Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

lillestrøm- Vålerenga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by elisabethhands View Post
    Jeg får helt vondt av sånne spørsmål..tro meg(eller ei). Ja, tap for et lag kan alltid hevnes mot et annet. Mulig vi to tenker forskjellig, men samma det for faen, vi må ta poenga neste helg, er du fornøyd om jeg sier det på den måten? Kanke du komme på kamp og fortelle meg hva jeg skal rope og si, så jeg ikke tråkker feil, a??
    Da skjønner jeg deg slik at hvis bikkja til naboen biter meg, så kan jeg skyte bikkja til han over gata. Fett nok. Hevn, revansje, gjengjeldelse.

Et poeng å ta med seg i sin iver er å forsøke og tenke før man fyrer av euforiske innlegg, spesielt når du gjør det i kraft av å sitte i klubbens nest høyeste operative verv. Hverken du eller jeg er dog de første (eller siste) til å synde ift. ikke å bruke hjernen én gang til før man trykker på send-knappen.

Hva du (og andre) synger, roper, piper, hveser og freser på kamp bryr jeg meg fint lite om - men jeg ser at "hypen" (i mangel av noe bedre ord) som noen av "dere" (hei El Fingro! ) bedriver her inne like godt kan skremme folk fra å dukke opp som å friste dem.

Litt sånn Jehovas vitner iblanda store dose med Åge Ålseskjær & Co.

Det er mao. en hårfin grense mellom for mye og akkurat passe. Problemet er at ethvert menneske har sin egen grense, og dermed blir sjansespillet for å gjøre mer skade enn godt enda mer usikkert.

Ergo må man prøve seg frem, men jeg vil anbefale å prøve forsiktig og over tid.

Anyway; kamp er untakstilstand, da kommer det uansett mye rart basert på situasjon. Og det gjelder alle idretter - kanskje med untak av sjakk og bridge.
    Ergo er det ikke bare utøvere som blir sinnsyke i gjerningsøyeblikket underveis i kamp
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
      Tro meg (eller ikke), men jeg forsøker ikke å spille dum når jeg spør:

Skal man hevne seg på Falk, altså en uskyldig 3. part, for at man taper mot Lillestrøm?

Å "reise kjerringa" etc. mm. osv. er greit nok, men hevne seg?
      Da skjønner jeg deg slik at hvis bikkja til naboen biter meg, så kan jeg skyte bikkja til han over gata. Fett nok. Hevn, revansje, gjengjeldelse.

Et poeng å ta med seg i sin iver er å forsøke og tenke før man fyrer av euforiske innlegg, spesielt når du gjør det i kraft av å sitte i klubbens nest høyeste operative verv. Hverken du eller jeg er dog de første (eller siste) til å synde ift. ikke å bruke hjernen én gang til før man trykker på send-knappen.

Hva du (og andre) synger, roper, piper, hveser og freser på kamp bryr jeg meg fint lite om - men jeg ser at "hypen" (i mangel av noe bedre ord) som noen av "dere" (hei El Fingro! ) bedriver her inne like godt kan skremme folk fra å dukke opp som å friste dem.

Litt sånn Jehovas vitner iblanda store dose med Åge Ålseskjær & Co.

Det er mao. en hårfin grense mellom for mye og akkurat passe. Problemet er at ethvert menneske har sin egen grense, og dermed blir sjansespillet for å gjøre mer skade enn godt enda mer usikkert.

Ergo må man prøve seg frem, men jeg vil anbefale å prøve forsiktig og over tid.

Anyway; kamp er untakstilstand, da kommer det uansett mye rart basert på situasjon. Og det gjelder alle idretter - kanskje med untak av sjakk og bridge.
      Ergo er det ikke bare utøvere som blir sinnsyke i gjerningsøyeblikket underveis i kamp
      Du er sikkert en hyggelig kar, Nesrene, men disse innlegga jeg her har quota blir "litt" kleine.

I en tråd der man oppsummerer kampen i går, og trekker linjene fremover mot neste kamp - og der en representant for klubben ønsker å si at dette var en lite heldig oppvisning, samt at det skal man gjøre noe med til neste kamp - så synes du det altså er på plass med litt god gammeldags nedrakking.

Elisabethhands skriver at "skammen skal hevnes", og det synes du faktisk er så dårlig norsk at du (med en del grammatiske og ortografiske feil) synes det er verdt å ta opp, selv om det er OT. Samtidig registrerer jeg at du både er moderator, og at du i diverse andre tråder lar langt verre språkfeil passere uten særlig stor oppstandelse.

Sånn for ordens skyld: Å hevne er avleda av "hevn", som igjen er avleda fra norrønt. "Å revansjere" er avleda av fransk, og har i stor grad den samme betydningen som å hevne. Verken ordboka, eller jeg, klarer å se at det er feil å bruke ordet "hevn" i en sammenheng der man ønsker å revansjere et tap for A ved å vinne over B. Det bør ikke være helt ukjent med såkalt "blodhevn", der man gjerne hevnet seg på B, C eller D, for noe A hadde gjort.

