Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fra styreleder til trener for gutta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fra styreleder til trener for gutta

sakset fra hjemmesiden til hands.

Fra styreleder til gutte trener

Tidligere styreleder Andreas Skalin har nå tatt over hovedansvaret for gutter fødte 97,98,99 og startet treningene sammen med 00 laget, som skal fortsette til 31 mai.

Sammen med tidligere trener, og nå styreleder Gunnar Stavrum, og noen andre ansikten som kommer bli med på et hjørne rundt laget kommer Vålerengas eldste gutter til neste sesong stille opp i seriespill.

- Dette gleder jeg meg til! jeg har litt mer tid nå som jeg ikke er styreleder og den tiden vil jeg gi tilbake til disse guttene og så kommer jeg vare med på jenter 16 (95) også, der skjer det mye spennende til neste sesong og at klubben kommer ha et av de beste 95 lag i Norge er det ikke noe tvil om, sier Andreas
    Nesten bare nybegynnere

Utrolig nok klarte Gunnar Stavrum å samle sammen et helt lag med nær 15 spillere denne sesong, men det ble kun en trening i uken og kun en treningskamp da laget ikke ble påmeldt i seriespill.

Så i september skal gutta få prøve seg på riktig i seriespill og innen skal de få flere treninger, bra sportslig tilbud som skal gi rask utvikling for samtlige spillere, uansett om de begynte forrige høst eller nå til sommeren, og dette på rekordtid.

- Vi skal gjøre våres beste for å vare forberedt til sesongstart og da gjelder det for gutta å vare tilstede på treninger, og så langt er jeg meget imponert over gutta som virkelig vil prøve nye saker og henger med hele tiden, tillegger Andreas

De gutter som er fødte 99 har spilt flere sesonger og er meget viktige for laget til tross de er yngre.
    Nye spillere søkes!

I dagene går også daglig leder Inge Wallumrød ut på skolene og setter opp og reklamerer for rekruttering av enda mer gutter til dette alderstrinn. Forhåpentligvis kan det bli mellom 15-20 spillere til høsten som er et meget bra grunnlag for å få til et godt lag.
    Treningskamper og cup

I mellom flere treninger så skal også spillerne få mulighet til flere treningskamper innen sommerferien, noe som er meget viktig for spillerne når det gjelder utvikling. - Vi kommer møte bedre lag og det er nødvendig for å bli bedre, avslutter Andreas

I juni skal også gutta til Fredrikstad Cup, det vil bli en meget god prøvelse på hva laget må gjøre og utvikle til sesong premiere.
Working...
X