Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VM gir positive virkninger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nesrene View Post
    CONSPIRACY! Det er der CIA transporterer fanger tenker jeg!

- Nes
    Eller det kan være at dette hemmelige sporet ikke er godkjent for persontransport, på grunn av fluktveier osv...

(Ser at min begrunnelse allerede rakner i motsetning til Nesrenes mer troverdige forklaring på hemmelige tunneler)
    Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by Skrible View Post
      Eller det kan være at dette hemmelige sporet ikke er godkjent for persontransport, på grunn av fluktveier osv...
      Jeg kontaktet min gode venn Steinar, som jobber som T-banefører, og han kunne røpe følgende: Denne tunnelen det er snakk om, er faktisk ikke så hemmelig som man kanskje skulle tro. Faktisk så er den i bruk daglig, også til å frakte passasjerer (primært linje 5 tidlig om morgen, kunne min kamerat fortelle).

Med andre ord: Det er ingenting i veien for at vi skal få lov til å fise gjennom denne 150 meter lange tunnelen med Oslo T-banedrifts jernhester, på kjappeste vei til Ullevål.
      Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by KjellH View Post
        Det går et "hemmelig" spor mellom Ensjø og Carl Berner som bare brukes i spesielle tilfeller - altså ikke i rute, men for å flytte togsett.
        De brukte det sist det var stans i sentrum vestover. Så kjørte dem der og rundt til sentrum via ullevaal.
        Så ser det vel ikke som umulig at vi også eventuelt kan bruke dette sporet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
          Jeg kontaktet min gode venn Steinar, som jobber som T-banefører, og han kunne røpe følgende: Denne tunnelen det er snakk om, er faktisk ikke så hemmelig som man kanskje skulle tro. Faktisk så er den i bruk daglig, også til å frakte passasjerer (primært linje 5 tidlig om morgen, kunne min kamerat fortelle).

Med andre ord: Det er ingenting i veien for at vi skal få lov til å fise gjennom denne 150 meter lange tunnelen med Oslo T-banedrifts jernhester, på kjappeste vei til Ullevål.
          Dette rokker ved hele mitt verdensbilde - i hvert fall det jeg har hatt av Oslos underverden og tbanedrift!

Jeg har jo lenge hatt den gode ideen om knytte Helsfyr/Ensjø sammen med Carl Berner (eller helst Hasle), sånn at vi med tid og stunder kunne fått et "Vålerenga stadion stasjon" under den nye planlagte fotballstadionet, på en linje som kunne gå i sirkel på østkanten (altså fra Ensjø (via Helsfyr) til Vålerenga stadion (nytt stopp), knyttes inn på Vestlibanen ved Carl Berner eller Hasle, og så opp til Veitvedt/Rødvedt (eller lignende), for så å bygge en ny tverrgående bane under Grorudalen og koble det hele sammen på Furuset eller Lindeberg eller noe).
          Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by Skrible View Post
            Dette rokker ved hele mitt verdensbilde - i hvert fall det jeg har hatt av Oslos underverden og tbanedrift!

Jeg har jo lenge hatt den gode ideen om knytte Helsfyr/Ensjø sammen med Carl Berner (eller helst Hasle), sånn at vi med tid og stunder kunne fått et "Vålerenga stadion stasjon" under den nye planlagte fotballstadionet, på en linje som kunne gå i sirkel på østkanten (altså fra Ensjø (via Helsfyr) til Vålerenga stadion (nytt stopp), knyttes inn på Vestlibanen ved Carl Berner eller Hasle, og så opp til Veitvedt/Rødvedt (eller lignende), for så å bygge en ny tverrgående bane under Grorudalen og koble det hele sammen på Furuset eller Lindeberg eller noe).
            Har vel planer for å ta over verdensherredømme å du :P

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
              T-banene kan ikke vende på Tøyen for å sette kursen i retning Sinsen, så banen må nedom sentrum og komme til Ullevål via Majorstua

Ellers selvfølgelig et meget godt forslag. Mange vil pipe om busser i stedet, men her kan man score et ekstra billigpoeng og peke på at T-bane er mer miljøvennlig

- Nes
              Jeg var klar over dette sporet. Det var en del av planen. Man ser det jo hver gang man kjører Ensjø-Tøyen. I tillegg ser man det komme innpå Vestli-banen (så det tydelig når det var sneglekjøring fra Tøyen til Økern der mens de reparerte tunnellen mellom CB og Hasle.) Tanken var hele tiden å benytte dette sporet. Som en annen skriver, så er det også en av de tidligste banene på morgenen som benytter dette sporet.

PS! Ring-øst-idéen var genial, skrible!
              Last edited by murt; 19.06.2008, 21:41. Reason: skriveleif
              Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

Working...
              X