Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Det starter med det lille...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Det starter med det lille...

Originally posted by Nesrene View Post
    ...og sikkert mange andre ufattelig lett gjennomførte enkle små tiltak.
    Sitat fra tråden http://forum.klanen.no/showthread.php?t=18853 som (iflg. meg) åpner en ny diskusjon vedr. hvordan man skal bygge opp interessen rundt ishockey.

Dog mer hvordan enn hva.

Ishockey i Norge, sett bort fra "hockeytown" da, lider under å være en bakgårdsidrett som får spalte millimetere bare hver gang halvprofilerte fortballspillere har banka opp dama i fylla, hatt 17 polske arbeidere boende i en telefonkiosk, sendt slibrige SMSer til Jonas Gahr Støre (som forøvrig er ihuga Vålerengapatriot) eller lignende.

Det er altså innlysende at klubbene innenfor særidretten må ta ansvar selv og ikke vente på at mediagnomene skal rable og snattre så mye at folk (u)frivillig trekkes til de kalde arenaene.

Problemet rundt vår lille klubb, sett i et 10-års perspektiv bakover, synes å være at så lenge et tiltak (hva det nå enn måtte være) ikke giddes gjennomført med mindre det garantert trekker "mange". Likeså finnes det så og si ingen kontinuitet med tanke på publikumsomsorg og -forvaltning/-utvikling.

Poenget mitt er at hva som er et lite tiltak i dag fort kan bli en stor sak om X tid. Om man iverksetter 20 små tiltak er sjansen for at noen av de lykkes og "vokser seg store" langt mer tilstede enn at 1 stort tiltak lykkes. Dessuten er fallhøyden mindre hvis små tiltak feiler, langt mindre.

Jeg har selvfølgelig en haug av små og mikroskopiske tiltak svirrende rundt under hjernebarken - problemet er bare at det synes å være kjemisk renset for slikt tankegods i de deler av lokalene på Jordal som faktisk skulle brukt tankekraft og vilje på slikt.

Å skyldepeke på at klubben har begrensede resurser synes søkt, det har den ikke innenfor visse rammer. Problemet er kanskje at man ikke verdsetter det enkle. De små, de få? De som kanskje en dag om X tid vil bli langt flere fordi man iverksatte mye for de mange - altså mange små tiltak som hver for seg favner de og de.

Få "her og der" der blir mange i sum...

Wishful thinking? Ja, som nevnt er det kulturelt betinget, eller i dette tilfellet mangelen/fraværet av sådan...

Ha en fortreffelig uke! I ettermiddag skal vi endelig fryse igjen!

- Nes
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Nok en gang... Hva med å følge opp litt.....

Websiden til vif.no må jo være et "billlig" og enkelt sted å markedsføre seg. Men når jeg ser at nå rett før sessongstart ennå ikke kan finne lagoppstilling, og at dagens spiller ( 03.09.2008 ) er Anders Myrvold...

Da hjelper det lite med en morsom artikkel hvor "Bonsa" stilte "The norwegian nightmare" Tollefsen til veggs. Men artig innslag.
    Mer slikt og holde siden oppdatert så kanskje supporterne begyner å titte innom siden igjen ?

RRL
    Vi som med hånda på hjerte kan synge året rundt !

Comment

Originally posted by RolandRat View Post
      Nok en gang... Hva med å følge opp litt.....

Websiden til vif.no må jo være et "billlig" og enkelt sted å markedsføre seg. Men når jeg ser at nå rett før sessongstart ennå ikke kan finne lagoppstilling (..).
      Det er ille, så absolutt. Skandaløst, spør du meg. Men like ille - om ikke verre - er det at jeg - to uker før serien starter - ikke kan finne ut via Vif[dått]no/hockey når sesongen starter, hvem vi møter og hva det eventuelt vil koste meg å se kampen.

Terminlista for 07/08 ligger der selvsagt, sammen med - som du nevner - spillerstallen for fjorårets sesong. Og skal jeg engang gidde å nevne kampreferatene i høyre kolonne?

Jeg er møkk lei av at VIF hockey neglisjerer sin beste mulighet til å markedsføre klubben og sine tilbud, og jeg gidder ikke engang å høre på de som skriker "bidra litt du da, så kanskje det blir bedre". Satser man, så satser man der det satses bør.

