Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

3 av de nye kommer ikke før 15. sept

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3 av de nye kommer ikke før 15. sept

Aften Aften hadde en artikkel om VIF hockey i går. Der ble det bl.a sagt at Regan Kelly, Gavin Morgan og Blake Evans ikke kommer til Oslo før ca 15. september. Da rekker de knapt seriestarten 18. september. Vet ikke helt hvorfor de ikke kan komme før, men om jeg skal gjette har det kanskje med artistskatten å gjøre. Dvs at kontrakten er på mindre enn 6 måneder som gir fordelaktig beskatning.

Men det skulle også bety at de ikke kan være her lengre enn til 15. mars og da er vel ikke sluttspillet ferdig!? Vet at Patrick Yetman skal spille for Storhamar til 15. oktober før han drar til Modo og kan spille for dem til 15. april.

Litt synd at dem ikke kommer før. De får ikke trent med laget før seriestart og de får ikke vært med på viktige treningskamper som den mot Färjestad. Tar litt av piffen bort fra den kick-offen som skal være samme dag vi møter dem.

Er du sikker på denne datoen? Hørte 15. august, jeg, da jeg var og så første istrening.

-jørn-
    (*´ェ`*)

Comment

Vif.no heter det at "de andre "ferskingene" vil tiltre i laget fortløpende."

Men hva betyr egentlig fortløpende når det gjelder VIF Hockey? Jeg kan uansett ikke se for meg at de har inngått en avtale med de utenlandske spillerne som sier at de kan forlate klubben før et eventuelt sluttspill er ferdigspilt. Slik jeg forstår det, så har de signert for hele sesongen - sluttspill inkludert. Alt annet ville jo være helt latterlig..

Når det gjelder Pat Yetman, så har han fått en avtale tilsvarende den han hadde i fjor. Altså skal han kun spille for dragqueens i to mnd. I fjor ga det han totalt elleve kamper (16 poeng, 5 mål og 11 assists.), og denne sesongen skal han spille ti kamper, melder dragqueens. Her blir også skattereglene forklart litt bedre.
      Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by loco View Post
        Er du sikker på denne datoen? Hørte 15. august, jeg, da jeg var og så første istrening.

-jørn-
        Det står 15. september i denne https://www.retriever-info.com/proxy...225a1e41ef4621 men det kan jo være en trykkleif!? Noen som vet fasiten?

Comment

Originally posted by Pondus View Post
          Det står 15. september i denne https://www.retriever-info.com/proxy...225a1e41ef4621 men det kan jo være en trykkleif!? Noen som vet fasiten?
          15. september er korrekt dato
          Og... spør du meg, så kunne et par av dem holdt seg hjemme !
          For første gang siden 89 (tror det var -89) så skal Vål'enga benytte draktnummer under 21.
          Syns ikke no om det jeg... men det er min mening. Og jaggu har ikke et par av læregutta grini til seg nr. under 21 også !
          Urgh !

Comment

Originally posted by KnutH View Post
            15. september er korrekt dato
            Og... spør du meg, så kunne et par av dem holdt seg hjemme !
            For første gang siden 89 (tror det var -89) så skal Vål'enga benytte draktnummer under 21.
            Syns ikke no om det jeg... men det er min mening. Og jaggu har ikke et par av læregutta grini til seg nr. under 21 også !
            Urgh !
            Ok, da vet vi at de kommer 15. sept, men om det har med artistskatten å gjøre (15% skatt om oppholdet er under 183 dager) så vil det koste oss mye å bruke de i eventuelle finaler... Siste serierunde er 22. februar, og med normalt opplegg for sluttspillet skulle vel finalene starte ca. 20. mars (sist ble vi slått ut av Storhamar i 6. semifinale 18. mars).

Forstår ikke helt hvorfor et par av dem skulle holdt seg hjemme. Vi vet at Regan Kelly er en god back, og spesielt Blake Evans har veldig god statistikk http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15001 . I Gavin Morgan får du jo en spiller som sikkert vil avlegge dere mange besøk i fryseboksen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14380

Comment

Originally posted by Pondus View Post
              Ok, da vet vi at de kommer 15. sept, men om det har med artistskatten å gjøre (15% skatt om oppholdet er under 183 dager) så vil det koste oss mye å bruke de i eventuelle finaler... Siste serierunde er 22. februar, og med normalt opplegg for sluttspillet skulle vel finalene starte ca. 20. mars (sist ble vi slått ut av Storhamar i 6. semifinale 18. mars).

Forstår ikke helt hvorfor et par av dem skulle holdt seg hjemme. Vi vet at Regan Kelly er en god back, og spesielt Blake Evans har veldig god statistikk http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15001 . I Gavin Morgan får du jo en spiller som sikkert vil avlegge dere mange besøk i fryseboksen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14380

Barnslig, men egentlig gammal og gretten som jeg er, så er det rett og slett fordi de har valgt draktnr. under 21 ! Holder for meg det.
              Gode spillere ja jøss.... men velg draktnr. OVER 21 !
              Så det så..... skal sitte på plassen min og furte i hele vinter... trur eg

Comment

Originally posted by KnutH View Post
                Barnslig, men egentlig gammal og gretten som jeg er, så er det rett og slett fordi de har valgt draktnr. under 21 ! Holder for meg det.
                Gode spillere ja jøss.... men velg draktnr. OVER 21 !
                Så det så..... skal sitte på plassen min og furte i hele vinter... trur eg
                Hva er den greia med at drakter mellom 1 til 20 ikke benyttes? Jeg mener "alt hadde vært så mye bedre" om laget spilte med drakter fra nr 1 og opp til det antallet spillere vi har. Førstemålvakt med nr 1, backer med nr 2 til 7-8, og løpere fra 8/9 og oppover til andremålvakt med nr 25. Tradisjonelt har det vært slik i både hockey og fotball, og det gør det lettere å holde oversikt for publikum. I fotball f.eks var 7eren den sentrale på midtbanen, 10eren var midtspiss og 11eren var lynvingen

Comment

Jeg liker heller ikke dette med draktene. Har fått det inn med morsmelka at draktene starter på 21.
                  Det blir jo ikke noe mindre kaos nå og blir ikke noe vanskelig å holde kontroll på dem. når vi har spennvidde fra 12 og over langt over 54.

Comment

Originally posted by Pyro-fan View Post
                    Jeg liker heller ikke dette med draktene. Har fått det inn med morsmelka at draktene starter på 21.
                    Det blir jo ikke noe mindre kaos nå og blir ikke noe vanskelig å holde kontroll på dem. når vi har spennvidde fra 12 og over langt over 54.

Comment

Working...
                    X