Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Nr 1-20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nr 1-20

Har forstått det slik at draktnummer 1-20 i sin tid ble fredet til ære for de "gamle gutta" i enga som sopte inn bøtter. (Hvis noen kan fortelle - ikke synse - hvorfor disse nummerene ikke er blitt brukt de siste tiårene, og når de eventuelt ble fredet, hadde det vært fint å høre)

Nå har jeg dog fått høre at nummere under 21 skal bli tatt i bruk. Kan noen bekrefte dette? Og i så fall... WHY??

Aner ikke hva som er grunnen, men siden 90-tallet(når jeg begynte å se hockey) så spilte de alltid med nr21 og oppover til 49, det blei en barriere som ble brutt, tror det var når mason kom at VIF begynte med tall over 50 for første gang. tror det var det ihvertfall... er ikke helt sikker på hvorfor man ikke bruker 1-20.

tror det er et sprørsmål man kan stille de eldste på klansfeltet, siden de har vært der rundt 40år....
    Lillebror
    Året rundt med Vål'enga
    OSLO BAJAS

Comment

Det er en eller annen generasjon Vif-spillere (på 80-tallet, tror jeg) som vant en haug med bøtter. Deretter ble numrene pensjonert. Veit at de ble fredet og at det er relativt mange år siden de draktene er brukt. Ingen har hatt lavere nummer enn 21 på et par tiår. Hva som skjer i år veit jeg ikke, men ser ikke for meg at de numrene skal tas i bruk nå. Noen som vet om nr 33 blir fredet?
      Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

Er gutta som tok alle bøttene på 60-tallet.

Comment

# 33 må bli fredet.... inntil eventuelt øystein ombestemmer seg ..

Comment

Fredet ?

Håper da han ombestemer seg raskt...

;-)
            RRL
            Vi som med hånda på hjerte kan synge året rundt !

Comment

Noen som vet hvilke nummer under 21 som vil bli brukt?

Comment

Originally posted by Arc'teryx View Post
                På Vif.no er nr. 00 til 04 gikk til tre nykomlinger og to lokale unggutter. Se her:

Når det er sagt, så er det kanskje ikke de nummerne de kommer til å ha på ryggen når sesongen starter. Er vel mer sannsynlig at de bare er lagt inn med 00-04 (brukes f.eks. 00?!?) til de har fått ytret ønske om spillernummer. Jeg håper i hvert fall det..
                Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
                  På Vif.no er nr. 00 til 04 gikk til tre nykomlinger og to lokale unggutter. Se her:

Når det er sagt, så er det kanskje ikke de nummerne de kommer til å ha på ryggen når sesongen starter. Er vel mer sannsynlig at de bare er lagt inn med 00-04 (brukes f.eks. 00?!?) til de har fått ytret ønske om spillernummer. Jeg håper i hvert fall det..
                  Er nok ikke tillatt med to nuller på ryggen så jeg tenkte det samme som deg om hvorfor det står 00 til 04 på de spillerne. Men når det er sagt synes jeg det er dårlig av klubben å ikke ha en oppdatert spilleroversikt. På den du linker til mangler Knut Henrik Spets og Blake Evans, mens David Nystrøm er ferdig i VIF og Jonas Nygård har gått til Lørenskog. Nr 38 har også reist videre...

Comment

Originally posted by Arc'teryx View Post
                    Jepp.
                    11, 12, 14, 16, 17 og 18....

Comment

Originally posted by lillebror25 View Post
                      Aner ikke hva som er grunnen, men siden 90-tallet(når jeg begynte å se hockey) så spilte de alltid med nr21 og oppover til 49, det blei en barriere som ble brutt, tror det var når mason kom at VIF begynte med tall over 50 for første gang. tror det var det ihvertfall... er ikke helt sikker på hvorfor man ikke bruker 1-20.

tror det er et sprørsmål man kan stille de eldste på klansfeltet, siden de har vært der rundt 40år....
                      Det er ikke værre enn at man i Vål'enga skulle gjøre noe annet enn hva de andre gjorde. Være noe for seg sjøl på en måte. Det blir litt som når de andre går til venstre, går Vål'enga til høyre.... eller omvendt om du vil.
                      1-20 er IKKE "pensjonert" eller fredet.
                      40 år ? Vel.. ikke så langt unna faktisk. 43 for å være relativt nøyaktig. 1965 var første gang på Jordal.

Comment

Working...
                      X