Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 58 of 58

Thread: Kamer Qaka

Facebookverifisert

Bor i Kristiansund og følger godt med. Kamer er blitt voksen og slått seg til ro. Fotballmessig fortsatt suveren med ball og oversikt men det som overrasker meg er at han defensivt er så god. Beveger seg hurtig i press og drar til i duellene. Etter min mening Kristiansund bk sin beste spiller.
    Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Han sier jo selv i intervjuet at han gjorde småkriminelle ting på fritiden, det er ikke mine ord,men Qaka sine egne.
    ¨

Det har jeg ikke sagt noe på. Det virker bare som om mange her inne avskriver ham som person og fotballspiller på bakgrunn av dumme ting han gjorde i tenårene. Det synes jeg er ganske spesielt.

Det er selvsagt en mulighet for at Qaka rett og slett hadde holdninger og atferd som tilsa at han måtte bort fra klubben og trengte en ny start et annet sted, det skal jeg ikke benekte. Jeg synes bare det virker som om han er en gutt som kanskje kunne trengt litt ekstra tålmodighet og kjærlighet fra klubben, spesielt med tanke på det åpenbare talentet hans. Personlig synes jeg ihvertfall det er fint at Qaka tilsynelatende har fått karrieren sin på beina igjen, og jeg ønsker han lykke til videre.

For min del kan vi godt sette sluttstrek her, jeg begynner å bli litt lei.

Quote Originally Posted by JorgenH View Post

Edit: Moussa og Nicolai Næss er jo gode eksempler på spillere som klubben slapp for lett og som har blomstret andre steder.
    Hvis du tenker over hvor mange som har vært og er innom Vålerenga systemet så er dette 2 stykker av fryktelig mange. Det er ganske vanlig at noen spillere trenger ett skifte for å blomstre, dette skjer i alle andre klubber også. Synes også selv at det var synn med Nicolai Næss, med tanke på at vi har slitt på midtstopperplassen i mange år nå. Jeg har ikke tenkt til å begi meg ut på en debatt om Vålerenga slipper spillere for tidlig eller ikke.

Når en spiller når opp til en viss alder må man prøve å spå potensialet, og ta ett valg. Vi kan ikke holde på alle, det vil være urettferdig mot spillerene også. Jeg vet at klubben har hatt fokus på dette med å ikke slippe unge spillere for tidlig de siste årene.

Så får vi heller glede oss over de som har vært i klubben vår og blomstrer, uansett hvor de er. Nå kan vi i hvert fall glede oss over at vi har Norges beste trener på å forvalte unge spillere :-)

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    ¨

Personlig synes jeg ihvertfall det er fint at Qaka tilsynelatende har fått karrieren sin på beina igjen, og jeg ønsker han lykke til videre.

.

Der er vi i hvert fall enig. Jeg håpet på Qaka lenge og ønsket at han skulle lykkes hos oss, men sånn ble det ikke. Det er selvsagt også leit å høre at en spiller som har vært hos oss havnet på gata i 2 uker.. Det intervjuet der gjorde i hvert fall ikke omdømmet vårt som klubb noe bedre. Det blir uansett spennende og følge Qaka videre :-)

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Her diskuteres det 2 ting.

1. Janteloven
    Når det kommer til Janteloven, blir vi aldri enige. Noen tar en Martin Ødegård og oppfyller alle krav til eksemplarisk holdning i henhold til sterk norsk jantelov. Kamer Qaka tar en Zlatan med stor ego, selvtillit og mye ambisjoner. Vålerenga har blitt en ganske jordnær klubb siste årene, jeg tror ikke det er mye rom for "zlatan" holdninger. Det synes jeg er synd, selvom man er en "klyse" kan man være fabelaktig spiller.

2. Støtteordninger for unge spillere.
    Kamer Qaka sier selv at ting skled såpass mye ut at han bodde på gata og ikke ble fanget opp av støtteordningene til VIF. Dette er litt urovekkende at det kan skje. Men jeg blir ikke overrasket da det ikke er lett å drive toppklubb, akademi med unggutter og spare penger.

Vi har kuttet mange hoder i klubben av økonomiske årsaker, dette kan være ringvirkningene av dette. Mener å huske å sett en serie/dokumentar på tv2 fra Lillestrøm hvor mye de jobbet med unggutter, hvor vanvittig tidskrevende og vanskelig det var.