Videre merker jeg meg at du, i likhet med enkelte andre ("gretne gubber"? Jeg kjenner dere som sagt ikke, så jeg aner ikke om den beskrivelsen passer), fremdeles synes det er uting at man bruker store ord og masse engasjement for å promotere arrangementer der lag i Vålerengens Idrettsforening deltar. Det kan godt være at du har rett i din analyse, men i så fall er min erfaring (fra promotering av ulike konserter, politiske arrangement og møter, studentfester osv.) ikke i takt med den virkeligheta som din analyse kretser om. Og analysen din leder ikke frem til den stilen jeg mener har kjennetegna klanen, og som bør kjennetegne oss også i fremtida, nemlig en eplekjekk, storkjefta, småbrautende, kåkki og selvironisk stil som har tatt farvel med bondsk jantementalitet og "bygdedyret".

Men men, nok om det. Det var surt at vi tapte mot ludderstrøm (genialt klengenavn, Elisabethhands!), spesielt med tanke på at Herulf Moss også vant, og vi dermed ramla ned på en tredjeplass, i stedenfor å ta tabelltopp. Likevel var det artig at det faktisk var mer enn 1000 tilskuere på en kamp i førstedivisjon - det tror jeg forbundet noterer seg, har bare funnet en kamp i eliteserien de siste rundene som kan matche det tallet. Så noe godt kom jo ut av denne søndagsturen opp til harrylandet!
      Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by Skrible View Post
        Videre merker jeg meg at du, i likhet med enkelte andre ("gretne gubber"? Jeg kjenner dere som sagt ikke, så jeg aner ikke om den beskrivelsen passer)
        Jeg skal ikke argumentere mot det i det minste
        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Aftenposten var på kampen:

http://www.aftenposten.no/nyheter/sp...cle3397482.ece

Mikkel

Comment

Bilder som IngeW har tatt:

http://engasjert.net/lsk-vif29112009/gallery.html

Mikkel

Comment

Originally posted by miguel View Post
              Siden tråden preges litt av korrekt bruk av ord merker jeg følegende kommentar om oppmøtet:

–Vi trodde vi skulle bli 30-40 stykker, men det ble mye forfall, sukket John Ivar Ingvaldsen.
              www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
              Glemmer passordet mitt...

Comment

Du er en ordekviblirist, Nesrene.. Og ja, det begynner å provosere en ellers rolig sjel

Jeg bruker ofte hjernen, ikke bare en gang, men noengangermangeganger.. Men om du ønsker å utfordre meg på dette nivået, så må jeg innrømme at det morer meg overordentlig! Bring it! Gjerne i en mørk bakgate - det er der muskelene får spille fritt, både verbalt og fysisk.

Du spinner på hvilket verv innlegg signeres med, men du velger å kritisere personlig. Selv har jeg ikke mange følsomme tær, men registrerer at du påberoper deg retten til å forsøke å gi meg blånegler. Ærlig arbeid skal ikke kimses av..

Comment

Et poeng å ta med seg i sin iver er å forsøke og tenke før man fyrer av euforiske innlegg, spesielt når du gjør det i kraft av å sitte i klubbens nest høyeste operative verv.
                  Hva er egentlig galt med å fyre av kraftig skyts selv om man sitter høyt på strå i klubben? Det fins nok av grå pamper med politisk korrekte uttalelser. Jeg er sikker på at Helmuth Steffens vrir seg i graven hver gang han hører Breen uttale seg i media. Ikke mye av bohemarven over den karen.

På den annen side er jeg enig i at hypen på viktigheten av kampen er feilslått, men å hype hat mot togstasjonen er slettes ikke feilslått. Det må det være rom for om man fortsatt ønsker å ha et bohemstempel. Vi har et dårlig rykte å ta vare på...
                  in Absinthia

Comment

Veldig skuffende å tape mot Lillestrøm med over 1000 tilskuere...
                    På samme måte som 5-2-tapet mot Romerikes hockeykrigere Lørenskog...
                    Snu trenden, det kommer flere muligheter! Bør moblisere i hjemmemøte - absolutt...

Comment

Originally posted by Mara View Post
                      Veldig skuffende å tape mot Lillestrøm med over 1000 tilskuere...
                      På samme måte som 5-2-tapet mot Romerikes hockeykrigere Lørenskog...
                      Snu trenden, det kommer flere muligheter! Bør moblisere i hjemmemøte - absolutt...
                      Jada synd at Vålerenga tapte. Men serien er ikke ferdig så dette er en mulighet. Ja Jordalhallen bør være smekkfull til hjemmekampen. Men uansett det viktigste i mine øyner denne sesongen er å stablisere seg. Men sier ikke nei til opprykk heller....

Kom igjen Vålerenga Håndball Håndball

Mikkel

Comment

Working...
                      X