Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kvartfinale Norge-Canada onsdag kl. 2130

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kvartfinale Norge-Canada onsdag kl. 2130

det er faktisk sant Tyskland slo Latvia 5-3 etter en veldig god 3. periode av tyskerne. Dermed er Norge i kvartfinale for første gang i et VM.

Surrealistisk å gå til en kvartfinale i VM med en seier på 6 kamper.

Er redd kampen i morgen blir Norges største nederlag i VM og OL-sammenheng.

Comment

Ja, vi var litt heldig med den. Det ene poenget mot Finland fikk jo veldig stor betydning, da Latvia, Tyskland og Norge tok tre poeng hver i interne kamper. Vi var det eneste laget som tok poeng fra et av de tre store lagene i gruppa.

Etter 1-9 for USA er det lett å være skeptisk før møtet med VMs kanskje største favoritt, Canada. I går var de dødelige effektive med 6 mål på 22 skudd mot Finland (vant 6-3), mens de mot Norge puttet bare 2 på 53 skudd, slik at Grotnes plutselig ble koblet til Toronto Maple Leafs Tror ikke Canada vil ta noen fanger i kampen mot Norge onsdag. De vil kjøre på fra start og bygge opp en solid ledelse slik at de kan surfe inn til en semifinale mot Sverige eller Tsjekkia. Av den grunn tror jeg ikke at sifrene blir altfor stygge. La oss håpe at Grotnes står en bra kamp igjen, og at vi får til noe offensivt slik at vi får puttet 2-3 mål

Comment

Er i Asia. Noen som vet om man får sett kampen på nett noe sted?
        Seriemester 2005

Comment

Jeg er redd for Canada nå. De spiller ofte forholdsvis stygt mot europeiske lag, nå er vi på deres is med trang bane, og hvis Norge begynner å yte motstand kommer de til å prøve å takle oss ut av kampen.

Tipper vi får se et Canada på høygir nå som "sluttspillet" har begynt. Jeg er fornøyd hvis vi taper med mindre enn fem mål

Comment

Originally posted by Reflektor View Post
            Er i Asia. Noen som vet om man får sett kampen på nett noe sted?
            Prøv denne http://www1.myp2p.eu/broadcast.php?m...42&part=sports Det står feil dato der, skal selvfølgelig være 14. mai.

Kampen går for øvrig direkte på NRK 1 fra kl. 2120

Comment

Blir nok høvling på gutta i kvarten. Men det går helt greit, vi er jo i kvarten for faen Gleder meg til i morgen..
              In the beginning the Universe was created.
              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
              - Douglas Adams

Comment

Ja vi må vel kunne si det blei det. Jeg synes også Norge ble litt bortdømt (ikke at det hadde noen innvirkning på det endelige resultatet), men som Roy sier, det er ille nok at vi måtte kjempe mot Canada, om vi ikke skulle måtte kjempe mot dommerne og. Ken Hitchkock mente at Norge endelig fikk som fortjent. Javel.

Uansett er det tydelig hva Canada er bedre enn oss i.

De har bedre keeper, bedre fysikk, bedre skøyteteknikk, bedre "hender", de skyter hardere, takler hardere, og er raskere.

Sier også litt når en av våre beste spillere er en unggutt fra farmerlaget til Dallas.

Uansett, var gøy å følge Norge i VM.

Comment

Originally posted by skog View Post
                  Ja vi må vel kunne si det blei det. Jeg synes også Norge ble litt bortdømt (ikke at det hadde noen innvirkning på det endelige resultatet), men som Roy sier, det er ille nok at vi måtte kjempe mot Canada, om vi ikke skulle måtte kjempe mot dommerne og. Ken Hitchkock mente at Norge endelig fikk som fortjent. Javel.

Uansett er det tydelig hva Canada er bedre enn oss i.

De har bedre keeper, bedre fysikk, bedre skøyteteknikk, bedre "hender", de skyter hardere, takler hardere, og er raskere.

Sier også litt når en av våre beste spillere er en unggutt fra farmerlaget til Dallas.

Uansett, var gøy å følge Norge i VM.
                  Vanvittig gøy, så lenge det varte. Da Matthis Olimb knallet pucken i krysset, til 2-2, fikk jeg virkelig troen. Men så dro Canada igang i skikkelig sluttspillstil og tacklet oss i kne, samtidig som Grotnes satte seg ned for hver skuddfinte. Tror vi må satse på å bruke to målvakter aktivt i et VM. Smith burde ha stått minst et par kamper, slik at Grotnes var mindre sliten i de avgjørende kampene. Men det er selvsagt en vanskelig avgjørelse så lenge det er en klar nivåforskjell på målvaktene. (Hvor så du kommentarene fra Hitchkock?).

Dette VM vil uansett bety et løft for norsk hockey generelt og landslaget spesielt. Unngår vi skader på sentrale spillere kan vi stille et veldig bra lag neste år. Vi har mange unge spillere og flere av dem vil få sin første sesong i Svensk elitserie (Aasen, Holøs og Frøshaug), noe som garantert gjør dem bedre.

Så er det bare å håpe at vi ser en så god spiller som Lars Erik Spets i VIF-drakt neste sesong, men jeg anser sjansen for å være liten da han nokså sikkert er i kikkerten til flere toppklubber i Sverige eller Tyskland. Ble jo også kåret til Norges beste spiller mot Canada.

Comment

Working...
                  X