Enga hockey som nasjonal hockeystorhet har store ambisjoner, og da bør det satses med like store ambisjoner på IKT i fremtiden.
      Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Sitat fra tråden [URL="http://forum.klanen.no/showthread.php?t=18853"]

Ishockey i Norge, sett bort fra "hockeytown" da, lider under å være en bakgårdsidrett som får spalte millimetere bare hver gang halvprofilerte fortballspillere har banka opp dama i fylla (..)
        Mulig jeg ikke er heeelt oppdatert, men hvilken fotballspiller var det som banka opp dama i fylla og som ga norsk hockey spalteplass i norsk media sist?
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
          Mulig jeg ikke er heeelt oppdatert, men hvilken fotballspiller var det som banka opp dama i fylla og som ga norsk hockey spalteplass i norsk media sist?
          hehe, det stammer fra noen år tilbake og er en av disse "offentlige hemmelighetene" som "alle" vet, men hvor navnet ikke sies (skrives).

- Nes
          Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Sitat fra tråden http://forum.klanen.no/showthread.php?t=18853 som (iflg. meg) åpner en ny diskusjon vedr. hvordan man skal bygge opp interessen rundt ishockey.

Dog mer hvordan enn hva.

Ishockey i Norge, sett bort fra "hockeytown" da, lider under å være en bakgårdsidrett som får spalte millimetere bare hver gang halvprofilerte fortballspillere har banka opp dama i fylla, hatt 17 polske arbeidere boende i en telefonkiosk, sendt slibrige SMSer til Jonas Gahr Støre (som forøvrig er ihuga Vålerengapatriot) eller lignende.

Det er altså innlysende at klubbene innenfor særidretten må ta ansvar selv og ikke vente på at mediagnomene skal rable og snattre så mye at folk (u)frivillig trekkes til de kalde arenaene.

Problemet rundt vår lille klubb, sett i et 10-års perspektiv bakover, synes å være at så lenge et tiltak (hva det nå enn måtte være) ikke giddes gjennomført med mindre det garantert trekker "mange". Likeså finnes det så og si ingen kontinuitet med tanke på publikumsomsorg og -forvaltning/-utvikling.

Poenget mitt er at hva som er et lite tiltak i dag fort kan bli en stor sak om X tid. Om man iverksetter 20 små tiltak er sjansen for at noen av de lykkes og "vokser seg store" langt mer tilstede enn at 1 stort tiltak lykkes. Dessuten er fallhøyden mindre hvis små tiltak feiler, langt mindre.

Jeg har selvfølgelig en haug av små og mikroskopiske tiltak svirrende rundt under hjernebarken - problemet er bare at det synes å være kjemisk renset for slikt tankegods i de deler av lokalene på Jordal som faktisk skulle brukt tankekraft og vilje på slikt.

Å skyldepeke på at klubben har begrensede resurser synes søkt, det har den ikke innenfor visse rammer. Problemet er kanskje at man ikke verdsetter det enkle. De små, de få? De som kanskje en dag om X tid vil bli langt flere fordi man iverksatte mye for de mange - altså mange små tiltak som hver for seg favner de og de.

Få "her og der" der blir mange i sum...

Wishful thinking? Ja, som nevnt er det kulturelt betinget, eller i dette tilfellet mangelen/fraværet av sådan...

Ha en fortreffelig uke! I ettermiddag skal vi endelig fryse igjen!

- Nes

Men hvis Håkan Loob i Färjestad får som han vil så kan det skje ting med norsk hockey,ikke minst vålerenga

mvh pongen

Comment

Originally posted by pongen View Post
              Men hvis Håkan Loob i Färjestad får som han vil så kan det skje ting med norsk hockey,ikke minst vålerenga
              Er en helside om dette i dagens Aftenposten også, ligger ikke på nett (enda), løp & kjøp?

Selv er jeg abonnent, gratis sådan, Aftenposten har nemlig noen udugelige døgenikter av noen bud som aldri klarer å levere rett her hos oss. Hver uke sender eller ringer jeg inn rapport til kundeservice med sist ukes mangler - det er aldri mindre enn 8 ting å påpeke. Ergo nekter jeg å betale før de oppfyller leveransevilkårene.

- Nes
              Nesrene @ Twitter

Comment

Working...
              X