Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VIF Kick-off 08

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VIF Kick-off 08

Flott opplegg dette http://www.vif.no/article.php?articl...sport=ishockey som starter med Färjestad-Djurgården fredag 29. aug kl. 1830 (en kamp i Nordic Trophy) og fortsetter med VIF-Färjestad lørdag 30. aug kl. 1500. Spesielt moro med Färjestad som har tre nordmenn på laget, Bastiansen, Holtet og Holøs. Skal bli moro å se våre våre i kamp mot et av Sveriges beste lag, bare så synd vi blir å mangle tre av våre nye canadiere.

Markedsføring

Jeg har i det stille begynt å markedsføre disse to kampene til ymse svensker. Blant annet har jeg fått madammen til å sende ut mail til sine svenske kollegaer om både Färjestad-Djurgården og Vålerenga-Färjestad. Tror det er litt viktig at vi supportere er flinke til å lage litt hype rundt begge matcha, og at det kommer mye folk på dem. Färjestad-Djurgården er jo i turneringa Nordic Trophy, som er en slags showturnering for å fremme håkki i de mer grisgrendte strøk av Norden, og da er det et poeng å få opp hypen. Regner med at av de snørr-og-fjørti tusen svenskene som bor og jobber i Oslo er minst 25% interessert i å gå og se minst en av kampene, men da må de få med seg at kampene spilles. De fem-seks svenske gutta på avdelinga til madammen hadde i hvert fall ikke fått med seg noe før eposten, og nå kan det se ut som i hvert fall halvparten skal på kampen Färjestad-Djurgården før de går på byen...

Jeg vet ikke helt hvem som har ansvaret for markedsføringa av disse kampene, men jeg tror at Vålerenga (Kjær & co.) og vi supportere bør være aktive. Nordic Trophy-folka lever jo i en litt annen verden der håkki selger seg selv, mens her i Norge må man jo nesten skrive artiklene for journalistene om man skal ha en sjans...

Så i mitt stille sinn ser jeg for meg følgende tiltak:
    * Klubben sender ut pressemelding til Aften (jada-jada, vet den suger, men fanden spiser nakne bibler når nøden skriker, eller noe sånt), VG, DB, Dagsavisen. Viktig å få med at man snakker om to av de største håkkilaga i Sverige, en av europas beste ligaer, gigantmøte, mye potensiale med så mange svensker i Oslo (bla-bla). Også viktig å få med at Vålerenga møter Färjestad dagen etter, stor spenning, interessant å se om den norske håkkifremgangen fra VM også viser seg på klubbnivå (bla-bla).
    * Supportere, dvs oss sender mailer og snakker med svensker vi kjenner og møter og vet om. Finner, russere, canadiere og amerikanere er sikkert også interessert i å se ordentlig håkki, så informer dem og. Kanskje bør vi også se om det finnes noen debattforum eller sånt for "svensker i Oslo", hvor vi kan legge ut linker og tegne og forklare?

Vel, dette var bare ideer fra min side - om Kjær vil hyre meg inn som propagandaminister for klubben, er det bare å sende meg en pm...
    Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by Skrible View Post
      Jeg har i det stille begynt å markedsføre disse to kampene til ymse svensker. Blant annet har jeg fått madammen til å sende ut mail til sine svenske kollegaer om både Färjestad-Djurgården og Vålerenga-Färjestad. Tror det er litt viktig at vi supportere er flinke til å lage litt hype rundt begge matcha, og at det kommer mye folk på dem. Färjestad-Djurgården er jo i turneringa Nordic Trophy, som er en slags showturnering for å fremme håkki i de mer grisgrendte strøk av Norden, og da er det et poeng å få opp hypen. Regner med at av de snørr-og-fjørti tusen svenskene som bor og jobber i Oslo er minst 25% interessert i å gå og se minst en av kampene, men da må de få med seg at kampene spilles. De fem-seks svenske gutta på avdelinga til madammen hadde i hvert fall ikke fått med seg noe før eposten, og nå kan det se ut som i hvert fall halvparten skal på kampen Färjestad-Djurgården før de går på byen...

Jeg vet ikke helt hvem som har ansvaret for markedsføringa av disse kampene, men jeg tror at Vålerenga (Kjær & co.) og vi supportere bør være aktive. Nordic Trophy-folka lever jo i en litt annen verden der håkki selger seg selv, mens her i Norge må man jo nesten skrive artiklene for journalistene om man skal ha en sjans...

Så i mitt stille sinn ser jeg for meg følgende tiltak:
      * Klubben sender ut pressemelding til Aften (jada-jada, vet den suger, men fanden spiser nakne bibler når nøden skriker, eller noe sånt), VG, DB, Dagsavisen. Viktig å få med at man snakker om to av de største håkkilaga i Sverige, en av europas beste ligaer, gigantmøte, mye potensiale med så mange svensker i Oslo (bla-bla). Også viktig å få med at Vålerenga møter Färjestad dagen etter, stor spenning, interessant å se om den norske håkkifremgangen fra VM også viser seg på klubbnivå (bla-bla).
      * Supportere, dvs oss sender mailer og snakker med svensker vi kjenner og møter og vet om. Finner, russere, canadiere og amerikanere er sikkert også interessert i å se ordentlig håkki, så informer dem og. Kanskje bør vi også se om det finnes noen debattforum eller sånt for "svensker i Oslo", hvor vi kan legge ut linker og tegne og forklare?