Min konklusjon.
    Jeg tror at Kamer kunne blitt en ny Zahid med riktig støtte funksjoner i klubben. Dette han sier at han sov på "gata" er ikke bra, kan godt hende det stemmer. Ikke bra at det kunne skje. Kan være greit for Vålerenga å gå litt i seg selv og unngå at slikt skjer igjen. Samtidig hadde ikke Qaka drømmeholdningene, men kjære vene. Han var 15 år, da er man fortsatt formbar og kan guides inn i riktig miljø. Det skjedde dessverre ikke.

Flott at han greide det på egenhånd tilslutt.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    Her diskuteres det 2 ting.

1. Janteloven
    Når det kommer til Janteloven, blir vi aldri enige. Noen tar en Martin Ødegård og oppfyller alle krav til eksemplarisk holdning i henhold til sterk norsk jantelov. Kamer Qaka tar en Zlatan med stor ego, selvtillit og mye ambisjoner. Vålerenga har blitt en ganske jordnær klubb siste årene, jeg tror ikke det er mye rom for "zlatan" holdninger. Det synes jeg er synd, selvom man er en "klyse" kan man være fabelaktig spiller.

2. Støtteordninger for unge spillere.
    Kamer Qaka sier selv at ting skled såpass mye ut at han bodde på gata og ikke ble fanget opp av støtteordningene til VIF. Dette er litt urovekkende at det kan skje. Men jeg blir ikke overrasket da det ikke er lett å drive toppklubb, akademi med unggutter og spare penger.

Vi har kuttet mange hoder i klubben av økonomiske årsaker, dette kan være ringvirkningene av dette. Mener å huske å sett en serie/dokumentar på tv2 fra Lillestrøm hvor mye de jobbet med unggutter, hvor vanvittig tidskrevende og vanskelig det var.

Min konklusjon.
    Jeg tror at Kamer kunne blitt en ny Zahid med riktig støtte funksjoner i klubben. Dette han sier at han sov på "gata" er ikke bra, kan godt hende det stemmer. Ikke bra at det kunne skje. Kan være greit for Vålerenga å gå litt i seg selv og unngå at slikt skjer igjen. Samtidig hadde ikke Qaka drømmeholdningene, men kjære vene. Han var 15 år, da er man fortsatt formbar og kan guides inn i riktig miljø. Det skjedde dessverre ikke.

Dette oppsummerer egentlig mitt syn på saken 100%, bare mer velformulert og on point. Takk!

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post

Min konklusjon.

At en 15 åring havner på gata er selvsagt noe som ikke skal skje, det er på kanten til en liten skandale rett og slett. Men som du sier var nok ikke Kamer den enkleste gutten å følge opp samtidig som man skal drive toppklubb. Kunne kanskje satt en egen person på han som en støttekontakt, men har klubben ressurser til sånt?

Det er flere eksempler på at folk med dårlige holdninger flytter til mindre steder for så å blomstre senere. Pål Andre Helland er jo ett eksempel, han fikk fart på karrieren ved å flytte til Ulsteinvik og Hødd.

Jeg tror en av grunnene til at Kamer nå har fått det til er fordi han kom seg bort fra Oslo, er ikke sikkert det hadde fungert i Oslo uansett hva klubben hadde gjort.

Det virker som han alikevell har litt bak øra og er fornuftig nok til å få ting på stell. Håper på det beste for Kamer Qaka, blir spennende å se han i Eliteserien iår.

Det som står i artikkelen sier egentlig det meste. Lomberto kan (naturlig nok) ikke uttale seg, og det sies jo da mellom linjene at her er det mange andre saker som har skjedd.

Det er flere sider av historien, slik det alltid er. Derfor dumt å hugge hodet av noen uten å ha bakgrunnskunnskapen.

Kamer forteller i Nettavisen om hvor slemme alle folk var mot han.
    http://www.nettavisen.no/sport/fotba...423381955.html

Spesielt godt liker jeg "Men se nå, Martin Ødegaard herjer og går til Real Madrid fordi han hypes opp, Rafik Zekhnini herjer og de får han opp også. Nå er det enklere, men på min tid var det ikke enkelt.".

