabellen Fjordkraft-ligaen 2022/2023 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Comment

Working...
          X