Vel, dette var bare ideer fra min side - om Kjær vil hyre meg inn som propagandaminister for klubben, er det bare å sende meg en pm...
      Veldig gode forslag og jeg tror det kan bli folksomt på begge disse oppgjørene om det blir kjent for folk. Det er vel ikke helt riktig å kalle Nordic Trophy for en showturnering. Det er en del av sesongoppkjøringa for de 10 lagene som deltar, men som du sier spilles mange av kampene på mindre steder i Finland og Sverige men også på lagenes hjemmebaner. At Färjestad spiller en kamp i Norge er nok også et ledd i å skaffe seg enda større publikumsgrunnlag da de håper flere nordmenn vil besøke Løfbergs Lila arena og få meg seg Elitseriekamper med opptil flere nordmenn i aksjon. Den kan også bli aktuelt at VIF blir med på hele Nordic Trophy neste sesong, mere om det og samarbeid mellom VIF og Färjestad i denne http://www.nwt.se/ArticlePages/20080...06_840.dbp.asp

Håper VIF kan bite i fra seg mot et av Europas beste lag Färjestad. Men når vi bare har 15 seniorer blant utespillerne og 3 av dem ikke har kommet til Oslo engang og flere andre sliter med skader (Spets, Larsen, Bonsaksen og Brede?) er jeg redd for at vi blir for lette for å si det sånn. I fare for å gjenta meg selv, men det er jo litt ekstra dumt at vi ikke har våre utenlandsproffer på plass når vi får sånt storfint besøk og kan promotere ishockey generelt og VIF spesielt. Hadde nesten vært bedre å bare hentet to mann, da hadde man i alle fall hatt råd til å dem med hele sesongen

Comment

Nå har de en reklameplakat klar http://www.hockey.no/files/%7B65DDF1...98052C9%7D.pdf

Billetter kan nå kjøpes hos billettluka http://www.billettluka.no/vif-hockey

Comment

Noen som vet noe om skadesituasjonen før lørdagens kamp? Mot Stavanger sist manglet vi Spets, Ricky, Brede og Bonsaksen. Spiller noen av dem mot Färjestad?

Mot Stavanger stilte vi med et ungt lag http://www.pointstreak.com/prostats/...?gameid=776792 I utgangspunktet er det rått parti mot et så sterkt lag som Färjestad. Vi mangler kanskje 7 av dem som skal spille i de tre første rekkene når serien starter. Men vi får håpe på at gutta legger respekten igjen i garderoben og ikke lar seg grisebanke av svenskene.

Comment

Ricky har fiksa menisken, så han er ikke klar før om ca 2 uker.

Tror ikke Spets er klar heller, den skulderskaden var en kjip greie.

Regner med at både Brede og Bonsa er på isen.

Kjipt for de som ikke kan spille mot Färjestad, ikke ofte vi har så "fint" besøk på Jordal. Men satser på at de som spiller knuser svenskene. 5-0!

Harriet
            Demokrati i praksis er som tre ulver og en sau som stemmer over hva de skal ha til middag.

Comment

Fin forhåndsomtale hos Färjestad http://www.farjestadsbk.se/ Det kommer 2 busser med supportere og det kommer sikkert mange andre med bil + at det må jo være mange hockeyinteresserte svensker i Oslo. Djurgården skriver også om kampen fredag http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=4845 hvor de er mest opptatt av om Espen har klipt håret

Comment

Samt at det kommer hockey elskere fra både østfold og hedmarken.
                Så Jordal kommer til å bli tilnærmet fult får vi håpe

Comment

Originally posted by Pyro-fan View Post
                  Samt at det kommer hockey elskere fra både østfold og hedmarken.
                  Så Jordal kommer til å bli tilnærmet fult får vi håpe
                  Håper ingen svensker leste dette, du vet hva fult betyr på svensk?

Vet at flere av de andre småklubbene rundt Oslo også reklamerer for kampene, så ja, kanskje det blir fullt på Jordal.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                    Håper ingen svensker leste dette, du vet hva fult betyr på svensk?

Vet at flere av de andre småklubbene rundt Oslo også reklamerer for kampene, så ja, kanskje det blir fullt på Jordal.
                    Det høres kanskje litt teit ut å si det, men tenkt hvor kult det hadde vært å komme stressende etter jobb i morra, og bli avvist i døra på Jordal med "sorry, er fullt, kom igjen til lørdagsmatchen..."
                    Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Advarsel

Ikke kjøp billetter til disse kampene på Billettluka. Da blir du nemlig snytt for 20 kr pr billett. VIF annonserer med at billettene koster 100 kr for voksne og 50 kr for barn og at det er forhåndssalg på Billettluka. Der møtes man med at billettene koster 100/50 kr, men så kommer gebyret på 20 kr... Gjorde VIF oppmerksom på dette på onsdag, men intet har skjedd.

På fotballen hvor man f.eks betaler 150 kr på bend-in nedre har vi det samme, men der er prisen på billetten 130 kr + 20 kr i gebyr.

Sesongkortene skulle også ligge klare for salg på billettluka fra i dag, det gjør dem ikke.

Comment

Kan noen si noen ord om kampen mot Färjestad i ettermiddag?
                        Hadde dessverre ikke mulighet til å gå...
                        Vet ikke engang resultatet....
                        Året rundt med Vål`enga!

Comment

kommer nok noe på klanen.no i løpet av kvelden/natta.

lager en ny tråd på det jeg

Comment

Døpinga av ungutta etter match var jo priceless!

Ikke et pikeskritt var tørt!

-jørn-
                            (*´ェ`*)

Comment

Working...
                            X