Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner Follo - Vålerenga (av: VIF vil skjerme barna)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner Follo - Vålerenga (av: VIF vil skjerme barna)

Om man skal tenke på hvordan Vif som klubb fremstår blant barn og folk generelt bør den flatpanna gjengen i Ikaros slutte å dra på håndballkamper.
    Jeg vet generelt lite om denne gruppa, og arrester meg gjerne om det ikke var disse jeg så. MEN..

Jeg ble rett og slett flau av det jeg så i Langhushallen i går. Hvor uintelligent går det an å fremstå? Hvis barn skal skjermes for det som kan minne om upassende supporterkultur kan ikke sånne folk reise rundt i klubbens navn til barnas egen hjemmebane som en gjeng uforskammede pøbler..Pinlig.. og ærlig talt, å feste klistremerker med dødninghoder rundt i idrettshaller ? Voks opp!

Originally posted by ehby View Post
    Om man skal tenke på hvordan Vif som klubb fremstår blant barn og folk generelt bør den flatpanna gjengen i Ikaros slutte å dra på håndballkamper.
    Jeg vet generelt lite om denne gruppa, og arrester meg gjerne om det ikke var disse jeg så. MEN..

Jeg ble rett og slett flau av det jeg så i Langhushallen i går. Hvor uintelligent går det an å fremstå? Hvis barn skal skjermes for det som kan minne om upassende supporterkultur kan ikke sånne folk reise rundt i klubbens navn til barnas egen hjemmebane som en gjeng uforskammede pøbler..Pinlig.. og ærlig talt, å feste klistremerker med dødninghoder rundt i idrettshaller ? Voks opp!
    hva gjorde de som gjorde deg flau?
    bortsett fra klistremerkene da!!

Comment

Enkelte tilrop gjør ingen ting når det skrikes på ullevål fra en klanstribune. Det er noe helt annet når to-tre stykker står og skriker ting om vold og drap i en intim hånballhall. Jeg tror de fleste her inne med normal EQ skjønner hva jeg mener.. Når 4000 på Ullevål skriker "Etter kampen skal du dø" blir det ikke særlig personlig.. Når 3 stykker gjør det i en mye mer intim setting blir det noe helt annet. Når man i tillegg fremstår som aggressive, primitive huleboere blir det for dumt. '

Om man vil te seg som bøller med dårlige holdninger får man gjøre det andre steder, og uten klubbens emblem spør du meg. Hvis jeg har fått et urettmessig dårlig inntrykk av Ikaros, slå gjerne tilbake, men dette var håpløse greier.

Comment

Hola

Arbeidslaget Hands satte opp tur til denne kampen. Ingen av oss tre som jobber med dette fikk selv vært der, da man også har andre ting å gjøre. Klanen har alltid som mål å lage liv og røre slik at det går veien. Veien har det dessverre ikke gått for Vålerenga Håndball iår....Men vi gir ikke opp og kommer nok tilbake.

At det blir klistra opp IKAROS klistremerker er en fetisj mange har, jeg har ikke den dessverre. Det blir ampert og gloser hagler?, Ja det går ikke Vålerenga sin vei og dommeren var kanskje ille? Ikke veit jeg, men Klanen er ikke Håndballens Venner...Vi er vel mer uvenner og prøver å sette tribunekulturen på håndballarenaen også. Men vi har lang vei å gå!

Hilsen

Mikkel Kjelstrup
        Arbeidslaget Hands

Comment

...og ultrassupportere generelt forbys i hele europa, høyrøstede kastreres, fylliker henges og narkomane dumpes i sjøen.

Jeg ble rett og slett flau av det jeg så i Langhushallen i går. Hvor uintelligent går det an å fremstå? Hvis barn skal skjermes for det som kan minne om upassende supporterkultur kan ikke sånne folk reise rundt i klubbens navn til barnas egen hjemmebane som en gjeng uforskammede pøbler..Pinlig..
          Hva er upassende supporterkultur? Meg bekjent er Ikaros en ultrasgruppering som kjennetegnes ved å gi sin støtte til laget 100% verbalt og visuelt generelt sett hele tida. Er det det som er så farlig?

og ærlig talt, å feste klistremerker med dødninghoder rundt i idrettshaller ? Voks opp!
          Hva er egentlig galt med det? Må si jeg fryder meg når jeg reiser rundt i verden og ser et Vålerengaskjerf, et Vålerengaklistremerke eller en person i Vålerengaklær. Å markere sitt revir, at her har vi vært, er da ikke all verdens krise. Hvis det er det værste du har vært borte i, så er du enten blitt overbeskytta som liten drittunge, eller så har du alzheimer og har glemt åssen det var å være ung, ivrig og sette ting på dagsordenen. I dette tilfelle er det Vålerenga som settes på dagsordenen.

Enkelte tilrop gjør ingen ting når det skrikes på ullevål fra en klanstribune. Det er noe helt annet når to-tre stykker står og skriker ting om vold og drap i en intim hånballhall. Jeg tror de fleste her inne med normal EQ skjønner hva jeg mener.. Når 4000 på Ullevål skriker "Etter kampen skal du dø" blir det ikke særlig personlig.. Når 3 stykker gjør det i en mye mer intim setting blir det noe helt annet. Når man i tillegg fremstår som aggressive, primitive huleboere blir det for dumt.
          Nå har aldri Klanen vært kjent for å være en gjeng stuereine veloppdragne søndagsskoleelever. Derimot er vi kjent for å ha de barskeste tekstene - på kanten og helst litt over kanten - og markere oss på kamp. Nå er jeg hverken medlem av Ikaros eller var på den nevnte håndballkampen; men dette høres for meg ut som noen som forsøker å påvirke dommere, egne og motstanderes spillere, til å skape en Vålerengaseier. Du innleder dette her som om noen har blitt forvoldt skade eller vært i fare for å bli forvoldt skade; som om det farlig å gå på håndballkamp fordi disse var tilstede. Så kommer det etterhvert fram at det var noe smågrums de hadde skriki, enten til dommer'n eller motstanderlaget, sannsynligvis i kampens hete. Imponerende! Men jeg skal ta deg på ordet å be flesteparten av gjengen som kaller seg Ikaros om å vaske munnen sin med grønnsåpe.

Hvis dette er verdens undergang i håndballverdenen, så lurer jeg på om jeg skal samle en stor gjeng, ta meg en tur på håndballkamp og kjøre igang øl og vold - skamslåtte bønder i samfulle 2x30 minutter.
          in Absinthia

Comment

Working...
          X