Her har det tydeligvis vært en kjempestor utvikling, for det er jo bare tre år i aldersforskjell her?

Han har sikkert ikke hatt det bare lett, men han ødelegger for seg selv med å mangle selvinnsikt og ydmykhet. Hvis han blir kastet ut av tre klubber i Eliteserien så kan man kanskje vurdere å åpne opp for at det kanskje har litt med han selv å gjøre også? Og ikke bare at alle andre er dumme.

Har alltid ment at folk som omtaler seg selv i tredjeperson muligens har et litt for stort ego. Og selvkritikk tar han ikke i alle fall. - Jeg har ikke ødelagt noe for meg selv, det er folk som har villet ødelegge for Kamer.

Tror vi skal være glade for at han ikke er her lenger. Fotballtalentet er der, men det er mye annet som mangler.

Klarer Kamer å forlate sitt eget speilbilde, eller må han hjelpes ut av baderommet på morgenen?

For en type ass..."Jeg herja, men folk dro meg bare i anklene."
    Virker som han skriver om virkeligheten oppe i sitt eget hode og umiddelbart forholder seg til den nye sannheten. Sikkert en enkel personlighet å forholde seg til.
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

https://m.nettavisen.no/sport/kamer-...423487514.html
    Kamer Qaka skal ifølge Nettavisen skrive under for STEAUA Bucuresti.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    https://m.nettavisen.no/sport/kamer-...423487514.html
    Kamer Qaka skal ifølge Nettavisen skrive under for STEAUA Bucuresti.
    Fortsatt kledelig beskjeden ser jeg..

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Fortsatt kledelig beskjeden ser jeg..
    han har definitivt ikke den "norske" mentaliteten!
    Lurer på om han er mest ute etter å provosere janteloven vår, eller om han bare snakker rett fra levern. Uansett, STEAUA er en stor klubb, og han har visst takket nei til en La Liga-klubb.

Tippekonge 2017 Facebookverifisert
    LameDuck's Avatar

Jeg synes det er fair å være litt høy på seg selv, og å utfordre janteloven litt. Men da bør det helst være underbygget av prestasjoner på banen, og så langt er han vel mer kjent av politiet enn talentspeidere.

Og så handler det litt om hvordan man legger det frem. Med et glimt i øyet, er det fett. Men når alle andre er dumme, så blir det litt påtatt og kleint.

Zlatan får det til, Qaka har en vei å gå.

CoachDuck.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by LameDuck View Post
    Jeg synes det er fair å være litt høy på seg selv, og å utfordre janteloven litt. Men da bør det helst være underbygget av prestasjoner på banen, og så langt er han vel mer kjent av politiet enn talentspeidere.

Og så handler det litt om hvordan man legger det frem. Med et glimt i øyet, er det fett. Men når alle andre er dumme, så blir det litt påtatt og kleint.

Zlatan får det til, Qaka har en vei å gå.

CoachDuck.
    Han har veldig langt fram til både Zlatan, Muhammed Ali etc, og humoren er jo totalt fraværende i Qakas tilfelle. Må allikevel gi han kred hvis han har signert for Steaua, som jo er en veldig stor klubb med store ambisjoner. Siste jeg leste om Steaua var at det var en stor konflikt der, og at Steaua ikke fikk bruke klubblogoen lenger, pga en konflikt mellom eieren og militæret. Steuea er vel egentlig et militærlag og klubben måtte muligens deles, og at en av dem måtte starte på scratch i divisjonssytemet.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    han har definitivt ikke den "norske" mentaliteten!
    Lurer på om han er mest ute etter å provosere janteloven vår, eller om han bare snakker rett fra levern. Uansett, STEAUA er en stor klubb, og han har visst takket nei til en La Liga-klubb.
    Ikke en La Liga klubb.
    Real Zaragoza som ligger på 5. plass i Spansk 1. Divisjon.
    You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by KampenUltras View Post
    Ikke en La Liga klubb.
    Real Zaragoza som ligger på 5. plass i Spansk 1. Divisjon.
    åja :-) Takk for oppdateringen

Fikk seks kamper på fire måneder for Steaua,nå er han tilbake i Politehnica Iasi. Hadde bare beina stått i stil til kjeften.....